Stránka 1 z 2

Uložení stabilizátoru

Napsal: sob lis 20, 2010 6:45 pm
od Kutiltim
Prosím poraďte, kde koupím za dobrou cenu ty tzv. gumové špalky na přední i zadní stabilizátor? Nebo jsem odkázaný na origo díl, za jakou cenu??? :850: Ještě jsem zapomel, mám model 03 :657:

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob lis 20, 2010 7:39 pm
od Vladimir_xh
Na starém subaruclubu se prodávaly za cca 90 Kč/kus v inzerátech. Co jsem slyšel, tak z autorizovaného servisu není o moc dražší a nepřesáhne to 200 Kč za kus. Není to likvidační cena.

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob lis 20, 2010 7:56 pm
od Kutiltim
Je mi jasné, že při koupě 4ks pryžových nesmyslů neschudnu :1774: Ale jinak díky za radu, bohužel je mám vymačkané a to klepání mi pije krev.

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob lis 20, 2010 8:02 pm
od Fiba

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob lis 20, 2010 10:59 pm
od Vladimir_xh
Kutiltim píše:Je mi jasné, že při koupě 4ks pryžových nesmyslů neschudnu :1774: Ale jinak díky za radu, bohužel je mám vymačkané a to klepání mi pije krev.

Jo, to chápu. Mám je koupené už dva měsíce a stále mi to tluče, bo buď jsem línej a nebo zrovna nemám čas na výměnu.

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob srp 06, 2011 8:50 pm
od Ricky001
Co může být zdrojem klepání na zadní nápravě při jízdě přes příčné nerovnosti i v malých rychlostech? Stabilizační tyčky i gumové uložení stabilizátoru je už vyloučeno.

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: sob srp 06, 2011 11:55 pm
od Fiba
Uložení tlumičů? A nebo si zkus zalomcovat s výfukem, jestli ti do něčeho někde nenaráží.

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: ned srp 07, 2011 8:26 am
od Ricky001
Uložení tlumičů je v pořádku, loni jsem je měnil a výfuk taky ne to bych poznal, napadá mě ten příčný stabilizátor, popř. rameno... :655:

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: čtv srp 18, 2011 10:05 pm
od Kutiltim
Odpovídám asi pozdě,ale přece. Byla dovolená a navíc trochu zlobil comp,ale vraťme se k tématu. Zkus toto: řekni někomu ať chytne auto za hagusy a pořádně cloumá autem do boku (auto nezvedej). Vem si baterku, vlez pod auto a pořádně si posviť jednotlivě na kosti, silentbloky ramen a příčného stabíku. Musí tam být vůle :839: . A nebo možná, pokud máš vzadu kotouče, občas se vymačkají u některých vozů vodící čepy brzd. třmenu a taky klepe. Jsou to jen úvahy, takže chce to jít systematicky a z rozvahou...snad to najdeš :811:

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: pát srp 19, 2011 10:42 am
od SLegacy
Já jsem ty silentbolky sháněl na Legacy MY06 a zjistil jsem, že na tohle auto se prostě mimo autorizák sehnat nedají. Tyčky stabilizátoru mají na Legacy IV skoro všude, ale gumy naopak nikde. Tak jsem je nakonec koupil v autorizáku za 170,- Kč/ks (na předek). Obvolal jsem předtím několik prodejců dílů, včetně těch, na které jsem sehnal tipy tady na webu a jsou jaksi "Subaru-friendly", ale ani ti je neměli (jen na starší generace). Cca za 110,- Kč/ks je mají v Carpenteru, ale jen pro vnitropotřebu, ne na prodej (tzn. "prodají" je jen se svou prací). Když jsem měl jednorázově cestu do Německa, stavil jsem se náhodně v autorizáku Subaru poblíž křížení dálnic A17/A4, že bych je koupil tam (momentální nápad), ale neměli je zrovna na skladě, prý do druhého dne, takže nic. Cena u nich údajně 6,- EUR/ks. Takže jsem to nakonec pořídil tady. Je to jenom guma, takže cenové rozdíly nejsou problém, jde o desetikoruny, ale kdyby to byl dražší díl, tak se možná vyplatí (pokud je člověk odkázaný jen na autorizák) zkusit poptat ceny v Německu.

