Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od spm »

Oni tam myslím o těch 100A psali v souvislosti s tím, že když to nastartuješ studený, tak si to těch 100A může vzít - což viz výše s těma výhřevama bych věřil - a to ti ten alternátor na volnoběh většinou nedá. Takže nastartuješ auto a místo dobíjení baterky ji ještě vybíjíš, protože co nedá alternátor, se bere z ní a při krátkých trasách ji pak vlastně vybíjíš. (Což ale teoreticky tahle situace nastává i u starých aut, nová jsou jenom horší v tom, že čim víc elektroniky a těhlech komfortních systémů tam je, tím větší to má odběr).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Makovica »

Inak po nabijani som si nie isty, ci mi zbehla ok adaptacia skrt.klapky, som na to zabudol a neviem, ci som pockal dost dlho v ON. Da sa auto k tomu donutit inak ako diagnostikou ? Pri O1 na to bola aj nejaka magia tusim s pedalmi.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Makovica »

spm píše: sob led 15, 2022 11:15 am Oni tam myslím o těch 100A psali v souvislosti s tím, že když to nastartuješ studený, tak si to těch 100A může vzít - což viz výše s těma výhřevama bych věřil - a to ti ten alternátor na volnoběh většinou nedá. Takže nastartuješ auto a místo dobíjení baterky ji ještě vybíjíš, protože co nedá alternátor, se bere z ní a při krátkých trasách ji pak vlastně vybíjíš. (Což ale teoreticky tahle situace nastává i u starých aut, nová jsou jenom horší v tom, že čim víc elektroniky a těhlech komfortních systémů tam je, tím větší to má odběr).
Jen samotná elektronika současného auta při startu vezme klidně 100 ampérů, a když se k tomu rozběhne startér, nezbývá dost proudu pro správný chod řídicích jednotek.
Nie nie, tam to povedali takto vseobecne.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od petr »

ja elektrice nějak moc nerozumím , něco málo vím , ale spoustu věcí nevím , jen pro info zkoušel jsem kdysi měřit napětí a vlastně i při volnoběhu a bylo celkem jedno jestli jsem měl zaplé světla nebo další spotřebiče tak to pěkně drželo cca kolem 14V , z čehož laicky odvozuju , že i při tom volnoběhu by to mělo stíhat dobíjet , pokud by to nestíhalo a mělo to brát z baterky , tak by to napětí mělo být podle mě nižší než u odpojené baterky , ta má většinou 12,8V a méně, pokud je to nad tuto hodnotu , tak jsem myslel , že se to vlastně dobíjí a alternátor stíhá , ale to je jen má laická úvaha , někdo tady bude vědět , jestli to tak je , nebo né
jinak ten článek taky super , další info a důvod proč se budu snažit vydržet co nejdéle se starýma normálníma autama, je to na blití ty nové krámy
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2171
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od parabolD »

U tvého auta to tak je, nedokáže udělat tak velký odběr aby alternátor nestíhal pokrýt ztrátu. Ale např. můj range rover měl spotřebu kolem 35A jen se vzbuzenými všemi jednotkami. Žádná světla, větráky, nic. Vím to poměrně přesně, byl problém se delší dobu hrabat v diagnostice a nevybít aku. 15A victron nabíječka/zdroj to nestíhal, tak jsem pak pořizoval velký zdroj. Vyhřívané čelní sklo je taky 20A jen to hvizdne, 4 sedačky, volant, zrcátka, zadní sklo... Když to člověk měl puštěné hned od startu, tak se baterka moc nestihla dobít cestami po městě...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od dracekvo »

Navíc moderní motory mají tak vysokou účinnost, že se blbě ohřívají. Takže mnohdy je tam ještě el. Topení. A to je teprve žrout. Už i staré tdi měli topení svíčkami do vody pro rychlejší ohřátí motoru.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
zdenek675
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: sob říj 27, 2018 8:14 pm
Jméno a příjmení: zdenek kozák
Bydliště: zeleneč

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od zdenek675 »

19o.jpg
Není lepší mít vše vypnuté nastartovat a podle dobíjení pouštět spotřebiče já mám v autě toto v zapalovači a vím jestli dobíjím nebo ne.Ono může dojít také k poruše alternátoru.
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Makovica »

Tiez to pouzivam na sledovanie nabijania a je to presne. Teplomer je tam pre zmenu nanic.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Vrták »

jen pro info většina aftermarket rádií dokáže taky zobrazit napětí, takže se podívejte do manuálu a třeba nebudete muset pořizovat extra zařízení...
Forester SG 2006 2.0X
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od Makovica »

Vrták píše: sob led 15, 2022 7:29 pm jen pro info většina aftermarket rádií dokáže taky zobrazit napětí, takže se podívejte do manuálu a třeba nebudete muset pořizovat extra zařízení...
To dokaze aj originalne radio v servisnom mode.
Ale ten udaj je aj tak v podstate k nicomu sam osebe.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od sima »

