Kvalita PHM

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
jatros
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 528
Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od jatros »

Zdravím,

všechny, opakuji všechny, benzíny obsahují biosložku :686:

Asi nejznámější (resp. nejlépe hodnocené):

OMV Maxxmotion 100 - obsahuje 5% biosložky ETBE, mají to přímo na svých stránkách

Benzina Verva 100 - tady jsem doufal, že je to poslední benzín bez biosračky, ehm biosložky a chyba lávky ... přesný podíl se dá zjistit pouze z dodacího listu .... parkrát jsem hodil řeč s obsluhou a ve všech případech, kromě jednoho, na mě koukali jak tele na nové vrata, co to po nich chci. :670:
A pak mi jednou paní v "nejlepších" letech bez divení vytáhla dodací list a oznámila: " poslední závoz obsahuje 3,8% biosložky ve Verva 100" (nebo 2,8%, to už si nevzpomínám, ale to je jedno)

Já do své beSTIe beru ale jenom a výhradně tuto Vervu 100.
Na OMV 100/98 jsem zanevřel poté, co jsem viděl rozebraný motor CX-7, do které jsem zase skoro vždy tankoval OMV 98/100 (mám to hned vedle baráku).

Takže resume: bohužel už se těch bio... nezbavíme a naše miláčky tím parádně kur_íme :839:
Děkujeme EU :725:
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Slavek_xxx »

jatros> a dekujeme soudruhovi Babisovi, nasemu vudci a temer neomezenemu vladci... :6066:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16196
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od quickly »

Já si myslím, že Babiš se jen veze na vlně eurodebilností. Proč to nevyrábět, když je to legislativně vyžadováno.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2532
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od JRJ »

jatros píše:OMV Maxxmotion 100 - obsahuje 5% biosložky ETBE, mají to přímo na svých stránkách
Hele nechci být hnidopich a šťoura, ale ETBE = Ethyl tert-butyl ether, což je additivum. Biosložka je kvasný líh (bioethanol).

Co se kvality PHM týče, poslední dobou jsem měl opakovaný problémy s Shell FuelSave95. Každou chvíli palubní diskotéka. Před tím jsem zažil palubní diskotéku jen po natankování Shell E10 v Německu. Tak jsem si řekl, že asi i u nás potichoučku polehoučku Shell začal pančovat benzín lihem. Od doby co jsem začal tankovat ÖMV Maxx95 (až na jednu příhodu) zatím klid. Musím zaklepat na dřevo.
jatros píše:Na OMV 100/98 jsem zanevřel poté, co jsem viděl rozebraný motor CX-7, do které jsem zase skoro vždy tankoval OMV 98/100
Co tomu motoru bylo?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od emve »

Jatros: Bez urážky, ale rozšiřuješ tu naprosté nesmysly. Chápu, že mít v hlavě prázdno a jen brečet je česká vlastnost, ale příště si o tématu něco zjisti, než to budeš šířit jako fakt.

Evidentně nechápeš rozdíl mezi etanolem a ETBE a hodnoty, které uvádíš, jsou taky úplně mimo (obsah ETBE ve Vervě i Maxxmotionu je okolo 13%).
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od kiti »

Okopírovaná odpověď nalezena na internetu


Taky by mě docela zajímalo, co ve skutečnosti tankuji a tak jsem zaslal dotaz do OMV na kvalitu a garanci oktanového čísla a dostal jsem následující odpověď:

děkujeme za Váš dotaz, na který se Vám nyní pokusím odpovědět.

Začnu takto. Dříve než byla zavedena povinnost přimíchávat do fosilních paliv určité procento biosložek, se zcela jistě používala ve velké míře aditiva na zvyšování oktanového čísla (čímž nechci říct, že se nyní již nepoužívají). Ale tím, že se od roku 2008 začaly do benzínů povinně přimíchávat biosložky typu bioethanol, bioethery - kyslíkaté sloučeniny, došlo k omezení těchto typů aditiv, protože jde o sloučeniny, které samy o sobě významně zvyšují hodnotu oktanové čísla benzínu. To je jedna z nesporných výhod těchto biosložek.

