Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5169
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od petr »

mám od AS-PL startér asi necelý rok a zatím funguje , ale byl to asi ten nejlevnější co se prodával , stál asi 1500 tak snad vydrží víc než jen záruku , ale moc tomu polskému výrobku teda nevěřím :-D ale za ty prachy ... třeba překvapí, prodavač je celkem chválil
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od podvlada »

3 roky zpět jsem dával repasovat svůj altík, místnímu autoelektrikáři a stálo to 1700,-. Kupovat "novej" mi přijde zbytečný, pokud jde stávající opravit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14885
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Tapan »

Vláďo, záleží, co mu je. Obrousit komutátor, doplnit mazivo a vyměnit uhlíky a kluzná ložiska bys zvládnul taky, ostatně i já jsem to na Golfu dělal, ale nepomohlo to. Jak by se muselo hrabat do vinutí, nemá cenu o repasi uvažovat, když se dá sehnat za dva a půl jinej. Problém u mne byl v tom "válečku vedle samotnýho startéru", kde je cívka, co zasouvá startér do setrvačníku, a taky nějaký to relé, celek je obvykle nerozebíratelnej a jako náhradní díl stojí skoro tolik, co továrně repasovanej "novej" startér.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od podvlada »

1. Původní dotaz byl na alternátor, ne na startér,
2. jasně, záleží co mu je, proto píšu "pokud jde stávající opravit" - v dotazu nebylo žádný info a někteří třeba ani neví, že jde dát autoelektrikáři repasovat.
U mě třeba (krom klasický výměny uhlíků a ložisek) soustružili nějakej novej kroužek, asi něco sběrnýho, možná pod uhlíky. Za to, co říkali, že s tím dělali, mi to přišlo jako OK cena. A třeba regulátor byl asi v pohodě. Jasně, pokud je v háji vinutí tak nemá smysl ho nechat motat nově, to asi fakt vyjde levnějš hotovej repasovanej. Ale to mi přijde spíš jako pravděpodobnější u startéru, než u alternátoru...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od zhor »

Právě ještě nevím co mu je, jestli jenom uhlíky nebo i regulátor. Za studena funguje normálně (tak cca prvních 20km jízdy) a pak při vetším odběru (brždění) přestane dobíjet. Pak stačí vytočit motor nad 4000 otáček a zase dobíjí, dokud otáčky neklesnou pod cca 2500 nebo 2000 otáček (podle odběru). Do kabiny šel občas slyšet nějakej divnej šelest, takže tipuju, že aji ložisko bude na výměnu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14885
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Tapan »

Aha, sorry, Petr mě odkazem na startér od stejného výrobce přepnul úplně jinam :-D
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od podvlada »

Zkusil bych ho nejdřív dát na repas, ať ti řeknou co uvnitř najdou, nebo ho rozeber sám a uvidíš, třeba mu budou stačit uhlíky (a ložiska, ale kvůli těm předpokládám nezlobí). Třeba prostě jen neni schopnej dát to, co je od něj potřeba a regulátor to vzdá. A podle toho se rozhodl jestli repasovat sám, dát to na repas nebo koupit novej.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14885
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Tapan »

Jak píše Vláďa.. to má hlavu a patu :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od zhor »

Rozebráno, a uhlíky vypadají celkem ok, sice jeden je výrazně kratší než druhej, ale pořád je jich tam dost. Takže nejspíš regulátor. Bude asi repase toho současného, zbytek vypadá celkem dobře, včetně ložiska. Dočasně mám půjčený jiný altík, protože mi na Volvu asi odešlo tesnění kolem palivové pumpy (nebo spíš sacího koše), a dehet mi teče po nádrži ven, a kape pod auto, a mám celý kufrový dveře od nafty. Měl by to být jenom O kroužek, průměr tak 10cm, a originál Volvo chtějí za něj 750Kč. A pak že je Subaru drahý >:-&
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od mnov »

Ta popsaná závada alternátoru je dost blbá, protože na teplotě závislé může být připojení vinutí, usměrňovač i regulátor. >:-f
Jinak jsem se leknul, když Štěpán napsal "komutátor", ale pak jsem si to dočetl. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“