Ucpaný výfuk?
Ucpaný výfuk?
Ahoj, jak se projevuje ucpaný (přicpaný) výfuk nebo katalyzátor? Mám takové podezření u forestera, že by mohl být zanesený kat nebo zadní tlumič.
Auto má tendenci v nižších otáčkách (cca od 2200) při větší zátěži (prudší rozjezd, akcelerace) jakoby pocukávat. Nad 3000 už je to OK a točí až do omezovače.
Blbý je, že to dělá jen někdy a zdá se mi, že třeba po průjedu po nerovnosech (kostkách apod) se to na nějakou dobu zlepší. Mám teorii, že pokud je opravdu přicpaný výfuk, tak v té větší zátěži produkuje víc plynů který se hromadí v potrubí a snaží se vracet, což způsobuje pocukávání. Průjezd po nerovnostech "nějak setřepe" bordel, trošku se to zprůchodní a pocitově zlepší.
Dále mě zaráží, že z výfuku neprská voda jako u většiny ostatních aut. Má voda kondenzovat a prskat, což bych považoval v rozumné míře za normál, nebo nemá?
V případě, že by výfuk mohl být přicpaný, tak kde to bývá nejčastěji? Kat, nebo tlumič? A co s tím? Univerzální kat?
Auto má tendenci v nižších otáčkách (cca od 2200) při větší zátěži (prudší rozjezd, akcelerace) jakoby pocukávat. Nad 3000 už je to OK a točí až do omezovače.
Blbý je, že to dělá jen někdy a zdá se mi, že třeba po průjedu po nerovnosech (kostkách apod) se to na nějakou dobu zlepší. Mám teorii, že pokud je opravdu přicpaný výfuk, tak v té větší zátěži produkuje víc plynů který se hromadí v potrubí a snaží se vracet, což způsobuje pocukávání. Průjezd po nerovnostech "nějak setřepe" bordel, trošku se to zprůchodní a pocitově zlepší.
Dále mě zaráží, že z výfuku neprská voda jako u většiny ostatních aut. Má voda kondenzovat a prskat, což bych považoval v rozumné míře za normál, nebo nemá?
V případě, že by výfuk mohl být přicpaný, tak kde to bývá nejčastěji? Kat, nebo tlumič? A co s tím? Univerzální kat?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Ucpaný výfuk?
zajímalo by mě, kde se ta myšlenka "ucpanýho výfuku" vzala.... zvlášť u benzínového motoru. čím myslíš, že by se to mělo ucpat? jediné důvody, které mě snad napadají je:
a) rozpadlá vložka katu - to bys asi i slyšel
b) mechanické poškození výfuku - to bys snad viděl / věděl
b) motor v tak katastrofálním stavu, že vzniká tolik sazí, které jsou schopné kat ucpat...což si u benzínu nedokážu moc představit, asi bys tam lil olej s každou nádrží.
...to, že se na kostkách setřepe bordel je už vyloženě přání otcem myšlenky.
rozhodně se soustřeď nejdřív na elektriku, elektroniku, tvorbu směsi, zapalování a palivovou větev, než na ucpaný výfuk
a) rozpadlá vložka katu - to bys asi i slyšel
b) mechanické poškození výfuku - to bys snad viděl / věděl
b) motor v tak katastrofálním stavu, že vzniká tolik sazí, které jsou schopné kat ucpat...což si u benzínu nedokážu moc představit, asi bys tam lil olej s každou nádrží.
...to, že se na kostkách setřepe bordel je už vyloženě přání otcem myšlenky.
rozhodně se soustřeď nejdřív na elektriku, elektroniku, tvorbu směsi, zapalování a palivovou větev, než na ucpaný výfuk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpaný výfuk?
Málo vstupních dat k řešení....
osobně bych šel nejdříve po motoru a elektrice, pak přes ventily a čidla dolů na výfuk (ten je až naposled).
...jedině snad...že by myš? Nějaká azbestová odolná potvora s helmou :845:
osobně bych šel nejdříve po motoru a elektrice, pak přes ventily a čidla dolů na výfuk (ten je až naposled).
...jedině snad...že by myš? Nějaká azbestová odolná potvora s helmou :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7858
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Ucpaný výfuk?
Azbestová myš by v tom katu vypálila krásnou díru. Mám s tím zkušenost z minulého auta. Tam se uvolnilo kus drátěnky z vlnovce a udělalo si to katem krásnou cestu. Z výfuku to pak prskalo kousky drátků.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Ucpaný výfuk?
Pocukávání v nižších otáčkách a při zátěži....? Co zapalovací kabely, svíčky? Několikrát jsem také řešil a vždycky pomohlo. Jinak zkusit Shell, aspoň ten 95 Nitro plus, ten čistí kudy teče ::-DDD: , taky se mi osvědčil :850:
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Re: Ucpaný výfuk?
No, říkal jsem si že u tak starýho auta může být vyhnilá právě vložka tlumiče - i když tlumič je asi relativně novej - nějakej sportovní takže to celkem hezky brumlá :o), nebo vnitřek katalyzátoru.
Jinak svíčky měněny a kabely měněny (NGK + sentech). Motor vypadá že je snad ve slušným stavu - spáleným olejem nesmrdí.
