dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
nestane dvakrát je na mě moc, takže trochu posunu ten servis a nechám to zkouknout. Sice mi pořád přijde, že by to tohle mohlo dělat i kdyby se to jen z nějakýho důvodu blbě chladilo na plný výkon (dneska jsem skákal snad dvě hodiny přes prahu a zase úplně ok), ale nehodlám čekat, až mi někde bouchne hadice nebo jiná podobná radost
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Tak to mám asi taky rozbitý. Pokaždý, když jedu z města tak kontroluju hladinu chladicí kapaliny. Když to nehoním tak nikam nemizí. Když jsem se vracel z Vysočiny po D1, tak jsem párkrát v kopci poslal otáčky k omezovači. Nepřehříval se. Od sjezdu na Benešov byl tak hustý provoz, že v lévém pruhu se jelo max 120, spíš 80 až 100. Nepřehříval se. Ale jakmile jsem sjel z dálnice, stál na semaforech, před kruhákem nebo jel 50, tak teplota šla nahoru. Než jsem dojel 4km na parkoviště, ručička teploměru byla úplně na maximu a expanzka plná. Druhý den ráno jsem dolil skoro litr do chladiče.
Předchozí incident jsem tu už popisoval. 8 km do kopce prakticky neustále na vytočenou dvojku. Teplota v pořádku. Ale, když jsem vyjel na kopec, v obci zpomalil na 50 km/h a míň a jel prakticky na volnoběh, teplota začala rychle růst.
Že by při nízkých otáčkách neproudila dostatečně chladicí kapalina?
Předchozí incident jsem tu už popisoval. 8 km do kopce prakticky neustále na vytočenou dvojku. Teplota v pořádku. Ale, když jsem vyjel na kopec, v obci zpomalil na 50 km/h a míň a jel prakticky na volnoběh, teplota začala rychle růst.
Že by při nízkých otáčkách neproudila dostatečně chladicí kapalina?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Ono to máš zkreslený hlavně tím, že ten teploměr v palubce ukazuje kraviny (respektive drží na stejné hodnotě při rozsahu asi 70-105°C, takže když se hne směrem nahoru, tak už je relativně celkem dost pozdě). Ale jinak při problémem s chlazením jsem viděl něco podobného - většinou ta teplota právě leze nahoru po zastavení po zátěži (kdy to má malý průtok vzduchu a malý průtok vody při volnoběžných otáčkách) nebo případně zase naopak při stoupání v dálničních rychlostech. Když je to v pořádku, tak se to i na volnoběh uchladí úplně v pohodě.
Jinak to asi nechceš slyšet, ale ty symptomy jsou úplně jasný...
Jinak to asi nechceš slyšet, ale ty symptomy jsou úplně jasný...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Určitě to bude souviset s volnoběhem, kdy pumpa žene málo vody. Normální to určitě není, může málo otevírat termostat, může bejt zanesenej chladič (jak zvnějšku tak uvnitř),... Ale klidně taky už fouklý těsnění.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Podle mě vadnej termostat ti nevyžene tu vodu z chladiče do přepadovky vedle... to se IMHO může stát jenom za předpokladu, že tu vodu z okruhu vyženeš něčím (takže fouklý těsnění, co ti tlakuje plyny do chladícího okruhu) nebo že se posere to to víčko, které nepřisaje zpátky, přisaje vzduch nebo tak.
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Víčko je v pořádku. Normálně chladič nasaje chladicí kapalinu z expanzky zpátky. Kdyby bylo fouklý těsnění, tak bude v chladicí kapalině olej nebo spaliny, ne? Možná bubliny v expanzce. Nic z toho nepozoruju. Divný je, že mezi posledním a předposledním incidentem uběhlo půl roku bez problémů. Napadá mě ještě vodní pumpa. Je původní. Kdyby měla urezlý lopatky.
No uvidíme, jsem objednanej do AWD. Ale chtěl bych mít zvážený všechny moznosti než půjde motor ven.
No uvidíme, jsem objednanej do AWD. Ale chtěl bych mít zvážený všechny moznosti než půjde motor ven.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Olej tam nemusí být vůbec, záleží kde to foukne a těch spalin si právě nevšimneš. Bublinky ano, ale právě taky pak záleží, jestli to tam tlakuje, když na to koukáš v klidu na parkovišti. Já tenkrát u sebe tam ty bublinky nakonec viděl, ale bylo to takový, že z toho sem tam vyšla bublinka, rozhodně to nebyla žádná vířivka...
