klicnikovo Legacy a Impreza 09

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

klicnikovo Legacy a Impreza 09

Příspěvek od klicnik »

Zdravim vespolek,


tak uz jsem taky nejakej patek "plnotucny" clen fora.
Predesilam, ze je tohle moje prvni vlastni auto a obecne o autech vim pramalo, tak mne nekamenujte, pokud se zeptam na nejakou uplnou hovadinu. :)

Legacy / 2004 / 2.0 / AT / LPG, pri koupi 220k km, koupeno na doporuceni od vrtase, kteremu timto jeste jednou dekuji!

Na zaklade provedene predkupni prohlidky bylo zhodnoceno jako "OK / v brzke dobe by tam nemel byt potrebny nejaky velky servis". Jeste pred koupi byly vymeneny komplet predni brzdy a v brzke dobe mne ceka jeste kontrola ventilovych vuli a vymena manzety u poloosy ci ceho to.

Predseda jiz v tematu ohledne vyberu vozidla psal o omezene zivotnosti vstriku Teleflexu - s plynem preci jen byly zpocatku nejake problemy (si rikam, jak je to super, ze ujedu dobrych 200 km a nadrz plynu furt ukazuje plno... nu, akorat, ze benzin najednou nikde... :) ). Po nejakym laborovani za pomoci od veny (diky!) jsme zjistili, ze to na plyn sice prepne, ale pak plynova RJ zahlasi nespecifikovanou chybu (pri volnobehu do minuty; pri jizde po par desitkach vterin).
Jelikoz shaneni plynare znaleho tohoto systemu nebylo prilis uspesne (a i kdyby byl problem zpusobenej nejakou banalitou, beztak by mne ta prestavba letos neminula), vedly me kroky rovnou k panu Vankovi pro prestavbu na Magic. Pak uz vsechno dobre.

Zatim jsem toho najezdil malo, mozna lehce pres 1k km, ale jsem s tim naprosto spokojenej. Mraky mista, hadam, ze se tim fakt i v prubehu casu stihnu celkem pohodlne prestehovat. :) Automat je do mesta i do serpentin zlatej... a vubec, co vic budu psat za dojmy, vsak to beztak znate, ni?

Otazniky:
1) Jak moc muze byt narocne si vytahnout 12V zasuvku jeste dozadu do kufru (jako rezerva / pro chladnicku na nejakej delsi vylet)? Zaslepka by tam na to na leve strane byla, ale konektor nikde a kablik asi taky ne.
2) Karoserie vypada stran koroze OK, ale zespoda mam pocitat s tim, ze na obou napravnicich zacina nejaka (zatim povrchova) liska. Podle vyjadreni servisu behem prohlidky to jeste muze jit opiskovat a osetrit, popr. jednoho dne to vymenit i s prislusnymi silentbloky, ktere by se jinak samo o sobe nevyplatilo menit (ve smyslu, ze je k nim spatny pristup a padne na tom spousta clovekohodin, tedy, lepsi je resit zaroven s tema napravnicema). Jelikoz tady ta koroze jeste nemusi byt nejak rozsahla, je tady neco, co bych mohl udelat svepomoci (nemam k dispozici garaz/zvedak)? Takhle z toho, co vidim mimo zvedak, jsou pro mne pristupne mozna nejake dutiny (dvere ke kufru apod.)... asi lepsi nez nic, i kdyz je jasne, ze ten spodek bude mnohem dulezitejsi.
3) Spis filozoficka: rezerva, nebo sada na opravu pneu? Jezdim tedka celkem nalozenej a kolikrat si uz rikam, kam s tim?... Uchyceni vzadu na kufru jako u Predsedova Kredence vypada docela fajn, ale sam to nezbastlim. Variantne prubnout jenom sadu na opravu a doufat, ze na pneu nebudu mit diru po pulce obvodu, kdy je pak vsecko marny... :)
4) Za urcite konstelace, vesmes akorat kdyz stojim cumakem z kopce dolu, neco slabe rezonuje - spis to jde zezadu, ale nepodarilo se mi to misto jeste najit. Na zaklade papiru z predkupni prohlidky mi dava plus minus smysl, ze by to mohlo mit co delat se zrezlou/uhnilou prirubou vyfuku, jestli ten se tam nejak v tenhle moment neklepe - je to mozne?

