Chorcheho otloukánek

Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od podvlada »

No největší průser je, že gumička do roka nabobtná po tom, co použiješ mazivo, co ti k tomu dali...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od VDC »

Měď opravdu není optimální. Měly by se mazat lithiovou vazelínou určenou přímo na čepy brzd.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22756
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od spm »

A to chovani volantu je taky divny :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2607
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

já tu měď používám na čepy spoustu let a nikdy sem s tim problém neměl, tak nevim co se vám nelíbí :-)
Ohledně těch ložisek - ten neurotickej kamarád tam vakl právě měl, přidřený to nebylo vůbec, ale šmajdalo to až to rozhodilo to absko :-) Uvidim, dneska se k tomu snad dostanu, už přestalo chcát.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od HonzaCZ »

A používal jsi tu měď na čepech, kde jsou tyhle gumičky? Někdo je sundá (pak to teda může "zvonit") a jinak je potřeba tam dát tu lithiovou vazelínu, jinak to nabobtná a ty čepy zatuhnou.

Ohledně toho ložiska maj kluci pravdu. Ložisko, který začne teď hučet, tak nebude mít vakl ani po 20 000 km. :-D Jestli tam měl vakl, jak píšeš, tak to hučelo už hoooodně dlouho. :-D

A ohledně řízení to je dost divný. Řídit se dá úplně krásně a to má lego ten převod kratší. Možná zkus vyměnit ATF v řízení, sací hadici, přetěsnit přírubu na čerpadlu (včetně o-kroužku) atd. Nevím, jestli jsi z toho už něco neřešil. BTW nedával jsi tam náhodou nějaký velký kola nebo podložky nebo nízký ET a podobně?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2607
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

používám měď na čepech od doby co mam první rafku, tj. asi 12 let. Gumičky tam samozřejmě dávám nový když koupim sadu čepů/gumiček (u obou ravek jednou za celou dobu, u sůba v červnu). Nikdy mi nic nenabobtnalo ani nezatuhlo, jen to po pár letech stáhnu a znova namažu.Zatuhlý (a někde i zarezlý) to bylo před tim než sem to udělal (po koupi auta). To vaklavý ložisko sem viděl u něj na vlastní voči na stole, mělo vakl i v ruce. Kolik mělo hučivě najeto netušim samozřejmě. Jináč třeba u sobola začlo hučet původní jednoduchý plochý lóžo když sem se vracel z Koly a po cca 1500km už byl na kole vakl jaxvině. Dal sem tam pak jiný náboje s kuželovejma lóžama co dou dotahovat a od tý doby mam klid.
Řízení - olej sem samozřejmě měnil už na jaře, snad ještě před první cestou na balkán. Neubejvá, tzn. nikde to neteče. Disky mam origo, bez podložek, gumy o číslo větší - 215/65, ale tim to fakt nebude, jelikož se to chová stejně jako při původních užovkách 205kách... Bude to spíš vlastnost než závada. Ale vyzkoušim to ještě u nerváka, jestli to má stejný. Jen jak sem dneska po těch skoro 4000km v oťasu vlez do rafky, málem sem se točil na místě v kruhu jak tam de řízení krásně lehounce :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od HonzaCZ »

Jenom pro jistotu, gumičky myslím takový pouzdýrka, co jsou navlečený na spodním čepu, ne prachovky.

Ty ložiska fakt hned tak vakl nemaj. I když samozřejmě jestli tam někdy někdo dal nějaký bláto, tak ten proces může být podstatně kratší. :-)

To řízení obecně jde trochu tíž (než je obvyklý např. u koncernů, kde to i v tý době bylo přeposilovaný jak kráva), ale že by se nedalo na dlouhých cestách pohodlně řídit, to mi fakt nikdy nepřišlo. Ale možná je to jenom o zvyku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od podvlada »

Ad řízení, tolik srovnání nemam, je pravda, že je oproti nákupním taškám a koncernu tužší, ale taky jsem nepozoroval, že by to bylo nepříjemný, přiznam se že na rovný dálnici to držim pár prstama a rukou opřenou kde to jde, a nepřijde mi, že by se to se mnou nějak pralo, nebo šlo "ztuha". Zas oceňuju, že ten volant prozradí i nějakou informaci zpět. Forester je mnohem lehčí, což mi spíš i štve.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2607
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

Honzo, obojí gumičky sou vždycky součástí sady, takže měním obojí. Jináč kola sem zved, vakl neni žádnej a i se kola volně točej - tzn. nepřibržďujou. Asi se fakt zvlnily ty nový kotouče... už ani bremba nejsou asi co bejvaly >:-& To hučení možná ani neni od kol, ale zjistil sem, že mi na volnoběh drnčí vejfuk. Nevim jesli se uvolnilo něco kolem toho vlnovce, nebo krycí plech, ale je možná že to za jízdy zní jako hučení :-)
Taky sem dneska zjistil, že mi nebrzdí ručka, přitom pakny vypadaly docela dobře když sem měnil ty kotouče. Možná bude stačit to přitáhnout jenom (jestli dou teda štelovat, to sem ještě nezkoumal).
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14868
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Tapan »

Ručka se šteluje z vnější strany držáku/krytu větším plochým šroubovákem skrz otvor v něm, je tam takový stavěcí/vymezovací šroub. Servisní manuál napoví, nemusí se nic rozebírat ani sundavat kolo, jen vyjmout gumová záslepka.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2607
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

jasně Tapane, chápu ;-) díky ani nemusim koukat do manuálu
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od podvlada »

Jen nikdy nevim kam točit. A nedá se spolehnout ani na návod, protože to jde po rozborce složit tak i tak :-D
Jo a případně ještě matice na táhlu se závitem přímo na páce ručky v interiéru.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14868
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Tapan »

Na páce se to prý nemá štelovat, málokdy je to rozhašený kvůli nataženýmu lanku :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2607
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od Chorche »

na páce bych to nešteloval, to spíš dyš uš někde na přepákování pod podlahou jestli tam ta možnost je. Ale nejlíp přímo v bubnech, jak psal Tapan. To je systém, kterej znám. A kam točit stačí vyskoušet. Buť dotáhneš, nebo povolíš, tak točíš pak na druhou stranu :-)
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10659
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chorcheho otloukánek

Příspěvek od podvlada »

To jo, ale mě už to nebaví pokaždý zkoušet, to je jak USB, taky až napotřetí, někdy napočtvrtý ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“