Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Viď, taky mi přišlo že to není tak strašná lhůta
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Však jo:
Na rozebrání potřebuješ odvahu,
na složení potřebuješ štěstí.
Na rozebrání potřebuješ odvahu,
na složení potřebuješ štěstí.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Svata pravda.
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Tak to příště ten čas pro případné zájemce radši vynásobím třema popravdě vůbec nevím jak se ty intervaly v servisech pohybují, do servisu si dávám auta jen na výměny skel, pro pojišťovny a taky mě nebaví skla vyřezávat
Jinak tomu štěstí se docela snažím jít naproti. Aktuálně čekám na ty spešl OEM písty, už by měly být pomalu na cestě z JPN Až podle nich se budou brousit válce, klika už je přeleštěná a změřená, podle měření a srovnání s tabulkou z dílenského manuálu jsem objednal ložiska pro kliku a ojnice, pístní čepy přijdou s písty, uložení čepů už mám doma nové OEM, kroužky už taky dorazily, též OEM. V týdnu musím vyzvednout těsnění, podložky a další díly pro sestavení, snad krom těsnění pod hlavy (které nechci origo OEM, kvůli konstrukci) je vše origo. Objednal jsem i OEM těsnící pastu, kterou si v Jihlavě v Subaru jen chválí. Trochu si slibuji, že když to na OEM dílech najezdilo 500 000, tak když to složím "stejně" tak to zase ten půl milion dá
Další pokrok je u vstřikovačů, ty jsem povozil pár hodin v ultrazvukové čističce, co by se mi teď líbilo, je to je otestovat a z té sady 8 vstřikovačů co mám vybrat 4 nejlepší/sobě nejbližší... Nemá s tím někdo nějakou zkušenost?
Subaru Outback 2.5i MY2007
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Zkušenost nemám, ale viděl jsem videa, kde měli takovou testovací mašinku. Byly to průhledný válce, do kterých ty vstřiky vstřikivaly, 1) bylo vidět, jak rozprašují, 2) porovnali po třeba minutě celkovej objem, jestli dávají všechny stejně, resp. jestli některej nedává míň než ostatní.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Díky Vláďo, už jsem zběžně prolítl internet, postavím si tu zkoušečku sám, vesměs na tom nic není a cenovka bude někde okolo 1000 kč. Navíc se ta zkoušečka bude dát použít i při čištění v ultrazvuku - nuceně vstřikovačem cpát nějaký čistič. Navíc to půjde použít i na LPG vstřikovače. taková věc se doma asi neztratí :D
Subaru Outback 2.5i MY2007
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Já to schodou okolností chci stavět taky.
Akorát nechci používat čerpadlo, ale nádobku s palivem chci tlakovat pomocí kompresoru s redukčákem.
Jen bych to rád postavil nějak univerzálně a není mi moc jasné, jestli všechny vstřikovače mají stejnou přírubu na lištu s palivem.
Chtělo by to někde prozkoumat jak to má řešené ta orig. mašina. A vůbec nevím co na ní stojí takové nehorázné peníze.
Akorát nechci používat čerpadlo, ale nádobku s palivem chci tlakovat pomocí kompresoru s redukčákem.
Jen bych to rád postavil nějak univerzálně a není mi moc jasné, jestli všechny vstřikovače mají stejnou přírubu na lištu s palivem.
Chtělo by to někde prozkoumat jak to má řešené ta orig. mašina. A vůbec nevím co na ní stojí takové nehorázné peníze.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1745
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Ta ofiko mašina bude drahá asi kvůli přesnosti a certifikaci. Musí vydržet nějaký tlaky při x hodně použití, což u samo domo, když to fungovat pro 10-20 testů než budeš muset vyměnit nějaký spotřebáky, hadice atd je asi výhra.
Jinak sleduju na YT Driving4answers https://youtube.com/c/mr2mk1hero který si myslím by byl schopný poradit.
Sam si ladí předělávku z atmo na turbo, ručně si ubrušoval vnitřní tvar hlav kolem ventilů a pak si měřil objem a další. Dle videí je to rozumný, šikovný a chytrý maník a myslím, že by se s ním dalo v pohodě konzultovat.
Jinak sleduju na YT Driving4answers https://youtube.com/c/mr2mk1hero který si myslím by byl schopný poradit.
Sam si ladí předělávku z atmo na turbo, ručně si ubrušoval vnitřní tvar hlav kolem ventilů a pak si měřil objem a další. Dle videí je to rozumný, šikovný a chytrý maník a myslím, že by se s ním dalo v pohodě konzultovat.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Aktuální report z bojiště
Se zkoušečkou vstřikovačů jsem na půl cesty, mám sestavenou eletronickou část, jsem schopný připojit, otevřít a zavřít vstřikovač s regulovatelnou frekvencí a délkou otevření. Zbývá doladit počet připojitelných vstřikovačů, který bych chtěl zvednout na 4 ks, tak aby bylo možné v jednom čase testovat a sledovat všechny vstřikovače pro 4 válec... Přidám ještě čtyři odměrné válce, tak aby byly výsledky změřitelné a hurá na testování vstřikovačů. Samozřejmě se celá sestava dá použít i pro čištění v ultrazvuku za použití nuceného oběhu čistidla. Bohužel zatím nemám žádnou schopnou fotku, až to dotáhnu do nějaké rozumné verze založím pro ni vlastní vlákno, není na tom nic složitého ani drahého
Motor je na tom tak, že snad ve středu jedu na výlet do Prahy pro dokončený blok, hlavy i klikovku. Doma už jsou veškerá potřebná těsnění, ve středu taky dojdou ložiska klikového hřídele a ojnic.
Čím se teď zabývám: V neděli jsem z auta vyndal LPG systém, nic složitého, jen je potřeba dát do původního stavu elektroinstalaci, rozebrat část palubky a očesat podvozek. Když už jsem měl rozházený interiér vyměnil jsem kabinový filtr. No a rozházený podvozek mě trochu překvapil, hlavně to jak se tvářil okolo nádrže. Začal jsem se sundáváním plastů okolo lemů kol, prahů, nárazníky... Ve zkratce, bylo rozhodnuto, zadní lemy budu muset trochu vyřezat a vyvařit. Říkám si, to by rovnou chtělo udělat i podběhy. Vzadu i plnící trubku nádrže, jenže to by překážely tlumiče s pružinami, tak taky sundat? Stejně budu instalovat podložky, nojo, ale když už budu tak zasahovat do náprav, nebyo by lepší je rovnou shodit celé a udělat komplet spodek? Odpověď jednoduchá - ano bylo No a než se s nápravami nějak rozebírat, stačilo je prostě oddělit od kastle, tím, že na autě už nebyl výfuk, kardan, převodovka, motor... Takže ve zkratce teď mám přední nápravu vedle zadní hled vedle kastle a motor v Praze
Spodek je tedy kompletně odstrojený (krom brzdového vedení) a už včera večer jsem se rovnou dal do odstrojování přední masky, spodní příčka byla už úplně off, načatá byla už když jsem auto koupil, no a někde jsem jí asi trochu pomohl a k originálnímu tvaru už má fakt daleko. Naštěstí jsem s tím počítal a tak oba díly ze kterých je sbodnutá dokupy už mám. Klimatizaci jsem nechal odsát, Stačí odvrtat svary, odrezit, přivařit nové díly... Zbytek podvozku budu buď brousit, nebo pískovat, podle toho kam se s čím lépe dostanu. Potom proběhne kůra po Předsedovsku (tímto díky za cenné informace z vlákna Předsedovo kredenc Tome ). Nápravy prozatím zůstanou bez zásahu, nápravnice nejsou tak zlé, nikde nic nebouchalo a sundat je z kastle jde snadno, navíc z dárce mám druhý set, takže si je zgenerálnuju i mimo auto někdy v budoucnu... Co ještě ke všemu doplním, tak abych byl se vším opravdu spokojený, repas řízení, které mi už delší dobu prolínalo kolem převodky, nejprve jsem se do opravy chtěl taky pustit za pomoci kamaráda, co dělá hydraulické pístnice atd. Nakonec si ale uštřím trochu času a trápení a pošlu řízení na repas.
Jak bude dokončený podvozek tak se dám do skládání motoru, hlavně kvůli místu na dílně a nečistotám... Otázka za zlatého bludišťáka nakonec
Neví někdo co je tohle? :D Ještě jsem se nedíval do schématu, je to nazlodějkované na bílém a zelenočerveném drátu z druhého konektrou odspod jednotky motoru.
Se zkoušečkou vstřikovačů jsem na půl cesty, mám sestavenou eletronickou část, jsem schopný připojit, otevřít a zavřít vstřikovač s regulovatelnou frekvencí a délkou otevření. Zbývá doladit počet připojitelných vstřikovačů, který bych chtěl zvednout na 4 ks, tak aby bylo možné v jednom čase testovat a sledovat všechny vstřikovače pro 4 válec... Přidám ještě čtyři odměrné válce, tak aby byly výsledky změřitelné a hurá na testování vstřikovačů. Samozřejmě se celá sestava dá použít i pro čištění v ultrazvuku za použití nuceného oběhu čistidla. Bohužel zatím nemám žádnou schopnou fotku, až to dotáhnu do nějaké rozumné verze založím pro ni vlastní vlákno, není na tom nic složitého ani drahého
Motor je na tom tak, že snad ve středu jedu na výlet do Prahy pro dokončený blok, hlavy i klikovku. Doma už jsou veškerá potřebná těsnění, ve středu taky dojdou ložiska klikového hřídele a ojnic.
