dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49193
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
To je celkem rozumný, když jsi to nechal udělat v podstatě preventivně a nemusíš to řešit ve chvíli, kdy už je průser. Je pravda, že by to stejně přišlo, jestli už to nebylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
já nesnáším, když něco podstatnýho nefunguje nebo je nějak vážně načatý. Každopádně problém se tím vyřešil, ale zajímavý je, že kdybych jezdil do +- 160, tak by to patrně bez problémů jezdilo až do doby, než by to shnilo
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Pokud už bylo načatý těsnění pod hlavou, tak by se ti to postupně zhoršovalo.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
říká se to, já to takhle měl velmi pravděpodobně 3 roky a cca 35 tkm. Ostatně když jsem to testoval, tak cca měsíc a ~1500 km a chladič po vrch plnej, expanzka ok, dokud jsem tomu nešlapal na krk, vše normál - a to nemyslím klobouka, ale fakt držet 180+, jinak normálně občas jezdím na S a plynu se nebojím. Ono se taky říká, že to je horší na volnoběh, že jsou tam bubliny/olej apod..já to měl nějaký divný, proto ostatně vzniklo tohle vlákno, ani v awd si nebyli jistí
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Ty symptomy jsou podobný, ale projevuje se to prostě různě. Moje fouklý těsnění dělalo jen to, že bublala expanzka, ale nikdy se to nepřehřejvalo...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Ono kdyz to nectes z diagnostiky, tak nevis co tam je za teplotu... rucicka se zacne hybat tesne pred smrti, ale normalni teplota by mela byt o dost nize.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
pár lidí se mě ptalo na cenu, poslední dneska - dal bych to sem dřív, ale jak jsem si to vyzvedl, tak začalo brutálně téct řízení, tak se to tam válelo další měsíc a pak jsem na to zapoměl
Není to taková tragedie, Outback BP H6 2005, cca 310 tkm, oprava v AWD, 43822 bez dph / 53025 s dph.
Chtěl jsem už i svíčky a termostat plus rovnou ať udělají všechno, co bude načatý, když je motor venku - tak nevím, co všechno je nezbytně nutný jen k tomu těsnění kromě těch kravin dole, ale takhle starý auto toho bude mít stejně na výměnu víc asi každý.
Auto je po opravě super
// edit - chtěl jsem to vložit v čitelnějším .png, co má cca 500 KB a píše mi to, že je to příliš velký, ale zároveň "Maximální velikost na přílohu: 10 MiB" - co to?
Není to taková tragedie, Outback BP H6 2005, cca 310 tkm, oprava v AWD, 43822 bez dph / 53025 s dph.
Chtěl jsem už i svíčky a termostat plus rovnou ať udělají všechno, co bude načatý, když je motor venku - tak nevím, co všechno je nezbytně nutný jen k tomu těsnění kromě těch kravin dole, ale takhle starý auto toho bude mít stejně na výměnu víc asi každý.
Auto je po opravě super
// edit - chtěl jsem to vložit v čitelnějším .png, co má cca 500 KB a píše mi to, že je to příliš velký, ale zároveň "Maximální velikost na přílohu: 10 MiB" - co to?
Naposledy upravil(a) xtcc dne pon říj 03, 2022 12:44 am, celkem upraveno 6 x.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14860
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Obrázky vkládej jako JPG. Formát PNG je tady asi nějak v nelibosti
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
asi jsem v nelibosti já převedl jsem to na dva menší jpg (v xnview) a tady to zobrazuje čáry, tak jsem ten třetí zkonvertoval ve Photoshopu a to samý, plus to po nahrání ukazuje nesmyslnou (cca dvojnásobnou) velikost, při nahrávání to ukazuje správnou
tak vyřešeno, měl na to vliv to firefox, i když jsem povypínal všechny ty privacy blbosti, v chromiu to jde
tak vyřešeno, měl na to vliv to firefox, i když jsem povypínal všechny ty privacy blbosti, v chromiu to jde
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1745
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Dyk to není pravda a nebo máš rozbitý budíky. Když jsme jeli konstantně v horku po německý dálnici 160, venku 37 tak auto jelo na 100°C (když se zpomalilo tak se za chvilku uchladila zas na vca 90) a ručka se pohla. Sice trochu ale změna polohy tam byla. Takže SPM nemá rozbitý auto, ale jen budíky přístrojovky a kvůli tomu už vymněnil půlku auta a furt není spokojen
Edit: nebo ty budíky má BH mín citlivý, ale BP už lepší
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Tak 100°C je za mě už teplota těsně před smrtí U BH se ta ručička začíná hýbat asi někde u 105°C. Od dob, co mi to funguje, jsem 160 v takovym vedru nezkoušel. Při 130km/h a >30°C venkovní teploty se to chová tak, že teplota vyleze někam na 93-94 a pak spadne k 88. Tedy podle symptomů to asi i v téhle rychlosti pouští saharu a ta i v téhle rychlosti něco dělá. Pokud je venku méně než 30, tak se na 90°C ani nedostanu vyjma případů jako pomalá jízda do prudkého kopce a tak.
