Stránka 8 z 9

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 10:07 am
od podvlada
Aha, nepochopil jsem, že máš ověřený, že se sahara spíná. Myslel jsem, že jen usuzuješ z toho, že ta teplota osciluje.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 10:13 am
od HonzaCZ
Tapan píše: ned říj 02, 2022 11:59 pm Obrázky vkládej jako JPG. Formát PNG je tady asi nějak v nelibosti :-)
PNG není v nelibosti, akorát se chová jinak než JPG, jak už jsem tu párkrát vysvětloval. Takže PNG je prostě natvrdo nastavený na max. 500 KB a nijak se to s ním nesnaží manipulovat. Jestli to nešlo, tak bylo prostě reálně víc než 500 KB.
JPG je povolený na 10 MB, protože ho to umí zmenšit už na klientovi a zároveň phpBB neumí rozlišit co se přidává na klientovi a co se posílá na server (vždy se bere stejný limit, proto 10 MB, aby šlo přidat soubory, co se zmenší samy na klientovi).

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 10:47 am
od Tapan
Honzo, já si mlhavě pamatuju, že jsi to vysvětloval, to neber jako útok na funkcionalitu, jen jsem si nedokázal vzpomenout (a stejně bych neuměl korektně vysvětlit), proč PNG ne a utkvělo mi jenom, že přílohy sem se vkládají jako JPG a dál neřeším.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 10:55 am
od HonzaCZ
PNG je v pohodě, ale musí se ručně připravit, aby bylo do 500 KB. :-)

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 11:23 am
od zhor
K tomu náporovému chlazení, ono to zase nefunguje tak ideálně jak to vypadá. Prostup vzduchu chladičem závisí na rozdílu tlaku před chladičem a za chladičem (v motoru). Chladič jako takový má docela velký odpor vzduchu, takže se před ním tvoří vysoký tlak vzduchu a ten vzduch pak logicky putuje do oblastí z nžším tlakem. Vzhledem k tomu, že Subaru v těchto starších generacích nemá nijak utesněné chladiče, tak velká část toho stlačeného vzduchu před chladičem nejde přes chladič, ale uniká různě pod nárazník, pod motor atd. Např Ferrari používá klapku, která se otevře nad 170kmh aby se zmenšil proud vzduchu přes chladiče. Oni mají chladiče samozřejmě moc dobře utěsněné, ale když tam půjde moc vzduchu (hlavně v těch velkých rychlostech), tak se natlačí před tím chladičem, a v podstatě se tam utvoří bublina, a ten vzduch přestane proudit.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon říj 03, 2022 11:33 am
od HonzaCZ
Tak hlavní je, aby se co nejdýl udrželo laminární proudění a nevzniklo turbulentní - to je ta "bublina". :-)

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon lis 07, 2022 12:32 pm
od JRJ
Záhada pokračuje
Svižná jízda po dálnici (10.8 l / 100 km). Začne se přehřívat při následné pomalé jízdě a parkování
20221027.jpg
20221030_0.jpg
Poklidná jízda po dálnici (9.2 l / 100 km). Mírný náznak přehřívání na konci.
20221106_0.jpg
20221106_1.jpg
Popojíždění v kolonách
20221030_1.jpg
Přijde mi, že to chladí, ale málo. Buď pumpa málo tlačí nebo je to někde ucpané nebo oboje.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pát lis 18, 2022 3:08 am
od xtcc
Nechci být poslem špatných zpráv, ale když si přečteš, proč tohle vlákno vzniklo nebo nějaký moje další příspěvky tak uvidíš, že mi to opakovaně přišlo, že se to málo chladí, ale jinak funguje ok. Mám tam ještě nějakej aftermarket chladič, co jsem nechával dát na rychlo když jsem to koupil, tak jsem podezíral ten, nebo pumpu. Podle všeho jsem s tím jezdil 3 roky a kdybych si toho nevšiml tím, že jsem jednou naloženej spěchal 180+, tak s tím asi jezdím dodnes. Žádný bubliny, nic.

Mě spolehlivě fungovalo držet 180+ (na uzavřeném okruhu samozřejmě :d ), stačilo pár minut, občas se hnula ručička, ale i když ne, tak v chladiči chyběla voda. Jakmile tam vidíš vzduch, tak je to jasný, ten v chladiči prostě nesmí být, ani když to přehřeješ, to bys to musel totál vyvařit do sucha. A samozřejmě plná expanzka pár cm pod okraj, což normálně taky nevidíš u značky, která to má tak debilně, že je ryska někde u poloosy..

A nejhorší opravdu je, když jedeš palici a pak zastavíš na benzínce, takhle mi to dokonce ublinklo na motor, to je už vpodstatě symptom, ale hlavně ta voda mizející do expanzky, to rozhodlo

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: stř úno 08, 2023 9:39 am
od JRJ
V AWD spaliny v chladící tekutině nenašli. Nepodařilo se jim Lego přehřát, tak nic neřešili.

Dal jsem mu čočku plně naloženej a se střešním boxem. Pak se na volnoběh přehřeje, ale stačí na chvíli trochu vytočit motor a teplota spadne zpátky.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: stř úno 08, 2023 9:07 pm
od dethroned
Pokud teda můžeš vyloučit těsnění pod hlavou, tak bych šel možná po vodní pumpě...
Mě se lego 04 přehřívalo úplně opačně - velké zatížení, velké vedro - byl to chladič, tak zdegradované lamely, že už to neuchladilo.
Tady mě to spíš přijde, že tam to teplo vlítne zpět, jako by to na volnoběh necirkulovalo..

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: čtv bře 16, 2023 8:29 am
od JRJ
Tak nakonec prý oprvadu fouklý těsnění. No snad bude od motoru na pár let klid a budu se pro změnu věnovat boji se rzí. :-D

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: čtv bře 16, 2023 10:25 am
od spm
Tak kdo bude první alibista a řekne: my ti to říkali? :-DDD :-DDD

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: úte pro 19, 2023 9:31 pm
od magorek
Uplně mě nebaví pročítat celý vlákno ale ze zkušenosti s několika H6kama a spoustou dalších subařích motorů... za mě těsnění v počátku. Jestli lezla teplota nahoru tak budou vyloupaný ojniční šály. H6 nemá moc předimenzovaný chlazení. Můj postup: rozebrat motor, zbrousit hlavy i bloky, kontrola kliky (nejspíš broušení a ložiska), těsnění, termostat, a celohliníkovej chladič. Mám australskej fenix radiator a teplota se ani nehne... můžu lítat jako magor i s podvalem a funguje to

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: úte pro 19, 2023 9:33 pm
od magorek
A jen tak mimochodem fouklý těsnění se dycky projeví při snížení otáček po zátěži...

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: čtv úno 22, 2024 11:02 pm
od Chachanka
magorek píše: úte pro 19, 2023 9:33 pm A jen tak mimochodem fouklý těsnění se dycky projeví při snížení otáček po zátěži...
Zdravim ,tak podle symptomu co tady ctu mam taky foukly tesneni ,muzu se zeptat na kolik to vyjde cenove ,vse co jsi popsal?