Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Otevírání pátých dveří
Otevírání pátých dveří (tady s motorem) jsem musel vyzkoušet, protože kdykoliv se bavíme o otevírání pátých dveří, tak Metuzalém dost nehezky mluví o rychlosti otevírání u Šediváka (SJ XT). Grinch (BS) otevírá dost slušně rychle (neotravuje), BT měl otevírání srovnatelné (možná rychlejší jen o chvilku), ale u SK mi přijde, že otevírá mnohem rychleji. Skoro bych se bál, že někomu to může nafackovat.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Průjezd zatáčkami
Další věc, kterou jsem chtěl vyzkoušet, byl pocit z průjezdů zatáčkami. Mezi Vysokou nad Labem a Hradcem (u střelnice) mám jednu zatáčku, kde je doporučeno 60 km/h. Je to skoro do pravého úhlu a SK si vedlo moc dobře. Je znát nová platforma, navíc díky kilometrům s SH a SJ jsem jakési naklánění očekával, ale pocit z průjezdu dané zatáčky mne „ohromil“. Na to, jak je SK vysoký, tak se naklání mnohem méně, než bylo mé očekávání. Kdybych měl srovnat auta podle pohodovosti průjezdu, tak by to bylo toto pořadí:
1. SpecB
2. Legacy BR 2.0 Thor fra Norge
3. Outback BT
4. Forester SK
5. Outback BS Grinch
6. Outback BR 3.6 Odin
7. Forester SJ
8. Forester SH
V úterý jsem při cestě na Chvalčov jel z Lipníka nad Bečvou okolo Helfštýna směrem na Bystřici pod Hostýnem, kde je dost zatáček. Tuto cestu jsem jel jednou ještě s SH, takže jsem musel jet jen podle pohledu na navigaci. Po projetí první zatáčky jsem zjistil, že SK sedí na silnici a krásně poslouchá na otáčení volantu, takže jsem si zatáčky opravdu užil.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

