SG 2007

cmelak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát úno 25, 2022 10:57 am
Jméno a příjmení: Jan Chmelař
Bydliště: Ostrava

SG 2007

Příspěvek od cmelak »

Ahoj, zdravím vás všechny. Už zhruba půl roku vás tady pročítám a sbírám moudra. Po Subaru už toužím od -náctých let a teď mám prostě pocit, že musím co nejdřív nějaké koupit. Štve mě, že se taková auta už nedělají a dělat nebudou... a rád bych měl jedno doma.

Důvod je samozřejmě i méně prozaický. Máme chatu v Beskydech, ke které nevede přístupová cesta. Dojet se k ní dá po nakloněné louce, za rok dva možná po vyloženě lesní cestě, kterou postupně "vykopu" v lese, který nám nad chatou před rokem kompletně padl kvůli kůrovci. Jinak pro běžné městské/příměstské ježdění mám služební P5008, takže SG by bylo auto víceméně na víkendy a pro radost. Vyloženě ho nepotřebuji, ale srdce říká kup dokud to jde...

Protože chci, aby mi vydrželo co nejdéle, chci atmosféru s manuálem (i kvůli redukci) a zároveň se dívám po autech s co nejmenším nájezdem. Vím, že SG s nájezdem ne moc nad 100.000 km je spíš vzácnost, ale občas se objeví. A zároveň si uvědomuji, že i při nízkém garantovaném nájezdu může být 15 let staré SG co se týká koroze v dost tragickém stavu. Ale nepřestávám doufat...

Zítra (vlastně dnes dopoledne) se jdu mrknout na jednu 2007 s nájezdem lehce pod 130.000 km v atmosféře a manuálu. S relativně slušnou výbavou, nemá jen šíbr a multivolant (což nepotřebuji). Koupené u nás, po prvním majiteli a s čerstvou TP. Nájezd mám "ověřený" přes CEBIA. Bohužel nejsem mechanik, ale uvidím ho určitě i na zvedáku. Z mnoha příspěvků tady jsem pochopil, že je potřeba se zaměřit hlavně na:

- rez (hrnce, lemy, vnitřní prahy, nápravnice, ramena, výfuk...)
- plynulost chodu motoru bez "pazvuků"
- mezinápravový diferenciál
- unavený zadek (pravděpodobně budu chtít auto stejně časem o něco zvednout)

Napadá vás prosím ještě něco jiného, na co jsem zapomněl?
Udělám co nejvíce fotek spodku auta a jestli můžu, rád se s vámi o ně zítra podělím a nechám si poradit...
Díky moc za případné rady...
Je to za 5 minut 12, já vím...
Honza
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SG 2007

Příspěvek od Tapan »

Ahoj,
u SG musíš už víceméně počítat s tím, že se autoklempíři a případně lakýrníkovi nevyhneš. Ty zadní hrnce jsou největší problém. Stav pořádně nezkontroluješ, dokud nesundáš tapec v kufru, což ti před koupí těžko někdo dovolí. Mnoho koroze taky bývá schováno pod prahy. Fotek z vyvařování Forestera je tu na fóru dost, tak si vyhledej a mrkni, kde to nejvíc kvete. Z fotek se moc nepozná, zejména pokud je auto "ošetřeno" nějakým bitumenem a vše je zespodu černý jak bota a co je pod tím neví nikdo. Určitě kam se dá dostat rukama, tam hrábni a trochu promačkej, zejména zadní nadkolí, a uvidíš. Ale dokud to nemáš odstrojený, stejně víš celkem prd.
Zadní tlumiče neřeš, je možný je použít jako argument při vyjednávání o slevě (pokud auto zjevně sedí na prdeli), ale pokud by náhodou byly původní a ještě držely výšku, stejně to mají za pár. Náhrada za nové samoniveláky cca. 25 tis., alternativa bez nivelace (nutné i s pružinami) se asi dá do 10 tis.
Atmo motory netrpí na žádné velké problémy, u 2007 bych se spíš vyhnul LPG, protože na seřízení ventilových vůlí musí motor ven. Kolem dvou kil může odejít spojka, výměna je relativně levná, Forester má setrvák jednohmotu. Jestli chceš manuál hlavně kvůli redukci, tak to jdi klidně i do automatu, v terénu je příjemný a funkci redukce zastane ten automat s měničem, jde se klidně škrábat do svahu rychlostí chůze, jediný, co se dělá s manuálem líp, je když potřebuješ rozhoupat auto zapadlý ve sněhu nebo v blátě. Zapečenou mezinápravu poznáš po zahřátí auta na asfaltu v rejdu, nesmí se to s tebou prát.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
cmelak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát úno 25, 2022 10:57 am
Jméno a příjmení: Jan Chmelař
Bydliště: Ostrava

