Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Geraltosovo WRX 2003 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 18, 2013 11:27 am
Příspěvky: 742
ahoj Subaru kamarádi,

po skoro šesti letech jsem se taky odhodlal založit vlákno ke svému vozidlu. Částečně proto, že bude mít předseda kam nahrát fotky ošetření podvozku - a taky proto, že je mi trapný, jak tu má každý své vlákno a já po tolika letech furt nic :)

Něco historie:

- WRX 2003, původ ČR (dealer Subaru Opava), koupeno v červnu 2013, najeto bylo 90 tis km, jsem nyní cca 5. majitel
- auto mělo bohatou servisní i životní historii, jako každá Impreza :)
- když jsem auto kupoval, bylo čerstvě po repasi převodovky - synchrony a výměně spojky - Exedy keramika. již nikdy více, ale jako zkušenost dobrý (faktura z Brna na 43 tisíc)
- servisní kniha vedena do r. 2007, cca 60 tis km, potom každý servisní úkon vypsán na extra papíru, v tom pokračuju i já
- když jsem auto kupoval, věděl jsem, že nějaké nehodičky byly (jako u každé staré Imprezy). V tomto případě obtažený celý levý bok o křoví. Viděl jsem fotky před opravou - nebylo to žádné drama, ale vše řešeno na pojišťovnu výměnou dílů - tj. výhoda z hlediska koroze.

A teď stručně, jak se mělo vozidlo za mé vlastnické éry:

Když padlo na jaře 2013 rozhodnutí, že potřebujeme do rodiny Subaru, vybral jsem stavební spoření a navštívil Autobazar Auto ESA, kde jsem zanechal manželky Fabii (evidováno jako strategická chyba číslo jedna)
Původním záměrem tedy bylo, že žena bude jezdit přes týden Rézinkou do práce, vozit děti do školky a já si budu užívat víkendy. Jak naivní byla tato představa, že živit dvě auta se nevyplatí, se ukázalo velice záhy :)

2013:
první seznamovačka, učení, radost z jízdy jak to "strašně jede" a má to 270 koní (podle nálepky BitPower jsem si myslel, že je naladěno výše).
Nicméně šlo jen o nálepku, mapa je zatím série a je tam klasických 165 kW).
Hlavní zjištění bylo, že brzdy jsou na prd. Na to, jak to jede, tak to vůbec nebrzdí. Chtělo to výkonnější, tak jsou vpředu Bremba a vzadu dobrá směs desek (Bremba jsem ale nainstaloval až v r 2015, jelikož přišly jaksi jiné náklady :)

Na konci roku 2013 došlo k rozhodnutí, že je potřeba napravit strategickou chybu číslo jedna - a k tomu nenažranému modrému monstru, které nám systematicky ruinuje rodinný rozpočet u čerpací stanice Benzina, kde bylo přistaveno cca 1x za 3 - 4 dny, přikoupit ještě nějaké normální auto pro manželku.
Proto jsem vypotil posledních 20 tisíc z "vkladní knížky" a od šváry (Šulína) - modří již vědí - zakoupil vozidlo Fiat Punto 1,2 z roku 1997. Tím jsem pravděpodobně docílil toho, že naše rodina zatím nefiguruje na seznamu exekučních řízení.

2014:
Pořád se mi zdálo, že slyším "zvuky" (evidováno jako strategická chyba číslo dvě).
Je to strašná nemoc, když je člověk zvyklý z normálního auta. Na servis jsem jezdil k jednomu člověku do Příbrami a pořád jsem mu vnucoval, že je tam něco špatně. Inu, podívali jsme se do skříně (tedy dával to jeho známému mechanikovi od Freye) a ten konstatoval, že přes stálý převod "něco přeběhlo" a doporučil mi výměnu. včetně všech ložisek i hustšího převodového oleje to bylo za cca 25 tisíc Kč. Zvuk zůstal. tolik mě tedy stála tato zkušenost kterou mi posléze vysvětlil Jirka Kalista ze Sportgarage slovy: " to je v pořádku, to jsou zvuky motorsportu ". Výsledkem bylo, že zvuky jsem přestal poslouchat a dnes už vím, o co šlo. Byla to keramická spojka. Po její výměně v roce 2018 ten zvuk přestal (stejně jako chvílemi divný rachot při couvání). Ta keramická spojka vydržela bratru 23 tisíc km, než začala klouzat a ještě mi takhle blbě provětrala peněženku přes domnělé zvuky z převodovky.

