Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Dobrý den . Koupil jsem nám domů ,,dělníka" na převoz drobností kterým bychom chtěli i na cestu po Rumunsku a Albánie v daném souvisu probíhá na vozidle výměna rozvodů, pumpy, napínáků atd., servis vozidla .Co je pro mně podstatné mám zájem o zvýšení průjezdnosti auta přičemž nemíním mít super terénní vůz s nepoužitelností na přesun po ,,normálních cestách / přízpěvky jsem si prošel vím že musím mít 3 abych mohl posílat soukromé zprávy 2 členům kteří se danou problematikou zaobírají a vyrábějí ,,podložky" liftové s offestem /.


Mám v podstatě 6 dotazů .

1.Zajímá mě zdali má v skupině na daný typ vozidla vyzkoušený celý podvozek od jiného výrobce se zemeřením na tvrdší pružiny a lift/tlumiče, pružiny, stabilisátory případně / se zvýšením cca 35-40 mm - upozorňuju že pro mé potřeby by měl být dostatečný daný zdvih.

2.Našel jsem i v rámci rumuského výrobce jen KIT lift který má 40 mm ale současně jsou tam podložky pod nápravy/vlečné ramena,atd./ viz odkaz. Pro Vás znalejší v podstatě dávám dotaz zdali rozdíl v podložkách 40 mm a nesoulad v 50 mm podložkách pod nápravy je nepožitelný nebo zdali má smysl.

https://www.smcustoms.ro/bp-bl-2003-200 ... ended.html

3. Nebo zdali podložky od zdejších členů/ chtěl bych ale s plným vyztužením po plném obvodu trubkou ne pásovinou mezi hlavním horním a dolním dílem / s offsetem by byly naprosto dostačující na bežné použití vozidla cesta na ,,chalupu", i normální asfaltka, cesta Rumunsko, Albánie /nebudu jet extrém to bych koupil úplně jiné auto /.

4. Vybral jsem pneumatkiky General Graber AT3 na cestu do Rumunska / poprosím oradu stran rozměru v případě origo disků 16 palců jaká maxim rozměr máte vyzkoušený na zdvih 35-40 mm bez úprav nadkolí atd.

5. Zdali máte zkušenost s offroad plechovými diskami 5x100 s daným požadovaným rozměrem + udané pneu . Koupil bych 6x disků + 6 ks pneu.A zdali je možnost použít místo ET 48 menší ET cca 37./vím že v případě použití plechových disků bude v nekterých případech nutnost použít pro jinou dosedací plochu použít jiné ,,šrouby" na disky/.Poprosím konkrétní vyzkoušený disk.... vyhledávače mám :-) taky.Zajímá mě osobní zkušenost a jistota že to co je psáno je i realitou.


6.Stran současných tlumičů jistě bude provedena kontrola jejich funkčnosti.
S případnou výmenou za

https://www.pedders-shop.cz/eshop/zbozi ... ruzinami-1

Bude vše co jsme napsal pak sedět?na dané tlumiče nebo mám jít do originálních?

Děkuji za konstruktivní návrhy a případný odkaz na osoby nebo prodejce , v podstatě i to že jsem si našel tyhle stránky rozhodli že si koupíme do nášho vozového parku Subaru.Je to v podstatě výkonově nejslabší a nejstarší ,,moderní" auto které máme , které by nám mohlo udělat radost naproto jiným stylem a použitím .Upozorňuju že jsem si vědom charakteru auta ....na okraj moje paní má na ,,nákupy" má Megan RS ...., já radši nemluvě ...ale jsou to auta na jiné zájmy které máme nebo na jiné použití.A ano mohl jsme si koupit naprosto jiné auto ale my jsme chtěli vysloveně tohle :-) .

