Vadné ECU u 3.0L
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon zář 30, 2019 9:55 am
- Jméno a příjmení: Martin Rychlý
Vadné ECU u 3.0L
Zdravím všechny, tak si se svou zbožňovanou Tribecou začínám solidně užívat. Začalo to missfirem na prvním válci, který se objevoval náhodně. Problém na chvíli zmizel a pak se objevil na druhém válci. Po dlouhém laborování, ježdění s osciloscopem a podobně jsem zjistil, že ECU náhodně přestane spínat vstřikovač(e). A jak jsem zjistil na netu, je to u těchto motorů velmi častý problém s ECU. Objevují se studeňáky, praská plošňák, odchází i ovládací IC. A chci se zeptat - kdyby bylo nejhůř, dá se ECU 22611AM01A nahradit i jinou ze stejného modelu? Ta moje se samozřejmě dá dost blbě sehnat Díky moc a kdyby někdo potřeboval detaily k této závadě, popř. jak ji řešit, rád pomůžu.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vadné ECU u 3.0L
V poslední době tuhle závadu řešil Cliffer, taky mam dojem zkoušel sehnat (nevím přesně číslo) a nemohl najít. Jestli funguje jiná ti asi nikdo nepoví, ač běžná závada, zas tolik lidí ji neřešilo.
Cliffer to nakonec řešil s dobřanským servisem Subaru, že to prej umí opravit. Levný to nebylo, ale levnější než nová jo, co dělali nevím, neví to asi ani Tadeáš, ví to jen v tom servisu Můj skromnej tip, co s tim asi tak dělaj, je - jednodušší varianta přepájet kontakty na desce / udělat reflow; nebo složitější varianta dát to elektrikáři kterej tomu fakt rozumí a dokáže zjistit, pokud je nějaká komponenta na desce vadná. Pokud za to může nějakej čip tak jsme všichni v hajzlu Ale čekal bych, že se prostě udělá nějakej "studeňák" a pak to nepálí.
Cliffer to nakonec řešil s dobřanským servisem Subaru, že to prej umí opravit. Levný to nebylo, ale levnější než nová jo, co dělali nevím, neví to asi ani Tadeáš, ví to jen v tom servisu Můj skromnej tip, co s tim asi tak dělaj, je - jednodušší varianta přepájet kontakty na desce / udělat reflow; nebo složitější varianta dát to elektrikáři kterej tomu fakt rozumí a dokáže zjistit, pokud je nějaká komponenta na desce vadná. Pokud za to může nějakej čip tak jsme všichni v hajzlu Ale čekal bych, že se prostě udělá nějakej "studeňák" a pak to nepálí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vadné ECU u 3.0L
Tak tam dáš jinej; celkem pochybuju, že by se do řídící jednotky auta vyvíjel křemíkovej čip na zakázku. Spíš běžnější praxe je, že se z těch čipů sundavají pryč ty nápisy, aby nešlo zjistit co to je a vyměnit to Nicméně u závady občas to udělá něco divného je spíš méně pravděpodobné, že by to udělala nějaká takováhle součástka; naopak studeňák někde u auta je pravděpodobný velmi...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vadné ECU u 3.0L
No pokud bude programovatelnej, tak jsi stejně v hajzlu i kdybys nápis přečet
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vadné ECU u 3.0L
Třeba z toho původního by ten program šel ještě stáhnout
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2176
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Vadné ECU u 3.0L
Já jsem si celkem jistej, že do mojí se dávala jiná ecu (z jiné tribecy), jen se to musí v AS spojit s imobilizérem, měl jsem k tomu takový ten plíšek s kódem, tak to nebyl problém... Ale to bylo v době, kdy jich ještě bylo dost
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon zář 30, 2019 9:55 am
- Jméno a příjmení: Martin Rychlý
Re: Vadné ECU u 3.0L
Zdravím chlapi,
tak jsem s tím včera strávil celý den a nakonec úspěch !! Docela mě zarazilo, jak velký problém tohle je. Řeší to mraky lidí u všech H6 3.0L i 3.6L. No ale k věci... první co jsem zjistil, že ten spínací obvod na vstřiky je sice zakázkový od Bosche, ale téměř nesehnatelný, ALE taky to je ve skutečnosti sehnatelný MC33882.