Na konci roku jen manželka cestou do práce lehce trefila na náledí auto před sebou. bylo to fakt lehounké. Nicméně faktura 70tisíc. Na pojišťovnu - havarijní. Kdo nemá havarijní, je blázen :)

2015:
v srpnu došlo na ty Bremba - hurá, konečně to brzdí !

Už jsem si zvykl na to, že tohle auto je prostě nezmar. Furt něco chce, furt se mu něco nelíbí, neustále si vymýšlí další a další servisní úkony, takže máte pocit, že přestože jezdíte málo (prakticky jen o víkendech, spíš tak 1x měsíčně), tak v podstatě znáte jen cestu na sraz, ze srazu, pak do servisu a ze servisu. A tam vám samozřejmě důkladně provětrají peněženku. Je to tak - a neříkejte, že to tak nemáte. Máte to tak všichni a ten kdo říká, že ne, tak kecá (a dělá to dodnes :)
Ono to není tak, že by to nefungovalo vůbec, je to taková série malých nepříjemností, jedna věc se vyřeší - a jedna až dvě nové jí vystřídají. Prakticky máte pocit, že ať se snažíte sebevíc, tak nikdy to není úplně v pořádku - vaše Subaru vás ale prostě jen udržuje v napětí a ostražitosti.
Je to chvílemi celkem frustrující, ale člověk se s tím musí naučit žít a taky nemít úplně hluboko do kapsy. Tohle auto prostě tím nasávačem na kapotě významně požírá rodinný rozpočet - buď se s tím člověk smíří nebo to musí prodat...

Ve chvíli, kdy máte pocit, že jste smířeni s tím, že tohle auto si prostě pápne a že už vás nic nepřekvapí, tak to přijde - FACKA ZLEVA - FACKA ZPRAVA - DIREKT - PRAVEJ HÁK!

Říká se tomu diagnóza motor.

Začalo to návštěvou Boxer auto, kde došlo nějakým drobným servisním úkonům asi za 10 tis Kč a kromě různých sdělení o netěsnosti motoru ve faktuře stálo: pravděpodobně fouklé těsnění pod hlavou!!!!! (stylových 5 vykřičníků tam skutečně je)

No nebudu to zbytečně natahovat - poté, co jsem dostal některá doporučení, kdo by měl tento úkon (tj. generálku motoru) zprocesovat, rozhodl jsem se pro Sportgarage Jirky Kalisty. Toto se až s velkým odstupem času ukázalo býti velmi šťastným rozhodnutím (evidováno jako strategický úspěch číslo jedna). Modří už vědí...

2016:
Motor byl ve Sportgarage rozebrán a bylo konstatováno, že jedna z ojnic byla v minulosti vyměněna a má jinou gramáž, než ty ostatní. Rozborka motoru ale byla zároveň klika, protože mohlo dojít k mnohem větším škodám, ale nyní stačilo "jen" dát nové, ojnice, písty, těsnění, srovnat hlavy srovnat blok, výbrus, rozvody.... no prostě vše podstatné.

Rozhodl jsem se pro kované díly Wiseco.

