Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1334
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Strider: JJ, samo, často se to sluníčko za těmi kopci schová. Ale stačí, když jednou nee a člověk pak dostane z čista jasna takovou čelní šlupku, že to je pak někdy jako knock-out Jinak jak už bylo zmíněno, tím, že vám takhle neskutečně vyšlo počasí, tak už jen samé plusy. Třeba i ty ceny ubytování jsou už někde jinde.....
Každopádně, chlapi, važte si toho, že jste se takhle sešli Moc dobře vím, jaký je problém, aby si to na takovéto "řidičsky-poznávací" dovolené všechno pěkně sedlo. To se musí sejít věcí; musí si to sednout lidsky, řidičsky, představě o finančním rozpočtu, typu noclehu atd. atd. Pakliže v ničem není zásadní problém, tak toho si fakt važte. Bez nějakého přehánění. A ono, i vlastně počet máte takový ten ideální max. stav
A díky za report, rád se v myšlenkách na všechna ta passa vracím....
Každopádně, chlapi, važte si toho, že jste se takhle sešli Moc dobře vím, jaký je problém, aby si to na takovéto "řidičsky-poznávací" dovolené všechno pěkně sedlo. To se musí sejít věcí; musí si to sednout lidsky, řidičsky, představě o finančním rozpočtu, typu noclehu atd. atd. Pakliže v ničem není zásadní problém, tak toho si fakt važte. Bez nějakého přehánění. A ono, i vlastně počet máte takový ten ideální max. stav
A díky za report, rád se v myšlenkách na všechna ta passa vracím....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2498
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Konečně jsem se k tomu románu na pokračování dostal, kvalita zápisu pořád stejně vysoká (jako designovaný kronikář hradubické sekce to mohu posoudit), obsah pořád stejně zábavný, fotky v souladu s textem, při čtení je mi jak kdybych tam byl s vámi Akorát že nebyl, tak vám odpadly starosti s někým, kdo si to stejně radši přečte, než to zažije na vlastní kůži Ale před 40 lety, to bych vám to záviděl doopravdy
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Krásný výlet.
Naposledy upravil(a) Mira dne pon říj 23, 2023 9:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
To si určitě nenech ujít. Na sever od Selly je to možná nejlepší svezení a to oběma směry.
S tím sluncem mi to mělo dojít už při plánování. V podstatě stačilo otočit směr okruhu a měli bychom ho v zádech. Ale vycházel jsem z nějakých podkladů a směr co jsme jeli byl doporučen. Dnes vím, že jet opačně by bylo taky parádní a na některé z těch deseti průsmyků i lepší. Člověk se pořád učí.
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pon říj 23, 2023 9:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Výběr termínu je docela alchymie. Musíš to sladit s prací, rodinou, odhadnout mimo sezónu. V srpnu si to tam ani nechci představit, to musí být mraveniště a peklo.
Září obecně je do evropských hor nejlepší termín. Bývá sucho, jasno, nehrozí bouřky - znám to dobře z dob, kdy jsem tam jezdil s lanem a horo vybavením. Jediný limit je ten kratší den a chladná rána. Sníh sice napadnout může, ale spíš v centrální části Alp, tady na jihu v Dolomitech by se dlouho neudržel a odpoledne by bylo vše průjezdné.
I tak zde bylo na můj vkus hodně lidí, zejména okolo Selly a Cortiny. Ono to celé teplé září sezónu protáhlo. Ve všední dny to ještě šlo, ale víkend byl peklíčko.