Jak již psal pan Bína, v prémiovém produktu OMV Carrera 100, který se mimojiné na čerpací stanice v České republice dováží výhradně z Rakouska, ze skladovacích kapacit v Lobau a St. Valentinu, je dosaženo vyššího oktanového čísla vyšším obsahem vysooktanových uhlovodíkových, případně kyslíkatých složek (v tomto případě se přimíchává ETBE - Ethyl-tercbutylether). Dále je benzín Carrera 100 nadstandardně aditivován směsí přísad na zlepšení čistoty, snížení tření a antikorozní přísady. Ne tedy aditivy na další zvýšení oktanového čísla! (Pozn. - neplatí obecně, vztahuje se to k našemu prémiovému palivu OMV Carrera)!

Do benzínu lze přimíchávat jako biosložku biolíh, nebo také výše zmiňovaný ETBE. Obě zmiňované biosložky zvyšují oktanové číslo, ale vedle této vlastnosti mají taktéž své nepříjemné stránky.

Líh má oproti benzínu podstatně nižší energetický obsah, což má přímý vliv na spotřebu paliva. Dalším hlavním problémem směsí líh-benzín je citlivost směsi na přítomnost vody, která se ochotně mísí s lihem v benzínu obsaženým, ne však s benzínem. To pak vede k separaci lihové a benzínové fáze v nádržích vozidel a to může mít významný dopad na snížení oktanového čísla. Líh s rozpuštěnou vodou je navíc korozivní a při nízkých zimních teplotách může díky přítomnosti vody docházet v palivovém systému vozidla k zamrzání paliva.

Problémy s lihobenzinovými palivy lze poměrně úspěšně eliminovat, pokud se k mísení s benzinem nepoužije samotný biolíh, nýbrž jeho reakční produkt s izobutenem – etyl-tercbutyleter (ETBE). Izobuten je petrochemický produkt – nikoliv bioprodukt, takže ETBE vzniklý jeho reakcí s biolihem je biosložkou jenom z takové části, která odpovídá podílu biolihu zabudovanému v ETBE (tj. cca ze 47 %). Oproti lihu má ETBE vyšší oktanové číslo, vyšší energetický obsah (výhřevnost), menší tlak par a s benzinem se dobře mísí za vzniku stabilní směsi, necitlivé na přítomnost vody. Výroba ETBE je však omezena dostupným množstvím izobutenu.

Takže tím, že se v prémiovém benzínu OMV Carrera 100 používá jako biosložka ETBE, který se vyznačuje malou afinitou vůči vodě a tím pádem nehrozí separace, nemůže tím pádem dojít ani ke snížení oktanového čísla. Navíc v tomto palivu se nepoužívají aditiva ke zvýšení oktanového čísla, tudíž nehrozí snížení oktanového čísla ani těkavostí aditiv.

Dalo by se říci, že náš prémiový produkt OMV Carrera 100, u kterého navíc GARANTUJEME oktanové číslo min. 100 (nikdy není pod 100 - viz atesty z rafinérií na čerpacích stanicích), lze právě z důvodu využívání ETBE jako biosložky skladovat v uzavřených nádržích, za nepřístupu vzduchu a světla bez jakékoliv újmy na kvalitě minimálně 1 rok, ale spíše déle (klidně až 2 až 3 roky).

U benzínů s obsahem biolihu je to jiné, dokonce vyšla nová technická norma na podmínky skladování a doporučené doby použitelnosti a zde se doporučuje doba použitelnosti 3 měsíce od data prodeje právě z výše popsaných důvodů - významná ochota lihu vázat vlhkost/vodu. U takovýchto benzínů je pak i relevantní otázka snižování oktanového čísla...

Na základě výše uvedených faktů Vám mohu vřele doporučit tankování našeho prémiového benzínu OMV Carrera 100, který je na všechny naše ČS dovážen přímo z rafinérie z Rakouska a neobsahuje jako biosložku biolíh, ale ETBE, což je akceptováno rovněž jako biosložka, ale nemá negativní vlastnosti jako biolíh, tudíž by se ani hodnota oktanového čísla v průběhu skladování neměla snižovat.

