Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Thomass
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 57
Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5

Příspěvek od Thomass »

Po vzoru zdejších skvělých vláken, které mi byli skvělou sbírkou poznatků, nápadů, ale i neduh před koupí (za což patří zdejším členům, zejména uživatelům podvlada a VDC, které tímto zdravím a trochu si beru vlákna jako vzor), si po koupi svého vlastního prvního subaru dovoluji založit i své vlákno. S pár opravami jsem počítal už předem, na nějaké problémy jsem už narazil sám a spousta plánů čekají do doby budoucí. Teď už k autu:

Subaru Outback 2007 (BP)
Motor EJ25 127kW, "fabrické" LPG Vialle, 5MT, barva modrá perleť 64Z
Výbava - krom xenonů a panorama okna asi plná výbava
Najeto při koupi: +-485 000km
Nákupní cena: 75 000,-

Známé problémy při koupi:
- Propadlá TK
- Sjeté celoroční pneu
- Ozývá se spojkové ložisko
- Brzdové destičky kousek před smrtí
- "Povolená" spona výfuku
- Oprýskaný lak na náraznících
- Chybějící přepadová hadička do expanzky
- Únik oleje kolem vany
- "Chybějící" klíč od odnímatelného tažného
- Nedrží ruční brzda
- A na konec koroze povozku, místem lepší, místem horší

Zjištěné závady po koupi/při prvním servisu
- "Povolená" spona se při pokusu o interakci rozpadla :-/
- Vana byla krom netěsnosti i promáčknutá
- Chybějící klíč nebyl potřeba, tažné není uzamykatelné, rozhýbáno a sundáno už při koupi vozu :-D
- Nejspíš nětěsnost kolem gufera klikového hřídele /Edit: Potvrzeno, opraveno/
- Rejdový čep před smrtí /Edit: Nejedná se o rejdový čep, ale kloub z vnitřní strany táhla řízení/
- Spojení svodů a výfuku samodomo, naštěstí jen šrouby

Servis:
5.11.2021 Olej, filtry, svíčky, přetěsněná a vyklepaná vana, nastavení ruční brzdy
15.11.2021 Přezuto na nové zimní Nexen Winguard sport
1.12.2021 Oprava přelámaných kabelů 5. dveří
11.12.2021 "Oprava" táhla pravých zadních dveří, stačilo nasadit na své místo ;-D
20.12.2021 Spoj výfuku, přední brzdové destičky
8.1.2022 Výměna motorového oleje, seřízení ventilových vůlí
26.1.2022 Oprava poškozené trubky ke vstřikovačům, přetěsnění vstřikovačů
17.2.2022 Výměna spojky, tyček a uložení stabilizátoru
18.2.2020 - 27.7.2022 Výměna ložisek kol (všech), výměna tyček stabilizátoůrů a jejich uložení na zadní nápravě, pakny + nastavení chodu ruční brzdy, výměny olejů atd.
3.8.2022 Výměna rozvodů + větší údržba
20.8.2022 Zahájení velké opravy
28.12.2022 Ukončení velké opravy
DSC_0055-WEB-2.jpg
DSC_0044-WEB-2.jpg
DSC_0081.jpg
Moje kratší story
Po dvou rocích provozování Passatu B5 1.9TDi jsem začínal cítit, že by to chtělo jít o level výš a vzhledem k tomu, že částečně prucuji v lese a mimo silnice se pohybuji naprosto běžně tak mi předohrab úplně nestačil, ne že by to nešlo, ale čtyřkola by prostě byla lepší... První myšlenky byly takové, že bych pořídil další B5 ale syncro (poslední kloudná 4x4 od VW). Současně jsem ale přemýšlel nad vysněným outbackem. Po tom, co na passatu klekl motor jsem asi měsíc jezdil Audi a4 2.5tdi quatrro, ze které jsem byl vesměs nadšený, ale nafta nebyla úplně to po čem bych zrovna toužil. Zajel jsem se tedy postupně podívat na pár různých Legacy i Outbacků. Po první zkušební jízdě s Legem 2.0R bylo jasno, že dvoulitr pro mě není, Legacy 2.5 byla o něco jiná písnička, ale musel bych ho dost nazvedat a stejně se mi outbacky líbí víc. Takže postupně se výběr zůžil, až jsem se dostal k tomu svému... :-o
První dojmy z jízdy - Přesednout z přeplňovaných naftových motorů na atmo benzín bylo znát a nějakou chvíli jsem se cítil zase jednou nohou v autoškole. Ale celé to kompenzoval celkový požitek z jízdy, chování v zatáčkách a hlavně v neposlední řadě schopnosti auta v terénu. A teď v zimě je to vůbec jinde, i když si na stálou 4x4 pořád zvykám. >B-)
První dojmy ze servisu - Oproti koncernu VW, na který jsem byl už zvyklý mi přijde spousta technický věcí na subaru vyřešených jednodušeji, nebo minimálně lépe z pohledu jednoduchosti provedení oprav, no uvidíme jak se bude můj názor vyvíjet do budoucna :-D
Ve zkratce, Outback totálně oslnil. [3GEARS]