V roce 2019 jsme jeli na přelomu května/června a díky dlouhé zimě a studenému jaru byl sníh i tam, kde ho místní tou dobou většinou nepamatují. A stejně byly Dolomity plné motorek, i když mimo silnici jsi se na průsmycích brodil po kolena sněhem.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1334
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Věřím. Možná jsem to i jel, ale tohle si prostě nepamatuju. Snažil jsem se to jednou spočítat, kolik jsem těch průsmyků projel, ale je to nereálné... Otázkou však je, kdy se tam zase někdy dostanu. Drtivou většinu alpských pass jsem sjezdil již před lety, pak přišlo na řadu takové to větší cestování do delších destinací a pak už jízda kočárkem Teď už to jsou v podstatě jen rodinné dovolené; do Alp sice jezdíme každý rok, ale to už je jen o lanovkách a koupání. Ale je fakt, že už jsem dlouho nikde nebyl (naposledy 2019), tak bych si to Ludva mohl prosadit Ale to bych asi stejně jel raději zase na Balkán. Kde bych se chtěl ale nejvíc zase do Alp podívat/vrátit, tak do Francouzských Alp. Ty fakt doporučuju. Jestli jste tam nebyli, projeďte si s klukama Routes des Grandes Alpes, dejte ruletu v Monaku, koukněte do Nice, Cannes a St. Tropez a zpátky přes Canyon du Verdon a jiné alpské průsmyky zpět. Takový výlet by vašim autům a vaši partě myslím slušel Švýcarské průsmyky jsou taky fajn, ale tam je to o řidičák, ne-li dokonce o vězení. Tam spíš s tou rodinkou na vláčky....
JJ, to znám, je to tak, jak píšeš. Ale měli jste šťastnou ruku a sladili to dokonale.dundee. píše: ↑pon říj 23, 2023 9:40 pm Výběr termínu je docela alchymie. Musíš to sladit s prací, rodinou, odhadnout mimo sezónu. V srpnu si to tam ani nechci představit, to musí být mraveniště a peklo.
Září obecně je do evropských hor nejlepší termín. Bývá sucho, jasno, nehrozí bouřky - znám to dobře z dob, kdy jsem tam jezdil s lanem a horo vybavením. Jediný limit je ten kratší den a chladná rána. Sníh sice napadnout může, ale spíš v centrální části Alp, tady na jihu v Dolomitech by se dlouho neudržel a odpoledne by bylo vše průjezdné.
I tak zde bylo na můj vkus hodně lidí, zejména okolo Selly a Cortiny. Ono to celé teplé září sezónu protáhlo. Ve všední dny to ještě šlo, ale víkend byl peklíčko.
V roce 2019 jsme jeli na přelomu května/června a díky dlouhé zimě a studenému jaru byl sníh i tam, kde ho místní tou dobou většinou nepamatují. A stejně byly Dolomity plné motorek, i když mimo silnici jsi se na průsmycích brodil po kolena sněhem.
Jako září je pro hory (a zejména ty jižnější) určitě fajn, ale ten přelom září/říjen už je dost na krev. Ale vyšlo vám to teda víc než skvěle. A jak píšeš, přelom květen/červen už se někdy dá, rakušáci a dokonce i ti taliáni (a tam to logicky i víc taje) mají ty silnice protáhnuté, i když je okolo ještě sníh. Ale zrovna ti frantíci si dávají na čas. Slyšel jsem, že přes některé průsmyky nešlo projet ještě i v červenci....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
4. den
Vstávám a divím se, že nemám ruce zamotané do vánočky. Celou noc jsem ve snech lítal nahoru a dolů jeden průsmyk za druhým. Nikam nespěcháme, dnes nás čeká hlavně přejezd pod Timmelsjoch, ale jasně že to nebude jen rovně.
Po mohutné snídani balíme, rozloučíme se s majitelkou hotelu a celou Colle Santa Lucia, nastartujeme burácivé motory a vyrážíme na cestu.
Nejprve nás čeká známá cesta na Passo Falzarego. Což znamená 8 km rychlé vrstevnice a pak stoupání. Bohužel po dvou kilometrech dojedeme kolonu osmi slovinských GTi (Polo/Golf), kteří by mohli, ale nejedou. K mé upřímné radosti tahle kolona po třech kilometrech zastaví u hotelu a před námi se otevře volných 9 km stoupání o 500 metrů.
Široká silnice, příjemně hrubý asfalt, občas někoho dojedeme, ale rychle se z něj stává jen šmouha ve zpětném zrcátku. Poslední úsek tohoto stoupání je zajímavě veden v tunelech a galeriích. Projíždíme okolo kapličky na Falzaregu a parkujeme kousek nad průsmykem.
