GT86 - Turbo

Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od Marty73 »

bushman1 píše:Ta převodovka to vydrží?

Četl jsem, že po instalaci kompresor kitu od HKS jsou parametry kroutícího momentu motoru mimo to, na co byla převodovka dimenzovaná.

A pak aby to vydržely nápravy, brzdy,...
Vyzkoušeno, vydrží. Zas takový brutální nárůst tam není.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od Marty73 »

amadjr píše: aa, moc dekuji :) koukam, je to skoro za rohem a po ceste mam dobreho pritele z polska takze by ani jazyk nemusel byt problem.
moc dekuji za tip :)
ps.: ma s nemi nekdo osobni zkusenost?
Osobní zkušenost tu má opravdu hodně lidí. Dělá jak pro AWD tak pro BA.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

Marty73 píše: čtv bře 31, 2022 3:27 pm Osobní zkušenost tu má opravdu hodně lidí. Dělá jak pro AWD tak pro BA.
super. uz jsem jim napsal a za dva-tri tydny, jak dojde arashi GT2860 genX tak to zacne :D booze, snad to dobre dopadne
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

tak, bud je prekladac do polstiny vazne tak spatny, nebo mi bohuzel nemohou pomoci nazdobit muj samochod :D asi tam budeme muset zavolat
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4329
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od OZP »

4turbo.pl doporucuji!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

ufff. takze panove, byl jsem v polsku a volal muj znamy, aby nebyl nebyl jazykovy problem a volal do 4turbo.pl, kde nam bylo sdeleno, ze to delat nebudou/neumi/netroufnou si na to.. udajne chip nejakeho STI neni problem ale odladit turbo je podle nich moc.. volali jsme jeste na dalsi 3 tuning dilny s motorovou brzdou a vpodstate nam rekli totez. jeden z nich nam sdelil, ze udajne se o to pokouseli 3 roky ale vysledek za to nestal. udajne jen motor vic klepal a zral ale vystupni vykon se nezvedl........................
suma sumarum, v polsku to zrejme jen tak nekdo neumi
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3628
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od bushman1 »

Hele a co koupit celý kit od renomovaného výrobce (např. Full Blown Stage 1 Turbo Kit), kde máš v ceně i remapping ECU?
Funguje to tak, že po instalaci dílů pošleš svoji ECU prodejci, oni ti jí přehrají zadarmo a pošlou zpět.

https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=17592

Těch osvědčených kitů na GT86 je víc - HKS, Works, AVO...
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Omnitec
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 255
Registrován: ned lis 02, 2014 10:55 am
Jméno a příjmení: Petr Václavík
Bydliště: Dříteň

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od Omnitec »

Možná pozdě, ale co Slapit.at ? Ladí tam takový šílenosti, že by to měli zvládnout v pohodě
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

nakonec jsem se dostal az nejmenovanemu z ecumaster a ten mi dal takovou sadu, ze jsem se na to vykaslal.
vpodstate mi bylo receno, ze ty motory jsou tak zoufale spatne, ze bud bych musel udelat kompletni generalku abych tam mohl fouknout max 0,5baru a s delkou zateze tak mozna predjet autobus a nechat to odpocinout.. nebo nasypat do motoru 100K a pak by se moozna dalo neco realne ladit. takze ma vize ze svepomoci vyrobim turbo sadu s arashi za 40K se rozplynula jako para nad hrncem, jelikoz by to ten motor nemusel vydrzet ani tyden.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od námořník »

Tak ještě že jsi na to přišel včas 😉👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3628
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od bushman1 »

Tady na fóru píší nejen o problémech sériových motorů po ladění, ale i o mizerném a levném dílenském zpracování těch motorů:

https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=56331

Netušil jsem, že tahle auta jsou na tom až tak špatně. Stěžuje si tam na to opravdu hodně lidí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od pufko »

amadjr píše: úte dub 05, 2022 7:48 pm nakonec jsem se dostal az nejmenovanemu z ecumaster a ten mi dal takovou sadu, ze jsem se na to vykaslal.
vpodstate mi bylo receno, ze ty motory jsou tak zoufale spatne, ze bud bych musel udelat kompletni generalku abych tam mohl fouknout max 0,5baru a s delkou zateze tak mozna predjet autobus a nechat to odpocinout.. nebo nasypat do motoru 100K a pak by se moozna dalo neco realne ladit. takze ma vize ze svepomoci vyrobim turbo sadu s arashi za 40K se rozplynula jako para nad hrncem, jelikoz by to ten motor nemusel vydrzet ani tyden.
Som ti to napísal ako prvý príspevok do témy a až teraz s odstupom času tu čítam. Normálne nechápem tie odporúčania...
Každý príčetný by mal vedieť že prestavba atmosferického motoru na turbo nie je lacný špás a nie ti tu radiť ako zavolať tam či onam...
Akože čo si chcel za 40000,- ked potrebuješ za prvé zmenu kompresného pomeru!!! A tu dosiahneš len výmenou piestov za iné a len tu sa bavíme o sume +-25000,- , seriozne turbo stojí tolko isto a viac, potrebuješ upraviť zvody pre montáž turba, alebo nejaké kúpiť, ale tie nemusia mať tú prírubu turba aké si chcel kúpiť ty.
Brzdy BRZ by som povedal že sú tak akurát na ten výkon, teda bez rezervy, teda tiež by bolo treba upgrade...
Bolo by treba vylepšiť účinnosť chladenia, ako okruh vody, tak mať aj seriozny olejový chladič.
Muselo by sa vyriešiť riadenie motora, pretože atmosféra je podtlakový systém a turbo má pretlak...
To sú všetko veci ktoré vyženú úpravu kludne na 150-200tKč a to sú ešte len hrubé náklady, ešte nemáš žiadnu istotu v životnosti

