pjetro píše:A co toto: http://auto.bazos.cz/inzerat/43296075/S ... D-plyn.php
Mě by zas zajímalo jak to jde Forestovi 2.0 manuál s vozíkem do kopce na sněhu po nezpevněné cestě.
Měl jsem Fronteru a ta to dávala v poho (vím, že je to jiná liga...)
Záleží na gumách a řidiči. S forestrem s redukcí určtě dáš stejně jak frontera. Kukni se tady https://www.youtube.com/watch?v=6bzOk1O5qLA
A všimni si kolik toho na tom vozíku je a nic bych za to nedal, že měl přitom Doro i prst v nose. ::-DD:
pjetro píše:A co toto: http://auto.bazos.cz/inzerat/43296075/S ... D-plyn.php
Mě by zas zajímalo jak to jde Forestovi 2.0 manuál s vozíkem do kopce na sněhu po nezpevněné cestě.
Měl jsem Fronteru a ta to dávala v poho (vím, že je to jiná liga...)
Podle fotek to ma zvednutou podlahu v kufru, coz znaci gigantickou 70ti litrovou nadrz s moznosti tankovat skoro 60 litru a dojezdem 550 kilometru. A je to z NL, takze najezd muze byt klidne i dvojnasobnej...
Ahoj
nějakou dobu tady různě pročítám toto fórum a tak jsem se dnes zaregistroval. Plánuji nejspíš příští rok pořízení ojetého Forestera a tak již dopředu sbírám informace. Pravděpodobně nejspíš vyjedu do DE, kde je větší výběr než zde. Představa je rok výroby od 2012 do 2013, benzín, automat, výbava Comfort, cena do 500t (předpokládám, že po ukončení devalvace ČNB by snad příští rok měl být kurz podstatně výhodnější a i cena půjde za rok dolů a i víc našetřím ::-DD: , čekám tak 400t). Jízdy +- 10km do práce a z práce, víkendy hory -+100km tam i zpět.
A teď k dotazům:
1. Všiml jsem si, že auta do poloviny roku 2012 mají udávanou vyšší spotřebu než z druhé poloviny roku 2012 a není mi jasné proč. Jestli vylepšený motor, lepší automat, nebo lehčí vůz, nebo nevím? Jezdím na pohodu ne závody. Momentálně s Lagunou spotřeba 7,5-8l takže bych se rád přiblížil.
2. Nevíte náhodou, jestli v nějaké výbavě není odmlžování (odmrazování) čelního skla?
3. Momentálně mám 17 let starou lagunu a v ní když sklopím zadní sedačky, vlezou se mi dovnitř v pohodě 2 horáky. Vešly by se i do Forestera?
Dík Petr
motor FB20 je od 2011 (ja puvodne myslel, ze to bude ono ... )
celni sklo miva vyhrivani pod steracema, jinak jen klasicky horky vzduch ...
ja tam dostal tak jednoho horaka (29, XXL ram, sundane predni kolo a sedlovka) .. mozna nejak na sebe ...
Dík za info. Mě to právě s tou spotřebou mate, že v těch německých inzerátech se to překlápí v průběhu roku 2012. Pokud by někdo měl uvedený model, napiště prosím spotřebu, Dík.
U Laguny je dám na sebe a přední kola vytočím o 90 stupňů a z vidlice nesundávám. A vlezou.
s tim kolem je to tezko .. ja mam fakt to kolo "trochu" vetsi, nez lidi okolo ...
kdyz na nej sedl kamos, co ma 183cm, vypadal jak decko na dospelem kole :D
spotreba bude hodne zavisla na zpusobu jizdy ...
myslim, ze FB20 bude mit kolem 8-9l pri klidne jizde bez prolemu.
nema ten motor Nasticka? treba napise
Ahoj petrmegac. Otec má Forestra 2012 s motorem FB20 s manuálem.
K tvým dotazům:
Spotřeba: Krátké jízdy v limitech město, mimoměsto cca 8l/100km, dlouhé jízdy cca 6,5-7l/100km.
Zkrátka na subaru je to hodně úsporné. Já s mým legem jezdím ve stejných režimech o cca 1,5-2l víc.
Vyhříváni okna:je jen pod stěračema ale v zimě je to plus.
Kola: Vozíme v tom v pohodě 2 trekové kola velikost rámu 55cm. Používáme tato dvě varianty převozu: 1.Kola naležato na sebe jedno řidítkama dopředu druhé dozadu a nic z nich není třeba sundat. 2. Kola nastojato vedle sebe taky otočená o 180° se sundaným předním kolem. Takto se můžou možná vejít i 3 nebo 4 kola.
Jinak jízdně je to velmi příjemné auto na poklidné cestování.
Ahoj
tak s tou spotřebou je to super, to jste mě tedy hodně potěšili. Co se týče kol, jelikož mám skoro 190 tak asi to bude taky jedno z největších a manželka může mít tak druhé největší Spíš se obávám u toho Subaru větších cen za opravy a nutnost používat origo náhradních dílů. Ale snad se to kazit nebude
A další dotaz co mě napadl. Novější modely 2013 mají nějaké tlačítko X-mode. Aby lépe jezdily v terénu při nižších rychlostech. Znamená to tedy, když starší modely toto nemají že se chovají hůř? To se mi nějak nechce věřit. Ne že bych jezdil vyloženě terén, ale v zimě na chaty v Beskydech nebo Jeseníkách tak to občas bývá problém.
Díky Petr
..v roce 2012 proběhla po cca 21 letech úprava motoru, takže proto ty rozdílné údaje...Tady posílám reportáž s novým motorem (info o motoru kolem 3 minuty)... https://www.youtube.com/watch?v=S1VbujaLtik
petrmegac: X-mode mají MY13+ s automatikou (CVT), což je mód pro sjezd z kopce a lepší reagování v terénu. MT to nemají, tak si to řídíš sám. Starší ročníky měly redukci a dobrý řidič dokáže se starším MT neuvěřitelné kousky. Mně osobně se v terénu jezdí lépe s CVT, protože nepokazím spojku a mohu se věnovat jen točení volantu a neřeším zařazený stupeň... U MT na MY13+ musíš vypnout VDC (stabilizaci) a trochu trénovat, potom jsi X-mode "nahradit"
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Každopádně že bys nevyjel na chatu v Beskydách či Jeseníkách asi nehrozí. Tedy aspoň ne za běžných podmínek. :845: Spíš se na to budeš těšit a za předpokladu použití aspoň trochu slušných zimáků jen nebudeš chápat, proč ostatní nasazují řetězy a nejede jim to, zatímco ty projedeš kolem úplně v pohodě. :811: :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Tak já v každém případě budu volit automat. Jen škoda že ve 2012 byl ještě pouze 4 stupňový. CVT bude i příští rok mimo moje finanční možnosti. A když jsem četl jaké můžou vzniknout problémy s opravou tak kupovat ojeté CVT asi není to pravé ořechové.
No ony i v létě krásné cesty můžou být v zimě trápení. Jestli někdo zná cestu Vidly-Karlova Studánka tak ví o čem mluvím. V zimě se neudržuje a vypadá tak, že je led, na něm sníh a už jsem viděl že i 4 kolka to nevyjela. Ale byl to nějaký Hyundai