Outback 3, 3.0l koupě

Uživatelský avatar
Henges
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 10, 2022 7:14 am
Jméno a příjmení: Jan Zobal
Bydliště: JMK

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Henges »

VDC píše: pát čer 10, 2022 10:00 am To si troufnu tvrdit, že je zcela zavádějící informace, že to tak Subaru trochu má. Musíš to brát tak, že si kupuješ za 8 pětek vylítanou vránu, která je fakticky na hranici životnosti. Takže je logický, že si to auto vyžádá nějaký investice. A nevěřím, že u jiných značek to bude výrazně jinak.
Měl jsem zatím 5 hond, dva nissany a jednu mazdu. Až na jeden nissan jsem do niceho téměř nemusel sáhnout. Jen běžná údržba. Věkově 10-20 let
Uživatelský avatar
Henges
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 10, 2022 7:14 am
Jméno a příjmení: Jan Zobal
Bydliště: JMK

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Henges »

dracekvo píše: pát čer 10, 2022 10:04 am Nebylo by v tomto případě lepší koupit 2.5?
A na stavbu bych klidně bral starší generaci BH. V kůži se moc pěkně uklízí narozdíl od BL, kde je drásaná kůže.
Na 2.5 jsem měl v merku tohle, ale z AAA mám trochu husinu a za ty prachy neočekávám žádný zázrak. Nad předchozí generaci také dost uvažuji. Ale v hlavě mi litá, že novější auto bude v lepším stavu, což samozřejmě je kravina, ale...


https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /170684383


.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Tapan »

U BP je o dost větší šance (ovšem pozor, ne jistota), že co koupíš nebude na kompletní vyvaření. Samozřejmě plnoletý Subara holt už trochu reznou a minimálně ošetřit a zakonzervovat by to chtělo tak jako tak.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od podvlada »

Chce to hlavně nedělat si iluze, furt je to starý auto na hranici životnosti. Jo, máme tu pár bláznů, včetně mě, kteří takový auto pořád udržují při životě :-) Mrkni na moje vlákno (odkaz v podpisu) co už jsem všechno dělal. Motor a převodovka (resp. celý pohonný ústrojí) jsou celkem držáky, když mají správnou údržbu. Spíš to jsou ale ty věci kolem, co člověku znepříjemní náladu, jako třeba to, že zatuhnou zámky zadních dveří a nezamykaj, neodemykaj, dělaj si co chtěj a zrovna když to chceš rozebrat, tak otevřít nejdou. Kabely v průchodce do pátých dveří. Prasklá manžeta na poloose a mazivo na katalyzátorech co kouří, že už skoro taháš hasičák. Teď třeba mě zlobí pravej reprák ve dveřích, kterej střídavě hraje nebo nehraje podle toho, kam zatáčim, ale ještě jsem nenašel kde je ten kabel přerušenej, průchodka do dveří a kabely v ní vypadaj v cajku, tak asi budu tahat novej kabel od rádia až k repro. A spousta dalších drobností kolem.

Neber si to špatně, je to skvělý auto a ve třílitru se skvělym motorem, co je radost řídit. Rozhodně tě nechci odradit :-) Ale spíš zbavit iluzí. Já, když jsem si svýho Outbacka kupoval, tak jsem pořádně nevěděl, do čeho jdu, ale byl jsem ochotnej to risknout, protože jsem schopnej si spoustu věcí opravit sám (vlastně celej seznam krom toho motoru, ale i to jednou přijde :-D) a hlavně vlídnost, vstřícnost a ochota všech tady mě ujistila, že na to nikdy nebudu sám. Moje oblíbená hláška z nějakýho YT videa:
"Furt mi lidi říkaj: 'Proč si kupuješ subaru, vždyť ty Subaru se pořád serou, nekupuj si to...' Jo, serou, máte pravdu. Ale tak skvěle se opravujou..."
A je to tak, servisuje se to prostě dobře. Všechno je přímočarý, na všechno je vidět, ke všemu se jde dostat (snad až na svíčky :-)). Dokud půjde opravit, nechci se ho nikdy zbavit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od johyyy »

