Mojí ženě měnili v AWD kotouče i desky ve 110 tis. a říkali jí, že s tím najezdila hodně. Tak jim odvětila: "kdo brzdí nevyhrává"...použila rčení naší party z chalupy.KoX píše:Přede dvěma měsíci jsem dával na XV kotouče a desky v 60000 a to jsem se ještě divil, že vydržely tak moc. Byl jsem svědkem jak jedné paní v servisu řekli, že potřebuje také oboje, ale měla jen 45000. Sami se tomu divili a to neměla žádné zuřidlo, Outbacka, myslím. Prostě Fitipaldi v sukních
Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
- mata
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 814
- Registrován: úte zář 25, 2012 11:59 pm
- Jméno a příjmení: Martin Štenc
- Bydliště: Sezimovo Ústí
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Subaru Baja 2,5 MY04 121kW
Subaru Impreza GT 2.0 5MT MY99 160kW
Subaru XV 2.0i 6MT MY12 110kW - ex
Subaru Forester 2.0i 5MT MY03 92kW - ex
Subaru Impreza GT 2.0 5MT MY99 160kW
Subaru XV 2.0i 6MT MY12 110kW - ex
Subaru Forester 2.0i 5MT MY03 92kW - ex
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Co máš s tím kompresorem klimatizace po pouhých 3 letech provozu ????danielo píše: ...nechám vymeniť len kompresor klimatizácie, ešte že to ide na predĺženú záruku.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Já jsem na minulém autě najel bez nejmenší poruchy klimatizace a to i bez jakéhokoliv doplnění nebo výměny média 150 000 km !!!
Možná to bylo tím, že mám jednu (z mnoha) zásadu. Automatickou klimatizaci mám stále zapnutou a nikdy, zdůrazňuji NIKDY !, ji nevypínám. A to ani, když je venku -27 stupňů
(důvod- udržení těsnosti chladící soustavy)
Stejně jako během jedné jízdy, nikdy nevypínám motor (systém S-S vždy deaktivovaný), a to ani v dlouhých stáních v kolonách, nebo na železničních přejezdech se staženými závorami.
(důvod- obava, že motor už nenaskočí )
Stejně jako velmi málo používám brzdy. Jezdím s neustálým řazením MT nahoru a dolu, s dvojím vymačkáváním spojky, nebo přesným meziplynem, a bržděním z 90 % výhradně motorem.
(důvod- slastný pocit sounáležitosti s vozidlem )
Stejně jako vždy, když množství paliva v nádrži klesne na 50%, tankuji do plné.
(důvod- obava před natankováním kontaminovaného paliva)
Spotřeba paliva , nebo emise CO2 mně může být ukradená.
(důvod- protest proti diktátu EU)
....to jsou některé z mých zásad
(jak by řekl Tráva,
"dědek nad hrobem" může mít své vrtochy)
(důvod- dědek tady bude ještě za dvacet, třicet i za padesát let )
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Já třeba s dehtovym forestikem najel 218 tkm a klimacka bez doplňování. S pleckou mám 180 tkm za 4 roky a taky bez doplňování. Klimacku používám jen když se mi mlží okna, celkově asi 15 procent. Díky deflektorum mohu větrat i za deště. Nádrž dojizdim bez problémů na dojezd 50 km, ale tankuji jen v hk u teska nebo euroiol černá za Bory. Je to prostě o zvyku.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Některé ze zásad mi připadají jako fóbie. S tím bych žít nechtěl.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Každý máme nějaké ty fobie.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Tak to ti připadá správně, protože můj vzor je přítel Adrian Monk.Mira píše:Některé ze zásad mi připadají jako fóbie. S tím bych žít nechtěl.