Nicméně pointou je, že před tím, než se udělala další výměna termostatu a vyčištění chladiče (který pak po roce rupnul a dával se nový chladič), tak jsem tam naopak nikdy neměl teplotu pod 90°C. Při chladnějším počasí a dálniční rychlosti tam bylo typicky 93°C, v letních vedrech i kolem těch 120km/h to lezlo na 95, v kopci výš, po zastavení 95 a dolů se tomu nechtělo. Sahara třeba zapla a nikdy se už nevypla, protože na těch 88, kdy ji to vypíná, to prakticky nikdy nespadlo. Ze mě tu pak všichni měli srandu, že jsem paranoidní a moc na to koukám. Nicméně podle budíků i tahle teplota je v pohodě, ručička se nehýbe... Ale vem si, že pak v tom vedru někde za ten plyn víc vezmeš a drtíš to někde do kopce - pak celkem věřím tomu, že to nedá tak moc práce přehřát, když při celkem běžné zátěži to mělo teplotu okolo maxima normálu...
Nicméně pointou je, že před tím, než se udělala další výměna termostatu a vyčištění chladiče (který pak po roce rupnul a dával se nový chladič), tak jsem tam naopak nikdy neměl teplotu pod 90°C. Při chladnějším počasí a dálniční rychlosti tam bylo typicky 93°C, v letních vedrech i kolem těch 120km/h to lezlo na 95, v kopci výš, po zastavení 95 a dolů se tomu nechtělo. Sahara třeba zapla a nikdy se už nevypla, protože na těch 88, kdy ji to vypíná, to prakticky nikdy nespadlo. Ze mě tu pak všichni měli srandu, že jsem paranoidní a moc na to koukám. Nicméně podle budíků i tahle teplota je v pohodě, ručička se nehýbe... Ale vem si, že pak v tom vedru někde za ten plyn víc vezmeš a drtíš to někde do kopce - pak celkem věřím tomu, že to nedá tak moc práce přehřát, když při celkem běžné zátěži to mělo teplotu okolo maxima normálu...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
To mi přijde divný, že by tam nebylo dost náporu a sahara měla vliv. Taky mam snad dojem, že se sahara od určitý rychlosti nezapíná vůbec, leda kdyby už byla teplota fakt kritická? Spíš mi to přijde jak nějaká "setrvačnost" termostatu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
podvlada: tohle jsem si celý život myslel, než jsem to začal řešit u L200 (má vrtuli hnanou přes viskospojku). Na dálnici furt spíná a na docela dlouho, a to to byl zdechlej křáp s 85kW nebo tak něco a legální rychlost. Na okreskách to prakticky nesepne, má to velkej chladič
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Zajímavý.
Jestli si vzpomenu, zkusim mrknout do servisního manuálu, jestli je někde logika spínání sahary popsaná. Teda já si vybavuju, že nějaký pravidla tam psaný jsou, ale nevim, jestli kompletní.
Jestli si vzpomenu, zkusim mrknout do servisního manuálu, jestli je někde logika spínání sahary popsaná. Teda já si vybavuju, že nějaký pravidla tam psaný jsou, ale nevim, jestli kompletní.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Hele já si taky myslel, že to v týhle rychlosti nemůže mít vůbec žádnej vliv... ale min. podle displaye mám vyzkoušeno, že když to sepne saharu, tak jí to drží zapnutou i v dálniční rychlosti a tady ty teploty přesně odpovídaly zapnutí/vypnutí jako za běžnýho provozu... jinak ty teploty mi teď nijak neoscilujou a jakmile je pod těch 30, tak se k 90°C na vodě ani nepřiblížím...