Já vidím napětí na tom mém čínském "budíku" teda krom jiných všemožných hodnot i diagu jo, ale ten číňan nabíhá až krátce po startu. Tak jsem oprášil ten sám měřák co má Zdenek či Makovica, teď v zimě než nastartuji občas se na něj podívám, zhruba vidím jak je na tom baterie... Jinak během jízdy jsem zaznamenal na čínském budíku, shodně jako na měřáku v zapalovači nejvíc 14,5 V, většinou napětí chodí v úzkém, jen málo desetinovém rozmezí kolem 14V. Teď v zimě, kdy jsem si toho začal opět víc všímat, tak jo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od suubaru »

seatik píše: sob led 15, 2022 8:33 am Jako masakr, čtu ten článek s otevřenou hubou. Proč proboha, proč.
https://www.auto.cz/vymena-autobaterie- ... .seznam.cz
Máme "zánovního" Craftera. Na podzim jsem si prožil anabázi s baterkou. Symptomy typické pro umírající baterku. Baterka vykazovala po plném nabití 100% kondici (měřeno profi měřákem).
Ale koupil jsem novou AGM baterku, protože původní 4r baterka měla i po 100 km jízdě problém, na křižovatce po stopstartu jsem skoro nenastartoval. Několikrát.
Měřil jsem neustále za jízdy napětí, doma dobíjel, furt byl problém. Pročítal jsem teorii ohledně tzv. rekuperačního systému dobíjení baterie, atd. Alternátor se plně zatíží (po zahřátí auta) jen při brzdění motorem, atd.

Pak jsem rezignoval, auto šlo do VW. Tam mě překvapili. VW mají problém se studenými spoji plechových spojů mezi baterkou a palubním systémem. Koroze atd. Musí se vyměnit kus plechu. Na mém autě za čtyři roky podruhé. Je studený spoj mezi baterkou a napětím v autě, takové dva ocelové kusy pásoviny, spojené nýtem, ale oni nesvolávají auta, ani v záruce, nechají řidiče se s tím bazmekem trápit, v servisu se pak v rámci garance plech vymění, řeknou, že to je na všech autech, a jede se dál.
Plech se vyměnil, původní baterka funguje dál. Mám na prodej novou AGM 95kWh. Teď ji vozím jako případný jumper. Jo kupte si vw.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od VDC »

Nedávno jste se v nějakém vlákně bavili o tom, kolik voltů na baterce je ještě v pohodě a kolik už v pohodě není a kdy to ještě nastartuje a kdy už ne. Ve čtvrtek jsem jel autem asi po pětidenním stání. Bylo asi 3 pod nulou a více méně mimoděk jsem se podíval na palubní voltmetr, kolik to ukazuje než nastartuju. Voltmetr ukázal 9,6 V, tak jsem si říkal, že to asi nechytne. Zatočilo to pomaleji, ale chytlo to úplně v pohodě na první dobrou i se zapnutými světly. :-)
Že Varta Dual Purpose běžně a v pohodě chytá při 10,5 voltech mám mnohokrát vyzkoušeno. Ale tohle mě trošku překvapilo, ale potěšilo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od seatik »

Když to shrnu dohromady, pomůže, když auto budu při delším stání mít napojeno na autonabíječku? Budu ji takto šetŕit a vydrží mi třeba 8 let?

A zajímalo by mi, pokud má auto 2 autobaterie, to se musí nabíjet každá zvlášť , nebo to zvládne nabíjení jedné a ta to té druhé předá?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Příspěvek od seatik »

suubaru píše: ned led 16, 2022 8:37 am Máme "zánovního" Craftera. Na podzim jsem si prožil anabázi s baterkou. Symptomy typické pro umírající baterku. Baterka vykazovala po plném nabití 100% kondici (měřeno profi měřákem).
Ale koupil jsem novou AGM baterku, protože původní 4r baterka měla i po 100 km jízdě problém, na křižovatce po stopstartu jsem skoro nenastartoval. Několikrát.
Měřil jsem neustále za jízdy napětí, doma dobíjel, furt byl problém. Pročítal jsem teorii ohledně tzv. rekuperačního systému dobíjení baterie, atd. Alternátor se plně zatíží (po zahřátí auta) jen při brzdění motorem, atd.

Pak jsem rezignoval, auto šlo do VW. Tam mě překvapili. VW mají problém se studenými spoji plechových spojů mezi baterkou a palubním systémem. Koroze atd. Musí se vyměnit kus plechu. Na mém autě za čtyři roky podruhé. Je studený spoj mezi baterkou a napětím v autě, takové dva ocelové kusy pásoviny, spojené nýtem, ale oni nesvolávají auta, ani v záruce, nechají řidiče se s tím bazmekem trápit, v servisu se pak v rámci garance plech vymění, řeknou, že to je na všech autech, a jede se dál.
Plech se vyměnil, původní baterka funguje dál. Mám na prodej novou AGM 95kWh. Teď ji vozím jako případný jumper. Jo kupte si vw.
To je fail jako čuně. To by mi ani ve snu nenapadlo.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“