Tapan píše: pát čer 10, 2022 9:37 am Tome, myslím, že jenom vyndat a vrátit motor (a naplnit médii, odvzdušnit), bude tak za dvacku (jak kde - jasný)... Samo ty ventily už samy o sobě tu cenu zas tak moc nezvednou. Takže já tipuju 25, ale Johyyy určitě bude vědět přesně :-)
Já nikdy samotný ventily nedělal jelokož mě to vždy dřív foukne nebo zaklepe :-D Nebo dělám ventily s rozvody.... Jak píše Tomáš, alfa a moge je kdo to bude dělat (stějně jako kdo dělal tu "go")....
Já ted momentálně vezu auto na seřízení ventilů a v Dpbřanech bych si na tento úkon jistě připravil 20 000,- ....
Jen tak informativně zde jezdí pár H6tek s LPG a elektronicky řízeným přímazem a mají přes 100 000km bez seřízení takže tady bych viděl cestu , protože já tahám dost těžký vleky a jsem bezmozek tak dělám ventily co 45 000km a to jsou v podstatě na nule (0,015 - 0,02 a mají být 0,40) [DRIVE]
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
Henges
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 10, 2022 7:14 am
Jméno a příjmení: Jan Zobal
Bydliště: JMK

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Henges »

Právě proto, že si nechci dělat iluze jsem tady 🙂 Nabrat alespoň nějaké informace, ať mám představu, případně být připravený. Dnes se chci jet na něj podívat. Jen se bojím toho, že budu nadšený a hned to vemu 😁 Když se tady dostatečně vylekam, alespon budu trochu připravený 😄
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Tapan »

Koukni na to zespodu. Na to nepotřebuješ být Subaru specialista. Díry v nosnících a nápravnici znamenají, že to bude potřebovat víc investic, než budeš pravděpodobně ochoten dát. Motor by neměl klepat na klice, převodovka by měla řadit hladce bez škubání. Když poběží klima a půjdou otevřít všechny dveře, ber to jako plus :-) Můžeš zkusit zadní stěrač, stahovačky...klika pátých dveří se dost často nevrací a musí se zamáčknout zpět rukou...ale to vše už je řešitelné.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od dracekvo »

Auto s automatem už jsi měl?
Pokud ne, tak si nejdřív pročti jak se má chovat zdravá převodovka s hydroměničem.
Samozřejmě tam zkontrolovat hladinu, barvu oleje a očuchat, jestli to nesmrdí po spálenině. Subaru má na automatické převodovce měrku v motorovém prostoru.

Tyhle auta nejvíc trpí právě na to těsnění pod hlavou a korozi a některý subara (nevím jak je na tom tato konkrétní motorizace) papaj olej.
Další věci jako nápravy, brzdy atd se nechaj levně opravit. Jedině snad mrtvé samonivelační tlumiče můžou být trošku problém. Ale cesta výměny za obyčejné je už prošlápnutá.

Zkontroluj si pořádně jak funguje stahování všech oken a šíbr. Taky se podívej na zadní kliku kufru jestli chodí volně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Tapan »

Zadní klika je to nejmenší :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Henges
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 10, 2022 7:14 am
Jméno a příjmení: Jan Zobal
Bydliště: JMK

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Henges »

dracekvo píše: pát čer 10, 2022 12:03 pm Auto s automatem už jsi měl?
Pokud ne, tak si nejdřív pročti jak se má chovat zdravá převodovka s hydroměničem.
Samozřejmě tam zkontrolovat hladinu, barvu oleje a očuchat, jestli to nesmrdí po spálenině. Subaru má na automatické převodovce měrku v motorovém prostoru.

Tyhle auta nejvíc trpí právě na to těsnění pod hlavou a korozi a některý subara (nevím jak je na tom tato konkrétní motorizace) papaj olej.
Další věci jako nápravy, brzdy atd se nechaj levně opravit. Jedině snad mrtvé samonivelační tlumiče můžou být trošku problém. Ale cesta výměny za obyčejné je už prošlápnutá.