OT: Tuhle jsem kupoval nějaký nábytek v IKEA v Německu a rozdíl oproti cenám v IKEA v Česku (stejný výrobek - stejný kód v obou zemích) byl cca 500,- až 800,- Kč na položce (Německo levnější).

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: pát srp 19, 2011 1:32 pm
od Ricky001
Tak vůle bude zřejmě v silentblocích tyček (vyznačeno červeně). Problém je, že ten dlouhý šroub je totálně zarezlý. Dají se ty silentbloky koupit samostaně a následně přelisovat, nebo pouze celé tyčky?

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: pon srp 22, 2011 8:52 am
od RallyCAD
Budu teď řešit to samé - čiliže silentbloky příčných a hlavně i tažných ramen.
Mělo by to jít přelisovat. Já mám ramena z druhého auta, takže je nejdřív
zrenovuju = obrousím a natřu znova barvou...
Ten zarezlý šroub v hlavě kola, co drží ty příčná ramena je pěkná pakárna.
Na svojem autě ho mám v pohodě. Už jsem to nekolikrát rozdělával a vždycky
když ho vracím, tak ho pořádně promažu vazelínou. Ale na autě který jsem rozebíral
na díly jsem to ani nepovolil (bylo to i s hlavou vyndané z auta a nebyla holt potřebná
opora...). Každopádně se to musí nejdřív pořádně prostříkat nějakým penetračním
olejem na povolování závitů a kam to jde, tak ho očistit kartáčem. Blbý je, že matice
je schovaná vepředu nad vlečným ramenem a je k ní mizerný přístup, a tak se musí točit
spíš šroubem. Při vyndávání se musí střídavě točit a střídavě šroub vyrážet a zároveň
sklepavát zadní příčné rameno zpátky, protože se kříží... Možná by stálo za to obě
příčná ramena něčím svázat, aby neodjíždělo se šroubem dozadu. No prostě pakárna...:)

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: pon srp 22, 2011 9:16 pm
od Kutiltim
Vyměnil jsem sice jen přední špalky(kosti mám nové), ale dovedu si představit tu dupačku se šroubem :zachod: Když nepomůže chemie, pak už zbývá jenom autogen. Jenomže je tady riziko spálení silentbloku(který je třeba v pohodě).

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: úte srp 23, 2011 10:08 am
od VDC
Jojo, taky si pamatuju na epizodku se šroubem, když jsem měnil nápravnici na mém Legacy. U mě to teda skončilo na jedný straně utrženým šroubem, palicí, vyrážečem a cestou k Alsovi pro novej šroub...

Re: Uložení stabilizátoru

Napsal: úte srp 23, 2011 12:14 pm
od RallyCAD
To se někdo má, když má Alse za humnama... ::-DD:

Blbý je, že ten šroub je jak čep z tankovýho pásu a nedá se k němu
dostat žádným stahovákem. Leda odpojit vlečný rameno a zavléknout ho
někam nad hlavu kola, nebo pověsit na drát k tlumiči. Pak se dá dostat kladivem
zepředu k té straně kde je (nebo byl) šroub. Taky se musí odpojit tlumič
a celou hlavu odtlačit nějakým vzepřeným dřevem dolů, aby se taky bylo
kde tím kladivem rozmáchnout. Průser je, když podařít roznýtovat konec
závitu šroubu dřív, než šroub vyleze z hlavy.
Každopádně bych začal už tak týden předem penetrovat tím olejem na povolování
závitů, nebo nějakým uvolňovačem, aby to pak šlo vůbec utrhnout, když je
to přirezlý.
Celej tenhle problém je tak trochu cena za bytelnou a neničitelnou konstrukci...