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Náhodou, jak jste tady diskutovali o ruční brzdě, mně to pomohlo. Měl jsem různé problémy s nedostatečnou účinností - stání v prudkém kopci s přívěsem na světlech kde mi to samotná ručka neudržela, zastavení ve vjezdu do garáže kde jsem to musel rvát hodně silou. A to jsem nedávno normálně prošel technickou. Týden jsem se ručce věnoval, napřed ji nechával zataženou při rozjezdu a prvních metrech, postupně i při dobržďování na semafory atd., a účinnost se velmi zlepšila - na tom dříve kritickém sjezdu do garáže teď stačí zatáhnout normální silou a i na D to zaflekuje a nehne se ani o milimetr. Ale až to budete zkoušet za jízdy, nezapomeňte vždy lehce podržet normální brzdu - ručka nerozsvítí brzdová světla ani nevypne tempomat, naopak na tempomat se s motorem nehezky přetahuje.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Tak mne začala strašne pískať ta spojka na klimatizáciu, a aj keď som to vyčistil a len tak na slepo nastriekal silikónový olej tak bol kľud len na chvíľu. A v tých horúčavách čo boli toto leto to pískanie už bolo fakt otrasné, keď som naštartoval tak ľudia sa za mnou otacali. A vraj treba vymeniť komplet kompresor, našťastie to ide na predĺženú záruku, cena je 1500eur. Keď som to čistil tak tam bola akoby medená vazelina vyhadzana na tom plastovom kryte motora, na baterke a motore v okolí tej spojky. Tak boh vie čo sa stalo. Ináč klímu mám stále zapnutu v automatike a chladí v pohode. Dufam ze sa to opakovat nebude, rozhodne to nie je lacna sranda.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23054
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Já to měl nějak tak, že ručka začínala něco dělat až hodně nahoře, v kopci typu ten sjezd do garáže se musela zarvat až silou, aby to drželo. Když se to rozebíralo poprvý, tak to servisák právě nechtěl přitahovat s tím, že je to orezlý a když se přitáhne, tak se to utaví. Tak jsem s tím nějakou dobu jezdil (já jsem se teda radši nepokoušel to zatahovat za jízdy). Teď se dělaly komplet brzdy na zadku a přitom se ty pakny obrousily, dotáhly. Prý to furt není ideální, ale mě ta ručka teď přijde víceméně normální. Jako je na ní pořád nějaký mrtvý chod, kdy nedělá nic, ale pak o pár zubů dál už minimálně na rovině normálně udrží, takže proti minulému stavu tu ručku teď stačí zatahovat normální silou a neni to potřeba páčit až kam ta páka jde zvednoutoutback píše:Náhodou, jak jste tady diskutovali o ruční brzdě, mně to pomohlo. Měl jsem různé problémy s nedostatečnou účinností - stání v prudkém kopci s přívěsem na světlech kde mi to samotná ručka neudržela, zastavení ve vjezdu do garáže kde jsem to musel rvát hodně silou. A to jsem nedávno normálně prošel technickou. Týden jsem se ručce věnoval, napřed ji nechával zataženou při rozjezdu a prvních metrech, postupně i při dobržďování na semafory atd., a účinnost se velmi zlepšila - na tom dříve kritickém sjezdu do garáže teď stačí zatáhnout normální silou a i na D to zaflekuje a nehne …
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
To, že se údajně nedá vyměnit el.mag spojka samostatně je velká lumpárna, ale ta cena 1500 € je dost nemravná, vzhledem k tomu, že jakýkoliv kompresor klimatizace dnes přijde tak na 500 €.danielo píše:Tak mne začala strašne pískať ta spojka na klimatizáciu, a aj keď som to vyčistil a len tak na slepo nastriekal silikónový olej tak bol kľud len na chvíľu. A v tých horúčavách čo boli toto leto to pískanie už bolo fakt otrasné, keď som naštartoval tak ľudia sa za mnou otacali. A vraj treba vymeniť komplet kompresor, našťastie to ide na predĺženú záruku, cena je 1500eur. Keď som to čistil tak tam bola akoby medená vazelina vyhadzana na tom plastovom kryte motora, na baterke a motore v okolí tej spojky. Tak boh vie čo sa stalo. Ináč klímu mám …
Jaké tam máš chladící médium?
Je to uvedeno na štítku v levém dolním okraji na kapotě motoru.
(to nové HFO1234yf je totiž mnohonásobně dražší než to původní 134a)
Pískalo to jenom při sepnuté spojce, nebo i v případě, když jsi klimu vypnul a řemenice běžela naprázdno ????
V kolika najetých km to začalo pískat.
Jaký výrobce je uveden na štítku kompresoru ?
