Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Dobrý den, chtěl bych pořídit Forestera 2.5 XT. Líbí se mi jeden na bazoši https://auto.bazos.cz/inzerat/144081199 ... -25-xt.php
S panem jsem si zatím jen psal, prý to na LPG cuka. Ale on to nepotřebuje, jezdí na benzín a neřeší. Já jsem obecně laický odpůrce lpg, ale třeba to není úplně od veci.
Auto je u Rakovníku a chtěl bych poprosit nějakého místního člena, znalce problémů, jestli by se mnou na auto nezajel mrknout. Nebo by možná stačilo doporučit servis někde kolem Rakovníku a já si to domluvím tam.
Případně malé info je v inzerátu..
Děkuji, Tomáš
EDIT:
Přikládám fotky navic, co poslal prodávající.
LPG je tam od roku 13 (nájezd dle STK kolem 70 tis km), což znamená, že auto na LPG najezdilo cca 60-70tis km
S panem jsem si zatím jen psal, prý to na LPG cuka. Ale on to nepotřebuje, jezdí na benzín a neřeší. Já jsem obecně laický odpůrce lpg, ale třeba to není úplně od veci.
Auto je u Rakovníku a chtěl bych poprosit nějakého místního člena, znalce problémů, jestli by se mnou na auto nezajel mrknout. Nebo by možná stačilo doporučit servis někde kolem Rakovníku a já si to domluvím tam.
Případně malé info je v inzerátu..
Děkuji, Tomáš
EDIT:
Přikládám fotky navic, co poslal prodávající.
LPG je tam od roku 13 (nájezd dle STK kolem 70 tis km), což znamená, že auto na LPG najezdilo cca 60-70tis km
Naposledy upravil(a) xkoutnt1 dne stř pro 22, 2021 9:45 am, celkem upraveno 2 x.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
xkoutnt1 : vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat interku
Určitě se někdo z regionu ozve, případně nějaký plynař, jen chvilku počkej
Určitě se někdo z regionu ozve, případně nějaký plynař, jen chvilku počkej
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Vypadá slušně opticky, zadní tlumiče taky vypadají cajk, ty už museli určitě měnit. Akorát ta serviska prázdná, to bych trochu znejistěl.
Prohlédni zadní kapsy tlumičů, co se týče motoru to bude chtít asi motoráře.
Prohlédni zadní kapsy tlumičů, co se týče motoru to bude chtít asi motoráře.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Tenhle motor na LPG není úplně dobře, je to regulérní Impreza WRX. Tyhle auta na plyn nikdo soudný nejezdí. Na LPG buď starší turbo (130 kW) nebo atmošku. Jinak to auto vypadá dobře.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
No každopádně by to lpg šlo vyndat, otázkou je co už stihlo "napáchat". Nevím jak moc náročné je ho vyndat. Ale jako laik jsem si říkal, proč neusetrit s lpg, kdyby to slapalo. Děkuji za reakce
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Já bych do tohohle auta s plynem nešel. Ne, že by se s tím nedalo na plyn jezdit. Ale není to motor, který plyn v pohodě dlouhodobě snáší a když nevím, jak se k tomu kdo v minulosti choval, tak bych se prostě bál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Či to bola Impreza, alebo Forester 2.5T všetky mali problém s piestami, údajne konštrukčná vada.
Problém je skôr všeobecný, 2.5 aj atmosferická (majú rovnaké vrtanie 99,5mm aj zdvih 79mm) sú motory s nízkym zdvihom a problém je že piesty sú konštrukčne nízke a preto sú horšie vedené vo valci a po určitom čase dochádza ku klepaniu (po anglicky sa tomu hovorí piston slap) a spotrebe oleja = piesty sa pri pohybe otáčajú na piestnom čape a spodné vedenie piestu naráža do stien valca
Tým že má 2.5T vyšší výkon, tak piesty sú namáhané viac ako u obyčajnej 2.5i a úplne bežne odlamujú kúsky hliníka nad prvým piestnym krúžkom, či medzi krúžkami.
Viem že to riešili kovanými piestami.
Ale z konštrukčného hladiska je to jednoducho motor s nízkym zdvihom a výška piestov je taká že vedenie vo valci nie je také dokonalé ako keby mali piesty vyššiu konštrukčnú výšku.