Nebudu psát, kolik to stálo, protože by se nějakou nešťastnou náhodou mohl tento odkaz dostat k mé drahé choti - a o rozvod určitě nestojím :)

Výsledek je ale famózní. Na to, že jde o kovařinu, tak motor vůbec nebouchá a přestože má charakteristický (jiný) zvuk, než dříve, tak si jen ševelí a už na poslech jde o umělecké dílo.
Po zajetí výměna oleje - motor má dnes najeto cca 13 tisíc a nepozoruju žádné problémy, spotřeba oleje zcela minimální, téměř žádná.

Celý ten rok se moc nejezdilo, jen se platilo a zajížděl se motor - však to znáte (modří už vědí :)

do konce roku se toho už moc zásadního nestalo. Pouze odešlo servo, trefil jsem srnu (30 tis předek), to vše v jednom dni v rámci zajíždění motoru, cestou za babičkou (parádní výlet....). A pak se taky měnilo za 9 tisíc čelní sklo - samozřejmě vše na pojišťovnu. Kdo nemá havarijní pojistku na Subaru, je blázen (podruhé :)

2017:
Od září 2016 (kdy jsem si po 2 měsících opravy v autorizovaném servisu pojišťovny, vyzvedl auto) až do srpna 2017, se kupodivu nestal žádný servisní úkon a asi jsem jen jezdil.
V srpnu jen odešla (již podruhé) baterka. Od té doby jí odpojuju - asi mi jí alarm saje - a jak jezdím málo, brzy je po ní. Dále se měnily brzdy (tentokrát i kotouče), cena předek bratru 15 tisíc - Ferodo DS2500 funguje pěkně. Na okresce i v Sosnové.

Konečně mi auto trochu začíná vracet, co jsem do něj investoval za finance a nervy... a stojí to za to :)

2018:
zase dobrý rok (teda z hlediska auta, jinak celkem na hovno :(
na jaře olej a drobná oprava stěračů, potom bylo třeba konečně pořídit všemi opěvované Yokohama AD08R. Jsou fakt super....

Když jsem se chystal, že bych konečně naladil ten motor a měl připravené nějaké finance - přišla, jak již jistě tušíte - no SPOJKA :)
Jirka Kalista doporučil zesílenou Fuji Heavy, cena byla celkem lidová, bratru 16 tisíc komplet.

Na podzim byl sraz v Bělé - pro mě zatím nejkrásnější motoristický zážitek (možná i nemotoristický :) lítali jsme tam v lese mezi pneumatikami jak smyslů zbavení a bylo nám krásně (modří už vědí)

.
.
.

Tak to bychom měli popsaných cca uplynulých 5,5 roku života se Subaru.

Kdybych to měl celkově zhodnotit a shrnout - jsem rád, že ho mám.
A dokud ho uživím, tak si ho nechám. Nejen, že dává radost, ale nese s sebou komunitu úžasných lidí (většinou totálních exotů, pacientů, často skoro se to nebojím říct - úchylů), což je asi ten největší benefit.

Další plány jsou:
- na jaře naladit, zvýšit výkon, krouťák posunout níže
- výhledově stabilizátory, antilift, protlum

No a pak třeba znovu motor... a pak už jen překopíruju text shora a občas do něj něco nového přidám .. :)


P. S.: jasně, že bych chtěl STI, ale s WRX na něj nenašetřím a bez Subaru nějak nemůžu (nechci) být :)

tak se mějte Subarově...

_________________
WRX 2003


Naposledy upravil geraltos dne pát led 11, 2019 1:03 am, celkově upraveno 4



čtv led 10, 2019 11:49 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3557
Pekny!teda některý okamžiky tak pěkný nejsou,ale pěkně napsany ;)


pát led 11, 2019 12:07 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm
Příspěvky: 341
Pěkné Oto, hezkej životopis ;-)
Souhlas, že komunita kolem Subaru je jedinečná.
Věřím, že od Kaldy je ten motor postavený dobře a že už žádný další nebude (*_^) |,,,,


pát led 11, 2019 12:14 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27194
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Otíku moc hezky jsi to popsal !! :-)
Věřím, že po ochranné kůře už ti bude dělat jen radost. :-)
Dneska už je pozdě, tak jen jedno ilustrační foto z ordinace... :-)Obrázek