PS: to čo som napísal na začiatku platí takmer vždy. Takmer vždy je lacnejšie kúpiť iné auto s požadovaným výkonom ako upravovať slabé, zvlášť ak má atmosferický motor.
Všetky tie hotové kity čo sa predávajú za cca 5000€ zahrnajú len mechanické časti, ešte stále v tom nemáš úpravu elektroniky a naladenie
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od zhor »

A nebylo by řešení tam swapnout FA20 z WRX? Kód motoru bude stejnej, a ten motor je na turbo vhodně upravenej.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

pufko píše: úte dub 05, 2022 10:38 pm Som ti to napísal ako prvý príspevok do témy a až teraz s odstupom času tu čítam. Normálne nechápem tie odporúčania...
Každý príčetný by mal vedieť že prestavba atmosferického motoru na turbo nie je lacný špás a nie ti tu radiť ako zavolať tam či onam...
Akože čo si chcel za 40000,- ked potrebuješ za prvé zmenu kompresného pomeru!!! A tu dosiahneš len výmenou piestov za iné a len tu sa bavíme o sume +-25000,- , seriozne turbo stojí tolko isto a viac, potrebuješ upraviť zvody pre montáž turba, alebo nejaké kúpiť, ale tie nemusia mať tú prírubu turba aké si chcel kúpiť ty.
Brzdy BRZ by som povedal že sú tak akurát na ten výkon, teda bez rezervy, teda tiež by bolo treba upgrade...
Bolo by treba vylepšiť účinnosť chladenia, ako okruh vody, tak mať aj seriozny olejový chladič.
Muselo by sa vyriešiť riadenie motora, pretože atmosféra je podtlakový systém a turbo má pretlak...
To sú všetko veci ktoré vyženú úpravu kludne na 150-200tKč a to sú ešte len hrubé náklady, ešte nemáš žiadnu istotu v životnosti

PS: to čo som napísal na začiatku platí takmer vždy. Takmer vždy je lacnejšie kúpiť iné auto s požadovaným výkonom ako upravovať slabé, zvlášť ak má atmosferický motor.
Všetky tie hotové kity čo sa predávajú za cca 5000€ zahrnajú len mechanické časti, ešte stále v tom nemáš úpravu elektroniky a naladenie
ufff. kde jen zacit.
-40K je realna cena za komplet mechaniku turba.. nikde jsem nepsal ze je to vcetne odbrzdeni nekde na dynu.
-zmena kompresniho pomeru je nutna jen v pripade, kdyz chces foukat vice nez 0,7 baru.. tak daleko jsem jit nechtel a to nejen kvuli tomu, ze bych musel vymenit i vstrikovaci soustavu
-cena kovanych pistu na BRZ je cca 15 000Kč, cena ojnic je cca 10 000Kč
-arashi je velmi seriozni turbo, cena cca 18 000Kč na loziskach
-brzdy jsou urcity limit na okruhu ale na okreskach jsou vice nez dostatecne.. driv, nez upalis brzdice vyvaris brzdovku, kterou jsem mimochodem jiz uvaril/vymenil za zavodni s vyssim bodem varu.. divil by jsi se, jak se projev brzd zmenil.
-chlazeni se samozrejme musi resit ale zahrnul jsem jej do ceny zastavby

vloni jsem postavil temer 400HP saaba, nejsem zadny tuner mister ale taky nejsem typek od klavesnice co nevi jak vypada v-band. ty cisla ktere jsem uvadel byly samozrejme pouze za material, jelikoz si delam auta z 90% sam tak naklady za praci neresim. a ted se dostavame k tomu, proc jsem to chtel postavit? protoze je to slaba vzduchovka ktere by stacilo pridat jen trochu k radosti.... bohuzel ty motory, jak jsem se dozvedel, jsou jeste mnohem horsi nez jsem si dokazal predstavit :/ nu coz, skoda. investoval 100K za +100hp mi nepripada uplne adekvatni
amadjr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob bře 26, 2022 12:23 pm
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Rýmařov

Re: GT86 - Turbo

Příspěvek od amadjr »

zhor píše: úte dub 05, 2022 11:05 pm A nebylo by řešení tam swapnout FA20 z WRX? Kód motoru bude stejnej, a ten motor je na turbo vhodně upravenej.
to je dobra pripominka.. treba mi proleti ojnice blokem a neco takoveho skutecne podniknu protoze sehnat za rozumne penize BRZ motor bude asi jeste mnohem drazsi, nez STI.. jaka ironie
Odpovědět

Zpět na „BRZ / GT86“