Doufám, že jsem Vám na Váš dotaz dostatečně fundovaně odpověděla.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od HonzaCZ »

Takže jatros zase takový blbosti nepsal, že... :sick:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49575
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od VDC »

Taky mám ten dojem...

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od emve »

Ale psal nesmysly...

Brečet nad tím, že je v nějakém palivu ETBE (tedy prémiová biosložka 2. generace, spíše nositel kvality, než nějakých negativ) a házet ji do jednoho pytle s etanolem dokazuje značnou neznalost problematiky. Na ETBE dnes stojí všechna evropská 100okt. prémiová paliva.

U nafty je situace podobná v případě MEŘO vs. HVO (která značně vylepšuje parametry nejlepších naft Aral Ultimate Diesel a OMV Maxxmotion).
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2532
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od JRJ »

HonzaCZ, VDC: Jak jsem psal. ETBE je additivum, jak ostatně potvrzuje kiti:
kiti píše:Problémy s lihobenzinovými palivy lze poměrně úspěšně eliminovat, pokud se k mísení s benzinem nepoužije samotný biolíh, nýbrž jeho reakční produkt s izobutenem – etyl-tercbutyleter (ETBE). Izobuten je petrochemický produkt – nikoliv bioproduk ...
To, že se ETBE vyrábí z (bio)etanolu a následně se počítá jako biosložka je taková právní ojebávka a díkybohu za ni protože:
kiti píše: Oproti lihu má ETBE vyšší oktanové číslo, vyšší energetický obsah (výhřevnost), menší tlak par a s benzinem se dobře mísí za vzniku stabilní směsi, necitlivé na přítomnost vody. Výroba ETBE je však omezena dostupným množstvím izobutenu.
kiti píše:Takže tím, že se v prémiovém benzínu OMV Carrera 100 používá jako biosložka ETBE, který se vyznačuje malou afinitou vůči vodě a tím pádem nehrozí separace, nemůže tím pádem dojít ani ke snížení oktanového čísla. Navíc v tomto palivu se nepoužívají aditiva ke zvýšení oktanového čísla, tudíž nehrozí snížení oktanového …
Jinými slovy, zatímco (bio)líh je prostá výplň objemu a svinstvo (nulová mazivost, hydroskopie, nízký tlak par), ETBE je geniální additivum a je gut.

BTW, to zkracování citací :666:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od HonzaCZ »

offtopic JRJ: Bohužel lidí, co citace umí používat a pohraje si s výsledným vzhledem a přehledností je drtivá menšina. Pro ostatní, kteří jsou schopni tam nechat 3 zanořené citace přes celou stránku, včetně obrázků, videí atd, je tu ten automat, který to zkrátí, vyčistí, upraví. Ještě to má mouchy, ale k tomu se časem dostanu. Můžeme polemizovat na zvýšení počtu slov, za kterými to zařízne. Jinak pokud nechceš zkracovat citaci, tak jí udělej anonymní - vyhoď z BB tagu >>="nick"<<, to jsem tam udělal schválně, aby bylo možné citovat třeba články, media atd. bez zkrácení...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tenese
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: pon kvě 19, 2014 4:15 pm
Jméno a příjmení: Tomas Suchan

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od tenese »

Na auto.cz jsem cetl ze benzina svuj natural 95, prestala v tichosti aditivovat, vite o tom neco blizsiho?
tenese
SUBARU Forester SG 2.0X AT Obrázek
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2963
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od .dundee. »

Benzina zrušila benzín VERVA 95, kvůli nezájmu. Standardní natural 95 by měl zůstat stejný.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
tenese
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: pon kvě 19, 2014 4:15 pm
Jméno a příjmení: Tomas Suchan

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od tenese »

vervu asi ano, ale benzina aditivovala i normalni natural 95 akorad to nijak marketingove neprodavala a ten prave pry jiz aditivovat prestala..
tenese
SUBARU Forester SG 2.0X AT Obrázek
tenese
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: pon kvě 19, 2014 4:15 pm
Jméno a příjmení: Tomas Suchan

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od tenese »

aha uz sem to nasel http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele
coz me mrzi, co ted budu kupovat..
tenese
SUBARU Forester SG 2.0X AT Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Palivo“