Kuba je tu poprvé, tak ho vezmeme nahoru na Lagazuoi Piccolo. Chvilku se dohadujeme, jestli půjdeme pěšky nahoru nebo dolů a nakonec zvítězí nejrozumnější varianta. Lanovkou tam i zpět a projdeme se nahoře.
Tím rychlým výjezdem se nám nějak smrskly auta Jsme 2780 mnm a jak je tu řídký vzduch stává se pořádná italská káva nezbytností.
Kolem dokola se tyčí jednotlivé masivy Dolomit, které máme jako na dlani. Blízké Tofany, a Cristalo, vzdálenější Antelao, Pelmo, Marmolada a Sella a úplně nejdál je Civetta a Pala di San Martino, pod kterými jsme řádili včera. Projdeme se až na úplný vrchol, který ční nad kamenným mořem rozkládajícím se na severu.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652175#p652175
Vstávám a divím se, že nemám ruce zamotané do vánočky. Celou noc jsem ve snech lítal nahoru a dolů jeden průsmyk za druhým. Nikam nespěcháme, dnes nás čeká hlavně přejezd pod Timmelsjoch, ale jasně že to nebude jen rovně.
Po mohutné snídani balíme, rozloučíme se s majitelkou hotelu a celou Colle Santa Lucia, nastartujeme burácivé motory a vyrážíme na cestu.
Nejprve nás čeká známá cesta na Passo Falzarego. Což znamená 8 km rychlé vrstevnice a pak stoupání. Bohužel po dvou kilometrech dojedeme kolonu osmi slovinských GTi (Polo/Golf), kteří by mohli, ale nejedou. K mé upřímné radosti tahle kolona po třech kilometrech zastaví u hotelu a před námi se otevře volných 9 km stoupání o 500 metrů.
Široká silnice, příjemně hrubý asfalt, občas někoho dojedeme, ale rychle se z něj stává jen šmouha ve zpětném zrcátku. Poslední úsek tohoto stoupání je zajímavě veden v tunelech a galeriích. Projíždíme okolo kapličky na Falzaregu a parkujeme kousek nad průsmykem.
Kuba je tu poprvé, tak ho vezmeme nahoru na Lagazuoi Piccolo. Chvilku se dohadujeme, jestli půjdeme pěšky nahoru nebo dolů a nakonec zvítězí nejrozumnější varianta. Lanovkou tam i zpět a projdeme se nahoře.
Tím rychlým výjezdem se nám nějak smrskly auta Jsme 2780 mnm a jak je tu řídký vzduch stává se pořádná italská káva nezbytností.
Kolem dokola se tyčí jednotlivé masivy Dolomit, které máme jako na dlani. Blízké Tofany, a Cristalo, vzdálenější Antelao, Pelmo, Marmolada a Sella a úplně nejdál je Civetta a Pala di San Martino, pod kterými jsme řádili včera. Projdeme se až na úplný vrchol, který ční nad kamenným mořem rozkládajícím se na severu.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652175#p652175
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pát říj 27, 2023 2:36 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Na vrcholu Lagazuoi nezbytné společné foto a značka.
Dojde i na vyprávění o šílenostech bojů 1.sv války, které se zde odehrávaly. Prolézáme zbytky zákopů, chodeb a tunelů vytesaných ve skalách. Pokaždé si tady uvědomuji, jaké máme štěstí, že jsme tu za úplně jiných podmínek než ti chlapi tenkrát.
Ale dost rozhlížení, máme tu taky nějakou práci. Takže šupem dolů do aut, projíždíme Falzarego a sjíždíme dolů ke Cortině. Na prvních světlech se vedení ujímá Ondra a s vědomím volné cesty to hezky sype dolů. Tento úsek je široký a obsahuje dost rovinek, takže předjíždění všeho, co dojedeme není problém.
Brzdíme v Pocol a čekáme na zbytek skupiny. Je znát, že je víkend a navíc nějaký běžecký závod. Okolí silnice je obsypané auty. Rychle pryč. Čeká nás již potřetí Passo Giau (2236 mnm). Silnice před námi volná a Ondra to pěkně žene. V prudkých vracácích ze svého stříbrného šípu dělá tříkolku, jak se mu zadní vnitřní kolo zvedá. Všechna parkoviště okolo sedla jsou obsypaná auty a karavany.