Divný a podezřelý je podle mě právě to, že ti chybí voda v chladiči a zároveň ti přebývá voda v té přepadové nádobce... Když z toho ta voda někde uniká (prasklý chladič, hadice, atd.), tak chybí v chladiči a mizí i z nádobky. Fakt, že se to přeleje do nádobky, ale ne zpátky, vzniká podle mě většinou tím, že ten okruh něco natlakuje, nažene tam vzduch, tím to vyžene vodu ven a ani po tom zchladnutí to nenatáhne zpátky. Teda abych nekecal, tak se mi přesně tohle ještě jednou stalo, když jsem měl povytaženou tu hadičku z nádobky - pak to při zahřátí vyteklo do přepadovky, ale zpátky to nasávalo vzduch, pač byla nad hladinou
Divný a podezřelý je podle mě právě to, že ti chybí voda v chladiči a zároveň ti přebývá voda v té přepadové nádobce... Když z toho ta voda někde uniká (prasklý chladič, hadice, atd.), tak chybí v chladiči a mizí i z nádobky. Fakt, že se to přeleje do nádobky, ale ne zpátky, vzniká podle mě většinou tím, že ten okruh něco natlakuje, nažene tam vzduch, tím to vyžene vodu ven a ani po tom zchladnutí to nenatáhne zpátky. Teda abych nekecal, tak se mi přesně tohle ještě jednou stalo, když jsem měl povytaženou tu hadičku z nádobky - pak to při zahřátí vyteklo do přepadovky, ale zpátky to nasávalo vzduch, pač byla nad hladinou
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
že by nespínala sahara? napojit na komp a nechat stacionárně přehřát, sledovat teplotu a sepnutí sahary?
Při zpomalení v obci nebo na semaforu letí po zátěži teplota nahoru, ale to musí odchladit sahara.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Pokud to chladi dobre, tak to zase tak rychle nahoru neleti a jenom nez se ta sahara sepne, tak to dost dlouho trva...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Jako referenci s relevantním motorem, tak já jsem v životě u svýho auta neviděl, že by se ta ručička hnula výš ze své obvyklé polohy "za 5 minut 9".
Tedy rozbitý to zřejmě bude. Jak již padlo, tak bych zkontrolovat chladič z venku, pečlivě prohlídl motor seshora i zespoda, i kolem převodovky - všude, kde vede voda (nevím, jakou máš verzi, jestli jde voda do převodovky, nebo ATF do chladiče nebo ani jedno).
Určitě bych zkouknul na diagnostice, co to dělá, ideálně lognout, co se děje, když to vylítne. Kouknout na teploty oleje v motoru a ATF v převodovce. I na tu chladící kapalinu. Z ECU vyčteš přesně to, co je na čidle... do budíku to jde po sběrnicích, přes BIU a kdo ví kudy ještě a hlavně je na něm ta "oblíbená" kompenzace na střed.
Tedy rozbitý to zřejmě bude. Jak již padlo, tak bych zkontrolovat chladič z venku, pečlivě prohlídl motor seshora i zespoda, i kolem převodovky - všude, kde vede voda (nevím, jakou máš verzi, jestli jde voda do převodovky, nebo ATF do chladiče nebo ani jedno).
Určitě bych zkouknul na diagnostice, co to dělá, ideálně lognout, co se děje, když to vylítne. Kouknout na teploty oleje v motoru a ATF v převodovce. I na tu chladící kapalinu. Z ECU vyčteš přesně to, co je na čidle... do budíku to jde po sběrnicích, přes BIU a kdo ví kudy ještě a hlavně je na něm ta "oblíbená" kompenzace na střed.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Jako jinak ja vim, ze doufate v jakykoliv jiny problem... ale ja ty zavady na chlazeni mel uz asi vsechny a k tomu naplneni prepadovky doslo fakt jenom pri tom jednom
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Hele, mně se v Rumunsku, když bylo horko a jeli jsme horší cesty do kopce jednou taky stalo, že jsem potom objevil prázdnej chladič a jak to bylo s expanzkou už nevim, protože jsme chvíli stáli, takže byla prázdná. Nechápu co se stalo, víčko ok, dolil jsem oboje a od tý doby zase klid. Nevšiml jsem si, co dělala ručička, displej jsem tehdy ještě neměl, abych viděl přesně teploty takže záhada. A od tý doby zase nic.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Při fouklym těsnění ta přepadovka neni moc prázdná ani po vychladnutí... Ono to právě z ní moc zpátky vodu nesaje...
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
No jo, ale já mám po vychladnutí po přehřátí expanzku úplně prázdnou a v chladiči taky trocha chybí.
Sahara spíná.
Logovat teploty zkusím až se vrátím z dovolené.
Sahara spíná.
Logovat teploty zkusím až se vrátím z dovolené.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?
Tak to divný je, to to klidně může někde téct... Při normálním provozu ta voda neubývá ani trochu?