Chorcheho otloukánek
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
To víš, že známe aussie locker. Doro si to dokonce nechal vyrobit od toho chlapce, co to na offfóru vyrábě a dal to do Forestra. Ale zase to vyndal, protože to v terénu nepřineslo to, co od toho očekával a na silnici se to chovalo hůř. Ztratilo to tu univerzálnost. Skvělý chování na silnici a slušný chování v terénu. To, co nejvíc chybí Forestru není zadní špéra, ale špéra mezinápravy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22693
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Chorcheho otloukánek
Jestli to nema leone jinak, nez justy/libero, tak tam je to rizeny podtlakem z motoru (a ventilem, kterej ten podtlak pusti tam, kam je potreba na sepnuti/odepnuti)VDC píše:Samozřejmě, že je to originál řešení. Dvojkový Leone mělo několik typů převodovek. Starší měla trvale předek a přes zubovou spojku připojitelnej zadek, novější trvalou čtyřkolku s uzávěrou mezinápravy. Ta uzávěrka se zavírá stejně tak tlačítkem na páce, jako se u předchozí varianty připojoval zadek. Tu uzávěrku zavírá podle mě elektromagnet. Prostě technicky to samý, co připojuje zadek u tý starší varianty.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
Nemyslím, že je to jinak. Je to určitě řešený stejně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Chorcheho otloukánek
No, při vší úctě k Matulemu (co u nás vyráběl kopie a je to šikovnej kluk), originál ausina funguje ve většině případů poctatně hladšejc. Kdysi mi starej pán říkal, že vývoj uzávěrky na jeden konkrétní model difu ho stojí 10000 dolarů. Myšleno tak aby fungoval jak deklaruje, tzn. že jednak bude odemykat v každý zatáčce na jakymkoli podkladě a že vydrží nájezd 300tis. majlí. Matule kopie vyráběl tak, že prostě jen změřil míry v koši a podle toho vyrobil uzávěrku která se tam vejde. Nijak to neladil ani nevyvíjel. Proto pak bylo spousta lidí, co řikala, že systém automatický uzávěrky je nahovno a že to nefunguje. Byly to ve 100% lidi co jí měli od něj a nebo lidi který jí nikdy neměli vůbec (věčinou hlítkaři ). Měl sem k vyskoušení i jiný konkurenční komerční automaty (lock-right a jeden ruskej) a ani jeden nebyl tak "smooth" jako ausina. Ostatně starej pán dřív dělal právě v lock-rightu a odešel otamtať, protože mu nedovolili dělat vývoj a seděli na vavřínech. Založil torq masters aby ten systém dotáh k dokonalosti. Což se mu povedlo, za ty roky co sem to sem tahal jich mohlo bejt tak 100-120 a byla jen jedna reálná reklamace a to jen kvůli tomu, že omylem do jedný krabičky zabalili polovinu jedný verze pro D35 a druhou z druhý verze D35, což na první pohled nebylo poznat a do koše to namontovat šlo (nemontoval sem to já, ale kluk co si to objednal), ale při prvním kravení se vylámaly zuby. A ani já sem nejdřív nebyl schopnej přijít na to, proč se to stalo, dokud sem si nevšim těch malejch rozdílů v dílech... No a pak bylo pár problémů u lidí, který nedodržely při montáži vůle a věčinou zlámaly kolíčky. Nevim kolik jich ještě jezdí (já jí mam na běžcovi právě od roku 2004), ten nervák co si taky koupil oťase je má na běžcovi vepředu i vzadu odhadem 10-12 let a měl to jako auto na denní ježdění...
Vláďo, cenově to vychází podle aktuální kurzu na nějakejch 14500 bez daně, dolar je nesmyslně vysoko bohužel. Stávalo to 8-9000...
Vláďo, cenově to vychází podle aktuální kurzu na nějakejch 14500 bez daně, dolar je nesmyslně vysoko bohužel. Stávalo to 8-9000...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10636
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Chorcheho otloukánek
Tyjo, to ještě neni tak hrozný, čekal jsem to i vejš.
No, to by mě zajímalo, jakej to má právě přínos.
V 99 % situací nic samozřejmě Jediný co mě napadá, jsou výjezdy s křížením. Outback mi typicky projede všechno, kam se s nim troufnu vjet (dokud neskončim na břiše buď v blátě nebo na posledním metru sněhu na třetí třídě ) a jediný, kde se zastaví, jsou ty křížení ve výjezdech, protože se protočí kolo a než to VDC zastaví, tak už to stojí. A na rozjezd to už nemá sílu, resp. byť to přibrzdí kolo/a, furt jím/jimi utíká moc výkonu.
Pokud VTD při takový situaci sevře dostatečně, P+Z se budou točit stejně. A pokud se jedno z kol na nápravě bude chtít protočit, lock mu to nedovolí.
A pokud chápu dobře, neměl by bejt problém to dát na AWD (ne na 4x4) dozadu i dopředu, v zatáčce, kdy se přední kola chtěj otáčet rychleji, to stejně musí pobrat středovej diff, takže přední s tim nemá práci?
Blbý je jenom když budu potřebovat vycouvat z průseru
No, to by mě zajímalo, jakej to má právě přínos.
V 99 % situací nic samozřejmě Jediný co mě napadá, jsou výjezdy s křížením. Outback mi typicky projede všechno, kam se s nim troufnu vjet (dokud neskončim na břiše buď v blátě nebo na posledním metru sněhu na třetí třídě ) a jediný, kde se zastaví, jsou ty křížení ve výjezdech, protože se protočí kolo a než to VDC zastaví, tak už to stojí. A na rozjezd to už nemá sílu, resp. byť to přibrzdí kolo/a, furt jím/jimi utíká moc výkonu.
