Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
- Sech
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
- Jméno a příjmení: Josef Vosika
- Bydliště: Kousek za PHA
Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Zdravím všechny vespolek.
Začátkem dubna 2017 jsem se stal šťastným majitelem Outbacku H6 3.0 pofacelitové verze. Jasná historie a servis, relativně malý nájezd, víc majitelů, sem tam nějaký šrám, odpovídající cena.
H6 jsem sháněl již dlouho a počítal jsem s dodatečnými investicemi, aby bylo auto plně fční a byl na něj spoleh. Předprodejní kontrola v AWD mi dost pomohla v rozhodnutí. Zatím mám najeto cca 15K a je to fakt radost
Při první výměně oleje jsem narazil na první pohled katastrofální stav koroze trubek chlazení na spodní části motoru, viz. foto.
Nechal jsem to prozatím ošetřit nátěrem a přepáskovat. Ale potřeboval bych poradit, jak s tím dál naložit. Autu jednou ročně dopřeju delší výlet po Evropě a nerad bych zůstal ve štychu 2000km od domova.
...........................................
Na fóru jsem našel pouze zmínku v tématu:
viewtopic.php?f=16&t=5973&p=262027&hili ... ni#p262027
Odhad opravy BOXER 25T .... Nejzavaznejsi je ta koroze trubek chlazeni, trubky jsou zalisovane, takze se meni cely dil, proto ta cena.
...........................................
Budu rád za každou radu, popř. doporučení, kdo by se s tím popral za přijatelnější peníz.
Začátkem dubna 2017 jsem se stal šťastným majitelem Outbacku H6 3.0 pofacelitové verze. Jasná historie a servis, relativně malý nájezd, víc majitelů, sem tam nějaký šrám, odpovídající cena.
H6 jsem sháněl již dlouho a počítal jsem s dodatečnými investicemi, aby bylo auto plně fční a byl na něj spoleh. Předprodejní kontrola v AWD mi dost pomohla v rozhodnutí. Zatím mám najeto cca 15K a je to fakt radost
Při první výměně oleje jsem narazil na první pohled katastrofální stav koroze trubek chlazení na spodní části motoru, viz. foto.
Nechal jsem to prozatím ošetřit nátěrem a přepáskovat. Ale potřeboval bych poradit, jak s tím dál naložit. Autu jednou ročně dopřeju delší výlet po Evropě a nerad bych zůstal ve štychu 2000km od domova.
...........................................
Na fóru jsem našel pouze zmínku v tématu:
viewtopic.php?f=16&t=5973&p=262027&hili ... ni#p262027
Odhad opravy BOXER 25T .... Nejzavaznejsi je ta koroze trubek chlazeni, trubky jsou zalisovane, takze se meni cely dil, proto ta cena.
...........................................
Budu rád za každou radu, popř. doporučení, kdo by se s tím popral za přijatelnější peníz.
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Poptavals to v Subaru Mricna a u Vrtase? Pokud je tam sezenes tak ty trubky ti pak uz vymeni ve vetsine servisu. Jinak bych si to zkusil nechat nacenit jeste napr. v Dobranech.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Sech
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
- Jméno a příjmení: Josef Vosika
- Bydliště: Kousek za PHA
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Díky za typ, určitě poptám.
Není mi jasný, zda se musí opravdu vyměnit celý spodní díl motoru, nebo lze nalisovat nové trubky.
Zatím jsem to řešil pouze s p. Janouškem (Vojkov u Mukařova), ale bohužel to komplet prý nikdy neměnili.
Není mi jasný, zda se musí opravdu vyměnit celý spodní díl motoru, nebo lze nalisovat nové trubky.
Zatím jsem to řešil pouze s p. Janouškem (Vojkov u Mukařova), ale bohužel to komplet prý nikdy neměnili.
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Tyhle trubky jsou mazec a patří s nimi vzít inženýry ze Subaru přes koule. Ty je máš vůbec ve strašným stavu a co si pamatuji když jsem o nich mluvil s panem Klímou v BA, tak zaznělo něco o kompletní výměně a o 20 kkč, což je mazec . Třeba se ozve, nebo mu ty fotky pošli a on ti cenu poví.... Je fakt, že jet s tím třeba do Francie je celkem risk, zvlášť když o tom člověk ví.....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Vzdyt pise hned nahore, ze za to chteji v Boxeru (Klima) 25k.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Konzultuj to v Dobřanech. Ale to musí jít nějak vyřešit. Tam je jeden konec těch trubek v bloku ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- dulas
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 533
- Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
- Bydliště: Alšovice
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Jé tohle auto velice dobře znám. Patřilo známý.