Pomalu projíždíme přes průsmyk a stavíme na volném parkingu o kus níž. Ondra v euforii hned otestuje svoji ručku.
26 známých zatáček dolů, ale neodbočujeme na Santa Lucii, pokračujeme přes Selva di Cadore. A nad námi se směrem k horám tyčí kostelík Sv. Lucie, který poprvé vidíme v jiné perspektivě. Klesáme až dolů do Caprile. Z Passo Giau jsme spadli o více než 1200 m.
Ale jen proto abychom mohli dalších 1000 m vyjet vzhůru do průsmyku Passo Fedaia (2057 mnm). Opatrně projedeme několik vesnic s radary, než začne vlastní stoupání. Dlouhé rovinky s mírnými zatáčkami. Teprve pod vrcholem sedla začíná úsek širokých vracáků. Moc pěkná a rychlá cesta. Miluji tenhle průsmyk. Není to hlavní trasa, ale je hodně široká a s dobrým povrchem. A žádný provoz.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652176#p652176
Dojde i na vyprávění o šílenostech bojů 1.sv války, které se zde odehrávaly. Prolézáme zbytky zákopů, chodeb a tunelů vytesaných ve skalách. Pokaždé si tady uvědomuji, jaké máme štěstí, že jsme tu za úplně jiných podmínek než ti chlapi tenkrát.
Ale dost rozhlížení, máme tu taky nějakou práci. Takže šupem dolů do aut, projíždíme Falzarego a sjíždíme dolů ke Cortině. Na prvních světlech se vedení ujímá Ondra a s vědomím volné cesty to hezky sype dolů. Tento úsek je široký a obsahuje dost rovinek, takže předjíždění všeho, co dojedeme není problém.
Brzdíme v Pocol a čekáme na zbytek skupiny. Je znát, že je víkend a navíc nějaký běžecký závod. Okolí silnice je obsypané auty. Rychle pryč. Čeká nás již potřetí Passo Giau (2236 mnm). Silnice před námi volná a Ondra to pěkně žene. V prudkých vracácích ze svého stříbrného šípu dělá tříkolku, jak se mu zadní vnitřní kolo zvedá. Všechna parkoviště okolo sedla jsou obsypaná auty a karavany.
Pomalu projíždíme přes průsmyk a stavíme na volném parkingu o kus níž. Ondra v euforii hned otestuje svoji ručku.
26 známých zatáček dolů, ale neodbočujeme na Santa Lucii, pokračujeme přes Selva di Cadore. A nad námi se směrem k horám tyčí kostelík Sv. Lucie, který poprvé vidíme v jiné perspektivě. Klesáme až dolů do Caprile. Z Passo Giau jsme spadli o více než 1200 m.
Ale jen proto abychom mohli dalších 1000 m vyjet vzhůru do průsmyku Passo Fedaia (2057 mnm). Opatrně projedeme několik vesnic s radary, než začne vlastní stoupání. Dlouhé rovinky s mírnými zatáčkami. Teprve pod vrcholem sedla začíná úsek širokých vracáků. Moc pěkná a rychlá cesta. Miluji tenhle průsmyk. Není to hlavní trasa, ale je hodně široká a s dobrým povrchem. A žádný provoz.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652176#p652176
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pát říj 27, 2023 2:37 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Vyletíme nahoru a cestou kolem přehrady chci trochu zchladit olej, ale Ondra to dál žene v tempu. Nedivím se. Cesta podél přehrady je samá vlásenka a láká k rychlé jízdě.
Parkoviště u druhé hráze je tradičně přeplněné, ale pomalu pokračujeme přes hlavní hráz přehrady pod ledovec masivu Marmolada. Tady je klidné prázdné místo, jako stvořené pro náš dnešní piknik.