Pokud VTD při takový situaci sevře dostatečně, P+Z se budou točit stejně. A pokud se jedno z kol na nápravě bude chtít protočit, lock mu to nedovolí.
A pokud chápu dobře, neměl by bejt problém to dát na AWD (ne na 4x4) dozadu i dopředu, v zatáčce, kdy se přední kola chtěj otáčet rychleji, to stejně musí pobrat středovej diff, takže přední s tim nemá práci?
Blbý je jenom když budu potřebovat vycouvat z průseru
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Chorcheho otloukánek
vláďo, dopředu to do stálý čtyřkolky rozhodně nedoporučuju. Jednak se ani nevyrábí a jednak furt hrozí riziko, že se z nějakýho důvodu v zatáčce neodemkne a pak by nastal průser - projel bys zatáčku rovně... Dopředu se to dává do aut s manuálně odpojitelnym předkem, ideálně s volnoběškama. Vedlejší produkt na připojenym předku (když je v záběru) je i to, že se rychlejc vrací volant, což na silnici by nemuselo bejt příjemný. Naopak vzadu to nedoporučuju do aut s velkym přebytkem výkonu, protože pak zase hrozí že na zledovatělý silnici při neuváženym přidání plynu v zatáčce se ti zamkne a ustřelí ti prdel... Celkově se s tim na zadku je třeba naučit jezdit. Ideálně projíždět zatáčky pod stálým plynem nebo bez plynu. Ale nenakládat tomu uprostřed zatáčky. Princip automatický špéry je v tom, že na rovině (nebo při vyvěšení jednoho kola) je furt zamklá a následně umožní vnějšímu kolu v zatáčce se odemknout a volně unášet (odemkne se proto, protože opisuje delší dráhu) a je poháněný jen vnitřní kolo (je to prakticky přesně naopak než u otevřenýho difu, kde naopak de víc krouťáku na odlehčený, rychlejc se otáčející kolo).
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Chorcheho otloukánek
Ale ale. Tou poslední větou jsi mě fakt zklamal. Otevřenej diff přeci dělí vždy stejně, to je jeho princip. Žádnýho víc krouťáku na odlehčený kolo nejde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
Chorche dík za vysvětlení. Jojo, Matulee to byl. Už si přesně nepamatuju, co na tom Dora štvalo, ale myslím, že to právě bylo to, že to funguje na silnici v podstatě obráceně, než otevřenej dif. A jo, třeba to bylo tím, že to nefungovalo tak hladce, jak mělo. Nevím.
Prosím tě připomeň mi, kdo jsou to hlítkaři ?
Prosím tě připomeň mi, kdo jsou to hlítkaři ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Chorcheho otloukánek
Hlítkaři - majitelé generátoru kouře Aneb neni kouře bez hlítky Hlítka = hnisan patrol.
Honzo, jo, vyjádřil sem se trochu blbějc, ale jistě si pochopil co sem tim chtěl říct
Honzo, jo, vyjádřil sem se trochu blbějc, ale jistě si pochopil co sem tim chtěl říct
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Chorcheho otloukánek
Trolisti... Patrol=hlítka
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Chorcheho otloukánek
Jo, ale já mám na to nějaký alergie nebo co
Protože se blbě vyjadřujou i v časopisech, rádoby odborných článcích, ba někdy i v ofiko prospektech. Pak lidi si to v dobrý víře, že autor asi není kokot, přečtou a šířejí nesmysly o krouťáku a jeho šíření pohonnou soustavou vozidel dál.
Pak se tady se mnou jeden frajer do krve hádal, že na do země zabetonovaný kolo přeci nejde žádnej moment, když se netočí, přeci všechen půjde na to kolo, co je volně. Samozřejmě to bylo za podmínek open diff a nenulový vstupní moment atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
A jo, děkuji. Majitelé generátoru kouře, to jsi mě rozesmál. Ale ano, pamatuju si už asi 20 let nějakej srovnávací test někde v AMS, Patrol GR, Land Cruiser a Pajero. A do dneška si pamatuju jednu z nevýhod Patrola, málo výkonný čadivý motor.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1743
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Chorcheho otloukánek
Tak to si to už pořádně nepamatuju. On má vlastně spínací tlačítko diff.locku na středovým panelu u ruční brzdy a né na řadičce. Možná proto jsem myslel, že je to vlastní dodělávka.VDC píše: ↑pát zář 30, 2022 8:20 am Samozřejmě, že je to originál řešení. Dvojkový Leone mělo několik typů převodovek. Starší měla trvale předek a přes zubovou spojku připojitelnej zadek, novější trvalou čtyřkolku s uzávěrou mezinápravy. Ta uzávěrka se zavírá stejně tak tlačítkem na páce, jako se u předchozí varianty připojoval zadek. Tu uzávěrku zavírá podle mě elektromagnet. Prostě technicky to samý, co připojuje zadek u tý starší varianty.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorcheho otloukánek
Tak to zase nevím já, že nemá tlačítko na řadičce. Ale že to není žádný custom řešení vím zcela určitě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Chorcheho otloukánek
vono neni moc poctatný co vlastně do toho zabetonovanýho kola de pakliže se jako na potvoru bude točit jen to co je v luftě...
Já chtěl hlavně říct to, že u ausiny je v zatáčce vždycky poháněný jen jedno kolo a sice to pomalejší - vnitřní, kdešto vnější je volně unášený (větší rychlostí díky který se právě odemkne). V případě vykřížení se naopak budou točit obě kola stejně rychle - špéra je zamčená.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004