Vykon v kopcich + AT

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od podvlada »

A u novějších automatů, že s tempomatem zařadím "manuálně" pětku a taky je klid :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od mirekst »

podvlada píše: stř čer 15, 2022 11:01 pm A u novějších automatů, že s tempomatem zařadím "manuálně" pětku a taky je klid :-)
To jde? To musím vyzkoušet ... furt se něco učím.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14864
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od Tapan »

A proč by to nešlo? "Sport" pozice voliče je zároveň manuální režim, + a -, určitě to tak máš. Jak navolíš kvalt, zůstane to na něm, dokud se nedostaneš otáčkama tak nízko, že si to musí podřadit, aby to nezdechlo.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od mirekst »

Tapan píše: čtv čer 16, 2022 8:15 am A proč by to nešlo? "Sport" pozice voliče je zároveň manuální režim, + a -, určitě to tak máš. Jak navolíš kvalt, zůstane to na něm, dokud se nedostaneš otáčkama tak nízko, že si to musí podřadit, aby to nezdechlo.
Já žil v domnění, že když dám volič na "manual" tak to vypne tempomat. Proč jsem žil v tomto bludu netuším - ale jakmile budu mít možnost, rád využiju.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14864
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od Tapan »

Drží zapnutej, extra kvůli tobě jsem to vyzkoušel :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od dracekvo »

Já tak jezdím u 4AT běžně. Na dálnici tam frknu manuálně 4 a zapnu tempomat. Pak si to v kopci maximálně odemkne měnič.
Ono vesměs jezdím převážně v manuálu, protože vím líp jak auto co tam zrovna potřebuju. Pomáhám si i podřazováním za 3 brzdit z kopce. Dosahuju tak lepší spotřeby a šetřím brzdy.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od podvlada »

To jste nemuseli zkoušet, tím jsem si jistej. :-)
Zajímalo by mě - bez tempomatu, D je normální režim, doleva Sport režim (řadí to ve vyšších otáčkách a ochotněji podřazuje), a případně manuálně sekvenční režim, kdy to pak nechává zařazenou rychlost dokud to jde (buď to v omezovači zařadí nahoru nebo při klesnutí otáček pod určitou hranici to zařadí nižší stupeň). Ale co s tempomatem? Když mám tempomat v D vs. tempomat v režimu Sport? Ta ikonka "Sport" totiž s tempomatem zhasne, svítí jen rychlosti. A přijde mi, že se to s tempomatem chová stejně, jako v D. Tempomat nemusí bejt ani aktivovanej, jen zapnutej. Tedy svítí Cruise, ale ne Set - je zapnutej, ale není nastavená rychlost.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od dracekvo »

To jsem nikdy nezkoušel, bo na sport nejezdím. Dneska cesto z práce zkusím, jestli na to nezapomenu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od mirekst »

Tapan píše: čtv čer 16, 2022 8:41 am Drží zapnutej, extra kvůli tobě jsem to vyzkoušel :-)
Děkuji.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21973
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od HonzaCZ »

Já mám docela zkušenosti s Outbackem BH9, takže 2.5 115 kW, s automatem a teda trojka se dala určitě vytočit do omezovače i na dálnici do kopce. Po rovině nebyl problém ho rozjet na 200 GPS.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22755
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od spm »

Hmm, zlatý BH, tam tempomat jde nejenom zapnout, ale i nastavit v Power režimu :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od petr »

jojo to jde , ale stejně ať tam nastavíš co chceš tak je to zdechlinka, v kopcích uplně a na rozjezd to potřebuje několik km :-D ale zas žrát to umí slušně to zas jo :-DDD vezl jsem v pondělí kamaráda jeho starou felicii 1.6 a uplně jsem byl překvapen jak to auto jede, ono jak člověk jezdí skoro furt jen v subarech bez turba tak se pak nestačí divit jak dneska všechny auta jedou a to o turbech se nebavím vůbec
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22755
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od spm »

Jenom jestli to nemáš nakonec rozbitý :-DDD Já teda nevim, 2.5ku jsem nikdy neměl. Ale H6 mi teda zdechlá fakt nepřipadá, ačkoliv to tady každou chvíli někdo tvrdí :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od mirekst »

To se mi nezdá nějak - Felicií 1.6 jsem před lety jezdil (firemní auto, byl to strašný krám) a moc to nejelo a nad 2500 otáček to strašně řvalo (jet s tím na dálnici bylo o uši, rádio bylo na dálnici zbytečná výbava). Jediné co se muselo uznat byla pružnost - nad 50 km/h se zařadila pětka a dál se jelo jak s automatem, jak to dosáhlo požadovanou rychlost tak ji to drželo prakticky bez změny polohy plynu.

Fakta: Škoda Felicia 1.6 MPI 0-100: 12 s (viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Felicia#Motory)
Subaru Forester 2.0 92 kW 0-100: 10,7 s (viz. https://autonoto.cz/katalog/detail/suba ... er-2-0-awd)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Vykon v kopcich + AT

Příspěvek od petr »

kde na ty údaje chodí to není možné :-D jako možná kdybych jezdil furt nad 4tis.otaček tak asi jo ale v normalním režimu cca 2 až 3 tis. je ten rozdíl velký a to ve prospěch felicie, asi fakt hlavně váha nebo jinak posazený krouťící moment , nevím , ale to auto oproti forejsovi jelo jak oheň a to si nedělám srandu
kdyby to byl jen ten můj forester nebio oťas , ale já těch subarek projel už dost a jedou teda spíš nejedou všechny podobně , mluvím teda hlavně o forestrech 92kw
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“