Chybějící stůl nahrazuje Ondrův kufr a opět si vychutnáváme tirolský špek, italské sýry a další servírované dobroty. Bez zvednuté kapoty a zběžné kontroly stavu motorového prostoru se obejde málokterá zastávka
Dlouho by se debužírovalo a debatovalo, ale čas letí. S plnými pupky se vracíme po hrázi přehrady na hlavní silnici. Ještě foto zastávka, pro porovnání s minulou cestou.
Po novém hladkém asfaltu svištíme dolů do Canazei (1450 mnm). Odtud bych rád vzhůru na Passo Sella (2218 mnm), ale Ondra má zas benzínovou tíseň. Nedá se nic dělat, obkroužíme kruhák a míříme dolů do Val di Fassa. První benzínka – nic – prý ještě níž v údolí. Sjedeme dalších deset kilometrů, než narazíme na Tamoil s 98. Plníme nádrže po hrdla, ještě toho máme dost před sebou.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652177#p652177
Parkoviště u druhé hráze je tradičně přeplněné, ale pomalu pokračujeme přes hlavní hráz přehrady pod ledovec masivu Marmolada. Tady je klidné prázdné místo, jako stvořené pro náš dnešní piknik.
Chybějící stůl nahrazuje Ondrův kufr a opět si vychutnáváme tirolský špek, italské sýry a další servírované dobroty. Bez zvednuté kapoty a zběžné kontroly stavu motorového prostoru se obejde málokterá zastávka
Dlouho by se debužírovalo a debatovalo, ale čas letí. S plnými pupky se vracíme po hrázi přehrady na hlavní silnici. Ještě foto zastávka, pro porovnání s minulou cestou.
Po novém hladkém asfaltu svištíme dolů do Canazei (1450 mnm). Odtud bych rád vzhůru na Passo Sella (2218 mnm), ale Ondra má zas benzínovou tíseň. Nedá se nic dělat, obkroužíme kruhák a míříme dolů do Val di Fassa. První benzínka – nic – prý ještě níž v údolí. Sjedeme dalších deset kilometrů, než narazíme na Tamoil s 98. Plníme nádrže po hrdla, ještě toho máme dost před sebou.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652177#p652177
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pát říj 27, 2023 2:38 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Za kolonou audin, poršáků, corvet a mustangů se vracíme do Canazei. Tajně doufám, že by mohli odbočit pod Marmoladu, ale kdepak. Takže je tlačíme před sebou na Sellu. Takhle jsem si to rozhodně nepředstavoval. Stavíme a dáme jim náskok. Výjezd na Sellu si žádá volnou silnici.
Zespodu slyším houkačku ambulance. Slušnost mi velí přibrzdit na krajnici a pustit spěchajícího. Záchranář si to žene v MB G, kdo ví v jaké úpravě.
Ve třetině stoupání je odbočka na Passo Pordoi a směrem na Arrabu. Mohl by odbočit. Ale ani tam nikdo nejede, všichni míří na Sellu. Užíváme si volnou cestu vzhůru, ale co naplat, za pár minut dýchám záchrance na záda. Maník to žene, co to dá, ale ty naše Subara jsou rychlejší. Chvilku koketuju s myšlenkou, že ho předjedeme a zmizíme, ale zdravý rozum zvítězí, dáme mu další náskok a po chvíli pokračujeme svým tempem.
No, každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Za jedním vracákem se záchranář otáčí, plné brzdy a i kluci za mnou mají dost práce.
Passo Sella je nádherné místo. Krajinou i řidičsky. Ale ne v sobotu odpoledne. Ani nestavíme (ostatně není kde) a na plný plyn ujíždíme dolů. Pěkné svezení. Tady jsme si minule měnili auta a testovali, jak to jede tomu druhému.
Přijíždíme do údolí Val Gardena, zhoustne provoz, přibydou semafory, tak se kochám skalami okolo a městečky, která projíždíme.
Odbočujeme z hlavní a míříme opět vzhůru na Passo Pinei (1437 mnm). Tahle nádherná okreska vede otevřenou krajinou mezi pastvinami a vesnicemi. Objíždíme náhorní planinu Seiser Alm a po pravé ruce se otevírají výhledy do údolí, kde leží Bolzano. Ale v sobotní provoz nám nedovolí sypat tak, jak by si tahle pěkná silnice zasloužila.
