Chorcheho otloukánek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1752
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Cliffer »

Repasovat řízeni za rozumnou cenu (jednotky tisíc) umí v Dobřanech. Mám od nich a jsem spokojen. A jestli si dobře pamatuju tak říkali že hřeben umí oreznout a ten je pak na výměnu za větší peníze.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, hřeben umí oreznout :-D

Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od podvlada »

Tvl, doufam, že mi to moje zrepasovaný mezitim nezrezne, než ho na auto dam :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2608
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

tak sem se konečně dostal k tomu abych dotáhnul ty pakny, což se podařilo, ručka zase brzdí :-) A při tý příležitosti sem si uvědomil rozdíl mezi absencí mezidifu (u oťase) a jeho existencí (např. u rafky). Automaticky sem totiž chtěl zvedat obě zadní kola abych moch otáčet jednim (přes zadní dif) když mam zařazený Pčko a bloklý přední kola. Jenže když sem zved jedno a zkusmo s nim začal točit, tak sem zjistil, že s nim normálně otočim... Protože u oťase neni mezidif a kardanku tak nic proti zablokovanýmu předku nebrzdí. U aut s mezidifem tohodle nedocílíte. Je mi jasný, že pro vás tady je to běžná věc a podivujete se nad tim, proč se nad tim pozastavuju :-D ale mě to prostě na chvilku zaskočilo (jaktože de s tim kolem točit, co je rozbitý??? :-D ). Měl sem ještě vyskoušet, jestli spojka začne trochu spínat při nastartovanym motoru a nebo jestli začne spínat až po zařazení kvaltu. Ale to mi došlo až když sem byl z jámy pryč.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2608
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

jo a ještě jedno zjištění, který se nijak netýká sůba, ale třeba by to někoho z vás zajímalo: dneska sem po 3 letech natočil svýho běžce (tři roky stál v garáži s poloprázdnou nádrží). V rámci experimentu sem jen vyměnil volej a filtr, na benzín sem nijak nešáh, abych zjistil, jak se bude 3 roky starej benzín chovat. No choval se jako by by byl včera natankovanej :-D Motor chytil po cca 5 vteřinách točení startérem a běžel úplně normálně :-) Nechal sem ho běžet dokud se pořádně neprohřál, protáh ho na neutrál na větší otáčky a neshledal nic co by mi bránilo s autem vyrazit z garáže.
Sem přesvěčenej vo tom, že ten benzín by vydržel další tři roky bez problémů, protože pakliže se nezkazil (nevysrážela se voda) doteďka, tak už se to nestane. V uzavřenym kanystru nebo sudu bez vzdušný vlhkosti pak musí vydržet věčně... Píšu to i proto, že sem se kdysi na todle téma hádal na jednom fóru, kde teoretický odborníci tvrdili, že benzín vydrží maximálně půl roku a pak je vhodnej na vylití (já tehdá oponoval tim, že mám v sobolu v nádrži benzín starší roku, protože jezdím na plyn a normálně startuju - a nebylo mi věřeno). Takže po dnešku vim, že vydrží i podstatně dýl.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od VDC »

Já týhletý teorii taky úplně nevěřím. Sice jsem nikdy neměl v autě 3 roky starej benzín, ale třeba jsem nikdy na zimu nevylejval benzín z motorovky, křoviňáku, traktůrku a na jaře to vždycky chytlo na první dobrou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od StandaB »

Chorche, to byl zdravej experiment. (*_^) |,,,, Ja na tohle tema uz taky hodne precet, a ted vidim ze v tom bylo hodne nesmyslu. :-)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2608
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

nojono, to sou ty moje praktický experimenty a proto nikdy moc nevěřim teoretikum (což mi tu bylo onehdá vyčteno) :-D
jináč ten benzín v pile a křoviňáku by teoreticky moch mít problém spíš s volejem, respektive s jeho degradací a následnym nemazánim, ale osobně sem to taky nikdy nezaznamenal, mam namíchanej benzín s volejem v jednom kanystru taky na dvě až tři sezóny a zatim sem nic nezadřel... (teda zadřel, skůtra, ale úplně z jinejch důvodů - po instalaci novýho válce s pístem sem byl netrpělivej a moc brzo mu dal napít... :-D )
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od VDC »

Já už asi čtvrt století používám výhradně Stihl olej do benzínu, tak se zadření nebojím. Žádnej M2T nebo M6AD. :-) Jinak máš vlastně pravdu. Taky mívám namíchanej benzín do dvoutaktů třeba 2 sezóny a nikdy jsem problém se startováním čehokoliv neměl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od outback »

Problém je v benzínu s olejem u dvoutaktu, benzín se postupně odpaří, zbyde olej a ten taky zdegraduje, napůl vyschne a změní se v medovou sračku, která ucpe trysky a kanálky. A dnešní přidávání etanolu to ještě zhoršuje. Dvoutakty před delší odstávkou chcípám zavřením benzínového kohoutu a tím se spotřebuje část obsahu plovákový komory a snese to pak odstavení přes zimu. Ale po dvou třech letech odstávky se už udělá ta sračka, nejede to a musí se to kompletně rozebrat a vyčistit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2608
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

ale jo, to se bavíme o zanechání benzínový směsi v karbci, to je jasný. Já křoviňák a pilu dycky vyjedu do mrtě než je uložim. A čtyřtaktovou sekačku věčinou taky, protože tam nějak zdegraduje v karbci samotnej benzín, ale nevim proč. Sekačku prostě nenatočim s benzínem v karbci starším jak pár měsíců. Ale když zapomenu vyject u sekačky do mrtě, což se mi stává často, tak to řešim tak, že před startem povolim výpušťák na karbci a nechám ho vytýct a natýct "novej" z nádrže. Přitom v nádrži je klidně přes zimu starej benzín. Zdegraduje prostě jen v tom karbci.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od mnov »

Tak u 4T karburátorových strojů je problém, že benzín z plovákové komory se vypařuje do oleje, tam to nechám vyjet.
U 2T s plovákovou komorou jsem to nikdy neřešil.
U 2T s Walbro to zásadně nechávám s benzínem, protože pokud Walbru vyschne membrána, tak je na vyhození. :-)
Degradaci oleje v benzínu věřím. Já to míchám v 1,5l petce a po delší odstávce přidám čerstvou směs.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od sima »

Taky nechávám u 4 taktu- sekačky vyjet vždy benzín do mrtě. Horší to mají ti, co nemají uzavírací ventil na přívodu paliva. Musí si ohlídat včasné vyjetí nádrže...
Nechávám benzín vyjet protože mě taky bylo řečeno, jednak od kolegy, který to tak dělá už celé roky a nikdy žádný problém a já taky zatím ne a jednak to tak dělají tu v servisu Stihl.
Letos tam ještě opět přesto naliju aspen, jestli mě teda jakž takž vyjde vyjetí nádrže obyč benzínem- aditivovaným teda.
No a v pile už mám jen taky aspen, trochu mě zlobila, stihl, teda trochu víc, uvidím co mě zas řekne..
Křoviňák huska starý typ, tak ten je teda naprosto neuvěřitelný, neřeší vůbec starý benzín, ani zatím ty bio sračky, ale stejně ho zkusím ještě projet a dám mu aspen. Stačí přeci jen trocha, pár kaček.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od mnov »

Tak aspen zrovna pár kaček nestojí. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od sima »

Toho množství co tam přes uskladněním naliju tak jo. Vydrží mě pětilitrovka na ix ix let. Hodně dlouho tedy :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“