Fotky mozna pozdejs, budu to muset po odvozu suti poradne vypucovat, at neni ostuda.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Tapan »

Gratuluju ke koupi. Když to doporučil Vrťas, věřím, že to bude ok, ví, kam kouknout :-)
Dutiny určitě udělej. Možná to teď nemusí vypadat jako priorita číslo 1, ale rameno z vrakáče se mění líp než sežraný prahy a shání se líp než dveře v příslušné barvě :-)
Zásuvka 12 V není pro průměrně zdatného člověka problém, budeš muset něco málo odstrojit, ale žádná hrůza. Ale s tím ti líp pořadí třeba podvlada nebo někdo další, kdo to na tomhle modelu dělal.
Rezerva je samozřejmě lepší řešení, ale umím si představit, za předpokladu, že jezdím hlavně kolem komína a svět se nezboří, když někam přijedu s pár hodinovým zpožděním a mám komu zavolat, aby mě přijel zachránit, že bych jezdil s opravnou sadou a rezervu bral jen na delší cesty nebo do zahraničí. Ale tohle je dilema, které si musíš vyřešit sám :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od masha »

Já jen k rezervě...
Vozil jsem jí skoro rok a akorát mi zabírala místo v kufru a byl jsem upozorněn na případné problémy při bouračce atd... (měl jsem jí přikurtovanou a ani to by údajně nemuselo stačit)
Teď jsem si koupil ten sprej a kompresor do auta a rezervu jsem vyndal... Ještě mám v plánu pořídit ty hroty (nevím jak se to přesně jmenuje) na opravu...
Dneska už máme stejně všichni nějakou asistenci v pojistce takže pomoc je vždycky někde blízko :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od námořník »

K tý rezervě. Pokud si někdo myslí že včas pozná že píchnul, tak nepozná. Pak je samozřejmě problém, že tu gumu rozválíš a je na vyhození a ani ji možná neopravíš.(to vyřeší jenom rezerva) Takže bych doporučil nějaký čidla tlaku. Třeba na ventilky z Číny. Pak poznáš že ti kolo utíká včas a bez problěmů tam můžeš vrazit knot. Ten sprej bych tam stříknul jen v případě největší nouze. Když utíká pomalu, tak třeba stačí jenom dofouknout a řešit později. Offroad jenom s rezervou, nejlépe s vícema :-D, ale kolem baráku bych to neřešil a jezdil bez. Rezerva je vždycky jistota, ale kolikrát ji kdo z nás potřeboval?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Tapan »

námořník píše:Rezerva je vždycky jistota, ale kolikrát ji kdo z nás potřeboval?
Kdo umí, umí. V hlavní roli můj kolega z práce a moje kára, rozmezí mezi fotkami asi tak 2 týdny, ani jednou s sebou neměl náhradní kolo na káru a musel jsem to řešit. Následně jsem mu ke káře sehnal za flašku 3 náhradní kola na dojetí, on si paralelně sehnal další 2 a od té doby neměl problém :-D
Přílohy
m1.jpg
m2.jpg
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od námořník »

Jo, když se daří, tak se daří :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od vena »

masha píše:Já jen k rezervě...
kompresor do auta a rezervu jsem vyndal... Ještě mám v plánu pořídit ty hroty (nevím jak se to přesně jmenuje) na opravu...
Dneska už máme stejně všichni nějakou asistenci v pojistce takže pomoc je vždycky někde blízko


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sada s knoty.
Jde to většinou zaslepit na autě, funguje to.
Honzo uděláme školení :-D rezerva jen zabírá místo.
Takže už tam máš Magic ?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Klíčníku gratuluji ke koupi. Ať slouží !!
To rozhodnutí s plynem je rozumný, odstranil jsi tím zdroj potenciálních problémů hned na začátku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od masha »

vena píše: Sada s knoty.
Jde to většinou zaslepit na autě, funguje to.
Honzo uděláme školení rezerva jen zabírá místo.
Takže už tam máš Magic ?
Jo to je přesně ono :-) díky Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od Cliffer »