S poděkováním Juraj D.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od VDC »

Juraji vítej.
Podložky na BP ti tu může vyrobit Podvlada. Bez podložení vlečných ramen a nápravnice doporučuji max 35 mm. Pokud se podloží nápravnice, lze jít výše.
Co se konstrukce podložek týče, není nejmenší důvod dělat podložky z trubek. Svařenec za použití plocháče mezi horním a spodním dílem podložky je léty vyzkoušená konstrukce. Trubku jsem použil, až když jsem stavěl podložky 8 cm vysoké. Při nižších to nemá opodstatnění.
Co se disků týče, tak menší ET není problém.
Na Subaru pasují disky z kozernu a ty mají často ET 35. Šrouby kvůli tomu není nutné měnit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Děkuji Tomáši za přivítání a za fundovanou odpověď :-) budu řešit další věci a doporučení hlavně stran tlumičů + pružin.Máš nějaký kontakt na prodejce dílů Subaru stran origo tlumičů atd.? Mám spíše veterány a jiné značky aut.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14885
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Tapan »

Origo díly buď autorizák nebo klidně Kelly. Ceny podobné, nějaká cesta k výrazně levnějšímu originálu není, max. tak ebay občas něco, ale tam nikdy nepotkáš, co zrovna teď potřebuješ...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od VDC »

Juraji pokud je nutné nějaký díl kupovat originál, pak jak píše Tapan, objednat lze v autorizovaném servisu nebo v autokelly po registraci.
Ale zrovna tlumiče a pružiny to být nemusí. Tlumiče lze běžně koupit Kayaby, pružiny třeba Lesfjörs a nebo lze samozřejmě jít cestou těch Pedders kompletů.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Mám rád trochu jistější nákup. Půjdu do těch kompletů od Pedders po testu tlumičů.A stran dalšíh věcí tak kamarád co dělá soutěžní Subaru/Autosport Gajar/ mi pořeší další origo součástky.

Stran pneu doufám že rozměr 215/65/R16 nebude problém . Propočet na výšku pneu cca 10mm navíc oproti originálu + podložky 35/40mm budou naprosto dostatečné stran zdvihu auta a vemu asi jen ten komplet od rumunů tím se odhlečí zatížení stran polosí ať nejdu na hranu a celková světlá výška vozidla bude 250mm oproti 200mm pokuď jsem to vše spočetl správně/ potřebuju cca 240 mm.

Tak když ještě budte mít další nápady tak s sem s nima. ...
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Cliffer »

Ahoj Doky,
tlumiče klidně Peddersy, jen si ohlídej sílu pružin. Otigo tlumiče jsou samoniveláky takže pružiny jsou slabší. Peddersy nejsou niveláky tam musíš vzít silnější pružiny - myslím, že tenhle komplet má podvlada.
Zadní napravnici doporučuju podložit i u 30 mm, je to pohodlnější.
GG AT3 jsou fajn, odjel jsem na nich jaksezónu daily tak 4 tripy a v pohodě. Někdo údajně řiká, že maj měkčí bočnice jak BF KO2, ale to byly lidi s většíma offroadama.
Kola 215/65 R16 jsou v cajku, osobně (a mrtě dalších) jezdí na ET35-38 a pohoda.
Poslední - asi už víš, že u tvé 2,5i 2005 bude alfa a omega hlídat olej v motoru. Tyhle auta je dokážou dost papat a není to vada (do cca 3 litrů za 10 000 km je v poho). Takže flašku oleje vždy s sebou! Hlavně když budeš jezdit dálnice.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od podvlada »

Podložky můžu vyrobit, ale z trubky neumím :-)
Tlumiče mám KYB a pružiny z Dobřanskýho servisu, kde si je nechaj motat - ale ve zkratce jsou prostě trochu silnější. Určitě ne OEM pružiny, resp. s OEM specifikací, protože jsou slabší - počítá se že část hmotnosti nese samonivelační tlumič.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Kluci děkuji za odpovědi.S motorem doufám budu kamarád pokaď ne ta dám udělat GO. S olejem počítám vím že je náchylnej ale to mám i u veteránů.Vláďo když dokážeš udělat i ty podložky pod nápravnici atd. tak se Ti napíšu a pak se domluvím.Stran OEM pružin dík za info/ ale dává to logiku vzhledem k konstrukci samonivelačního tlumiče/ že je potřeba použít silnější.A děkuji T. za info stran kol a gum to bylo důležité.Budu klidnější při zádávání nákupu. Budeme nyní dělat pro jistotu rozvody, pumpu , napínáky. Současně chci ať se udělají podložky když se auto bude dělat a do tý doby přijedou nové kola + pneu.
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od pufko »

