Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Oni tam myslím o těch 100A psali v souvislosti s tím, že když to nastartuješ studený, tak si to těch 100A může vzít - což viz výše s těma výhřevama bych věřil - a to ti ten alternátor na volnoběh většinou nedá. Takže nastartuješ auto a místo dobíjení baterky ji ještě vybíjíš, protože co nedá alternátor, se bere z ní a při krátkých trasách ji pak vlastně vybíjíš. (Což ale teoreticky tahle situace nastává i u starých aut, nová jsou jenom horší v tom, že čim víc elektroniky a těhlech komfortních systémů tam je, tím větší to má odběr).
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Inak po nabijani som si nie isty, ci mi zbehla ok adaptacia skrt.klapky, som na to zabudol a neviem, ci som pockal dost dlho v ON. Da sa auto k tomu donutit inak ako diagnostikou ? Pri O1 na to bola aj nejaka magia tusim s pedalmi.
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
spm píše: ↑sob led 15, 2022 11:15 am Oni tam myslím o těch 100A psali v souvislosti s tím, že když to nastartuješ studený, tak si to těch 100A může vzít - což viz výše s těma výhřevama bych věřil - a to ti ten alternátor na volnoběh většinou nedá. Takže nastartuješ auto a místo dobíjení baterky ji ještě vybíjíš, protože co nedá alternátor, se bere z ní a při krátkých trasách ji pak vlastně vybíjíš. (Což ale teoreticky tahle situace nastává i u starých aut, nová jsou jenom horší v tom, že čim víc elektroniky a těhlech komfortních systémů tam je, tím větší to má odběr).
Nie nie, tam to povedali takto vseobecne.Jen samotná elektronika současného auta při startu vezme klidně 100 ampérů, a když se k tomu rozběhne startér, nezbývá dost proudu pro správný chod řídicích jednotek.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
ja elektrice nějak moc nerozumím , něco málo vím , ale spoustu věcí nevím , jen pro info zkoušel jsem kdysi měřit napětí a vlastně i při volnoběhu a bylo celkem jedno jestli jsem měl zaplé světla nebo další spotřebiče tak to pěkně drželo cca kolem 14V , z čehož laicky odvozuju , že i při tom volnoběhu by to mělo stíhat dobíjet , pokud by to nestíhalo a mělo to brát z baterky , tak by to napětí mělo být podle mě nižší než u odpojené baterky , ta má většinou 12,8V a méně, pokud je to nad tuto hodnotu , tak jsem myslel , že se to vlastně dobíjí a alternátor stíhá , ale to je jen má laická úvaha , někdo tady bude vědět , jestli to tak je , nebo né
jinak ten článek taky super , další info a důvod proč se budu snažit vydržet co nejdéle se starýma normálníma autama, je to na blití ty nové krámy
jinak ten článek taky super , další info a důvod proč se budu snažit vydržet co nejdéle se starýma normálníma autama, je to na blití ty nové krámy
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2174
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
U tvého auta to tak je, nedokáže udělat tak velký odběr aby alternátor nestíhal pokrýt ztrátu. Ale např. můj range rover měl spotřebu kolem 35A jen se vzbuzenými všemi jednotkami. Žádná světla, větráky, nic. Vím to poměrně přesně, byl problém se delší dobu hrabat v diagnostice a nevybít aku. 15A victron nabíječka/zdroj to nestíhal, tak jsem pak pořizoval velký zdroj. Vyhřívané čelní sklo je taky 20A jen to hvizdne, 4 sedačky, volant, zrcátka, zadní sklo... Když to člověk měl puštěné hned od startu, tak se baterka moc nestihla dobít cestami po městě...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Navíc moderní motory mají tak vysokou účinnost, že se blbě ohřívají. Takže mnohdy je tam ještě el. Topení. A to je teprve žrout. Už i staré tdi měli topení svíčkami do vody pro rychlejší ohřátí motoru.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- zdenek675
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob říj 27, 2018 8:14 pm
- Jméno a příjmení: zdenek kozák
- Bydliště: zeleneč
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Není lepší mít vše vypnuté nastartovat a podle dobíjení pouštět spotřebiče já mám v autě toto v zapalovači a vím jestli dobíjím nebo ne.Ono může dojít také k poruše alternátoru.
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tiez to pouzivam na sledovanie nabijania a je to presne. Teplomer je tam pre zmenu nanic.
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
jen pro info většina aftermarket rádií dokáže taky zobrazit napětí, takže se podívejte do manuálu a třeba nebudete muset pořizovat extra zařízení...
Forester SG 2006 2.0X
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
To dokaze aj originalne radio v servisnom mode.
