U příležitosti zakoupení full verze ActiveOBD zakládám samostatné vlákno. První poznatky jsou takové...rozpačité. Ta aplikace má sice modernější grafiku, než TorquePro, ale funkčně je prostě vidět, že to má málo uživatelů a málo se investuje do vývoje.
Největší překvapení je, že aplikace neumí logovat některé hodnoty, které umí zobrazit na budíku nebo v grafu, a naopak loguje hodnoty, které na displej nedostanu.
Příklady:
Jen budíky bez logování: TPMS, cokoliv z převodovky, cokoliv z VDC, teplota vody (!)
Jen logování bez budíků: Proud alternátoru, přesné napětí, spousta parametrů motoru (viz seznam)
Dnes večer jsem si zalogoval cestu na nákup, celý soubor jsem přihodil pro zajímavost do příloh. Logoval jsem všechny parametry co to umí. Bohužel, i když omezím množství dat, pořád to chodí nepravidelně v průměru kompletní sada dat jednou za 1.4s. Pro ilustraci graf asi nejzajímavějších dat, což bylo dobíjení - pozor, čas je v milisekundách.
Seznam parametrů pro logování - vše platí samozřejmě pro moje XV:
Calculated load value (%)
A/F Sensor #1 ()
A/F Sensor #1 Current (mA)
A/F Sensor #1 Resistance (ohm)
Absolute Load Value (%)
Accel. Opening Angle (%)
Actual Throttle Opening Angle (°)
Alternator Duty (%)
Ambient Temperature (°C)
Atmosphere Pressure (kPa)
Battery Charge/Discharge Current (A)
Battery Terminal Voltage (V)
Calculated load value (%)
Commanded EGR (%)
Control module voltage (V)
Cylinder Monitor #4 (rpm)
EGR Error (%)
Electric Load Feedback Val (g/s)
Engine Speed (rpm)
Estimated Battery Temperature (°C)
Ex VVT Retard Target Angle L (°)
Ex VVT Retard Target Angle R (°)
Exh. OCV Current L (mA)
Exh. OCV Current R (mA)
Exh. OCV Duty L (%)
Exh. OCV Duty R (%)
Exh. VVT Retard Ang. L (°)
Exh. VVT Retard Ang. R (°)
ISC Learning Value (g/s)
Idle A/C load correct (g/s)
Idle Mass Air Flow (g/s)
Idle Mass Air Flow Feedback correct (g/s)
Idle dirty throttle correct (g/s)
Ignition timing adv. #1 (°)
Intake Air. Temp (IAT) (°C)
Knocking Correction (°)
Learned Ignition Timing (°)
Long term fuel trim B1 (%)
Mani. Absolute Pressure (kPa)
Mass Air Flow (g/s)
Memorized Cruise Speed (km/h)
No. of EGR steps ()
Number of Cleaning Executions for Ex VVT Self-recovery ()
Number of Cleaning Executions for VVT Self-recovery ()
OCV Current L (mA)
OCV Current R (mA)
OCV Duty L (%)
OCV Duty R (%)
Odometer (km)
Oil Temperature (°C)
Relative Throttle Pos. (%)
Remaining Battery Capacity (%)
Roughness Monitor #4
Short term fuel trim B1 (%)
TGV Position Sensor L (V)
TGV Position Sensor R (V)
Target Equivalence Ratio ()
Target Throttle Opening Angle (%)
Target Throttle Opening Angle (°)
Target engine speed (rpm)
Throttle Opening Angle (%)
VVT Adv. Ang. Amount L (°)
VVT Adv. Ang. Amount R (°)
VVT Advance Target Angle Amount L (°)
VVT Advance Target Angle Amount R (°)
Vehicle Speed (km/h)
ActiveOBD
ActiveOBD
- Přílohy
-
- log-2022-02-15T183647.990413.csv
- (23.79 KiB) Staženo 64 x
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: ActiveOBD
Je to podobné jako log z RomRaideru.
Zaujala mě tam ta hodnota Alternator Duty (%), kdy to vypadá, že se nesnaží moc dobíjet.
Zaujala mě tam ta hodnota Alternator Duty (%), kdy to vypadá, že se nesnaží moc dobíjet.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: ActiveOBD
Já do toho prd vidím, online zobrazování někde na mobilu ne asi tuna práce navíc, ale pro offline čtení, když ses tak zdatně a úspěšně angažoval v těch displejích (budou ještě? prosím prosím...), nepomohlo by napsat si něco svýho? Nebo RomRaider je víceméně vrchlolné využití potenciálu a naráží to na hranice možností té "sběrnice"?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: ActiveOBD
Ten software je megaprůšvih. Když loguju bez zobrazení dat na displeji mobilu, mám v průměru každých 1400ms kompletní sadu dat z ECU. Ale když nechám zároveň ukazovat na displeji budíky, interval logování se prodlouží na řádově deset vteřin. Displej se taky obnovuje jednou za uherský rok. Navíc, data na displeji se neukládají do logu, jakoby o sobě logovací a zobrazovací část software nevěděly.
Vypadá to, že ten software je prostě zflikovanej dohromady, hlavně hezká grafika a pod tím fůj. Jakoby to nemělo žádnou architekturu, respektive architektonický pattern copy and paste. A to je řešitelný jen velice obtížně - když někomu napíšeš, že tam má chybu, tak máš šanci na opravu. Ale napsat někomu "pane, vy jste to naprogramoval jako prase a měl byste polovinu toho krámu napsat znova", to nemá moc šanci na úspěch ani kdybych to dokázal nějak zázračně zdvořile naformulovat.
Vypadá to, že ten software je prostě zflikovanej dohromady, hlavně hezká grafika a pod tím fůj. Jakoby to nemělo žádnou architekturu, respektive architektonický pattern copy and paste. A to je řešitelný jen velice obtížně - když někomu napíšeš, že tam má chybu, tak máš šanci na opravu. Ale napsat někomu "pane, vy jste to naprogramoval jako prase a měl byste polovinu toho krámu napsat znova", to nemá moc šanci na úspěch ani kdybych to dokázal nějak zázračně zdvořile naformulovat.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ActiveOBD
Příspěvky týkající se úpravy zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé jsem přesunul do nového tématu
viewtopic.php?t=9801
viewtopic.php?t=9801
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: ActiveOBD
Mám novou verzi ActiveOBD a jiný adaptér a ta kombinace najednou funguje bezvadně. Původně jsem měl vLinker MC+ a byl to průšvih, teď mám vLinker BM+ a jede to skvěle a hlavně rychle. Už opravdu vidím co se děje v reálném čase. Detaily později, ale kdyby to chtěl někdo vidět v mém nebo svém vlastním autě tak na srazu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)