Za St.Zyprian začíná 8 km stoupání o 500 m do Nigerpass (1690 mnm). Konečně sami a na plný plyn letíme nahoru pod bílými štíty masivu Rosengarten. Následujících deset kilometrů do Karerpass (1745 mnm) vede téměř po vrstevnici a je to zábava v otevřených anebo utažených zatáčkách.
Podvečerní zastávka na kafe. Užíváme si podvečerní světlo, které začíná vybarvovat skály Rosengartenu na jedné a masivu Latemar na druhé straně průsmyku do oranžových odstínů. V místním baru mají výběr se všech existujících anticovidových vakcín. Hned bych se dal naočkovat, ale skutečnost že jsem řidič mě v tom brání.
Sjezd o 1500 m dolů do Bolzana je rychlý a pohodlný. Propleteme se spletí podjezdů, odboček a nájezdů a po rychlostní silnici si to míříme na Merano. Mineme dálniční pumpu, kde je 98 oktan a sjíždíme na Merano. Ondra se ozve, že by potřeboval tankovat. Teď. Když tu okolo nic není. No snad ještě něco potkáme. Čtyři kilometry před naším dnešním cílem se ze tmy zjeví jakási noname pumpa a vypadá, že proti kreditce vydá i 98 oktan. Bereme všichni. Zítra nás čeká kalorický výdej.
Dojíždíme do St. Leonhard. V hotelu na nás už čekají. K večeři nabízí pouze pizzu, ale někam chodit se nám už nechce. Tentokrát má Kuba kliku, i když osvědčil se dobře.
Jsme v Itálii, a ještě jsme neochutnali grappu – místní pálenku z vína. Stačí se jen zmínit a hned je u nás servírka s pojízdným barem plným různých flaštiček (trochu mi to připomíná ten výběr covidových vakcín na Karerpass).
Ukazuje, vysvětluje, ale Ondra nad tím mávne rukou, že to je jen navoněná komerce. Na kraji stojí neoznačená lahev čiré tekutiny. Jo, to je místní grappa od šéfova kamaráda. To bude to pravé, sem s ní. A je dobrá, hodně dobrá. Ještě prý musíme vyzkoušet místní ovocnou pálenku, ale ty jsou jen z oficiální výroby a není to úplně ono. Musíme si spravit chuť ještě tou místní grappou.
Byl to hezký večer. Poslední na naší cestě skrz Dolomity. Ale zítra nás čeká zlatý vrchol celé výpravy v podobě výjezdu na Timmelsjoch. Je třeba zůstat fit.
Sice jsme ujeli jen 280 km a nastoupali 6000 m, ale den jsme si užili naplno, nejen za volantem.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652854#p652854
Zespodu slyším houkačku ambulance. Slušnost mi velí přibrzdit na krajnici a pustit spěchajícího. Záchranář si to žene v MB G, kdo ví v jaké úpravě.
Ve třetině stoupání je odbočka na Passo Pordoi a směrem na Arrabu. Mohl by odbočit. Ale ani tam nikdo nejede, všichni míří na Sellu. Užíváme si volnou cestu vzhůru, ale co naplat, za pár minut dýchám záchrance na záda. Maník to žene, co to dá, ale ty naše Subara jsou rychlejší. Chvilku koketuju s myšlenkou, že ho předjedeme a zmizíme, ale zdravý rozum zvítězí, dáme mu další náskok a po chvíli pokračujeme svým tempem.
No, každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Za jedním vracákem se záchranář otáčí, plné brzdy a i kluci za mnou mají dost práce.
Passo Sella je nádherné místo. Krajinou i řidičsky. Ale ne v sobotu odpoledne. Ani nestavíme (ostatně není kde) a na plný plyn ujíždíme dolů. Pěkné svezení. Tady jsme si minule měnili auta a testovali, jak to jede tomu druhému.
Přijíždíme do údolí Val Gardena, zhoustne provoz, přibydou semafory, tak se kochám skalami okolo a městečky, která projíždíme.