Ale ten udaj je aj tak v podstate k nicomu sam osebe.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Já vidím napětí na tom mém čínském "budíku" teda krom jiných všemožných hodnot i diagu jo, ale ten číňan nabíhá až krátce po startu. Tak jsem oprášil ten sám měřák co má Zdenek či Makovica, teď v zimě než nastartuji občas se na něj podívám, zhruba vidím jak je na tom baterie... Jinak během jízdy jsem zaznamenal na čínském budíku, shodně jako na měřáku v zapalovači nejvíc 14,5 V, většinou napětí chodí v úzkém, jen málo desetinovém rozmezí kolem 14V. Teď v zimě, kdy jsem si toho začal opět víc všímat, tak jo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Máme "zánovního" Craftera. Na podzim jsem si prožil anabázi s baterkou. Symptomy typické pro umírající baterku. Baterka vykazovala po plném nabití 100% kondici (měřeno profi měřákem).seatik píše: ↑sob led 15, 2022 8:33 am Jako masakr, čtu ten článek s otevřenou hubou. Proč proboha, proč.
https://www.auto.cz/vymena-autobaterie- ... .seznam.cz
Ale koupil jsem novou AGM baterku, protože původní 4r baterka měla i po 100 km jízdě problém, na křižovatce po stopstartu jsem skoro nenastartoval. Několikrát.
Měřil jsem neustále za jízdy napětí, doma dobíjel, furt byl problém. Pročítal jsem teorii ohledně tzv. rekuperačního systému dobíjení baterie, atd. Alternátor se plně zatíží (po zahřátí auta) jen při brzdění motorem, atd.
Pak jsem rezignoval, auto šlo do VW. Tam mě překvapili. VW mají problém se studenými spoji plechových spojů mezi baterkou a palubním systémem. Koroze atd. Musí se vyměnit kus plechu. Na mém autě za čtyři roky podruhé. Je studený spoj mezi baterkou a napětím v autě, takové dva ocelové kusy pásoviny, spojené nýtem, ale oni nesvolávají auta, ani v záruce, nechají řidiče se s tím bazmekem trápit, v servisu se pak v rámci garance plech vymění, řeknou, že to je na všech autech, a jede se dál.
Plech se vyměnil, původní baterka funguje dál. Mám na prodej novou AGM 95kWh. Teď ji vozím jako případný jumper. Jo kupte si vw.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Nedávno jste se v nějakém vlákně bavili o tom, kolik voltů na baterce je ještě v pohodě a kolik už v pohodě není a kdy to ještě nastartuje a kdy už ne. Ve čtvrtek jsem jel autem asi po pětidenním stání. Bylo asi 3 pod nulou a více méně mimoděk jsem se podíval na palubní voltmetr, kolik to ukazuje než nastartuju. Voltmetr ukázal 9,6 V, tak jsem si říkal, že to asi nechytne. Zatočilo to pomaleji, ale chytlo to úplně v pohodě na první dobrou i se zapnutými světly.
Že Varta Dual Purpose běžně a v pohodě chytá při 10,5 voltech mám mnohokrát vyzkoušeno. Ale tohle mě trošku překvapilo, ale potěšilo.
Že Varta Dual Purpose běžně a v pohodě chytá při 10,5 voltech mám mnohokrát vyzkoušeno. Ale tohle mě trošku překvapilo, ale potěšilo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Když to shrnu dohromady, pomůže, když auto budu při delším stání mít napojeno na autonabíječku? Budu ji takto šetŕit a vydrží mi třeba 8 let?
A zajímalo by mi, pokud má auto 2 autobaterie, to se musí nabíjet každá zvlášť , nebo to zvládne nabíjení jedné a ta to té druhé předá?
A zajímalo by mi, pokud má auto 2 autobaterie, to se musí nabíjet každá zvlášť , nebo to zvládne nabíjení jedné a ta to té druhé předá?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
To je fail jako čuně. To by mi ani ve snu nenapadlo.suubaru píše: ↑ned led 16, 2022 8:37 am Máme "zánovního" Craftera. Na podzim jsem si prožil anabázi s baterkou. Symptomy typické pro umírající baterku. Baterka vykazovala po plném nabití 100% kondici (měřeno profi měřákem).
Ale koupil jsem novou AGM baterku, protože původní 4r baterka měla i po 100 km jízdě problém, na křižovatce po stopstartu jsem skoro nenastartoval. Několikrát.
Měřil jsem neustále za jízdy napětí, doma dobíjel, furt byl problém. Pročítal jsem teorii ohledně tzv. rekuperačního systému dobíjení baterie, atd. Alternátor se plně zatíží (po zahřátí auta) jen při brzdění motorem, atd.
Pak jsem rezignoval, auto šlo do VW. Tam mě překvapili. VW mají problém se studenými spoji plechových spojů mezi baterkou a palubním systémem. Koroze atd. Musí se vyměnit kus plechu. Na mém autě za čtyři roky podruhé. Je studený spoj mezi baterkou a napětím v autě, takové dva ocelové kusy pásoviny, spojené nýtem, ale oni nesvolávají auta, ani v záruce, nechají řidiče se s tím bazmekem trápit, v servisu se pak v rámci garance plech vymění, řeknou, že to je na všech autech, a jede se dál.
Plech se vyměnil, původní baterka funguje dál. Mám na prodej novou AGM 95kWh. Teď ji vozím jako případný jumper. Jo kupte si vw.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004