Chorcheho otloukánek
Re: Chorcheho otloukánek
Zkratový proud panelu je jen o málo vyšší, než proud při nominálním výkonu. Je to podobné, jako naprázdno - (skoro) všechna energie, co tam jde od slunce, se vyzáří panelem.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Chorcheho otloukánek
kriste pane, já nechápu proč řešíte tloušťku mejch drátů za každou cenu? Ty dráty mam uš natažený, nejni to žádný bago ke startéru, maj v průměru 6mm. Nevim jesli si nepletete průřez s průměrem... A dracek mi našel přesně to co sem chtěl, stojí to pár korun a vyřeší to co chci vyřešit.
Popis co sem měřil sem tu uváděl, outback to pochopil správně. Měřil sem proto, protože mi bylo divný, že na regulátoru při optimálních podmínkách nejsem schopnej dosáhnout ani poloviny deklarovanýho výkonu. Mam soláry i na baráku, tak vim jak se chovaj, kolik dávaj a kdy. Rozdíl mezi solárama na baráku a na autě je v tom, že ze střechy baráku, kde mam 24 panelů mi dolu leze přes 100V na každym kabelu. Tak ty ztráty nejsou tak markantní jako u auta, kde je jeden panel a na něm jen 14-20V. Ten starej flexi panel co sem používal na autě měl deklarovanejch 100W při 18V. A 6A do zkratu. Což na panelu +- měl - naměřeno. Ale na konci kabelů už měl jen 3A. V cestě nebylo nic než ty dráty a jeden konektor, kterej měl deklarovanejch 30A. Šel sem schválně změřit ty starý kabely. Maj 3mm průměr, tj. 7mm2 průřez. Ty co sem teď natáh k novýmu 175W panelu sou dvakrát širší, usuzuju z toho že ztráty budou menší a o nic jinýho mi nejde. Potřebuju z panelu vymačkat maximum, protože větší se mi na sobola už nevejde...
Popis co sem měřil sem tu uváděl, outback to pochopil správně. Měřil sem proto, protože mi bylo divný, že na regulátoru při optimálních podmínkách nejsem schopnej dosáhnout ani poloviny deklarovanýho výkonu. Mam soláry i na baráku, tak vim jak se chovaj, kolik dávaj a kdy. Rozdíl mezi solárama na baráku a na autě je v tom, že ze střechy baráku, kde mam 24 panelů mi dolu leze přes 100V na každym kabelu. Tak ty ztráty nejsou tak markantní jako u auta, kde je jeden panel a na něm jen 14-20V. Ten starej flexi panel co sem používal na autě měl deklarovanejch 100W při 18V. A 6A do zkratu. Což na panelu +- měl - naměřeno. Ale na konci kabelů už měl jen 3A. V cestě nebylo nic než ty dráty a jeden konektor, kterej měl deklarovanejch 30A. Šel sem schválně změřit ty starý kabely. Maj 3mm průměr, tj. 7mm2 průřez. Ty co sem teď natáh k novýmu 175W panelu sou dvakrát širší, usuzuju z toho že ztráty budou menší a o nic jinýho mi nejde. Potřebuju z panelu vymačkat maximum, protože větší se mi na sobola už nevejde...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Chorcheho otloukánek
No skôr ty si si poplietol prierez, preto to niekto rieši že tam máš také káble naťahané...
Vlastne 30mm2 ani nejak neexistuje, sú vodiče prierezu 25mm2, potom 35mm2, 50mm2 ...
Taká 25mm2 má vonkajší priemer vrátane izolácie +-10mm, teda niečo ako k štartéru
Ale tak stane sa...
Vlastne 30mm2 ani nejak neexistuje, sú vodiče prierezu 25mm2, potom 35mm2, 50mm2 ...
Taká 25mm2 má vonkajší priemer vrátane izolácie +-10mm, teda niečo ako k štartéru
Ale tak stane sa...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Chorcheho otloukánek
no jestli si pamatuju dobře tak vzoreček je S=pí x r2 Takže 3,14 x 9 což je 28,26. S rezervou 30mm2.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22693
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Chorcheho otloukánek
Otázka jestli měříš ten průměr s izolací nebo bez, protože jinak ano, jak píše pufko, pokud to nebyl nějaký emerický kabel, tak běžně seženeš 25 nebo 35mm2. Tloušťku jsem začal řešit proto, že jestli tam máš fakt 35mm2 kabel, tak pak řešíš, jak napojit takovýhle brutální bago, který na tu aplikaci je prostě úplně nesmyslný. Ale u osobáků je na startér typicky 16 nebo 25mm2, takže jestli je tohle tenčí, tak je otázka, co tam vlastně máš
Druhá věc: kolik těch panelů tam teda máš? Pač jestli máš jenom jeden, tak ti stačí spojovat jenom dva kabely proti sobě a na to mi ta lisovací spojka přijde lepší a do auta i skladnější, než ten blok...
Jinak ještě proč je to blbost: podle těch čísel cos psal, bys na tom tenčím kabelu předtím musel mít o 3 Ohmy větší odpor, aby to takhle vyšlo. A to je kurva dost. 3 Ohmy na 12 metrech nemá ani 0,25mm2 lanko, který používám na tahání tenkých signálních věcí. Takže ten problém prostě musel být v něčem jiném, než v tom kabelu. Možná jsi měl někde přechoďák na tom napojení a tím že jsi to vyměnil, tak se to odstranilo.