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát led 11, 2019 12:15 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 18, 2013 11:27 am
Příspěvky: 742
díky za pozitivní ohlasy :)
předsedo super - určitě se u Tebe v lázních mělo parádně :)

ještě jsem zapomněl nějaké fotky, tady jsou:


Přílohy:
001.jpg
001.jpg [ 202.23 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
002.jpg
002.jpg [ 234.94 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
003.jpg
003.jpg [ 270.58 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
004.jpg
004.jpg [ 301.41 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
005.jpg
005.jpg [ 358.92 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
006.jpg
006.jpg [ 197.37 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
007.jpg
007.jpg [ 424.49 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
008.jpg
008.jpg [ 340.75 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
009.jpg
009.jpg [ 367.55 KiB | Zobrazeno 676 krát ]
010.jpg
010.jpg [ 264.52 KiB | Zobrazeno 676 krát ]

_________________
WRX 2003
pát led 11, 2019 12:26 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 18, 2013 11:27 am
Příspěvky: 742
a ještě jedna zimní a jedna bonusová (jmenuje se "hledej jazyk")


Přílohy:
011.jpg
011.jpg [ 238.8 KiB | Zobrazeno 675 krát ]
jazyk.jpg
jazyk.jpg [ 296.2 KiB | Zobrazeno 675 krát ]

_________________
WRX 2003
pát led 11, 2019 12:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 18, 2013 11:27 am
Příspěvky: 742
a dnes v noci už poslední : foto zdravotní dokumentace :)


Přílohy:
doklady.jpg
doklady.jpg [ 155.33 KiB | Zobrazeno 674 krát ]

_________________
WRX 2003
pát led 11, 2019 12:31 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Příspěvky: 2916
Bydliště: Praha
Dobry! At ti to jezdi Oto a prinasi jen radost!


Přílohy:
20180127_105005.jpg
20180127_105005.jpg [ 414.42 KiB | Zobrazeno 667 krát ]
20180623_163450.jpg
20180623_163450.jpg [ 305.68 KiB | Zobrazeno 665 krát ]

_________________
Impreza WRX STI MY2006 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 / V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
pát led 11, 2019 12:43 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 4825
Bydliště: Opava
paradni pocteni :) at u tebe auto vydrzi … a ty s nim :)

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


pát led 11, 2019 1:35 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 26, 2012 1:06 pm
Příspěvky: 4228
Bydliště: Holýšov
Oťas. Kraaaasny vlákno. ;-)


Sent from my XsMax using Tapatalk Pro

_________________
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html


pát led 11, 2019 7:29 am
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2126
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Pěkné počtení. Místy ne úplně veselé, ale emoce z toho jen kapou :-) Líbí! Přeji do budoucna víc ježdění a méně servisu :-)

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


pát led 11, 2019 7:31 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Příspěvky: 1973
Bydliště: Jablonecko
Máš to teda hezkou kasičku:-) Ale dělá radost. Tak ať to už jen jezdí!

Odesláno z mého LG-G6 pomocí Tapatalk

_________________
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04


pát led 11, 2019 8:00 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Příspěvky: 2361
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,Praha
Otto - parádní počtení (*_^) |,,,, Jsi držák,tak at vydržíš a autí dělá jen radost =) Taky mě čekaj podobné taškařice jako tebe :-/

_________________
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - najeto 38 500 km - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2015 - najeto 36 500 km - 11,4l


pát led 11, 2019 8:25 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 1759
Supeeeer počteníčko.
Chlapi prostě potřebujou svoje koníčky a hračky. :-D

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Skoda Octavia RS kombi 2.0 TDI MT 135kW 2017


pát led 11, 2019 8:54 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 13427
Bydliště: Středozem B-)
Oto super, modří už vědí B -)

_________________
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI prodrive (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek


pát led 11, 2019 9:42 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: