brzdové kotouče + destičky

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

Jestli to je kolem konkrétní rychlosti, tak to taky můžou bejt tlumiče.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od samvaculik »

To si nemyslím, jak se brzdy zahřejí, kope to do volantu méně nebo vůbec. Budu to sledovat. Některé ty třmeny jsou z hliníku, některé z litiny, je jedno, jaké vzít? A značka předpokládám taky asi moc nehraje roli (jestli SKV, TRW, A.B.S..)
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od tomix »

Dneska jsem objevil, že budu potřebovat vyměnit zadní desky. Navíc jsou ještě nesouměrně sjeté (venkovní mají pár milimetrů a vnitřní jsou víc jak poloviční. Kotouče mám ještě původní (made in JAPAN), hranku mají nepatrnou. Otázka teda je, jestli tam už dát Greenstuff - https://www.bsrczech.cz/produkt/brake-p ... hp-o-300mm nebo raději Ultimax2, když mám ještě původní kotouče (nevím jaké tvrdosti). Pročítal jsem to tady a koeficient tření by měly mít původní desky 0,3 - 0,5.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od mišus »

Nesouměrnost (v tloušťce ) je naprosto normální jev u brzdiče, co má jen jednu tlačnou stranu ;)
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od tomix »

mišus píše: stř pro 27, 2023 10:04 pm Nesouměrnost (v tloušťce ) je naprosto normální jev u brzdiče, co má jen jednu tlačnou stranu ;)
A je to specifické pro zadní brzdy? Protože u předních se mi to neděje a tam už jsou druhé desky a jsou +- rovnoměrně sjeté.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od pufko »

Treba aby boli aj strmene v dobrom stave, hlavne vodiace čapy.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od tomix »

No jsou tam od nového tzn. od 2018
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od mišus »

tomix píše: stř pro 27, 2023 10:12 pm A je to specifické pro zadní brzdy? Protože u předních se mi to neděje a tam už jsou druhé desky a jsou +- rovnoměrně sjeté.
Je jedno, jestli to je přední nebo zadní brzda, jde o typ brzdiče, prostě opěrná destička, co je napevno v třmenu je vždy sjeta víc, normální jev. Potom záleží na tom co píše pufko. Čím horší chod samotnýho tlačnýho pístku a vodících čepů, tak se to vždy projeví a je sjeta jedna deska oproti druhý o hodně víc a může bejt sjeta lehce do křiva/šikmo
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od pufko »

Je to síce mladé auto, ale aj tam to už môže byť celkom tuhé.
Po správnosti by sa pri každej údržbe brzd mali premazať vodiace čapy a očistiť všetky dosadacie plochy pre platničky, pretože aj tie vymedzovacie pliešky platničiek ak sú zasrané rokmi brzdovým prachom a bordelom z cesty neumožnia platničkám "plávať" a to sa všetko potom prejaví na opotrebení platničiek.
Na jednej strane sú zjazdené zhruba rovnako a na druhej strane je výrazný rozdiel, alebo šikmé opotrebnie .
U starších áut by som odporúčal ak sa idú meniť brzdy kúpiť rovno aj sadu nových vodiacich čapov s prachovkami, stojí to 5-8€ pre jednu brzdu a človek má istotu že to nezatuhne
Obrázek
Naposledy upravil(a) pufko dne stř pro 27, 2023 11:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od tomix »

Jsem si říkal, jestli to blbě chápu. Díky za dovysvětlení. Samozřejmě v servisu to určitě neudělali, teď už to budu dělat sám, takže rovnou se sadou a rozebráním.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

@mišus Já teda různě sjetý desky nemám a nikdy jsem, pokud byly brzdy v pořádku, neměl. Když už to je tolik, že si toho člověk všimne, tak brzdy v pořádku nejsou. Ono to dává smysl, ty vodící čepy musí chodit lehce. Síla se musí vždy rozložit rovnoměrně z obou stran. To, že to chodí blbě bude, podle mě, nejčastější příčina toho, že někomu brzdy začnou "kopat" nebo jinak zlobit. Ono by se musel z jedný strany i kotouč více zahřívat a to mu nedělá dobře. Takže říkat, že to je normální je absolutní nesmysl. A neříkám, že to nemůže být o půl milimetru před výměnou desek, ale určitě ne tolik, že si toho člověk všimne bez měření, což u "jedna pár milimetrů a druhá přes půlku" asi očekávám. To, že to má jen jednu tlačnou stranu je právě kompenzovaný tím plovoucím mechanismem. Fakt sorry, ale je nesmysl říkat, že to je vlastnost. Je to závada.