Druhá věc: kolik těch panelů tam teda máš? Pač jestli máš jenom jeden, tak ti stačí spojovat jenom dva kabely proti sobě a na to mi ta lisovací spojka přijde lepší a do auta i skladnější, než ten blok...
Jinak ještě proč je to blbost: podle těch čísel cos psal, bys na tom tenčím kabelu předtím musel mít o 3 Ohmy větší odpor, aby to takhle vyšlo. A to je kurva dost. 3 Ohmy na 12 metrech nemá ani 0,25mm2 lanko, který používám na tahání tenkých signálních věcí. Takže ten problém prostě musel být v něčem jiném, než v tom kabelu. Možná jsi měl někde přechoďák na tom napojení a tím že jsi to vyměnil, tak se to odstranilo.
Re: Chorcheho otloukánek
průměr měřim samozřejmě bez izolace... nejsem sice elektrikář, ale nejsem tak pitomej, abych strkal do čokolády drát i s izolací... Drát bez izolace má průměr 6mm, uš sem to psal. Podle mýho výpočtu je to necelejch 30mm2. Todle sem psal hned v prvnim dotazu. Tak nevim kam chodíte na baga do startéru... Kupoval sem ho v elektru tady u nás. Panelů na střeše mam jeden, to sem taky psal. Ale taky sem psal, že chci zachovat i možnost připojit ten původní flexi panel jako rezervu (pro případ, kdybych panel na střeše skurvil třeba o větve). Na flexi panel mam vyvedenej ven z auta konektor a proto sem potřeboval propojit dvakrát 3 dráty (přívod od panelu ze střechy, přívod od konektoru na flexi a přívod od regulátoru. Ale fakt věc považuju za vyřešenou (díky dracekovi a jeho distribučímu bloku).
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22693
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Chorcheho otloukánek
Protože jak vypadá 35mm2 kabel, kterej je i koupenej jako 35mm2 kabel, se můžeš podívat třeba tady: download/file.php?id=79603&mode=view
Je to ten vpravo dole s modrýma faborkama a je to fakt tlustej kabel, kterej třeba na tý fotce je potřeba vzít dost silou, abych ho ohnul k pólu tý baterky. A ano, H6 má třeba ke startéru tenčí kabel, než tohle (nepopírám, že ruská dodávka s naftovym motorem tam může mít něco tlustšího).
Re: Chorcheho otloukánek
Průměr lanka 6mm je průřez 20mm2.
Matematicky je plocha kruhu cca 28mm2, ale u lanka je potřeba vzít v úvahu, že je to složené z drobonkých lanek a jsou tam i vzduchové mezery.
Matematicky je plocha kruhu cca 28mm2, ale u lanka je potřeba vzít v úvahu, že je to složené z drobonkých lanek a jsou tam i vzduchové mezery.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Chorcheho otloukánek
dracku, todle třeba nevim, já to počítal čistě matematicky a bral sem to rači s rezervou na těch 30 abych to do tý čokolády narval.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14829
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Chorcheho otloukánek
Jen pro doplnění, v podstatě to odpovídá tomu, co píše dracekvo:
https://www.carmedia.cz/clanky-testy-a- ... ho-kabelu/
https://www.carmedia.cz/clanky-testy-a- ... ho-kabelu/
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Chorcheho otloukánek
neřešil ste někdo držák rezervy na tažný? Nervák si nechal nainstalovat lpg a teď řeší co s rezervou, tak sem mu poradil jí hodit na tažný jak sem to viděl častokrát u amíků. Hledal sem mu, jestli to u nás někdo neprodává a nenašel nic. Netušíte někdo jestli je tu k mání hotovej výrobek, nebo to budem muset vyrobit?
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Chorcheho otloukánek
Problém bude, že amíci maj tažný odnímatelný a když se sundá, tak je tam čtvercová dira, tak není problém tam pak dát nějakej vehement.
To u nás není.
Jedině přizpůsobit nějakej nosič na kola.
Já vozím lepící sadu + asistenci v rámci POV. Za hranice rezervu v kufru. Samozřejmě upoutanou.
To u nás není.
Jedině přizpůsobit nějakej nosič na kola.
Já vozím lepící sadu + asistenci v rámci POV. Za hranice rezervu v kufru. Samozřejmě upoutanou.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Chorcheho otloukánek
jasně, já vim, že používaj ten čtvercovej bajonet, ale nevidim důvod to nemít uchycený stejně jako právě nosič na kola. Knoty sou fajn, taky je vozím, ale když trhneš gumu zboku tak ti nepomůžou a na asistenci bych se moc nespolejhal, jak myslíš že to vyřešej? Pochybuju, že disponujou pneuservisem, kterej má nonstop na skladě gumu se stejnym rozměrem jako máš na autě...? Já volal asistenci 3x v životě (jednou jenom kvůli vybitý baterce) a dycky to skončilo tak, že mě na odtahovce odtáhli domu... To neni ideál řešení, když se potřebuješ někam dostat a voni nejsou schopný odstranit ani triviální závady typu prasklej klíňák. Protože sebou logicky nevozej díly na všechny auta co existujou.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
Hotový řešení neexistuje. Jedině něco vymyslet a vyrobit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Chorcheho otloukánek
díky pane vedoucí, to sem chtěl vědět nebo spíš nechtěl, poněvač se tim budu muset zabejvat a nervózní důchodec mi to bude hanit
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004