Toto sú piesty na atmosferckú 2.5i na moje Legacy...
Problém je skôr všeobecný, 2.5 aj atmosferická (majú rovnaké vrtanie 99,5mm aj zdvih 79mm) sú motory s nízkym zdvihom a problém je že piesty sú konštrukčne nízke a preto sú horšie vedené vo valci a po určitom čase dochádza ku klepaniu (po anglicky sa tomu hovorí piston slap) a spotrebe oleja = piesty sa pri pohybe otáčajú na piestnom čape a spodné vedenie piestu naráža do stien valca
Tým že má 2.5T vyšší výkon, tak piesty sú namáhané viac ako u obyčajnej 2.5i a úplne bežne odlamujú kúsky hliníka nad prvým piestnym krúžkom, či medzi krúžkami.
Viem že to riešili kovanými piestami.
Ale z konštrukčného hladiska je to jednoducho motor s nízkym zdvihom a výška piestov je taká že vedenie vo valci nie je také dokonalé ako keby mali piesty vyššiu konštrukčnú výšku.
Toto sú piesty na atmosferckú 2.5i na moje Legacy...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Přes Rakovník budu mít pravděpodobně cestu v pondělí 27. 12., tak bych si mohl udělat chvilku čas na prohlídku.
Nic méně nejlepší by bylo zjistit více o historii auta. Původní majitel(é), kdo dělal LPG, kde to předchozí majitel(é) servisovali...
2.5 XT po FL má jiné písty než před FL. Jestli je to opravdu 2008-čka, tak je to velké plus. Od konce 2007 byly vyráběny se změnami na motoru, spojce a diferenciálech pro SH.
P.S. Chlapci, doporučoval bych trousit moudra jen o věcech, které znáte a s kterými máte přímou osobní zkušenost.
Nic méně nejlepší by bylo zjistit více o historii auta. Původní majitel(é), kdo dělal LPG, kde to předchozí majitel(é) servisovali...
2.5 XT po FL má jiné písty než před FL. Jestli je to opravdu 2008-čka, tak je to velké plus. Od konce 2007 byly vyráběny se změnami na motoru, spojce a diferenciálech pro SH.
P.S. Chlapci, doporučoval bych trousit moudra jen o věcech, které znáte a s kterými máte přímou osobní zkušenost.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Aj LPG by v tom mohlo fungovať ale chcelo by to systém kvapalnej fázy ako Vialle, aby k zmene skupenstva dochádzalo až pri vstreknutí LPG, čím sa chladí spalovací priestor všeobecne.
Čo sa piestov týka, tak ako som už napísal, je to konštrukčný "problém" a všetky tieto motory trpia na nízku stavbu piestu a ich opotrebenie, presne tak ako aj moje Legacy, kde ma výmena čaká (ja som na nom naštastie za skoro 11 rokov natočil 220tkm, dnes má niečo cez 300tkm).
Keby to neboli tak dobré autá, tak sa s tým srať nebudem, ale radšej si vymením piesty, ako kúpiť modernú hračku...
Z fotky vyššie je vidieť že na tom pieste sa našlo ledva miesto na piestny čap.
Tým netvrdím že sú to zlé motory, len človek si musí byť vedomý ako to funguje a čo tomu škodí.
Nenakladať studenému motoru platí asi všeobecne, ale pri Subaru obzvlášť!!!
Inak to skončí nejak takto https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... engine.jpg
Čo sa piestov týka, tak ako som už napísal, je to konštrukčný "problém" a všetky tieto motory trpia na nízku stavbu piestu a ich opotrebenie, presne tak ako aj moje Legacy, kde ma výmena čaká (ja som na nom naštastie za skoro 11 rokov natočil 220tkm, dnes má niečo cez 300tkm).
Keby to neboli tak dobré autá, tak sa s tým srať nebudem, ale radšej si vymením piesty, ako kúpiť modernú hračku...
Z fotky vyššie je vidieť že na tom pieste sa našlo ledva miesto na piestny čap.
Tým netvrdím že sú to zlé motory, len človek si musí byť vedomý ako to funguje a čo tomu škodí.
Nenakladať studenému motoru platí asi všeobecne, ale pri Subaru obzvlášť!!!