Re: SG 2007

Příspěvek od cmelak »

Ahoj,
Díky moc za rychlou odpověď.
Pružiny v tuto chvíli neřeším, počítám spíše s tím, že tam v budoucnu přijdou normální tlumiče a pružiny ironman.
LPG určitě ne, v tom mám jasno.
Korozi zkusím omrknout co nejvíc, i když je mi jasné, že to bude i tak trochu loterie.
Mezinápravu vyzkouším, děkuji za tip.
Díky ještě jednou.
Honza
cmelak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát úno 25, 2022 10:57 am
Jméno a příjmení: Jan Chmelař
Bydliště: Ostrava

Re: SG 2007

Příspěvek od cmelak »

Ahoj.
Jsem zpátky z prohlídky plný dojmů, pozitivních i negativních...
- Auto je opravdu po jednom majiteli.
- Motor po nastartování běží zhruba po minutě klidně a jen si tak přede. Na motoru je nálepka, že rozvodový řemen byl měněn v 99.000 km včetně vodní pumpy a napínací i vodící kladky. A taky nálepka, že olej byl měněn před rokem při 120.000 km. Při jízdě se nechal hezky vytáčet, jen při zvyšování otáček drnčel dole nějaký plech.
- Co se týká koroze karoserie/plechů, z vnějšku není patrné skoro nic. Lemy vzadu jsou čisté i z vnitřní strany, stejně tak spodek dveří po otevření a páté dveře po otevření. Co se týká spodní strany, sáhl jsem kam to šlo a promačkal. Prahy (švy prahů) jsou bez koroze, plasty jsem ale nesundával. Vypadá to, že spodek auta byl kdysi ošetřen proti korozi nějakou černou jakoby gumou. Hrnce vypadají na omak ze strany tlumičů zdravě, ale pod kobercem jsem nebyl.
- Nápravové prvky korozi samozřejmě mají, hlavně vzadu. Údajně běžnou a nijak zásadní, ale tohle nedokážu posoudit. Přiložím pár fotek, kdybyste měli čas a chuť se podívat a na dálku to zhodnotit.
- Výfuk těsní, nese známky asi běžné koroze. Zadní díl byl pravděpodobně měněný.
- Tlumiče jsou původní anebo vyměněny za sériové, to nevím. Výška ke spodní hraně podběhu/blatníku je 430 mm vepředu i vzadu.
- Zkoušel jsem po pár kilometrech na větším parkovišti několikrát plný rejd, necítil jsem žádné cukání ani odpor mezinápravy. Možná lehké hučení vzadu, může to něco znamenat? Jako by bylo jedno ze zadních kol po zastavení teplé...
- Trochu mě mate jedna věc: když jsem na zvedáku zatočil některým ze zadních kol, točila se všechna kola kromě předního pravého, to se chytalo jen občas. Je to tak normální, anebo může být nějaká chyba v přední nápravě? Možná úsměvný dotaz, ale tomu fakt nerozumím. Jinak při rozjezdu na štěrku pod plným plynem si hrábla všechna kola, aspoň vizuálně jsem měl i při pohledu zvenku ten pocit.
- Jinak kosmetika, občas promáčklinka, škrábnutí laku, šoupnutý roh plastového nárazníku.
- Přední světla lehce zhora zažloutlá, levé zevnitř zamlžené...
Napadá vás prosím něco problematického/podezřelého z výše popsaného?
Děkuji za každou reakci...
IMG_5764.JPG
IMG_5762.JPG
IMG_5763.JPG
IMG_5765.JPG
IMG_5771.JPG
IMG_5784.JPG
IMG_5766.JPG
IMG_5769.JPG
IMG_5773.JPG
IMG_5774.JPG
Honza
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: SG 2007

Příspěvek od Vrták »

Hele ta koroze není žádná sláva, teda není to ani tak hrozný, ale moje SG rok 2006 s 216 000 km vypadá lépe, řekl bych že je to ve stavu, kdy by se s tím mělo něco začít dělat... pokud jsi slyšel zezadu hučení a jedno kolo bylo teplejší, tak ti buď přibržďuje zadní brzda (za což může většinou vadné prasátko) nebo je možná v háji ložisko (to by dělalo už poměrně dost hluku)...
Vzhledem k nájezdu to auto nevypadá tak dobře jak bych čekal, jestli chceš prostě nasednout a jezdit a pár let se o nic nestarat, tak tohle asi nebude vhodná volba...
Forester SG 2006 2.0X
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SG 2007