Datasheet zde: https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/MC33882.pdf
Válec mi vypadával vždy po nějaké době, jak jsem zjistil - po lehkém zahřátí ECU. Vzal jsem dvoukanálový osciloscop, jeden kanál napojil na konektor ECU a druhý přímo před čip. A spínání vypadlo na obou místech - tedy to vypadalo na čip. Ten mám objednaný jak "originál" z AliExpressu (ale třeba to je fakt originál), tak původní čip přímo od výrobce. A než dojde, tak jsem se pustil do pájení. Mám horkovzdušnou stanici, takže jsem čip odpájel, vše pořádně očistil, hodil pod mikroskop a ejhle... jedna cestička na DPS je přímo u čipu prasklá! A ona je teda fest tenká. No tak stačilo oškrábat, připájet znovu čip a prasklinu přemostit cínem.
Dneska najeto přes 70km a už mi nedrnčí zuby, ale užíval jsem si krásný šepot květin
Pokud by někdo řešil to samé, budu mít jeden volný čip originál z Alíku (cca 50kč) a druhý od výrobce (cca 250kč). Tak pokud by někdo potřeboval, dejte vědět.
Díky všem!
M.
Jinak tady to někdo řešil i s obrázky: https://www.drive2.ru/l/480717204975779890/
tak jsem s tím včera strávil celý den a nakonec úspěch !! Docela mě zarazilo, jak velký problém tohle je. Řeší to mraky lidí u všech H6 3.0L i 3.6L. No ale k věci... první co jsem zjistil, že ten spínací obvod na vstřiky je sice zakázkový od Bosche, ale téměř nesehnatelný, ALE taky to je ve skutečnosti sehnatelný MC33882.
Datasheet zde: https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/MC33882.pdf
Válec mi vypadával vždy po nějaké době, jak jsem zjistil - po lehkém zahřátí ECU. Vzal jsem dvoukanálový osciloscop, jeden kanál napojil na konektor ECU a druhý přímo před čip. A spínání vypadlo na obou místech - tedy to vypadalo na čip. Ten mám objednaný jak "originál" z AliExpressu (ale třeba to je fakt originál), tak původní čip přímo od výrobce. A než dojde, tak jsem se pustil do pájení. Mám horkovzdušnou stanici, takže jsem čip odpájel, vše pořádně očistil, hodil pod mikroskop a ejhle... jedna cestička na DPS je přímo u čipu prasklá! A ona je teda fest tenká. No tak stačilo oškrábat, připájet znovu čip a prasklinu přemostit cínem.
Dneska najeto přes 70km a už mi nedrnčí zuby, ale užíval jsem si krásný šepot květin
Pokud by někdo řešil to samé, budu mít jeden volný čip originál z Alíku (cca 50kč) a druhý od výrobce (cca 250kč). Tak pokud by někdo potřeboval, dejte vědět.
Díky všem!
M.
Jinak tady to někdo řešil i s obrázky: https://www.drive2.ru/l/480717204975779890/
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2176
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Vadné ECU u 3.0L
Krásná práce a užitečná.
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Vadné ECU u 3.0L
no tak to je luxus .. gratuluji k vyreseni a obdivuju sikovnost
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Vadné ECU u 3.0L
Krásná práce. Udělal jsi něco, co je v servisu nemožné a ušetřil jsi navíc hromadu peněz.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49239
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadné ECU u 3.0L
No tak to je bomba, že sis uměl takhle sám pomoct. Většina z nás by byla v prdeli.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon zář 30, 2019 9:55 am
- Jméno a příjmení: Martin Rychlý
Re: Vadné ECU u 3.0L
Chlapi kdyby vás to potkalo, tak dejte vědět. Mám to prolezlé a proměřené skrz na skrz.
Zkusil jsem ze srandy poptat i novou ECU a stačilo mi, že je v řádu "více desítek tisíc". No nekupte to
M.
Zkusil jsem ze srandy poptat i novou ECU a stačilo mi, že je v řádu "více desítek tisíc". No nekupte to
M.
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2176
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Vadné ECU u 3.0L
Já bych to tak maximálně uměl strčit do trouby, ale pořád bych neznal příčinu...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon zář 30, 2019 9:55 am
- Jméno a příjmení: Martin Rychlý
Re: Vadné ECU u 3.0L
No u trouby je hlavně průser, že hranice kdy se taví cín a kdy dojde k poškozování křemíku je hrozně tenká a hlavně tohle by vyřešilo jen situaci, kdy je studený spoj buď v konektoru, nebo mezi čipem a DPS. Na prasklý spoj to nepomůže a to je navíc nejčastější příčina.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vadné ECU u 3.0L
Super práce! Díky za info.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!