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
- klimat
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
- Jméno a příjmení: Tomas Klima
- Bydliště: Benešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Ahoj všem,
bohužel/bohudík (to bohudík je ve srovnání s 3,6l motorem) na 180kW 3,0 litru tyto trubky korodují. A to nejen trubky na mezikusu olejové vany (viz. zveřejněné foto), ale i trubky, co jdou okolo motoru (viz přiložený obrázek).
Musí motor ven z auta, sundat prsa motoru, přední i zadní, koupit nová těsnění a pod vodní pumpu a na vodní pumpu, všechny kroužky pod prsa motoru a bohužel i samotný odlitek (viz.foto). Na rozdíl od 3,6 motoru, kde se k tomuto úkonu musí sundat i hlavy.
Závěr? Neznám vrakoviště, kde by chtěli rozebírat H6 motor, který je značně nedostatkový, z důvodu prodeje mezikusu olejové vany (cenníková cena někde okolo 11.000 Kč bez DPH.
bohužel/bohudík (to bohudík je ve srovnání s 3,6l motorem) na 180kW 3,0 litru tyto trubky korodují. A to nejen trubky na mezikusu olejové vany (viz. zveřejněné foto), ale i trubky, co jdou okolo motoru (viz přiložený obrázek).
Musí motor ven z auta, sundat prsa motoru, přední i zadní, koupit nová těsnění a pod vodní pumpu a na vodní pumpu, všechny kroužky pod prsa motoru a bohužel i samotný odlitek (viz.foto). Na rozdíl od 3,6 motoru, kde se k tomuto úkonu musí sundat i hlavy.
Závěr? Neznám vrakoviště, kde by chtěli rozebírat H6 motor, který je značně nedostatkový, z důvodu prodeje mezikusu olejové vany (cenníková cena někde okolo 11.000 Kč bez DPH.
- nzg
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 521
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Bydliště: Praha 5 + Susice
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Tak ta H6 3.0 180kw zminovana v uvodnim prispevku je moje bejvala. Jak s tim nalozil novy majitel nevim. Ale co vim, tak i ja jsem na dalsi H6 3.6 191kw take resil tyhle trubky primo v Boxer auto, takze problem Subaru moc neporesilo.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
No to je radost. Nedokazu si ted vybavit jak je to u stary H6 154kW, tam snad rezne jen trubicka mezi blokem AT a filtrem v blatniku. Nebo je tam i jina past?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
To moc "rád " čtu majíc 3.6tku
Naposledy upravil(a) ybrcek dne stř led 31, 2018 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát úno 03, 2017 10:12 pm
- Jméno a příjmení: Jan Kadlec
- Bydliště: Brno/Zlin
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
No vypada to dost nebezpecne. Hned se pujdu kouknout na ty svoje.
Legacy 3.0R MY2006
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Treba u vectry V6 se rozpadal vymenik voda olej a voda chcala do oleje.romull píše:Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......
Taky geniální.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- Sech
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
- Jméno a příjmení: Josef Vosika
- Bydliště: Kousek za PHA
Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW
Díky všem za příspěvky, obzvláště Tomáši Klímovi za podrobný popis včetně schématu.
klimat>> Určitě se později ozvu přes SZ nebo zavolám, ale musím dořešit nejdříve ventily u SG.
Také mě vrtalo hlavou, proč to tak trpí, když je to od spodu kryté plastem. Asi se na trubkách sráží voda při neustálé změně teplot. Mohlo by tam zatékat přes čelní sklo? Objevil jsem netěsnící lištu a podle poškrábání okna tam ta netěsnost mohla být dlouho ..
klimat>> Určitě se později ozvu přes SZ nebo zavolám, ale musím dořešit nejdříve ventily u SG.
Také mě vrtalo hlavou, proč to tak trpí, když je to od spodu kryté plastem. Asi se na trubkách sráží voda při neustálé změně teplot. Mohlo by tam zatékat přes čelní sklo? Objevil jsem netěsnící lištu a podle poškrábání okna tam ta netěsnost mohla být dlouho ..
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >>