Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Venkovní teplota zobrazit jde. Je to v menu pod "out temp" (pak je tam tuším ještě zvuková odezva "beep" a něco) a je vidět vpravo nahoře u hodin (analogový hodiny na posledním tlačítku pod obrazovkou) - a musí být klíček v poloze I.
Zítra nafotím - když si vzpomenu.
Edit: teď se dívám, že je to z poFl BP obrazovka, ale snad je to podobný.
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Zítra nafotím - když si vzpomenu.
Edit: teď se dívám, že je to z poFl BP obrazovka, ale snad je to podobný.
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
To LukasV:
Je to po FL, verze navigace 2007 Core2 4300, do které mimochodem sháním co nejnovější mapy.
Menu jsem prolezl už několikrát, ale možnost out. temp, ani nic podobného spojeného s teplotou jsem nenašel, možná mám zastaralý firmware rádia?
Je to po FL, verze navigace 2007 Core2 4300, do které mimochodem sháním co nejnovější mapy.
Menu jsem prolezl už několikrát, ale možnost out. temp, ani nic podobného spojeného s teplotou jsem nenašel, možná mám zastaralý firmware rádia?
Subaru Outback 2.5i MY2007
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
hodiny s teplotou a pak kde se dá zapnout u předFl
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
To LukasV:
Děkuji, problém u mě bude pravděpodobně v zapojení obrazovky, teploměr je fyzicky na místě a drát k němu taky vede, takže to vypadá na rozborku panelu :D
Děkuji, problém u mě bude pravděpodobně v zapojení obrazovky, teploměr je fyzicky na místě a drát k němu taky vede, takže to vypadá na rozborku panelu :D
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Seřízení ventilových vůlí
Při ranních studených startech jsem si začal všímat cvakání z motoru, později se cvakání ozývalo i v nižších otáčkách - bylo jasno, spolu s olejem seřídím i ventilové vůle. Před výměnou oleje jsem ještě použil čistící přípravek EPR, spolu s novým olejem použit LM CeraTec, slibuji si hladší chod motoru a nižší spotřebu oleje, tak uvidíme...
K samotnému seřízení, na zvedáku celkem jednoduchá práce, když si člověk rovnou odstrojí i "rail" nebo teda spíš trubku ke vstřikovačům, její kryt a elektroinstalaci. Potom jdou víka ven poměrně snadno. (Na fotce je ještě na místě) Na seřízení je dobré mít opravdu krátký šroubovák. A taky dost pomohlo to, že jsem měl auto na zvedáku, takže pro seřízení sacích bylo auto dole, pro výfukové jsem si ho vždy zvedal Příjemný byl i způsob nastavení ventilů do seřizovací polohy, kluci ze subaru nad tím přemýšleli a jejich šipka na vačkovém kole je fajn nápad... Co mě teda nepotěšilo bylo dosavadní nastavení ventilů na nejhorším sacím +0,35, výfukový podobně. Další nepotěšující byl stav ve kterém byl rail na levé straně, někdo se pokoušel o nevím co a dosedací ploše pro vstřikovač 3. válce dost ublížil, nepomohlo ani porovnání a vybroušení plochy, pokaždé tekla, takže mám objednaný nový rail a rovnou i všechny gumičky ke vstřikovačům, když už je to rozházené .
Při ranních studených startech jsem si začal všímat cvakání z motoru, později se cvakání ozývalo i v nižších otáčkách - bylo jasno, spolu s olejem seřídím i ventilové vůle. Před výměnou oleje jsem ještě použil čistící přípravek EPR, spolu s novým olejem použit LM CeraTec, slibuji si hladší chod motoru a nižší spotřebu oleje, tak uvidíme...
K samotnému seřízení, na zvedáku celkem jednoduchá práce, když si člověk rovnou odstrojí i "rail" nebo teda spíš trubku ke vstřikovačům, její kryt a elektroinstalaci. Potom jdou víka ven poměrně snadno. (Na fotce je ještě na místě) Na seřízení je dobré mít opravdu krátký šroubovák. A taky dost pomohlo to, že jsem měl auto na zvedáku, takže pro seřízení sacích bylo auto dole, pro výfukové jsem si ho vždy zvedal Příjemný byl i způsob nastavení ventilů do seřizovací polohy, kluci ze subaru nad tím přemýšleli a jejich šipka na vačkovém kole je fajn nápad... Co mě teda nepotěšilo bylo dosavadní nastavení ventilů na nejhorším sacím +0,35, výfukový podobně. Další nepotěšující byl stav ve kterém byl rail na levé straně, někdo se pokoušel o nevím co a dosedací ploše pro vstřikovač 3. válce dost ublížil, nepomohlo ani porovnání a vybroušení plochy, pokaždé tekla, takže mám objednaný nový rail a rovnou i všechny gumičky ke vstřikovačům, když už je to rozházené .
Subaru Outback 2.5i MY2007
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Pěkně to někdo dojebal.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10647
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Hezky se staráš
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ahoj Tome,
pročetl jsem si vlákno a paráda! Máme hodně podobné auta. K tomu seřízení ventilů… co všechno na to potřebuješ? Udělám si to doma před domem? Taky mi to za studena cvaká.. stejně jak jsi popisoval ty.
pročetl jsem si vlákno a paráda! Máme hodně podobné auta. K tomu seřízení ventilů… co všechno na to potřebuješ? Udělám si to doma před domem? Taky mi to za studena cvaká.. stejně jak jsi popisoval ty.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Ahoj Same,
Taky jsem si to říkal, při pročítání tvého vlákna.
Na ventily toho není moc potřeba, pro samotné seřízení 10mm klíč, krátky plochý šroubovák, a samozřejmě spárové měrky (0.20 pro sací 0.25 pro výfukové). Nastavení je stejné jako na čemkoliv jiném (třeba Zetor ) s tím rozdílem, že si natočíš vačkové kolo na šipku a pak po čtvrt otáčce pootáčíš a postupně nastavuješ jednotlivé válce (pošlu ti odkaz na servisní příručku, je to tam dobře popsané (v AJ)
Ještě před tím je potřeba odstrojit: filtr box, baterku, odšroubovat nádobku posilovače řízení, sundat vstřikování benzínu (plechový kryt, rail, vstřikovače). Na straně řidiče je dobré oddělat si i ten rail, je na rychlospojku mezi sáním. Sundáš víka (je dobré vyměnit těsnění - objednej buď sadu i s těsněním kanálů pro svíčky, nebo je kup zvlášť, ale udělej je rovnou taky).
Na cestě před domem je to zvládnutelné, jen ne pohodlné, určitě si to budeš muset zvednout a nastavovat výfukové ventily v leže pod autem.
Při sundání vík počítej, že trochu ukápne olej, já to sloučil s jeho výměnou, jinak by se musel dolít.
A ještě před tím, než začneš vše skládat zpět protoč si motor ručně (šroub na řemenici od klikového hřídele 21mm myslím), ať si jsi jistý že vše sedí jak má.
Jestli se do toho pustíš přeji hodně štěstí, není to nic těžkého a kdyby Ti něco nebylo jasné, stačí se ozvat
Taky jsem si to říkal, při pročítání tvého vlákna.
Na ventily toho není moc potřeba, pro samotné seřízení 10mm klíč, krátky plochý šroubovák, a samozřejmě spárové měrky (0.20 pro sací 0.25 pro výfukové). Nastavení je stejné jako na čemkoliv jiném (třeba Zetor ) s tím rozdílem, že si natočíš vačkové kolo na šipku a pak po čtvrt otáčce pootáčíš a postupně nastavuješ jednotlivé válce (pošlu ti odkaz na servisní příručku, je to tam dobře popsané (v AJ)
Ještě před tím je potřeba odstrojit: filtr box, baterku, odšroubovat nádobku posilovače řízení, sundat vstřikování benzínu (plechový kryt, rail, vstřikovače). Na straně řidiče je dobré oddělat si i ten rail, je na rychlospojku mezi sáním. Sundáš víka (je dobré vyměnit těsnění - objednej buď sadu i s těsněním kanálů pro svíčky, nebo je kup zvlášť, ale udělej je rovnou taky).
Na cestě před domem je to zvládnutelné, jen ne pohodlné, určitě si to budeš muset zvednout a nastavovat výfukové ventily v leže pod autem.
Při sundání vík počítej, že trochu ukápne olej, já to sloučil s jeho výměnou, jinak by se musel dolít.
A ještě před tím, než začneš vše skládat zpět protoč si motor ručně (šroub na řemenici od klikového hřídele 21mm myslím), ať si jsi jistý že vše sedí jak má.
Jestli se do toho pustíš přeji hodně štěstí, není to nic těžkého a kdyby Ti něco nebylo jasné, stačí se ozvat
Subaru Outback 2.5i MY2007
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Děkuju za rady, i v SZ. Cvakání tedy přestalo? Mám totiž stejnou diagnozu, při studeném startu to cvaká a pak někdy i při jízdě po startu v nízkých otáčkách. Tipuju to taky na ventily, ale bojím se, ať to není třeba časováním satích ventilů VVL, které oba máme v 127 kw verzi.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Není za co
Zatím nemůžu posoudit, motor mi o opravy běžel tak 2 minuty
Stále čekám na dodání jiného "railu", který se konečně po výpadku serverů Subaru povedlo objednat
Takže uvidím, VVL mne taky napadlo, ale ty vůle museli být znát. Jakmile to dám do kupya pořádně projedu, tak dám vědět
Zatím nemůžu posoudit, motor mi o opravy běžel tak 2 minuty
Stále čekám na dodání jiného "railu", který se konečně po výpadku serverů Subaru povedlo objednat
Takže uvidím, VVL mne taky napadlo, ale ty vůle museli být znát. Jakmile to dám do kupya pořádně projedu, tak dám vědět
Subaru Outback 2.5i MY2007
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Určitě dej vědět! Děkuju.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Klucí taky mě čekají ventily. Jen mě zarazilo když to tady čtu že máte 127kw verzi tam ale musí motor ven ne?? Já mam před FL 121kw tam to jde s motorem v autě. Jinak předpokládam že hodnoty pro nastavení jsou stejné 0,20 sání, 0,25 výfuk…
Nějaká jobovka na co se připravit tam je?
Díky za info
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nějaká jobovka na co se připravit tam je?
Díky za info
Sent from my iPhone using Tapatalk
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
Motor ven nemusí ani u 127 kw, stále máme jen jednu vačku na hlavu, tedy SOHC rozvod. Jen máme trošku jiné hlavy kvůli proměnlivému časování ventilů.Na YT je spoustu videí, jak to udělat, když má člověk šikovné ruce a trpělivost, podle mě je to hračka.. ale sám uvidím na jaře, jak si to zkusím sámmasha píše: ↑čtv led 20, 2022 10:32 am Klucí taky mě čekají ventily. Jen mě zarazilo když to tady čtu že máte 127kw verzi tam ale musí motor ven ne?? Já mam před FL 121kw tam to jde s motorem v autě. Jinak předpokládam že hodnoty pro nastavení jsou stejné 0,20 sání, 0,25 výfuk…
Nějaká jobovka na co se připravit tam je?
Díky za info
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5
I 127kw verze je pořád SOHC, liší se variabilním sáním (a možná ještě něčím) o kterém jsme se výše bavili, jinak jsou to "stejné" motory, svíčky, ventily... jdou udělat v autě. Jinak bych o tom motoru v kombinaci s LPG ani nepřemýšlel, to by byl těžkej masochismus
Hodnoty jsou jak píšeš stejné. Jobovky asi nejsou, nebo mi alespoň nepřišlo. Vyndávání vík chce asi trochu cviku, než jsem je tam vracel s novým těsněním, tak jsem si to párkrát zkusil nanečisto 121 má trochu jiné ty trubky ke vstřikovačům, ale přepokládám, že se stejně budou muset sundat, aby šly víka ven.
Jinak tady ještě přikládám odkaz na návod co Sam objevil na Wiki.
https://docs.google.com/document/d/13Zd ... vbXk/edit#
A jedna moje soukromá zpráva
Hodnoty jsou jak píšeš stejné. Jobovky asi nejsou, nebo mi alespoň nepřišlo. Vyndávání vík chce asi trochu cviku, než jsem je tam vracel s novým těsněním, tak jsem si to párkrát zkusil nanečisto 121 má trochu jiné ty trubky ke vstřikovačům, ale přepokládám, že se stejně budou muset sundat, aby šly víka ven.
Jinak tady ještě přikládám odkaz na návod co Sam objevil na Wiki.
https://docs.google.com/document/d/13Zd ... vbXk/edit#
A jedna moje soukromá zpráva
V návodu se ještě zmiňuje o zalepení šroubů, rozhodně bych to nelepil, je to všechno v hliníku, ať si nenaděláš problémy do budoucna. A až budeš dotahovat víka, dotahuj je postupně ať si nestrháš závity v hlavách.
Ten rail na straně spolujezdce stačí povolit, u řidiče je potřeba ho vycvaknout jinak nevyndáš víko. Ničemu to nevadí. Před startem párkrát otočíš klíčky aby si to natlačilo benzín. Jen pozor na gumičky, je na ně dlouhá doba dodání
Subaru Outback 2.5i MY2007