@tomix Dej klidně GreenStuff, ty se můžou dát v podstatě na jakýkoliv kotouče. Ale pokud chceš dávat jenom dozadu, tak to je nesmysl - vždy vpředu stejný nebo s vyšší adhezí. A nech si zkontrolovat to plovoucí uložení u někoho, kdo tomu rozumí - v tvém servisu na to očividně serou. Není normální, že je to sjetý o tolik jinak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od pufko »

Dôvod zaseknutia tých čapov je najčastejšie preto, lebo pri poslednej výmene to ešte chodilo a tak sa vymenia napríklad len platničky.
Tak isto očistenie toho držiaku pre platničky sa nikomu nechce, pretože nové tam predsa idú vopchať, ale ak to má fungovať správne tak ho treba demontovať a riadne očistiť dosadacie plochy
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od tomix »

@HonzaCZ Přišlo mi to divný a rozhodně bych to opravoval /repasoval. Jak jsem psal ve svém vláknu do servisu už nejezdím.

Stav je teď takový, že vepředu mám origo destičky a vzadu je potřebuju vyměnit. Takže je lepší vzít třeba ATE a až budu dělat přední tak začít s EBC?

Chci je pak dávat všude i kotouče, ale desky vepředu maj ještě celkem hodně. Jsou tam druhý, to dělali ještě oni.

Taky by asi stálo za to, to rozdělat a minimálně zkusit ten chod jak vepředu tak i vzadu, když to vypadá takto. Dělám všechno podle servisní příručky, Youtube a s pomocí tchána a samozřejmě si vždycky rád nechám poradit tady.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od pufko »

Ja to napríklad nejak neriešim značku, posledne som dával Blueprint, pretože sú nafarbené mimo brzdnú plochu a nezačnú hned korodovať.
Kedysi dávno som mal podobné myšlienky že hodím kotúče Tarox G88 pre lepší pocit, ale potom ma to nejak prešlo lebo iný na ne pluvali že sa zvlnili...
No ked tomu človek dáva za uši tak tie kotúče moc nevydržia všeobecne, pretože ani nie sú stavané na také využitie.
Za cenu jedných kotúčov som mal v podstate dve komplet sady kotúčov a platničiek.
A nemám problém s brzdami. Pre lepší účinok treba meniť aj kvapalinu, tam človek vidí rozdiel ako to brzdí pred výmenou a ako po výmene zvlášť ak ju nikto nemenil aj vyše 5 rokov.
Inak súhlasím že ak je možnosť treba veci opraviť sám, lebo servis nahána čas a často zanedbáva niektoré úkony a hlavne za to treba platiť.
Horšie je že servis dodáva predražené diely, pretože niekto musí zaplatiť aj službu expresného dodania, ktorá je premietnutá do ceny ND.
Človek si sám objedná za polovicu a k tomu ušetrí za prácu (niekedy biedne odvedenú) a za to ušetrené si zaplatí smelo vercajch.
Na blbých brzdách to tolko nevyskočí, ale stačí aby sa riešili napríklad tlmiče a tam už človek ušetrí aj 300€
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od mišus »

První při sešlápnutí pedálu se dotkne tlačená destička pistkem a přitáhne si třmen s opěrnou destičkou a prostě ten časový zlomek je na opěrnou vyvíjena větší sila. Ta opěrná je vždy sjeta víc. Prostě je. Já ti tvůj názor neberu a jistě si postřehl, že jsem napsal, že záleží na stavu, i když budeš mít brzdy nejvíc v topu, až budeš měnit desky, tak si vem posuvku a změř si to. Nakonec mi dáš za pravdu:D

Takže ano, vlastnost to je, jedna deska je vždy sjeta víc a nemusí to bejt o cm,stačí o milimetr:D

Psal jsem že čím je horší stav, tak je to víc znát. A ty Honzíku hned mišuse musíš zjebat:D
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“