Ahojte
sem tu na to narazil a musím reagovat (chci) a zjistit co vím dobře a co špatně...
VDC píše:
Tak to rozhodně nedělej, protože SG v AT není totéž, co H6 v AT. Automat v SG je v podstatě předokolka a viskózní spojka k tomu připojuje zadní nápravu. Ono to sice funguje, ale ne tak dobře, jako manuál.
AT v H6 je ten nejlepší pohon všech kol, v kombinaci s automatem, který kdy u Subaru udělali.
Takže buď koukej po SG v manuálu s redukcí, protože tou redukcí můžeš nahnat nějaký ty chybějící koně, nebo H6, kde stejně jinou možnost, než AT nemáš. A ta má koní dost.
Vždycky když tady tohle čtu, tak se proklínám, že (ač jsem to tu pročetl křížek krážem) jsem tohle nevyčetl před koupí svého SG AT. Protože zima s tím prostě nebyla zábava a to bylo (mělo být) 50% důvodu koupě Subaru.
VDC píše:
No počkej, když je to vícelamelová spojka ovládaná tlakem oleje, tak není viskózní ? Tak to jsem žiju v bludu.
V té citaci, kterou jsem okopíroval z naší wiki je že jde 90% hnacích sil na přední nápravu, 10% na zadní. U toho starého systému to moc proměnný není ne ? Jinak by tu chlapci nezkoušeli sestrojit ten ochcávač solenoidu, aby jim to ten poměr zamykalo. Ne ?
Taky sem žil v tomto bludu, než mne HonzaCZ vyvedl z mých bludů v jiném vlákně
. Ale má to logiku, teď si to i umím v hlavě vyjasnit - viskózní nemůže být, když není ovládána viskozitou (ale tlakem oleje).
To že default je 90% předek, 10% zadek jsem vyčetl na více místech (pro SG v AT), takže to beru jako hodnotu TRUE. Čeho % nevím, pokud to tu někdo napíše, budu zase chytřejší. Já jsem předpokládal 10% točivého momentu, ale po projití zdejší diskuze tuto teorii opouštím.
HonzaCZ píše:A pokud vím, tak poslední info o tom udělátku na umělý zvýšení tlaku na spojku pro víc momentu dozadu je, že to nic moc nedělá. Teda jestli není nějaká čerstvější informace, která mi unikla. Protože ten systém IMHO funguje z fabriky už dostatečně dobře.
davidherda píše:Proměnné to asi je, protože jak dochází k prokluzu, tak to začne posílat víc na zadek. Jak to funguje nevím, možná to spolupracuje s ABS, ale to fakt kecám, Jakub by k tomu něco mohl povědět. Říká, že o tom ví všechno, tak musí pustit žilou.
Tady by mně zajímalo, jestli Jakub = já
Mno a je to asi týden, co jsem "tahal" z celých 5-10cm bláta do mirneho kopečku yetiho (nejslabsi predokolka verze). Rozjel jsem se trochu pod plynem a sice jsem jel a šlo by to i tak, ale kola se protáčela. Pak jsem si vzpomněl na kouzelný TOP-GUN přepínač a pod plynem jsem to sepnul (kdybych si to uvědomil, tak bych to radši udělal ve stoje) a mezinápravová spojka sebou docela důrazně jebla a pocitově jsem se pohyboval kupředu jistěji. Takže i na opravdu kluzkém povrchu prostě jednotka nespojí z nějakého důvodu mezinápravu na max. možnou hodnotu.
Jinak podle mých výzkumů na těch internetech to řídí jednotka převodovky jak říká Honza podle více vlivů jako množství plynu, a předpokládám nějaký čidla a docela jí to občas trvá - takže zase třeba na silnici v zimně je prostě ta proměnlivá svornost na ho*no - bo je proměnlivá a bo neraguje okamžitě. Takže je vlastně elektronicky a ne čistě mechanicky jako u MT.
Taková je alespoň moje zkušenost, ale mám holt starou káru, takže je u mne taky otázka jaký technický stav mají jednotlivé komponenty....
PS: na D1 a R to má mít zvýšenou svornost napevno.
davidherda píše:Na ten prokluz předních kol si právě furt stěžuje Johy.
Já ho u atmosféry nezaznamenávám, jen cítím tak zabírá ta zadní náprava víc a víc.
Jestli je to u AT převodovky, tak mi to dělalo taky. Na sněhu, na šttěrku, ta vodě. Rozjel jsem se pod plynem, přední kola se proklouzly a tak za vteřinku jebka od zadní nápravy jak se chytla. Pomohla výměna nějakýho ventilu v AT převodovce (takže předpokládám právě v mezinápravě) - někde sem to tady postoval i s papírama ze servisu a schématem.
HonzaCZ píše:U toho ATS/MPT taky může bejt ta spojka dozadu už ve špatnym stavu, oklouzaná, kór u turba, nebo ten aktuační mechanismus - tlakové vedení, ovládací solenoid. To ale neznamená, že převodovka nechce, aby tam moment šel. To by holt chtělo diagnostiku a za jízdy sledovat, kolik to TCU nastavuje. Pokud v případě pocitu, že to klouže bude na diagnostice dostatečná hodnota, tak je špatně něco mechanicky, nebo třeba špatné el. vedení k solenoidu. Pokud tam bude málo, tak je špatně něco elektronicky, třeba některé čidlo, dle kterého to určuje tu hodnotu, což je ale dost nepravděpodobný, protože to by určitě …
U AT bych zkusil ten ventil, co píšu o řádek výše. Snad je na diagnostiku závady toho ventilu i servisní postup, co mi říkaly v Subaru.