Odbočujeme z hlavní a míříme opět vzhůru na Passo Pinei (1437 mnm). Tahle nádherná okreska vede otevřenou krajinou mezi pastvinami a vesnicemi. Objíždíme náhorní planinu Seiser Alm a po pravé ruce se otevírají výhledy do údolí, kde leží Bolzano. Ale v sobotní provoz nám nedovolí sypat tak, jak by si tahle pěkná silnice zasloužila.
Za St.Zyprian začíná 8 km stoupání o 500 m do Nigerpass (1690 mnm). Konečně sami a na plný plyn letíme nahoru pod bílými štíty masivu Rosengarten. Následujících deset kilometrů do Karerpass (1745 mnm) vede téměř po vrstevnici a je to zábava v otevřených anebo utažených zatáčkách.
Podvečerní zastávka na kafe. Užíváme si podvečerní světlo, které začíná vybarvovat skály Rosengartenu na jedné a masivu Latemar na druhé straně průsmyku do oranžových odstínů. V místním baru mají výběr se všech existujících anticovidových vakcín. Hned bych se dal naočkovat, ale skutečnost že jsem řidič mě v tom brání.
Sjezd o 1500 m dolů do Bolzana je rychlý a pohodlný. Propleteme se spletí podjezdů, odboček a nájezdů a po rychlostní silnici si to míříme na Merano. Mineme dálniční pumpu, kde je 98 oktan a sjíždíme na Merano. Ondra se ozve, že by potřeboval tankovat. Teď. Když tu okolo nic není. No snad ještě něco potkáme. Čtyři kilometry před naším dnešním cílem se ze tmy zjeví jakási noname pumpa a vypadá, že proti kreditce vydá i 98 oktan. Bereme všichni. Zítra nás čeká kalorický výdej.
Dojíždíme do St. Leonhard. V hotelu na nás už čekají. K večeři nabízí pouze pizzu, ale někam chodit se nám už nechce. Tentokrát má Kuba kliku, i když osvědčil se dobře.
Jsme v Itálii, a ještě jsme neochutnali grappu – místní pálenku z vína. Stačí se jen zmínit a hned je u nás servírka s pojízdným barem plným různých flaštiček (trochu mi to připomíná ten výběr covidových vakcín na Karerpass).
Ukazuje, vysvětluje, ale Ondra nad tím mávne rukou, že to je jen navoněná komerce. Na kraji stojí neoznačená lahev čiré tekutiny. Jo, to je místní grappa od šéfova kamaráda. To bude to pravé, sem s ní. A je dobrá, hodně dobrá. Ještě prý musíme vyzkoušet místní ovocnou pálenku, ale ty jsou jen z oficiální výroby a není to úplně ono. Musíme si spravit chuť ještě tou místní grappou.
Byl to hezký večer. Poslední na naší cestě skrz Dolomity. Ale zítra nás čeká zlatý vrchol celé výpravy v podobě výjezdu na Timmelsjoch. Je třeba zůstat fit.
Sice jsme ujeli jen 280 km a nastoupali 6000 m, ale den jsme si užili naplno, nejen za volantem.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=652854#p652854
Naposledy upravil(a) .dundee. dne úte říj 31, 2023 1:45 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Kua fakt me mrzi, ze jsem to jeste cele necetl vidim to na klidne vanocni vecery
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4851
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
to je proste uzasne vypraveni Pavle hned je mi po te probdele noci lepe, kdyz si muzu u kaficka a prijemne ambientni hudbe takhle skvele pocist
a mimoradne paradni fota v tomto dile
a mimoradne paradni fota v tomto dile
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4174
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Nádhera!!! Nádhera!!
Kluci, nádherné zážitky, skvělé čtení.
Miluji Alpy, ale na tento level jízd nemám kuráž. My si Alpy ale letos užili také nádherně.
Kluci, nádherné zážitky, skvělé čtení.
Miluji Alpy, ale na tento level jízd nemám kuráž. My si Alpy ale letos užili také nádherně.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 736
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Krása...a teď si představte, jak by vypadala ta fotka vakcín, kdyby to fotil Tapan