S tými rozvodmi počkaj, pojazdi ešte pár stoviek km aby si vedel ako je na tom tá spotreba oleja, aby si nešiel robiť údržbu motora na 2x. Taktiež nie je na škodu vymeniť olejovú pumpu. Tiež skontrolovať motor či neslzia tesnenia pod hlavami, čo je tiež celkom "bežný" problém.
Ja si dovolím predpovedať že spotreba oleja bude celkom vysoká, jednoducho je to dané konštrukciou motora (velké vrtanie vs nízky zdvih) a vysokým nájazdom ku dnešnej dobe.

Čo sa podvozku týka, pozor na predné vnútorné manžety u poloos, neviem či ja mám na to "šťastie" ale už som menil asi 4x prednú poloos, prvé boli moje a dalšie som vždy zohnal nejakú jazdenú a na každej mi odišla manžeta od prevodovky. Manžetu od kolesa som neriešil ešte ani jednu a pritom tam sa tá manžeta podla mna "ohýba" viac, vnútorná od prevodovky sa zasa viac "naťahuje" pri vytočení kolies.
Taktiež skontrolovať všetky uloženia ramien, absolútne neodporúčam neoriginálne silentbloky, tie čo som menil prd vydržali.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Zítra jedu k mechanikovi a všechny věci s ním proberu. Mám v plánu udělat cca 800-1000 km stran zjištění jednotlivývch ,,potřeb" stran motora a spotřeby oleje a řeknu jistě ať vymění i olejovou pumpu. Když by pod hlavami byl leak tak uděláme rozborku...Přední manžety vypadají OK ale zvýšením podvozku počítám budou více namáhaní.S origo silenbokami počítám. Auto vypadá že nejezdilo v terénu, všechna elektroinstalace funguje. Dávám udělat test tlumičů.Děkuji za věcné rady a připomínky.A v průbehu 2 měsíců když budou docházet díly a probíhat servisní práce dám vědět kde jsme se zasekli atd.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od podvlada »

Doky, ohledně těch podložek, ty nad tlumiče umím, ty co jsou potřeba k podložení nápravnice a vlečnýho ramene zatím neumím, ty jsem ještě nedělal. U tý nápravnice jsou to v podstatě jen válečky, pak je tam na těch samých dvou šroubech taková pomocná kost do karoserie, tam je myslim taky jen váleček; a to vlečný rameno má tři šrouby - jeden je mimo rovinu zbylých dvou, takže by se to složitě dělalo jako jeden svařenec, byť by to bylo z hlediska pevnosti nejlepší. Takže někdo dává opět jen válečky (což mi nepřijde nejšťastnější) nebo jeden váleček a kostka na ty dva zbylý.

Uměl to komplet vyrobit Tomáš (VDC), ale ten nemá čas. Tak já za něj dělám (zatím) jen ty podložky.

K 30-35 mm liftu jsme obvykle podkládali nápravnici o 2 cm, což je vyzkoušený, že stačí. Samozřejmě pokud chce někdo výrazně vyšší lift, má smysl to podložit víc, a klidně i další věci jako kardan, u extrému i převodovku a motor pustit níž. Každopádně ale i u 2cm podložení je potřeba použít delší šrouby jak nápravnice, tak ramene. Původní prostě nevystačí.