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
spm: já se taky bál to zatahovat za jízdy, takže jsem začínal několikrát rozjetím se s ručkou a uvolněním až po sto metrech, s automatem se to dělá dobře...teď už za to můžu vzít kdykoliv, trocha mrtvého chodu tam je, ale nic dramatického
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
No úprimne tiež sa mi to nezdá, reklamoval som to aj minulý rok ked som mal tak o cca 25000 km menej a auto bolo v tovarenskej záruke. Stále mi vraveli že to je normálne. Pískalo to iba v momente keď bola spojka zopnuta, ako keď sa niečo, ložisko, točí na sucho. Ako som písal, keď som tam nastriekal silikónový olej, tak na chvíľu bol kľud.plukovník píše:
To, že se údajně nedá vyměnit el.mag spojka samostatně je velká lumpárna, ale ta cena 1500 € je dost nemravná, vzhledem k tomu, že jakýkoliv kompresor klimatizace dnes přijde tak na 500 €.
Jaké tam máš chladící médium?
Je to uvedeno na štítku v levém dolním okraji na kapotě motoru.
(to nové HFO1234yf je totiž mnohonásobně dražší než to původní 134a)
Pískalo to jenom při sepnuté spojce, nebo i v případě, když jsi klimu vypnul a řemenice běžela naprázdno ????
V kolika najetých km to začalo pískat.
Jaký výrobce je uveden na štítku kompresoru ?
Mám tam už to nové chladivo, žiaľ, a to ta predĺžená záruka nekryje... rozdiel medzi tým čo odcerpaju a čo naplnia budem musieť zaplatiť ja.
Výrobcu kompresora neviem, dnes skúsim pozrieť, odfotim štítok, a dám to tu.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Ještě k tý ruční brzdě, tak je taky vedená jako nouzová. Takže by asi trochu brzdit měla.
Jinak modely s automatem, ať už s 3 diferákama nebo jenom se spojkou nemají problém zablokovat zadní kola ručkou. Stačí se nedotýkat plynu. Potom je uzavírací spojka na diffu nebo spojka pro přenos momentu na zadní nápravu prakticky uvolněná a na přední kola se to nepřenáší. A u manuálu to jde taky, ale tam je potřeba větší síla, aby se přemohla viskospojka a samozřejmě nějaký ten brzdný moment se pak přenese i na přední nápravu.
Jinak modely s automatem, ať už s 3 diferákama nebo jenom se spojkou nemají problém zablokovat zadní kola ručkou. Stačí se nedotýkat plynu. Potom je uzavírací spojka na diffu nebo spojka pro přenos momentu na zadní nápravu prakticky uvolněná a na přední kola se to nepřenáší. A u manuálu to jde taky, ale tam je potřeba větší síla, aby se přemohla viskospojka a samozřejmě nějaký ten brzdný moment se pak přenese i na přední nápravu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
No tak, jestli tam máš Valeo, typ 73111FJ051 Z0021227B Made in Japan, tak to ty kurvy šikmooké zase pěkně odflákly !!!danielo píše:No úprimne tiež sa mi to nezdá, reklamoval som to aj minulý rok ked som mal tak o cca 25000 km menej a auto bolo v tovarenskej záruke. Stále mi vraveli že to je normálne. Pískalo to iba v momente keď bola spojka zopnuta, ako keď sa niečo, ložisko, točí na sucho. Ako som písal, keď som tam nastriekal silikónový olej, tak na chvíľu bol kľud.
Mám tam už to nové chladivo, žiaľ, a to ta predĺžená záruka nekryje... rozdiel medzi tým čo odcerpaju a čo naplnia budem musieť zaplatiť ja.
Výrobcu kompresora neviem, dnes skúsim pozrieť, odfotim štítok, a …
Možná by stálo za to se zajímat, jestli tento typ kompresoru náhodou nevyrábí také pobočka Valeo Made in Czech rep., která vyrábí pro automobilový průmysl kdeco
Ne že by byl levnější, ale třeba ty "zlaté české ručičky" ....
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Tak tu sú fotky kompresora, na tej fotke kde je vidno remenicu tak vidno aj takú akoby medenú farbu, co vyzerá na vazelinu, asi z nejakého loziska tej elmag. spojky.plukovník píše:
No tak, jestli tam máš Valeo, typ 73111FJ051 Z0021227B Made in Japan, tak to ty kurvy šikmooké zase pěkně odflákly !!!
Možná by stálo za to se zajímat, jestli tento typ kompresoru náhodou nevyrábí také pobočka Valeo Made in Czech rep., která vyrábí pro automobilový průmysl kdeco
Ne že by byl levnější, ale třeba ty "zlaté české ručičky" ....
Sent from my SM-G930F using Tapatalk