Příspěvek od Doro »

Za mňa stav odpovídající stáří..... nevidím tam past (podvozek, co je z fotek vidět). Ohřáté kolo značí ložisko - ber, že bude vhodné řešit raději hned, bo hrozí protočení v těhlici - snadná výměna (poky neide o teplo z brzdy, ale to spěš ne).
Rejdové čepy už by mohly byť taky načaté, dle stavu prachovky - ide testnúť páčidlem, ale opět, snadná výměna cca 30 min na jeden, cena do 300,- za kus. Kosti, guma tyče stavilizátoru.... atd. Spotřebák, co bude třeba asik řešiť.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SG 2007

Příspěvek od mnov »

cmelak píše: pát bře 04, 2022 6:50 pm - Trochu mě mate jedna věc: když jsem na zvedáku zatočil některým ze zadních kol, točila se všechna kola kromě předního pravého, to se chytalo jen občas. Je to tak normální, anebo může být nějaká chyba v přední nápravě? Možná úsměvný dotaz, ale tomu fakt nerozumím.
- Jinak kosmetika, občas promáčklinka, škrábnutí laku, šoupnutý roh plastového nárazníku.
To je celkem normální. Na tom pravém předním kole se bude přidírat brzda.
Ten stav podvozku je normální péče servisů. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SG 2007

Příspěvek od Tapan »

Podvozek dle fotek vypadá celkem slušně. Je třeba si uvědomit, že to není pětiletý auto...jo, určitě jezdí po světě lepší, ale to už nutně obnáší nadstandardní péči, a takový auto se zase neprodává (za rozumný peníze). Já bych se toho nebál, vypadá to na celkem perspektivní kus.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SG 2007

Příspěvek od podvlada »

Jak píše Tapan, určitě jezdí zachovalejší kousky, ale tohle nevypadá zle, na svůj věk. Pokud to ihned po koupi vyřešíš nebo necháš vyřešit, a aspoň to zastavíš, mohlo by ještě dlouho sloužit. :-) Ta mechanika kolem jde vyřešit jednoduše. I tu viskózu (kterou to vypadá nemusíš řešit) jsem si vyměnil před garáží, bez zdviže, což o servisovatelnosti taky něco řekne :-) Ložiska jsou tady trochu horší než u Outbacka, kde už začali používat sestavu celýho náboje, tady se musí ložiska vylisovat z těchlic a nalisovat nový. Ale i to je řešitelný. Jestli je cena ospravedlnitelná, nebál bych se toho. :-) Ale bude to samozřejmě znamenat nějaký počáteční investice.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SG 2007

Příspěvek od Tapan »

Koupě každýho plnoletýho auta, pokud to není na dojetí a zahození, znamená počáteční investice. Snad s tím čmelák počítá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SG 2007

Příspěvek od podvlada »

To jo. Já to ale myslel i z pohledu preventivní péče, ne jen vyměnit to, co je rozbitý :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10653
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: SG 2007

Příspěvek od Mira »

Já ještě neviděl tak hnusně orezlej diferák. Není to tak dlouho, co tu skončil jeden outback v hutích a to se tady psalo, že je to řešitelný. Tohle asi je řešitelný, ale střelhbitě a ihned. Na ten podvozek nikdo nikdy nešáh, to je víc než zanedbaný.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: SG 2007

Příspěvek od Tapan »

Míro, myslím, že už jsi dlouho nebyl kouknout na žádnýho Forestera z inzerce :-) Proti tomu, co někteří nabízejí, je tenhle krásnej. A povrchovka na diferáku by mě zrovna nechávala celkem v klidu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: SG 2007

Příspěvek od podvlada »

Přesně tak, diff je litina, ne plech... To ta nápravnice je horší, ale pořád zachránitelná.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
cmelak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pát úno 25, 2022 10:57 am
Jméno a příjmení: Jan Chmelař
Bydliště: Ostrava

Re: SG 2007

Příspěvek od cmelak »

Tapan píše: sob bře 05, 2022 11:21 am Koupě každýho plnoletýho auta, pokud to není na dojetí a zahození, znamená počáteční investice. Snad s tím čmelák počítá...
S počátečními investicemi samozřejmě počítám. S autem nepotřebuji jezdit hned, v podstatě ho budu potřebovat až v horizontu jednoho roku nejdříve. Takže času na řešení potřebných oprav/úprav budu mít dost. Jen nedokážu posoudit, jestli je cena zhruba 150.000 za Forestra v tomto stavu odpovídající, anebo je lepší nebrat první vlaštovku a hledat s ohledem na zmíněný časový horizont dál…
Honza
Odpovědět

Zpět na „Forester“