Ohledně silentbloků, pokud někdo chce ten OEM styl (navulkanizovaná guma v kovových pouzdrech), tak jsem už slyšel, že jedině OEM. Ale dost lidí tu má dobrý zkušenosti (včetně mě a Tomáše) s polyuretany, třeba StrongFlex. Ta "měkčí" varianta je srovnatelná s OEM, pohodlí netrpí. A mnohem jednodušeji se mění (pokud to je vůbec potřeba), po tom, co se složitě dostane OEM ven (to je obvykle na lis, nebo piplání s pilkou).
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 198
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Pavlas »

Zdravim, taky přemejšlim o zvednutí. Ale spíš jenom na dorovnání výšky jako to řešil Sam u svého Oťase. Takže bych dal 2 cm podložky nad zadní tlumiče. Musí se pak dělat geometrie?
A jak je to s nivelací pro světla? Tipuju, že s tim problém nebude, když se to vlastně dá do originál výšky.
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Doky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 14, 2022 7:47 pm
Jméno a příjmení: Juraj Divinec
Bydliště: Trebosice

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od Doky »

Děkuji za radu. Tak objednávám Ty od Rumunů a půjdu do 40 mm /1,6 "/ s tím že podložím v tom KITu včetně tý ,,kosti "co nabízí i ostatní věci . Když to podložím budou komponenty trpět míň vyzkouším to.... Vrátit to zpátky jde kdykoli :-), budu referovat .Věci změřím , dám rozkreslit v CAD a případně kamarádovi který mi dělá věci na CNC strojích, má laser na řezání a svářecí automaty atd. řeknu ať se na to podívá a případně vyrobí i jiné verze.Dnes jsem se trochu zvezl Subou a jsem velice mile překvapen na tak staré auto , tohle konkrétní auto příjemně jede vůbec není líné , spojka zabírá jak má , čitelně se ovládá to jsme předpokládali.Konečně jsem se dostal i mimo asfalt a projel co jsme nedoufal že projedu :-) a naložil věci bez výčitek svědomí ....../na vysvetlení pro sebe na ježdění mám BMW5 540ix + BMW M2 / a myslím že se s paní budeme přetahovat kdo pojede s jakou bedýnkou v kufru , nebo kdo bude co přesouvat z ambulance na ambulanci v Subaru :-) , konečně mi paní nebude pílit uši že opět poškrábala disk na svém RS nebo že nic do toho nemůžeme dát .....jsme divná dvojka.Strašně moc Vám kluci děkuji . Juraj/Doky/
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Outback 2.5 manuál r.v. 2005 podvozek /lift nebo komplet jiný ? /

Příspěvek od podvlada »

Juraji, pokud to chceš komplet tak asi fakt bude jednodušší to objednat jako komplet set jak jsi dával odkaz. Když to budeš mít v ruce, určitě nebude problém podle toho vyrobit i cokoliv jinýho; ono resp. to neni žádná raketová věda :-)
Jsme rádi, že se ti auto líbí i přes to, že máš auta co jedou líp :-) Je to nakažlivý. A divná dvojka nejste vůbec. Jste jen "nenormální" tím správným směrem :-)
Určitě dej vědět progress, spoustu lidí tady takovýhle úpravy zajímají. Klidně založ nový vlákno jen pro svoje auto v sekci "Vozidla členů SFC"; nebo někdo z nás moderátorů může přejmenovat a přesunout tohle (který si pak budeš používat jako svůj "autodeník"), byť je stále dost obecný.

Martine, záleží. Pokud byla geo správně v tovární výšce, teď to sedí a ty to jen zpět dorovnáš podložkami nad tlumiče, tak by to mělo být v pohodě. (Samotná instalace podložek VZADU nemění geo, narozdíl od PŘEDNÍCH.) Pokud je geo teď správně a ty to dorovnáš zpět, může to chtít opět geo - vzadu se řeší jen sbíhavost, nic jinýho (továrně) nastavit nejde.
Nivelace světel si teď myslí, že máš krutě naloženo, tak to stahuje světla "dolů" (aby byly rovně a nesvítily nahoru), až to zase srovnáš, bude to opět ok v normě.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“