Zkontroluj si pořádně jak funguje stahování všech oken a šíbr. Taky se podívej na zadní kliku kufru jestli chodí volně.
Měl jsem CVT automat v nissanu murano.
No s korozi jsem se trochu vyděsil u zdejšího vlákna s outbackem na odpis.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49217
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od VDC »


Henges píše: Měl jsem zatím 5 hond, dva nissany a jednu mazdu. Až na jeden nissan jsem do niceho téměř nemusel sáhnout. Jen běžná údržba. Věkově 10-20 let
Jasně, jsou auta servisně náročnější a méně náročná. Když si z portfolia Subaru vybereš třeba dvoulitrovýho Forestra 92kW a je fuk jestli SF nebo SG, tak to bude mechanicky nezničitelná kára, co ti na plyn odtahá vleky na 3 stavby, jen s běžnou údržbou. Samozřejmě pokud ti u toho neupadne shnilá prdel. :-D
Outback BP s H6 je trošku slečinka, která holt vyžaduje té péče víc. :-)


http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od podvlada »

Ad automat - někteří říkají, že to zabíjí výkon, že je pomalej, línej, ... jo, je to klasická koncepce s hydroměničem. Žádná "moderní" DSG. Ale i to má svý výhody - dá se s tim třeba v pohodě parkovat, protože to nikam neskáče. Dá se s tím jet krokem, dá se s tím v pohodě rozjet do kopce i s 2t vlekem, v terénu jako doma... k tomu Outbacku to prostě sedí.
Každopádně nesmí škubat, kopat, ... mezi D a R to třeba trvá 1 - 2 s, to je normální. Řazení nahoru 1 - 5 by jak s mírným plynem (kdy to točí cca 1500 a pětku to tam strčí už kolem 50 km/h) tak s plynem v podlaze mělo bejt plynulý, bez zásadní ztráty výkonu, bez kopanců a kovových zvuků. A dolů to samý, ať už při podřazování protože klesne rychlost, nebo podřazování protože přidáš plyn. (Při podřazování jsou ty rázy častější.) A v neposlední řadě i při tom manuálně-sekvenčním řazení to podřazování musí být plynulý. Zařazení dvojky provází znatelné zpomalení, a pokud jednotka dovolí zařadit i jedničku, tak ještě výraznější zpomalení, ale opět to nesmí být kopanec. Trvá to třeba i 2 s od povelu do plnýho zařazení jedničky, ale ta akce je plynulá. Moje skříň je třeba zatím (ťuk ťuk) hodná, nakrouceno - pokud nebyla měněná - má přes 400 a řadí pořád pěkně.
Jo, měnil jsem filtr a dvakrát rychle za sebou měnil náplň, abych dostal původní co nejvíc ven. Proplach se u takhle starejch skříní prej nedoporučuje.
A pokud se na něm něco podělá, často to bejvá třeba jen odcházející solenoid, který se daj za "pár korun" (stojí 1 nebo max 2 tisíce?) vyměnit snad i před barákem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Henges
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 10, 2022 7:14 am
Jméno a příjmení: Jan Zobal
Bydliště: JMK

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od Henges »

Super, moc dekuju za rady. Když to klapne, dnes se na něj podívám. 👍
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od dracekvo »

Ještě zkusit hydroměnič. Auto by do většího kopce melo stát. Nesmí couvat. Po rovince by mělo samo jet.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Outback 3, 3.0l koupě

Příspěvek od spm »

To je takova dost tezko uchopitelna rada pro nekoho, kdo to nezna :-) ono z vetsiho kopce couvat bude taky, jde jenom o to jak velky ten kopec je. A naopak ze to v kopci nebo na rovine stoji muze byt taky zatuhlyma brzdama (true story) a hydromenic je v tom nevinne :-D

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“