EyeSight
Přijde mi pocitově, že SK má novější SW na EyeSight, protože Grinch občas při cestě do HK u dvou míst červeně bliká kvůli možné překážce, u SK neblikal ani jednou. Taky mi přijde, že signalizace falešných čar je u SK méně než u BS.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Přejezdy nerovností
Na klubu se nedávno řešilo bouchání u BS při přejezdu nerovnosti. Při cestě z Býště před Borkem mám jedno místo, kde je menší hrbolek, na kterém BS dostane jemnou ránu, kterou jsem na SJ nepociťoval. SK tento hrbolek vyžehlí bez problémů. To bouchání beru jako vlastnost BS. Jinak SK krásně žehlí nerovnosti, podle mého pocitu stejně jako BT.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Tankování
Tady jsem byl už vyškolen z BT, že musím nechat otevřené auto, jít otevřít tankovací dvířka a zamknout až po natankování. Jsem zvyklý ihned po vystoupení zamknout auto (u BS to ještě jde), u novějších aut se to budu muset odnaučit. Jinak je znát, že SK má jen 48 litrů. Oproti BS/SJ je to jen 77% . Když jsem počítal průměrné měsíční tankování 7x, tak s SK bych tankoval 10x.
Na PP mi svítil dojezd 50 km a natankoval jsem na první cvaknutí 38.3 l. U BS na první cvaknutí plním 53 l.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Jízda na baterky nebo s podporou baterky
Na jízdu na a s EV jsem byl moc zvědavý. SK má několik režimů jízdy
• Čistě na benzínový motor
• Při plachtění dobíjení velké baterky
• Při brždění motorem využívání rekuperace
• Při předjíždění podpora motoru výkonem velké baterky
• Při zastavení a pomalém rozjezdu se jede jen na EV (má to své pravidla)
Jízdu na baterku pozná řidič tak, že otáčkoměr padne na 0 a rozsvítí se zelená kontrolka EV. Myslel jsem, že vypnutí motoru bude slyšitelné, ale hukot auta je vyšší, takže vypnutí je necitelné (možná dáno zimními pneu nebo nezajetým motorem) a naskočení taky s autem neškubne. Pokud by člověk nesledoval budíky, tak přechody nejsou postřehnutelné. Když je studený motor, tak jede hlavně na motor, jakmile se prohřeje, tak při plachtění začne rekuperací dobíjet. Zjistil jsem, že v Polabí při plachtění v rychlostech 85-90 začne hned dobíjet. Líbí se mi ta pomoc baterky při předjíždění (když je dost nabitá), kdy je cítit zátah. Naučil jsem se periferně sledovat otáčkoměr a při vjezdu do obce se zapnul EV (otáčky na 0) a pokud člověk jel 45-50, tak se jelo třeba 500 metrů jen na baterku. Když jsem vždy přijížděl domů, tak na začátku obce na kopečku u obecního úřadu jsem dal nohu z plynu a před barák jsem těch 400 m krásně doplachtil na baterku. I couvání na parkovací místo bylo stále jen s EV. Až jsem přeřadil na „N“, tak se zapnul motor (možná díky zapnuté klimačce). Při cestě do Asie jsem při výjezdu (předjíždění) okolo Koclířova vyflákal třetinu baterky, ale po sjezdu do Moravské Třebové byla baterka plná. To stejné výjezd na Studenou Loučku vyflákal polovinu a sjezd Mohelničáku doplnil baterku do plna. Jízda a přejíždění po D35 + Helfštýn opět vyflákal polovinu baterky a následná jízda do Chvalčova doplnila skoro na plno.
Na kapličce jsem si nechal zobrazování EV režimu. Ostatní obrazovky mne tolik nezaujaly. Do terénu bych asi použil obrazovku s pohonem jednotlivých kol.
Jízda jen na benzínový motor
11.jpg
Dobíjení rekuperací
12.jpg
Jízda s podporou baterky
13.jpg
Jak jsem se bál, že EV mne bude otravovat, tak jsem se dost mýlil a mému způsobu jízdy dost vyhovuje. Pokud člověk jede souvisle bez častého dupání na plyn, tak se s EV dost rychle sžije. Nemám vyzkoušené XV s eBoxerem, ale u SK se mi EV moc líbí.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Předjíždění – double-kick-down nebo „S“ ?
Při úterní cestě do Ásie jsem měl připravené 3 úseky na otestování předjíždění.
1. Úsek Koclířov => Hřebeč
tady jsem zkusil při předjíždění double-kick-down, kdy bylo cítit hned zátah a rozsvítila se podpora EV; předjížděl jsem do kopce 2 kamiony a bylo to na pohodu
2. Úsek Moravská Třebová => Studená Loučka
tady jsem zkusil zapnout „S“ režim na volantu, motor přidal cca 1000 otáček (SJ přidával cca 500 otáček) a zátah se mi zdál silnější, opět předjíždění na pohodu
3. Úsek D35 Mohelnice-Olomouc
tady jsem zkoušel oboje, ale více „S“
Pocitově mi sedí víc DKD, na D35 jsem používal při předjíždění více „S“, na okreskách spíše DKD (jsem zvyklý ze SpecB a SJ). Přijde mi, že „S“ má asi lepší zátah, ale při použití „S“ mi to pocitově nesedí, možná to dělá méně zajetý motor (najeto 8 tkm).
Pocitově SK lépe předjíždí než SJ.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Je to obluda
Když člověk sedí v SK, tak má všude okolo i nad sebou dost prostoru. Mám 180 cm a v BS je znát blízkost střechy. Při porovnání s Legacy BR je SK opravdu mastodont. Ale to vypadal už SJ.
Přílohy
14.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Spotřeba
Nebyl bych to já, abych neřešil spotřebu. Když jsem dojel od Chalupů , tak po 12 km jsem měl spotřebu 6.5 l/100 km, když následovalo město, tak jsem měl průměrnou spotřebu 7.2 l/100 km. Jakmile nastoupily delší trasy, spotřeba šla k 6.4 l/100 km. Jedná se o nezajetý motor (u mne se spotřeba ustálila po ujetí 15 tkm) a zimní provoz. Když odpočítám zimní pneu (0.5 až 0.7 l/100km) a ranní prochladnutý motor, tak v létě bych byl schopen svým stylem jezdit bez omezování s SK za 5.2 l/100, celoroční počítaná spotřeba by mohla být pod spotřebou dehtového SH forestíka kolem 6.5 l/100 km.
Za 4 dny jsem najel 600 km (jedna nádrž), vystoupaných metrů cca 2 500 m
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Ekonomika ježdění
Za 4 dny jsem najel 600 km, takže mne 1 km vyšel na 2.52 Kč. Spotřeba dle PP byla 6.6, kdybych jel v pátek opět do Asie, tak spotřeba by byla asi 6.4. Počítaná spotřeba na nádrž byla 6.38 l/100 km.
Od pondělí do čtvrtka jsem celkem 102 minut jel na baterku (plachtění, čistý EV, S&S) a ušetřil jsem 1.147 l benzínu
Přílohy
15.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Loučení
Ve čtvrtek odpoledne jsem plánoval focení v Auparku v HK (fotil jsem tam Grinche i BT), protože Grinch měl být hotový do pátka. Když jsem vyhazoval kolegu v Pardubicích na vlakovém nádraží, tak jsem měl telefonát, že Grinch je už hotový a mohu si ho vyzvednout. Musím přiznat, že jsem se s SK nerad loučil, Navíc nemám s SK více fotek
16.jpg
Když jsem sednul do Grinche, tak jsem sice sednul do luxusu, ale první chvíle jsem si cítil stísněně, protože SK je opravdu prosvětlený. I to přední sklo má SK jak výlohu. Odin by měl být opravený do úterý, takže na parkovišti už nebude prázdno
17.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od quickly »

Zhodnocení na závěr
Díky tomuto testování jsem rozhodnutý jít při nákupu dalšího služebního auta do SK. Ano, otík BS/BT má větší komfort, lepší motor, více pluje, ale SK je forestík a raději budu mít EV než matlací tablet s milionem asistentů. Kdybych se měl rozhodnout teď mezi SK a BT, tak jednoznačně SK. EV pro můj styl jízdy vůbec není otravující.
Negativa:
• Malá odkládací plocha pro levačku
• Menší nádrž
• Slabší rádio (ale na úrovni SJ)
• Chybí možnost dojezdovky
• Přijde mi, že se dveře musí zavírat větší silou než u BS/BT
Pozitiva
• Dobrý podvozek
• Krásná viditelnost a vzdušnost
• Minimum otravujících asistentů
• Dobré sedačky
• EV na poskakování po parkovišti nebo couvání
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6344
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od cleo »

Parada Dane, tomu rikam testovani, navic od znalce .


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od StandaB »

Uff, Dane, pri cteni jsem ani nedychal. Moc hezky jsi to popsal. Dik! ,,,,| (*_^) |,,,,
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Quicklyho dojmy z Forestíka 2021 (SK) Sport

Příspěvek od sima »

Měl jsem to stejně, moc moc dobře se mě recenze četla, super napsáno!!! Tohle sdělení má pro mě význam, tohle jo. To mě baví a jsem moc rád, že se ti forestřík tak zalíbil, já ho kupovat samozřejmě nebudu, i když nikdy neříkej nikdy :-) ale u tebe je to nasnadě-někdy dost možná jo :-) paráda!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“