Inak to skončí nejak takto https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... engine.jpg
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Jo, to platí všeobecně, ale u toho podčtvercového motoru to chce ještě nepodtáčet.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Všichni tu zatím píší moudra s osobní zkušeností.
PS: já bych do tohoto motoru taky nešel.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Tome nemyslím si, že by v tomhle vlákně zaznělo byť jen jediné "moudro". Když tak buď konkrétnější, co tím myslíš.Bekr píše: P.S. Chlapci, doporučoval bych trousit moudra jen o věcech, které znáte a s kterými máte přímou osobní zkušenost.
Nebudeme tady zájemci o auto tvrdit, že dvaapůlka v XT je nějakej etalon spolehlivosti. Ve srovnání třeba s EJ 20T je ten motor pěkná sračka.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Obecně spolehlivost 2,5 v XT je jedna věc. Druhá věc je provozování tohohle motoru na LPG, které se tady paušálně démonizuje. Především záleží na tom, k čemu a jak se to auto používá. To se mnou asi budeš souhlasit.
Je pravda, že LPG může přispět k dřívějšímu vzniku problému u motoru pracujícího v podmínkách, které mu příliš nesvědčí. Kromě klasiky v podobě krátkých cest s neustále se studeným motorem, které jsou nevhodné pro každý turbomotor (spíš pro každý spalovací motor), tomuhle motoru neprospívá ani provoz s dlouhodobým vyšším zatížením. A to ani na benzín, natož pak na LPG, kde schází efekt chlazení spalovacího prostoru při nasátí čerstvého paliva. Při takovém provozu mají 2,5-ky problémy a na LPG se objeví dřív. Pokud ale tenhle motor může pracovat většinou v pro něj příznivých podmínkách, není LPG žádný problém. Jasně, teď může někdo nadhodit něco o přiměřenosti výkonu motoru a způsobu používání auta, ale to je na jinou debatu.
Je pravda, že LPG může přispět k dřívějšímu vzniku problému u motoru pracujícího v podmínkách, které mu příliš nesvědčí. Kromě klasiky v podobě krátkých cest s neustále se studeným motorem, které jsou nevhodné pro každý turbomotor (spíš pro každý spalovací motor), tomuhle motoru neprospívá ani provoz s dlouhodobým vyšším zatížením. A to ani na benzín, natož pak na LPG, kde schází efekt chlazení spalovacího prostoru při nasátí čerstvého paliva. Při takovém provozu mají 2,5-ky problémy a na LPG se objeví dřív. Pokud ale tenhle motor může pracovat většinou v pro něj příznivých podmínkách, není LPG žádný problém. Jasně, teď může někdo nadhodit něco o přiměřenosti výkonu motoru a způsobu používání auta, ale to je na jinou debatu.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc při koupi SG XT - Rakovník
Tome to není tak, že se to démonizuje proto, že by nebylo možné ten motor provozovat na plyn. My dobřanští klienti přece víme, že to lze v podstatě jakýkoliv motor od Subaru a že zásadní je jen způsob, jakým je ten motor provozován a jaká je skladba cest.
Ale když kupuješ auto, který už je na plyn postavený, tak nikdy nevíš, jak se k tomu předchozí majitelé chovali, jak s tím kdo prasil.
Takže dejme tomu koupit auto bez plynu a dát si ho tam sám.
Osobně bych se bál si 2,5 XT koupit kvůli tomu agregátu kdykoliv. Kor dneska, kdy ty auta mají všechny najeto moc. Ale v plynu bych si byl ochotnej koupit jedině auto s motorem, kterej je blbuvzdornej, což je třeba EJ20 nebo EJ25, prostě tupá nevyhoněná atmoška.
Ale když kupuješ auto, který už je na plyn postavený, tak nikdy nevíš, jak se k tomu předchozí majitelé chovali, jak s tím kdo prasil.
Takže dejme tomu koupit auto bez plynu a dát si ho tam sám.
Osobně bych se bál si 2,5 XT koupit kvůli tomu agregátu kdykoliv. Kor dneska, kdy ty auta mají všechny najeto moc. Ale v plynu bych si byl ochotnej koupit jedině auto s motorem, kterej je blbuvzdornej, což je třeba EJ20 nebo EJ25, prostě tupá nevyhoněná atmoška.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97