Uzávěrka diferenciálu
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
Tady jsem nasel popis jak to funguje v Cestine:
http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htm
A tady jeste par slov k uzaverkam a s peknym popisem Aussie. http://www.4runnerclub.org/aussie.htm
V Cesku to dela tato firma http://www.axlelock.cz/ ale otazka je, jestli se da udelat i do pomerne malyho difu ve Foresterovi/Outbacku.
http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htm
A tady jeste par slov k uzaverkam a s peknym popisem Aussie. http://www.4runnerclub.org/aussie.htm
V Cesku to dela tato firma http://www.axlelock.cz/ ale otazka je, jestli se da udelat i do pomerne malyho difu ve Foresterovi/Outbacku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Uzávěrka diferenciálu
Stejně furt nechápu jako to funguje. Vidím tam jen skákací zuby místo odvalovacích planet. Není mi jasné, jak to na jednu stranu umožní rozdílnou rychost otáčení kol v zatáčce, ale na druhé straně zamezí prokluzu. Píšou tam, že nedovolí nižší otáčky kola než jsou otáčky hnací - není to divné? Zadní vnitřní kolo se mnohdy může točit skoro na fleku.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Pavle funguje to tak, že při jízdě rovně je to vždy zamčeno a při jízdě do zatáčky to odemkne vnější kolo, protože odstředivou silou se odlehčí ty zuby. Tím se to odemkne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
VDC> odstredivou silou? :670: A co pri pomalem otaceni na miste? :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Uzávěrka diferenciálu
Jestli to chapu spravne, tak to zamezi otaceni kola pomaleji nez je hnaci rychlost, ale rychleji otacet kolo to necha. Takze kdyz jedu v zatacce bere to jako referencni vnitrni kolo protoze mu nedovoli zpomalit, ale to vnejsi to zrychlit necha aby vklidu obehlo zatacku. V trenu v zaberu zadny kolo nebude mit potrebu tocit se rychleji a budou hrabat vsechny stejne.
Myslim si taky ze to bude delat dost kraval, hlavne pri vytaceni se nekde na plnym rejdu treba na parkovisti.
Myslim si taky ze to bude delat dost kraval, hlavne pri vytaceni se nekde na plnym rejdu treba na parkovisti.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Juras to popsal hezky. Ano, referenční je vnitřní kolo. Dělá to kravál přesně takovej, jako je slyšet na tom videu o stránku dřív, přesně v čase 1:24
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Uzávěrka diferenciálu
Dovede někdo popsat, odkud kam vede ten čep, co prochází tou šišatou dírou?
Chápu to správně, že tím čepem se vlastně kroutí středním dílem a to, jestli k sobě přilehnou zuby na pravé nebo levé půlce je dáno tím, které kolo se víc brání otočení? Tj. by to mělo fungovat tak, že se nejvíc pohání to zablokovanější kolo, jo?
Chápu to správně, že tím čepem se vlastně kroutí středním dílem a to, jestli k sobě přilehnou zuby na pravé nebo levé půlce je dáno tím, které kolo se víc brání otočení? Tj. by to mělo fungovat tak, že se nejvíc pohání to zablokovanější kolo, jo?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Jo, tím čepem je zajištěn střed a to kolo, které se točí rychleji při zatáčení, než je rychlost diferenciálu, je uvolněno. Čili vnější kolo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Vzhledem ke skutečnosti, že první kousek na Forestera je dořešen, budeme mít snad co nejdříve první informace z praktického testu uzávěrky :657:
Uzávěkra je dílem p. Koňaříka (http://vladislav09.sweb.cz/). Po osobní schůzce jsem povyzvídal hromadu zajímavých informací a dozvěděl se něco více o funci nějaké té uzávěrky i kam v pohonu a proč ji použít.
Namontována je do zadního LSD diferáku forestera.
....jsem zvědavý na první praktické testy a pokud bude vše OK, budu dělat 2. pokusného králíka :690: ....