K bodu číslo 1- předpokládám že Legacy a Outback to mají stejně.
V levý kapse když odděláš ten svrchni kufrový kryt je vyznačený kolečko kam se zásuvka dává. Musi se odstrojit kus levýho kufru (jde to blbě protoze by se muselo šáhnout až za sedačky, ale jde to jen odehnout) a nachází se tam připravený konektor na zásuvku. Takže jen koupit zásuvku, udělat díru a připojit.
Obložení musíš odcvakat nákladovou hranu a sloupek. Pak odšroubovat 2 šrouby ve sloupku, 1 pod vycvakávacím háčkem z boku. A pak už jen odcvakneš. Ted si nejsem jistej jestli tam někde není ještě 4. šroub. To by věděl podvlada.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

masha píše:... byl jsem upozorněn na případné problémy při bouračce atd... (měl jsem jí přikurtovanou a ani to by údajně nemuselo stačit)
Diky, tohle mi rozhodovani vyrazne usnadnilo. :)
vena píše:Takže už tam máš Magic ?
Jojo, od te doby jsem uz tri plny nadrze projel a vypada, ze vsechno v poradku. Nicmene, mam se s tim jeste zastavit pro jistotu na kontrolu, takze jak pojedu zpatky do Prahy, necham to tam.
Stran skoleni, je to tedka trosku frmol, ale do nedele bych tu mel byt, zkusim pri prvni prilezitosti tu sadu splasit a muzem na to mrknout.

@Cliffer, jojo, ten kryt s koleckem jsem nasel. Zkusim na to v tydnu mrknout, jestli se mi tam podari dostat; treba tam ten konektor fakt bude - uz jsem se bal, ze by se to muselo kuchat komplet cely az k baterce. Takhle to celkem prinasi nadeji :)
klicnik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 30, 2020 10:45 pm

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od klicnik »

Tak probehla prvni ozdravna kura v Dobranech na poreseni toho nejnutnejsiho.
Pretesneni nejakych uniku oleje, vodni pumpa, zadni dil vyfuku, kontrola vuli ventilu, vymena oleje a filtru v automatu a nejaka dalsi drobotina. To otravny drnceni je konecne pryc.
Olezly napravnice pry nejsou zadna hruza a v pripade jejich osetreni (oskrabani a voskovani) by mely byt schopny zbytek auta i prezit.

Akorat mne prekvapuje, ze na ten dvoulitr tam zmizelo nejak moc oleje - pocita se, ze tam za tech cca 2000 km zmizlo neco pres litr (plus ja jsem jeste neco dolival v prubehu casu). Otazkou je, jestli s tim mohly mit co delat ty uniky, nebo to olej zere vic stabilne... Musim na to davat vic pozor, at neco nepropasnu.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Určitě to pečlivě sleduj, ať tě to někde nepřekvapí. Kdyby to žralo litr na 2000, tak je to sice nepříjemný, ale v zásadě to je u některých aut vlastnost. Pak holt když si na to zvykneš, lze s tím žít. Previa mi žere litr na 2000 už 11let. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
2.0XT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
Jméno a příjmení: Vít
Bydliště: Plzeň

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od 2.0XT »

No rozhodně bych si na to nezvykal a nechal v dobranech udělat i motor. Když nám 2,5 zrala takhle olej tak pak našli z půlky vystipanou šálu na klice. Jezdit o něco dyl tak by se ten materiál vystipal úplně a klika se zadrela...

Odesláno z nejlepšího auta na světě!
Subaru Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: klicnikovo Legacy

Příspěvek od VDC »

Vítku ale to není pravidlo, že když to žere olej, tak tomu musí něco takovýho být. Některý auta fakt prostě jenom žerou olej a jsou schopný tak najet desetitisíce.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“