Není to nijak tragický, dokonce si myslím, že méně citlivější jedinec by to nezaregistroval.
Ještě mám v plánu vyměnit palivovej filtr a v tuším dvou nádržích byl ten čistící zázrak od Millersu :657:
Jinak svíčky měněny a kabely měněny (NGK + sentech). Motor vypadá že je snad ve slušným stavu - spáleným olejem nesmrdí.
Není to nijak tragický, dokonce si myslím, že méně citlivější jedinec by to nezaregistroval.
Ještě mám v plánu vyměnit palivovej filtr a v tuším dvou nádržích byl ten čistící zázrak od Millersu :657:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Ucpaný výfuk?
..vyměň filtr, nalej pořádnej benzín a vono to pojede..Pak jedině elektrika,nebo zda ti tam nejde málo vzduchu..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Ucpaný výfuk?
yeti> nebyls to ty kdo resil ten problem s ukostrenim jednotky? :655: Ja bych si tipnul, ze s vyfukem to nema absolutne nic spolecnyho. Zameril bych se na cidlo klepani, nebo na nejakou ficuru ohledne cisteni vzduchu pro Euro4...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Ucpaný výfuk?
Nene. Ukostření jednotky jsem neřešil. Nemyslím, že by byl problém někde v elektrice nebo zapalování. To by asi netočilo úplně hladce až do maxima. Zkusím ten palivovej filtr a ještě to proleju nějakým aditivem.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpaný výfuk?
Já bych si teda nedovolil s absolutní jistotou tvrdit, že se kat ucpat nemůže, vzhledem k jeho struktuře. Sice samozřejmě naprosto souhlasím s tím, že pokud se auto chovalo normálně, nežralo olej ani se nechovalo jinak nestandardně, tak by to měla být ta nejméně pravděpodobná závada. Nicméně prostě struktura voštiny v katu je tak jemná, že ucpat to by zase takovej problém nemohl být...
Pro ilustraci voština z jedničkového Legacy...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Pro ilustraci voština z jedničkového Legacy...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Ucpaný výfuk?
VDC> nicmene ucpanej kat by se projevoval hlavne ve vysokych otackach, a ne v nizkych.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpaný výfuk?
Lambda
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpaný výfuk?
nedavno jsem tu resil prob s Foresterem a pricinou byl vysypany kat a tim padem ucpany vyfuk. tolik k oficialni diagnoze od Alse. takze ucpat to lze. auto nejelo, netahlo, vykon byl proti normalu polovicni. ale necukalo to. to co popisujes jsem u 92kW odstranil vymenou svicek a kabelu, po 50tkm to delalo neco velmi podobneho a pomohlo seridit ventily
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: Ucpaný výfuk?
Ucpávání jsem zažil u "Fiata".
Počáteční problémy nasvědčovaly na lambdu, svíčky, vstřikování.... Diagnostika našla jen špatnou volnoběžnou klapku. Špatné studené starty a houpání otáček.
V poslední fázi to nejelo do kopce ani na 1. Motor rožhavenej. Z kopce si to fouklo, několikrát vylítly saze a zase se jelo "do dalšího kopce". Šílený stroj, ale musel jsem ho nouzově využívat k pracovním účelům.
V servisu, po zase negativní diagnostice, se zaměřili na kat. a výfuk. Chlápek kat poklepal a nezdál se rozpadlý. Takže nasadil na něj delší trubku a projel....a ono to řvalo a hlavně jelo! Po preparaci koncového dílu byl zjištěn problém. Vyhnil vnitřní plášť a výfuk se slušně přicpával pásem izolační vaty.
Druhý podobný problém byl v kabelech a svíčkách. Motor jezdil na tři válce a pak dohořel ještě jeden kábel a nešlo už nastartovat. V servisu ještě tak vypálené svíčky prý neviděli a přepětí vymlátilo všechny kabaly.
Teď jsou rok svíčky a USA kabely a až na tu klapku poloauto jezdí.
Počáteční problémy nasvědčovaly na lambdu, svíčky, vstřikování.... Diagnostika našla jen špatnou volnoběžnou klapku. Špatné studené starty a houpání otáček.
V poslední fázi to nejelo do kopce ani na 1. Motor rožhavenej. Z kopce si to fouklo, několikrát vylítly saze a zase se jelo "do dalšího kopce". Šílený stroj, ale musel jsem ho nouzově využívat k pracovním účelům.
V servisu, po zase negativní diagnostice, se zaměřili na kat. a výfuk. Chlápek kat poklepal a nezdál se rozpadlý. Takže nasadil na něj delší trubku a projel....a ono to řvalo a hlavně jelo! Po preparaci koncového dílu byl zjištěn problém. Vyhnil vnitřní plášť a výfuk se slušně přicpával pásem izolační vaty.
Druhý podobný problém byl v kabelech a svíčkách. Motor jezdil na tři válce a pak dohořel ještě jeden kábel a nešlo už nastartovat. V servisu ještě tak vypálené svíčky prý neviděli a přepětí vymlátilo všechny kabaly.
Teď jsou rok svíčky a USA kabely a až na tu klapku poloauto jezdí.
Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG
Re: Ucpaný výfuk?
Kofilka: i lambda mě napadla. Která je pravděpodobnější? A nesvítil by check engine?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98