Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21961
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od HonzaCZ »

Vláďo u BLE/BPE to funguje tak, že ECM má jeden vývod, kterým umí nějak "přibuzovat" altík. Není to tak dlouho, co jsme to pitvali s mnovem, ale už si nepamatuju, v jakým tématu. Každopádně v diagnostice je vidět stav toho výstupu jako "ALT Duty" nebo "Generator duty" v procentech.

Mně to teda funguje tak nějak dle očekávání. Mám ale obyč baterku (Exide Premium) a měřím to v zásuvce zapalovače - ale pořád stejnou nabíječkou, takže relativně vím, jak se to pohybuje. Absolutně se to samozřejmě může lišit. Každopádně se to napětí mění - po delším stání je tam za jízdy klidně 14,5 V a po nějaké době to klesá na něco mezi 13 a 14 V. Po vypnutí motoru tam je kolem 13 a klesne na 12,6. Takže si troufám myslet, že by to mohlo měřit docela dobře. Když byla baterka starší, tak to pak klesalo blíž ke 12 a když byla polomrtvá, tak i pod 12.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49186
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od VDC »

BH taky funguje tak, jak to popisuje Honza.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od mnov »

Jinak log z SG co vypíná dobíjení je zde. Alternator Duty 100% znamená, že nedobíjí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Pri zbeznem pohledu to vypada ze kdykoliv skocis na plyn vypne nabijeni, mozna aby zmensil zatez motoru?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od mnov »

Ano, vypadá to tak. Ale to se muselo "naučit", protože moje auto toto nedělá. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22732
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od spm »

Se musim nekdy podivat, jaky napeti tam mam ja, kdyz na to slapnu :-D jinak AGM maji obecne float/absorpcni napeti vyssi, odtud pramenila ta teorie, jestli AGM baterie se ve starym aute neznici driv, protoze ji to nikdy poradne nenabije. U mne to AGMko taky zatim ukazuje horsi vysledky, nez s puvodni splouchaci baterkou.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od lojzmen »

spm píše: čtv bře 31, 2022 6:12 pm ...jinak AGM maji obecne float/absorpcni napeti vyssi, odtud pramenila ta teorie, jestli AGM baterie se ve starym aute neznici driv, protoze ji to nikdy poradne nenabije. ...
U mne asi opačně. V mém XV z roku 2012 byl start/stop a byla AGM baterie. Už při zkušební jízdě při koupi v lednu baterka odešla a mám tam novou obyčejnou Vartu, protože jsem si říkal, že když znehybním Start/stop, nebude potřeba tak drahá.
Start/stop odstraněn propojkou, kontrolka přelepena černou páskou a nabíjení je trvale na asi 14,7V.
Asi tam není "inteligentní" nabíjení, protože napětí je furt 14,7V. No snad jen někdy na chvilku 14,5V, když něco zapnu.
A čekám, až šplouchací baterka odejde kvůli přebíjení.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
fofo44
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 08, 2009 1:51 pm
Jméno a příjmení: mg

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od fofo44 »

Dcera kupila Outback 2002 H6. Predchadzajuci majitel na alternatore prerušil krajny kabel a tak auto fungu len svieti kontrolka motora. Po zapojeni vraj je problem s bateriou. Tu popisovaná úprava by to vyriešila aj na tomto aute?
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Neznam schema ale pochybuju ze to maji udelane jinak. Otestuj ten pullup odpor, tim se nic nepokazi.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
fofo44
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 08, 2009 1:51 pm
Jméno a příjmení: mg

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od fofo44 »

Tak jato skusim.
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
fofo44
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned lis 08, 2009 1:51 pm
Jméno a příjmení: mg

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od fofo44 »

Ukon vykonaný funkčnost obnovená. Chyba p0558 sa už neobjavila kontrolka motora zhasla. Dik za zdielanie tejto upravy.
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Dobra prace. Jsem rad ze pomohlo.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2595
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

tak sem dneska objevil todle vlákno, jelikož sem do otloukánka pořídil ledničku (příští neděli zase razíme do Albošky, tentokrát s tchýní a ta vyžaduje chlazenou sodofku :-D ) a napadlo mě změřit kolik dává altík a byl zhrozen... :-D Jelikož otloukánek 14 dní stál, na baterce bylo jenom 12,4V, po nastartování jen 12,6. To mě rozhodilo, protože s timle sem letos bojoval v sobolu a nechtěl sem to vidět znova i u otloukánka... Když sem ale rozsvítil světla a pustil větrák, najednou volty vyskočili na 14,3. První co sem si řek, že možná jen zablbnul regulátor a že to už bude v cajku, jenže když sem zhasnul a vypnul větrák tak to zase spadlo na 12,6... Už sem se viděl jít kupovat další altík (do sobola uš se mi veze nervákem z Ruska). Pak mě ale napadla velice velice velice nepravděpodobná možnost, že by BP uš mělo to kurvítko vomezenýho dobíjení. A našel todle téma... Popravdě řečeno mam smíšený pocity. Jeden pocit je dobrej, že to lze díky Georgovi vyřešit takle snadno a druhej pocit je nasranost, proč takovýdle kurvítka vůbec sůbo zavedlo a navíc takle dávno... K ledničce chci koupit buď optimu nebo aspoň nějakou dual purpose baterku. Ty bych timle kurvítkem voddělal za chvíli...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2173
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od parabolD »

Já myslím, že na BP je to moc brzy, ani moje BR to nemá. Myslím že regulace napětí podle zátěže není úplně výkřik poslední doby, chytré kurvítko by ti nezvedlo napětí ani při odběru, pokud by si myslelo, že baterka je ok... Aspoň co si tak pamatuju, tak všichni mi říkali, že když chceš měřit altík, mají se pustit spotřebiče...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2595
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

no pakliže ani při otáčkách (skoušel sem 3000) to nedává, tak je něco špatně (z mýho pohledu a z pohledu baterky) a zabiješ baterku mnohem rychlejc. Baterka by se měla nabíjet aspoň 14V. Pakliže neni nabitá (což by měl řešit regulátor v altíku). U sobola sem bojoval roky s tim, že sem nebyl schopnej korektně nabít druhou baterku (optimu na kempovací příslušenství). Poté co sem loni nainstaloval booster, tak letos držela jak fík (napětí přes noc nepadlo ani při běžící ledničce pod 12,9. Před tim to bylo běžně 12,3 a pod.
Jinak na těch Georgeho fotkách je stejnej konektor jako tam mam já, takže to asi bude nemlich to samý.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“