Čím se teď zabývám: V neděli jsem z auta vyndal LPG systém, nic složitého, jen je potřeba dát do původního stavu elektroinstalaci, rozebrat část palubky a očesat podvozek. Když už jsem měl rozházený interiér vyměnil jsem kabinový filtr. No a rozházený podvozek mě trochu překvapil, hlavně to jak se tvářil okolo nádrže. Začal jsem se sundáváním plastů okolo lemů kol, prahů, nárazníky... Ve zkratce, bylo rozhodnuto, zadní lemy budu muset trochu vyřezat a vyvařit. Říkám si, to by rovnou chtělo udělat i podběhy. Vzadu i plnící trubku nádrže, jenže to by překážely tlumiče s pružinami, tak taky sundat? Stejně budu instalovat podložky, nojo, ale když už budu tak zasahovat do náprav, nebyo by lepší je rovnou shodit celé a udělat komplet spodek? Odpověď jednoduchá - ano bylo No a než se s nápravami nějak rozebírat, stačilo je prostě oddělit od kastle, tím, že na autě už nebyl výfuk, kardan, převodovka, motor... Takže ve zkratce teď mám přední nápravu vedle zadní hled vedle kastle a motor v Praze
Spodek je tedy kompletně odstrojený (krom brzdového vedení) a už včera večer jsem se rovnou dal do odstrojování přední masky, spodní příčka byla už úplně off, načatá byla už když jsem auto koupil, no a někde jsem jí asi trochu pomohl a k originálnímu tvaru už má fakt daleko. Naštěstí jsem s tím počítal a tak oba díly ze kterých je sbodnutá dokupy už mám. Klimatizaci jsem nechal odsát, Stačí odvrtat svary, odrezit, přivařit nové díly... Zbytek podvozku budu buď brousit, nebo pískovat, podle toho kam se s čím lépe dostanu. Potom proběhne kůra po Předsedovsku (tímto díky za cenné informace z vlákna Předsedovo kredenc Tome ). Nápravy prozatím zůstanou bez zásahu, nápravnice nejsou tak zlé, nikde nic nebouchalo a sundat je z kastle jde snadno, navíc z dárce mám druhý set, takže si je zgenerálnuju i mimo auto někdy v budoucnu... Co ještě ke všemu doplním, tak abych byl se vším opravdu spokojený, repas řízení, které mi už delší dobu prolínalo kolem převodky, nejprve jsem se do opravy chtěl taky pustit za pomoci kamaráda, co dělá hydraulické pístnice atd. Nakonec si ale uštřím trochu času a trápení a pošlu řízení na repas.
Jak bude dokončený podvozek tak se dám do skládání motoru, hlavně kvůli místu na dílně a nečistotám... Otázka za zlatého bludišťáka nakonec
Neví někdo co je tohle? :D Ještě jsem se nedíval do schématu, je to nazlodějkované na bílém a zelenočerveném drátu z druhého konektrou odspod jednotky motoru.
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14863
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Se s tím taky nesereš
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Co je to za čip? Není tam 555? To by byl nějaký bličkač/časovač.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Nemam slov. dobře ty!
S tím posledním - mrkni do elektrickýho schématu, co na tom konektoru je na těch pinech, kam to je napojený.
S tím posledním - mrkni do elektrickýho schématu, co na tom konektoru je na těch pinech, kam to je napojený.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49202
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Tome to je pecka !!! Jsem rád, že jsem tě inspiroval. Moc mě to těší !!
Je to super, že to bereš takhle z gruntu. Když máš kde to dělat, je to nejlepší řešení to udělat všechno najednou a pořádně !!
Je to super, že to bereš takhle z gruntu. Když máš kde to dělat, je to nejlepší řešení to udělat všechno najednou a pořádně !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Bílý drát na pinu B4 je signál zadní lambdy. Tak tipuji, že je to její emulátor s 555.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - nesmrtelný Outback BP07 2.5
Kluci díky za podporu, dělá se to hnedka líp
Jinak ten emulátor bude podle mě spravná úvaha. Když jsem vyčetl graf zadní lambdy tak vždy chvíli šel signál, pak stejnou chvíli nic a pak zase signál, stále se stejnou hodnotou a stejnou . Co je teda zvláštní, tak to, že se to asi někomu nepovedlo, nebo umřela některá ze součástek, protože kuře to stejně tu a tam ukazovalo
Jinak mám přední příčku odvrtanou, sem tam trochu trápení najít orezlé body, ale zatím spokojenost, po obědě se dám do pískování a broušení.
Jinak ten emulátor bude podle mě spravná úvaha. Když jsem vyčetl graf zadní lambdy tak vždy chvíli šel signál, pak stejnou chvíli nic a pak zase signál, stále se stejnou hodnotou a stejnou . Co je teda zvláštní, tak to, že se to asi někomu nepovedlo, nebo umřela některá ze součástek, protože kuře to stejně tu a tam ukazovalo
Jinak mám přední příčku odvrtanou, sem tam trochu trápení najít orezlé body, ale zatím spokojenost, po obědě se dám do pískování a broušení.
Subaru Outback 2.5i MY2007