Pěkně je funkce popsána zde (odkaz je uveden už o pár příspěvků dříve, tak jen pro připomenutí): http://www.4runnerclub.org/aussie.htm
a tato věta to vystihuja asik nejlépe:
"Při jízdě po rovině se tak celá uzávěrka točí dohromady i s košem diferáku a s ní se točej i obě kola. Jakmile dojde k zatáčení, motor začne pohánět jen vnitřní kolo v zatáčce, vnější kolo volně (nebo za tichýho cvakání) předbíhá. Tadle funkce samozřejmě funguje jak na silnici tak v terénu, na sněhu i jinym kluzkym povrchu, protože síly nutný na rozpojení zubů sou hodně slabý (na heveru s kolama ve vzuchu toho docílí pouhym prstem - otáčíte jednim kolem a druhý zastavíte)."
Co jsem tak zkoumal, nevím, jak je to s přenosem momentu na kola v zatáčce (obě kola na zemi, třeba na asfaltu)... u běžného diferáku je kroutící moment přenášen vždy na obě kola stejně 50:50, ale u uzávěrky, když tam nejsou planetové převody, to je tedy přenášeno pouze přes vnitřní kolo, když to vnější prokluzuje, tedy nemůže nic přenášet?
Uzávěkra je dílem p. Koňaříka (http://vladislav09.sweb.cz/). Po osobní schůzce jsem povyzvídal hromadu zajímavých informací a dozvěděl se něco více o funci nějaké té uzávěrky i kam v pohonu a proč ji použít.
Namontována je do zadního LSD diferáku forestera.
....jsem zvědavý na první praktické testy a pokud bude vše OK, budu dělat 2. pokusného králíka :690: ....
Pěkně je funkce popsána zde (odkaz je uveden už o pár příspěvků dříve, tak jen pro připomenutí): http://www.4runnerclub.org/aussie.htm
a tato věta to vystihuja asik nejlépe:
"Při jízdě po rovině se tak celá uzávěrka točí dohromady i s košem diferáku a s ní se točej i obě kola. Jakmile dojde k zatáčení, motor začne pohánět jen vnitřní kolo v zatáčce, vnější kolo volně (nebo za tichýho cvakání) předbíhá. Tadle funkce samozřejmě funguje jak na silnici tak v terénu, na sněhu i jinym kluzkym povrchu, protože síly nutný na rozpojení zubů sou hodně slabý (na heveru s kolama ve vzuchu toho docílí pouhym prstem - otáčíte jednim kolem a druhý zastavíte)."
Co jsem tak zkoumal, nevím, jak je to s přenosem momentu na kola v zatáčce (obě kola na zemi, třeba na asfaltu)... u běžného diferáku je kroutící moment přenášen vždy na obě kola stejně 50:50, ale u uzávěrky, když tam nejsou planetové převody, to je tedy přenášeno pouze přes vnitřní kolo, když to vnější prokluzuje, tedy nemůže nic přenášet?
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
ještě doplnění o podstatná fakta:
Pozor na permanentní 4x4 (full time 4WD)
Stejně jako ostatní automatické uzávěrky, i Aussie Locker nemůže být nainstalovaný na přední nápravě u vozů se stálým pohonem 4x4 (bez možnosti odpojení předního náhonu). Řešením může pak být jedině instalace manuálních volnoběžek do nábojů přední nápravy.
Pozor na permanentní 4x4 (full time 4WD)
Stejně jako ostatní automatické uzávěrky, i Aussie Locker nemůže být nainstalovaný na přední nápravě u vozů se stálým pohonem 4x4 (bez možnosti odpojení předního náhonu). Řešením může pak být jedině instalace manuálních volnoběžek do nábojů přední nápravy.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Pěkně Doro :supeer: Už se těším na veselé cvakání...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
a cena?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
No jestli Doro nemá nějakou testovací, tak to dělají okolo 12 000
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Jo,to jsem viděl na tech stránkách...
odeslano z mobilu Sony Xperia L
odeslano z mobilu Sony Xperia L
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uzávěrka diferenciálu
Vyrábí to několik lidí a v zásadě se v ceně neliší. Originál Aussie locker stojí kolem osmi, ale to je sériovka. Vzhledem k tomu, že tohle je kusová výroba, tak se vyšší cena dá snadno pochopit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97