vymena oleje v AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: vymena oleje v AT
Ja to zas tak nehrotim, proste sice vymenim jen polovinu naplne, zato vsak 2x casteji (jednou za 30 tisic km)
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: vymena oleje v AT
Maximálně před výměnou chcípnout motor přes výndání relé palivovýho čerpadla a při vypuštění vany pak zkusit na pár vteřin zastartovat, aby to vyhnalo olej i z měniče. Nějaký kompletní výměny, odčerpání atd. bych fakt neřešil. Je to konstruovaný a interval nastavenej na výměnu toho, co je ve vaně a není důvod o tom víc přemejšlet.
To už vidím větší přínos v častější výměně, jak píše Slávek.
Jinak měrku při výměně fakt neřešit. 1) Se při nalejvání přes ní komplet oblemcá její vodící trubička, 2) se změní teplota, 3) to zpět nenateče hned všude, odkud to při vypouštění vyteklo. Takže jak jsem psal, cejchovanej 4L nebo 5L kýbl a pak nalejt zpět od oka stejný množství. Radši míň. Měrkou se ověří jenom, jestli tam je po měrku, pak to projet, ohřát a běžnou kontrolou doladit. Většinou to sedí, takže není co dolazovat.
To už vidím větší přínos v častější výměně, jak píše Slávek.
Jinak měrku při výměně fakt neřešit. 1) Se při nalejvání přes ní komplet oblemcá její vodící trubička, 2) se změní teplota, 3) to zpět nenateče hned všude, odkud to při vypouštění vyteklo. Takže jak jsem psal, cejchovanej 4L nebo 5L kýbl a pak nalejt zpět od oka stejný množství. Radši míň. Měrkou se ověří jenom, jestli tam je po měrku, pak to projet, ohřát a běžnou kontrolou doladit. Většinou to sedí, takže není co dolazovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: vymena oleje v AT
Jop to zni jednoduseji.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: vymena oleje v AT
zjistil si co to je za bzučení? mně se ozývá také, než se zahřeje pořádnědvahrnce píše:Jsem se na to teď zase zaměřil, dnes mi přišlo že řadí potichu a bzuceni se ozývá při akceleraci se stoupajícíma otackama..
Doufám že zase řeším nějakou věc zbytečně..
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: vymena oleje v AT
No jedine co muze bzucet je jeden ze solenoidu ne? Akorat bych ocekaval ze bude seply trvale, bzuceni znamena ze se odepina a pripina velkou rychlosti.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: vymena oleje v AT
Tak solenoidy v AT pracují obecně proporcionálně, takže je to drží v mezipoloze právě střídáním zapnuto/vypnuto a ta střída pak je jak moc je otevřený nebo zavřený. Už jsem to sem psal. A nebo může bzučet hydraulický čerpadlo v převodovce. To by sedělo víc na variantu, že to po ohřátí přestane.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: vymena oleje v AT
Aha to jsem prehlid. PWM na solenoid, no proc ne defakto, kdyz to ustoji jeho mechanicka konstrukce.
Jak tam je resena pumpa? Mel jsem rozebranou AT jenom z audi80 a tam bylo zubove cerpadlo pohanene primo hrideli z motoru. Tam klepani znamenalo ze za chvili vysypes ty zuby cerpadla z vany.
Jak tam je resena pumpa? Mel jsem rozebranou AT jenom z audi80 a tam bylo zubove cerpadlo pohanene primo hrideli z motoru. Tam klepani znamenalo ze za chvili vysypes ty zuby cerpadla z vany.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: vymena oleje v AT
No, já myslím, že frekvence toho PWM je tak vysoká, relativně ke konstrukci toho solenoidu, že mechanicky nekmitá. Možná právě třeba jenom bzučí.
Čerpadlo je tam zubový, objemový, pokud se nepletu a vrčí s ním přímo motor, tedy vstup do převodovky.
