Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tome můžeš prosím udělat malý test? Když vlezeš ráno do auta bez zasunutí klíčku, podívej se na displej na napětí... poprvé.
A pak zapni klíček, tím rozsvítíš světla jako obvykle, a podívej s na napětí podruhé.
A pak při startování, dívej se na napětí potřetí, jakou nejnižší hodnotu zahlídneš.
To třetí číslo bude samozřejmě ukrutně nepřesné, ale to nevadí.
Díky.
Pak budeme moci odhadnout, jak skvělou baterku vlastně máš.
A pak zapni klíček, tím rozsvítíš světla jako obvykle, a podívej s na napětí podruhé.
A pak při startování, dívej se na napětí potřetí, jakou nejnižší hodnotu zahlídneš.
To třetí číslo bude samozřejmě ukrutně nepřesné, ale to nevadí.
Díky.
Pak budeme moci odhadnout, jak skvělou baterku vlastně máš.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Dobře, udělám a napíšu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Zkusil jsem to taky udelat, pro porovnani. Baterie no name, ( made in EU) 55Ah. Rano +2st C. Napeti bez klicku 12,4V. zapnute zapalovani + svetla 11,7V, pri startovani 9,7V. To posledni bliklo jen zlomek sekundy, a hned vystrelilo zpet nahoru, 14,5V. Baterka je 4roky stara.
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
máš baterku ve skvělé kondici, teda pokud to byl první start po celonočním stání
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ano, to bylo prvni, co jsem udelal. Dik za pochvalu.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tuhle mám taky, už 5,5 roku. Loni v mrazech už trošku huř odemykaly dveře, kufr zejména. Tak jsem si řekl, že ji vyměním na letošní zimu. Přes léto auto stálo kvůli boji s broukem, tak se vybila úplně, na palubovce nesvítilo vůbec nic, start přes kabely, potom nabíječka, a zase funguje, a nějak se nemůžu dokopat ke koupi nové. Sice točí dýl, ale pořád funguje obstojně, i v mrazech. Co jsem ji měřil naposled, tak po nočním stání, otevření auta dálkáčem, tak měla 11,7V, takže už je na výměnu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Technický dotaz, jestli někdo tuším (outback? ): Jak a podle čeho funguje ta regulace alternátoru? Jsem měl zato, že se snaží regulovat na nějaké dané napětí (něco jako těch 14,4V), kterého se snaží dosáhnout a když to utáhne, je tam tohle nebo méně, pokud nestíhá. Nicméně jsem na ty napětí dneska za jízdy koukal a trochu to tomu odporuje: když jsem to nastartoval studené a vyjel s tím, tak jsem tam měl těch 14,3 - 14,4V. Po 35km jízdy jsem ale při podobných otáčkách motoru měl 13,9-14,0V. Čemuž teda úplně nerozumím, počítám, že to ohřáté auto, by odběr na elektrice mělo mít menší (netopí to na plný koule, ztlumený výhřev sedaček, ...).
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
To nevim cim to je, ale dela to to u me taky. Po nakopnuti 14,5 -14,6 a pak to pada az na 13,9 ??
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Mam vypozorovaný něco podobnýho, byť teda na těch "budících" v navigaci kde to je (kdovíjak) zaokrouhlený na 0,5 V, taky mam po startu víc a na ohřátým míň.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Klesá napětí, protože je baterka nabitá?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
14.4 je normalne nabijanie, 13.8 je udrziavacie napatie baterie, takze asi ako pise HonzaCZ.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
No ale jak to ten regl sakra pozná?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
No právě, jako normální nabíječka se takto chová, tam to chápu, ale u toho regulátoru mi to není úplně jasný, pač mi přijde, že je úplně blbej Jako jediné co asi pozná je, jak moc je zatížený, tak leda že by to napětí klesalo se zatížením, aby to "nepřebíjelo" baterku...
Jinak dneska ráno 12,2V před startem, mám trochu strach, že mi ta dualpurpose asi fakt dlouho nevydrží Pravda, svítila stropní lampička, ale stejně... no nic, holt asi začnu zase řešit na šplouchací
Jinak dneska ráno 12,2V před startem, mám trochu strach, že mi ta dualpurpose asi fakt dlouho nevydrží Pravda, svítila stropní lampička, ale stejně... no nic, holt asi začnu zase řešit na šplouchací
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
To napětí je snad daný tou baterkou v závislosti na tom, kolik do ní teče proudu a její míry nabití, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak jasně, ale abys nabíjel baterku, tak jí na póly musíš přivést větší napětí, než co má ona. Čim více tam přivedeš, tím více do ní poteče proudu (a tím rychleji se bude nabíjet) a bude stoupat její napětí. Což ale zase - pokud by se alternátor měl regulovat jenom na nějaké napětí, tak mi přijde logické, že po studeném startu to napětí bude nižší (nebude stačit krmit hladovou baterii) nebo, pokud to stíhá, bude stejné (jen do té nabité baterie nepoteče proud... respektive při těch 14,4V tam pořád něco poteče; víceméně nulový proud by měl být při nějakých těch 13,8V nebo kolik je to float napětí, kdy ji to má akorát udržovat).