Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od outback »

Tome můžeš prosím udělat malý test? Když vlezeš ráno do auta bez zasunutí klíčku, podívej se na displej na napětí... poprvé.

A pak zapni klíček, tím rozsvítíš světla jako obvykle, a podívej s na napětí podruhé.

A pak při startování, dívej se na napětí potřetí, jakou nejnižší hodnotu zahlídneš.

To třetí číslo bude samozřejmě ukrutně nepřesné, ale to nevadí.

Díky.

Pak budeme moci odhadnout, jak skvělou baterku vlastně máš.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od VDC »

Dobře, udělám a napíšu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od StandaB »

Zkusil jsem to taky udelat, pro porovnani. Baterie no name, ( made in EU) 55Ah. Rano +2st C. Napeti bez klicku 12,4V. zapnute zapalovani + svetla 11,7V, pri startovani 9,7V. To posledni bliklo jen zlomek sekundy, a hned vystrelilo zpet nahoru, 14,5V. Baterka je 4roky stara. :-)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od outback »

máš baterku ve skvělé kondici, teda pokud to byl první start po celonočním stání
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od StandaB »

Ano, to bylo prvni, co jsem udelal. Dik za pochvalu. :-)
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od zhor »

zdenek675 píše: sob led 22, 2022 7:07 pm 23j.jpgJá když se mi už nezdála baterie tak jsem kupoval do Forestra 2003 tuto
Tuhle mám taky, už 5,5 roku. Loni v mrazech už trošku huř odemykaly dveře, kufr zejména. Tak jsem si řekl, že ji vyměním na letošní zimu. Přes léto auto stálo kvůli boji s broukem, tak se vybila úplně, na palubovce nesvítilo vůbec nic, start přes kabely, potom nabíječka, a zase funguje, a nějak se nemůžu dokopat ke koupi nové. Sice točí dýl, ale pořád funguje obstojně, i v mrazech. Co jsem ji měřil naposled, tak po nočním stání, otevření auta dálkáčem, tak měla 11,7V, takže už je na výměnu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22683
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od spm »

Technický dotaz, jestli někdo tuším (outback? :-) ): Jak a podle čeho funguje ta regulace alternátoru? Jsem měl zato, že se snaží regulovat na nějaké dané napětí (něco jako těch 14,4V), kterého se snaží dosáhnout a když to utáhne, je tam tohle nebo méně, pokud nestíhá. Nicméně jsem na ty napětí dneska za jízdy koukal a trochu to tomu odporuje: když jsem to nastartoval studené a vyjel s tím, tak jsem tam měl těch 14,3 - 14,4V. Po 35km jízdy jsem ale při podobných otáčkách motoru měl 13,9-14,0V. Čemuž teda úplně nerozumím, počítám, že to ohřáté auto, by odběr na elektrice mělo mít menší (netopí to na plný koule, ztlumený výhřev sedaček, ...).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od StandaB »

To nevim cim to je, ale dela to to u me taky. Po nakopnuti 14,5 -14,6 a pak to pada az na 13,9 ?? :-/
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od podvlada »

Mam vypozorovaný něco podobnýho, byť teda na těch "budících" v navigaci kde to je (kdovíjak) zaokrouhlený na 0,5 V, taky mam po startu víc a na ohřátým míň.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od HonzaCZ »

Klesá napětí, protože je baterka nabitá?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4920
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Makovica »

StandaB píše: úte led 25, 2022 10:33 am To nevim cim to je, ale dela to to u me taky. Po nakopnuti 14,5 -14,6 a pak to pada az na 13,9 ?? :-/
14.4 je normalne nabijanie, 13.8 je udrziavacie napatie baterie, takze asi ako pise HonzaCZ.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od podvlada »

No ale jak to ten regl sakra pozná? :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22683
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od spm »

No právě, jako normální nabíječka se takto chová, tam to chápu, ale u toho regulátoru mi to není úplně jasný, pač mi přijde, že je úplně blbej :-D Jako jediné co asi pozná je, jak moc je zatížený, tak leda že by to napětí klesalo se zatížením, aby to "nepřebíjelo" baterku...

Jinak dneska ráno 12,2V před startem, mám trochu strach, že mi ta dualpurpose asi fakt dlouho nevydrží :-D Pravda, svítila stropní lampička, ale stejně... no nic, holt asi začnu zase řešit na šplouchací :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od HonzaCZ »

To napětí je snad daný tou baterkou v závislosti na tom, kolik do ní teče proudu a její míry nabití, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22683
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od spm »

Tak jasně, ale abys nabíjel baterku, tak jí na póly musíš přivést větší napětí, než co má ona. Čim více tam přivedeš, tím více do ní poteče proudu (a tím rychleji se bude nabíjet) a bude stoupat její napětí. Což ale zase - pokud by se alternátor měl regulovat jenom na nějaké napětí, tak mi přijde logické, že po studeném startu to napětí bude nižší (nebude stačit krmit hladovou baterii) nebo, pokud to stíhá, bude stejné (jen do té nabité baterie nepoteče proud... respektive při těch 14,4V tam pořád něco poteče; víceméně nulový proud by měl být při nějakých těch 13,8V nebo kolik je to float napětí, kdy ji to má akorát udržovat).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“