Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Krasne vysvetleno panove, dekuji.

MartinZ: Leda by jsis koupil ovalne pisty... Musis vybrus a pak pisty a krouzky daneho prumeru.
EDIT: vyse uvedene plati pokud by byl ovalny valec, ale jelikoz tady mnozi uvadi fotky z 200k kde jde videt jeste lapovani valce tak bude asi fakt stacit vymenit pisty a kruhy.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

George> neblazni, pokud ten motor nezere kvanta oleje a klepani se nezhorsuje, nevrtej do toho. Utratis vagon penez a klepat to bude dal. Motor EJ20 najede (pokud v nem bude olej) klidne pul milionu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Slavku to ja nee, chran priroda :) to jsem odpovidal Martinovi .
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

No to se nedá říct, jestli by to vyřešila jenom výměna pístů. Může od toho bejt poškozenej i válec. Takže jedině to vzít všechno od podlahy, přeměřit, případně obrobit válce, dát odpovídající písty atd... Jako, co jsem to kdysi řešil, co by se s tím dalo udělat, tak nejjednodušší a nejjistější bylo koupit celej novej polomotor, což vyjde asi na 50 bez daně (v ČR, před cca 8 lety). Je to prostě z fabriky složenej celej blok s klikou, ložisky, ojnicemi, písty, kroužky...

Pokud máš dobrýho motoráře, tak by pak možná dávalo smysl se to snažit opravit, s co nejnižšími náklady, pokusit se použít/opravit co nejvíc původních dílů, ale já bych to fakt neřešil. Dokud to je jenom píst a neklepe to za tepla, tak je to v pohodě a dá se jezdit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10614
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Mira »

Honzo, ty seš fakt dobrej. :-) Všichni se shodnou neřešit a aby to nevypadalo jednoduše, tak doplníš scénář za minimálně 50 litrů. To trochu neznalé fakt potěší. ;-D Ještěže jsi to nakonec vyžehlil.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak pro úplnost, viď... ;) Navíc to nebylo minimálně 50, ale spíš maximálně. To nejjednodušší a nejspolehlivější řešení. :)

A jestli někdo nečte celý příspěvky, vytrhává z kontextu nebo se bude slepě řídit jednou větou, tak je to jeho blbost, i kdyby byl 10x neznalý . ;)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10614
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Mira »

Úplně živě si vybavuju našeho fyzikáře. Napsal něco s krátkým vykladkem na tabuli s tím, že to vypadá jednoduše. Ale tak jednoduchý to není a začal. Popsal celou tabuli pro nás neználky absolutně nesrozumitelnými vzorci, pak to smazal a se slovy "a pokud vezmeme v potaz, že " ... a popsal ji znova. Ale výklad úžasnej, to jo. Byl fakt bedna.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Olej dolévám tak do litru na 10tis. Km. Mám pocit, že to maličko klepe i za tepla, ale možná už jsem tím jenom postiženej. :-) O polomotoru jsem také uvažoval, ale na základě vašich rad to teď vidím tak, že nechám udělat ty hlavy kvůli úniku vody a budu normálně dál jezdit. Motor nechávám zahřát a jezdím 2 - 3 tis. ot. než se pořádně prohřeje. Ještě jednou všem děkuji za rady, hlavně Honzovi. Moc jste mě pomohli.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

MartinZ: Hlavně to dej nejdřív fakt někomu poslechnout, aby potvrdil píst.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Zítra zajdu do servisu. Dám vědět, až bude ňeco nového.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Tak v servisu mě řekli, že to vypadá na rozvody. Prý napínák nebo kladka. Doufám, že to tak bude, bylo by to fajn. 15.1. to tam vezu, dám vědět jak to dopadlo.

Jinak když jsem hledal nějaké video s tím zvukem, narazil jsem na docela zajímavé s postupem jak zjistit, jestli klepe napínák. Pouštět se do toho nebudu, nemám na to podmínky a ani odvahu :-) , ale někomu by to třeba mohlo pomoct.

https://www.youtube.com/watch?v=tAxiFJ2rHBE
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
romann1259
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 19, 2017 9:49 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od romann1259 »

Taky přidám trošku klepotu do mlýnku :-(

https://www.youtube.com/watch?v=nCxWCAEoBjU

Důležitý je asi zvuk hned u startu (slyšitelné klepání asi 2s) - podle toho v Boxer auto diagnostikována chycená klika. Ne že bych panu Klímovi nevěřil, ale víc uší,víc názorů ;-)

Prosím o vaše názory.

Díky
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Martine na to uvidis i bez sundani klinaku. Staci shodi lt ten bocni kryt a posvitit si tam zboku. Pripadne s endokamerou tam kouknes uplne luxusne.

Romane, ten zvuk po startu je dost na prd, ale co to je ti nepovim. Neni mozne aby to byl nejaky plechovy kryt? Pri startu se prece jen motor mrska nejvice , tak muze neco do neceho mlatit. Netusim jak zni chycena klika ale proc by to delalo rachot jenom pri startu?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
romann1259
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 19, 2017 9:49 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od romann1259 »

Romane, ten zvuk po startu je dost na prd, ale co to je ti nepovim. Neni mozne aby to byl nejaky plechovy kryt? Pri startu se prece jen motor mrska nejvice , tak muze neco do neceho mlatit. Netusim jak zni chycena klika ale proc by to delalo rachot jenom pri startu?
Protože než nateče olej do šál, tak to klepe a pak tu vůli ,,vymezí" olej a utlumí rány. Klepání je slyšitelné i u konce videa, kdy se zvyšujou otáčky.
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od emve »

romann1259 píše:
Důležitý je asi zvuk hned u startu (slyšitelné klepání asi 2s) - podle toho v Boxer auto diagnostikována chycená klika. Ne že bych panu Klímovi nevěřil, ale víc uší,víc názorů

Díky
Mně to taky zní jako klika. Kolik to má najeto ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Odpovědět

Zpět na „Motor“