Stránka 14 z 39

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: úte říj 18, 2016 1:00 pm
od yeti
Fitipaldi: při běžném provozu nemáš pozapínaný všechno to, co jsi vyjmenoval, ale je fakt, že když mám slabě nabitou baterku a jen courám nebo postávám v koloně, tak se snažím omezovat spotřebiče, aby se baterka líp dobila. Laicky si to zdůvodňuju, možná blbě, tím, že na volnoběh nedává altík tolik A jako při vyšších otáčkách a tak je zbytečné ten proud spotřebovávat a raději ho uložím do baterky :o))

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: úte říj 18, 2016 1:14 pm
od Fitipaldi
yeti píše:Fitipaldi: při běžném provozu nemáš pozapínaný všechno to, co jsi vyjmenoval, ale je fakt, že když mám slabě nabitou baterku a jen courám nebo postávám v koloně, tak se snažím omezovat spotřebiče, aby se baterka líp dobila. Laicky si to zdůvodňuju, možná blbě, tím, že na volnoběh nedává altík tolik A jako při vyšších otáčkách a tak je zbytečné ten proud spotřebovávat a raději ho uložím do baterky :o))

Jednoduchý vzorec:

P = Mk x omega

Jinými slovy, bez otáček není výkon.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: úte říj 18, 2016 10:52 pm
od mnov
Za jak dlouho se dobije jeden start jsme tu řešili již zde.
To nabíjení na volnoběh si lze snadno ověřit připojením voltmetru. U mého auta to ukazuje stále 14V a otáčky na to nemají vliv.
Proč má řemenice na alternátoru asi tak malý průměr? :-)

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: stř říj 19, 2016 10:06 am
od Fitipaldi
mnov píše:Za jak dlouho se dobije jeden start jsme tu řešili již zde .
To nabíjení na volnoběh si lze snadno ověřit připojením voltmetru. U mého auta to ukazuje stále 14V a otáčky na to nemají vliv.
Proč má řemenice na alternátoru asi tak malý průměr?
Tak jinak.
P = U x I

Výkon je dán součinem napětí a proudu.

Podle Tvých představ je proud 75-90 A při volnoběžných otáčkách motoru ?

Přikládám graf průběhu proudu z alternátoru na Forda, jiný jsem nenašel.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: stř říj 19, 2016 1:24 pm
od yeti
mnov: těch 14.6V je tam proto, že to reguluje regulátor. Při 5tis otáček tam taky není 20V. Myslím si, že záleží hlavně na A, protože tam dopravují ty V. Takže se baterka dobije rychleji, když proud bude 5A, než když bude 1A. A ampér je tam podle otáček - míň otáček, míň A. viz. Fitipaldiho graf.
Proto taky auto s vybitou baterkou na volnoběh chcípá a blbě svítí.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: stř říj 19, 2016 2:18 pm
od mnov
Vždyť z toho grafu je krásně vidět, že na volnoběh to má již dostatečný výkon.
Jinak v autě se nabíjí metodou konstantního napětí. Proud se tedy nereguluje. Prostě vybitá baterka si vezme větší proud a pokud je nabitá, tak do ní teče minimální proud.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: stř říj 19, 2016 9:31 pm
od spm
yeti píše:mnov: těch 14.6V je tam proto, že to reguluje regulátor. Při 5tis otáček tam taky není 20V.
Z tohohle pohledu ano, nicméně pokud z toho alternátoru odeberu víc energie, než kolik vyrobí, tak to napětí půjde dolů. Nicméně tady se zase nabízí otázka, jestli to není nějak ošetřeno, aby si nepotřebné věci nebraly víc energie, než je možno - třeba aby se uměle nezaškrtilo třeba právě nabíjení baterie, když je výkonu málo, právě kvůli tomu, aby radši tomu autu vůbec běžel motor nebo aby svítilo.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: stř říj 19, 2016 9:34 pm
od spm
Jinak klimatizace třeba zrovna si myslím, že elektriku prakticky žrát nebude - kompresor klimačky je typicky poháněnej mechanicky přímo od motoru a pak už je tam zase jenom větrák a nějaké drobnosti.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: čtv říj 20, 2016 12:22 am
od Mira
No já jel dnes večer a měl jsem zapnutý prakticky vše, mimo vnitřních světel a je fakt, že při zastavení mi sám vyběhl volnoběh nahoru. Takže při vyšším odběru si to samo přidává. Vlastně ono si to přidává vždy při zapnutí klimy, takže ten odběr asi málo nebude.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: čtv říj 20, 2016 12:45 am
od spm
Mira píše:Vlastně ono si to přidává vždy při zapnutí klimy, takže ten odběr asi málo nebude.
Tak připne to kompresor k motoru, ten obvykle pár kW brát bude. Takže na volnoběhu to být vidět může a samozřejmě to ten motor celkem značně zatíží. Nicméně zatěžuje to přímo motor a není to napájeno elektrikou, takže to nebere výkon z alternátoru. AFAIK se každý trochu novější motor bude snažit minimálně udržet ty volnoběžné otáčky. Takže ikdyž se v tom volnoběhu zatíží (ať tím, že se pustí klima nebo se pozapínají elektrické blbosti), tak se bude snažit ten volnoběh držet tím, že bude přidávat. Něco takového jde pozorovat i na PP toho koncernu, co je doma - tam mi teda přijde, že otáčky drží sice stejné, nicméně okamžitá spotřeba se při stání na volnoběh celkem liší podle toho, jestli klima jede nebo ne (ale nezkoušel jsem teda, jak moc to ovlivňujou světla, vyhřívání, atd).

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: čtv říj 20, 2016 7:20 am
od VDC
Zapnutá klima zrovna s elektrikou opravdu moc nesouvisí. Klimakompresor je spotřebič jako kráva, mechanickej. Třeba u Previe jsem klimošku v kopcích vypínal, kolik to žere výkonu.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: úte říj 25, 2016 12:29 pm
od seatik
Možná sem to přehlédl..ale nezkoušel někdo poptat v servise originální baterii pro své auto? Já jen,že u mého 10 letého forestra je pořád originální a stále šlape. Klidně si i připlatím,když budu vědět,že mám opět tu samou.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: úte říj 25, 2016 1:40 pm
od newli
Tipuju si, ze nesezenes. V legu byla baterie panasonic a ta se v evrope, podle me, sehnat neda ...

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: ned led 01, 2017 9:24 pm
od seatik
Ten kdo menil u forestra SG 2.5XT 2005-2007 baterii,jakou jste dali? Jde mi o to,aby mi odpovidala presne velikost. Nikde nemohu dohnat presne rozmery originalni autobaterie. Diky. Mam vybrano Blue vartu nebo exide,ale obe maji celkem rozdilne rozmery.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: ned led 01, 2017 10:08 pm
od mnov
Originál barerka je typ 75D23L. Pokud chceš stejný rozměr, tak u nás to značí třeba jako Asia Typ.