Čerpadlo je tam zubový, objemový, pokud se nepletu a vrčí s ním přímo motor, tedy vstup do převodovky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: vymena oleje v AT
jo to by mohlo byt, ten bzucivy zvuk pak vydava samotna civka.
Tak to je stejne jako to co jsem videl ja.
Tak to je stejne jako to co jsem videl ja.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: vymena oleje v AT
Takovej zvuk, jako když se rozjíždí trolejbus a zmizí to chvilku po tom, co se vyšplhá ručička teploměru na svoji normální polohu? To mi to dělá taky, řekl bych, že normální.RomanaMala píše: zjistil si co to je za bzučení? mně se ozývá také, než se zahřeje pořádně
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: vymena oleje v AT
Zatím jsem nic nezjistil, ale teď jsem za tři měsíce najel cca 4tis.km a jede to pořád, řadí to pořád, tak je snad vše ok a budou to ty selenoidy, fakt nevím..RomanaMala píše: zjistil si co to je za bzučení? mně se ozývá také, než se zahřeje pořádně
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- Tom6v
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon říj 09, 2017 7:18 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Bartoň
- Bydliště: Horní Jelení
Re: vymena oleje v AT
Přátelé kamarádi, dnes jsem vyměnil olej v převodovce, podařilo se nám vypustit 5 a půl litru. Vyměnil jsem samozřejmě i filtr. Na oleji bylo najeto skoro 90tis km. No nepodařilo se nám přes diag smazat data převodovky. Tak snad se postupně srovná sama. Problém byl totiž v tom, že mezi 2-3 a 3-4 vždy dost vylétly oráčky a to samé při podřazení. Docela kopanec. Ale chtěl jsem se zeptat, nejde prog. převodovky smazat i nějak jinak. Odpojení baterky byl už u Nissana blbost...... Dík za jakoukoliv radu.....
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20893
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: vymena oleje v AT
Když ti to blblo tak se dá v servisu nechat vyměnit celá náplň, nebo mi bylo řečeno, těch 5 litrů vyměnit 3x a bude to jako kdyby jsi nechal vyměnit celou náplň. Sice dáš víc za olej, ale ušetříš za práci.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: vymena oleje v AT
Dá se to smazat třeba přes FreeSSM, nebo samozřejmě přes ofiko diagnostiku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Honzaa
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 28, 2013 6:06 pm
- Jméno a příjmení: Jan Bartoň
- Bydliště: H. Jelení
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena oleje v AT
Ahoj, zkoušel jsem to přes Freessm ten co je zde na klubu ten co ma možnost i AC, Cruis, ABS a i přes klasiku v1.2.5 a není tam možnost v TCU ClearMemory 2 což by asi mělo byt na smazání tech ataptačních hodnot. Mám dva kabely jak klasiku KKL -> RS232 tak KKL -> Original FTDI a u ani jednoho se to tlačítko neuvolnilo ke stisku.
Hledal jsem různě po stránkách a dle obrázku kde bylo vždy že není OBD2-System tak nebyla možnost toho druhého mazání.
Je to klasika E-4AT ale asi první verze která nekomunikuje přes OBD2, ECU jede v pohodě přes OBD2.
Ještě pro pochopení a porovnání na rychlo dva obrázky z netu kde je vidět ten rozdíl.
Tak jestli se to dá nějak obejít či smazat jinak ale asi tedy nedá. Je to na outbacku 2.5 rok 2003 tuším.
Hledal jsem různě po stránkách a dle obrázku kde bylo vždy že není OBD2-System tak nebyla možnost toho druhého mazání.
Je to klasika E-4AT ale asi první verze která nekomunikuje přes OBD2, ECU jede v pohodě přes OBD2.
Ještě pro pochopení a porovnání na rychlo dva obrázky z netu kde je vidět ten rozdíl.
Tak jestli se to dá nějak obejít či smazat jinak ale asi tedy nedá. Je to na outbacku 2.5 rok 2003 tuším.
Impreza GF 2.0 - EJ201 - MT