Zdravím,
mám XV 2,0i, tedy benzín v manuálu, motor FB20. Min. týden jsem byl na 1. garančku po roce a zjistil jsem, že mi ti experti přelili olej nad horní rysku. Už jsem mi to stalo jednou i u minulého auta, takže už se mi fakt otvírá kudla v kapse. Taky origo servis.
Měrka je zešikma, z jedné strany to tedy vypadá trochu víc než z druhé, přičemž by se měla brát ta nižší hodnota. A to dělá cca necelý cenťák, takových 8mm nad horní dírku. Mezi horní a spodní to je 38mm, tedy cca 25% tolerance mám nad. Měřeno teda za studena.
Nalil tam celou 5l pixlu, dle návodu se má dávat 4,8l. Navíc určitě v motoru nějaká decka zbyla, protože to samozřejmě odmontoval, vypustil a za chvílí šroub namontoval. Zkrátka v servise vám to nenechají pořádně vytéct tak jak by si to člověk udělal doma sám. Tzn. myslím, že tak 3 dcl nad horní rysku.
Otázka zní, mám to raději odsát a nebo to je OK? Dle tamního servisu to je úplně v pohodě a dělají to tak standardně!
Což teda raději ani nebudu komentovat. Zavolal jsem si informačně ještě do pár dalších servisů a každý mluví jinak. tzn. pro klid duše jsem si to chtěl odsát, mám celkem velkou 60ml stříkačku s hadičkou, ale nešlo mi to. Buď to nedokáže nacucnout a nebo by to mělo jít ještě níž. Ale bylo to už dál než je délka samotné měrky. V jednom servisu mi však řekli, že to musí jít ještě podstatně dál než jde měrka, což mi teda hlava nebere. Takže řeším, jestli zajet poprosit do nějakého poblíž servisu, ať pár decek odsávačkou vycucnou a nebo to nechat být. Ten servis, kde mi to dělali mám cca 65 km a hlavně říkají, že to je OK.
No, nerad bych si hned u nového auta zadělal na dřívější netěsnost motoru či nechal zachlustat sání apod. A ještě otázka, má se měřit za studena nebo za tepla, po pár minutách vypnutí motoru? V manuálu to taky není zcela jasně dané. Dík za odpověď těch, kteří fakt vědí