Současné větší plány:
- Přizvednutí karoserie +-4 cm
- Výroba krycího plechu motoru
- Větší servis po zkráceném intervalu (oleje, filtry, nastavení ventilových vůlí...)
- Kompletní odrezovací procedura podvozku
- Přelakování nárazníků
- A další nápady určitě budou přibývat <:-<
Naposledy upravil(a) Thomass dne úte pro 27, 2022 9:49 am, celkem upraveno 9 x.
Subaru Outback 2.5i MY2007
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od VDC »

Tome vítej mezi námi, jsem rád, že ti naše vlákna s Vláďou byla inspirací. :-)
Musím říct, že obdivuji tvoji odvahu. Koupit káru s plynem se skoro půlmíčem na krku, to bych se upřímně bál. Ale kdo se bojí, sere v síni. :-DDD
Lze ti jen popřát, aby to nějak fungovalo a známky opotřebení se projevovaly tak nějak postupně a ne všechny najednou. Protože co si budeme namlouvat, při tomhle nájezdu už je na tom autě všechno za hranicí životnosti.
Co se servisu týče, tak na podvozku není nic složitýho a ve výsledku, není nic zásadně složitýho nebo složitějšího ani kolem motoru.
Podložky doporučuji max 35 mm, lze tam narvat víc, ale je to na úkor životnosti silentbloků zadní nápravy, které jsou pak zbytečně namáhány.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od Tapan »

Vítej a ať to jezdí!
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od podvlada »

Vítej u nás, děkuji za zmínku, jsem rád, že jsem mohl být inspirací a nezbývá než popřát ať to co nejvíc času jezdí :-)
Máš odvahu, to jo. Budiž ti útěchou, že většina věcí se dá vyměnit před barákem na koleni.

Jak píše Tomáš - VDC, tak bez dalších úprav jsou na hraně tak ty cca 3 cm jen pomocí podložek. Pokud bys podkládal i nápravnici vzadu, tak opět cca 2 - 3 cm navíc. Silentbloky trpí, ale spíš jen ty tovární (sendvič kov - navulkanizovaná guma - kov), který nedovolí se otočit (pokud to je našroubovaný a utažený v provozní pozici. Jak jsem dal polyuretanový StrongFlexy, tak ty jsou "volně", mohou se otáčet, a nastrkat to pak zpět na auto s liftem šlo mnohem líp. Tohle všechno platí u zadní nápravy. Vpředu už moc víc jak ty 3 - 4 cm max nevymyslíš, a je dobrý si ty podložky nad tlumiče nechat udělat "s offsetem", tedy takový, kde ta horní plocha je vůči spodní posunutá, aby šel u MacPhersonu líp nastavit odklon. Jinak budeš mít kola jak prázdná tatrovka :-D

Jak říkáš, pozitiva těchhle aut jsou jinde než v mocnym zátahu vocpoda. :-) Tak držím palce a neboj se tu zeptat kdyby něco. ;-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od Cliffer »

Vítej tu! Hrozně mě těší, že se tu množí lidi s BPčkama. :-)
Jak tu bylo řečeno lift do 30-35 mm. Já doporučuju při liftu vzadu o 35 mm podložit i nápravnici o 20 mm. Další 1 cm dostaneš pokud tam dáš větší kola. Bez problémů se vejdou 215/65 R16 jen je nezapíšeš do TP ale valná většina subaráků to neřeší.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od podvlada »

Jo, ještě drobnost, mně se s 35mm podložkami už nevešel stabilizátor. Tyčky ("kosti") kolidovaly s něčím na nápravě, už nevím s čím. Tak ho tam nemám, nepozoruju žádný negativní vlastnosti. Teď, když mam i podloženou nápravnici by zpět asi už šel, ale prdim na to.

Pneu 215/65 R16 zapíšeš, jen to neni jednoduchý a je potřeba to řešit individuálně. :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od bushman1 »

485 tisíc s originál Vialle je velká odvaha. Jsem zvědav na vývoj servisu tohoto vozu.
Jakmile se to LPG začne sypat, tak doporučuji celý předek LPG vykuchat, nechat jen nádrž a rozvody a vrazit tam Magic. Ekonomicky to vyjde lépe.
Alespoň tak jsem to udělal já. Stálo mě to tenkrát 12 tisíc.
Na druhou stranu Vialle montáž má legislativní výhodu v prodlužování revize nádrže donekonečna.
Já ji musel u Magicu po 10 letech vyměnit.

Jinak já jsem trochu "závodník", takže mě ta dvaapůlka 127kW přišla zdechlá. Ale jsou tu lidi, co si ji dynamicky chválí.
Takže je to dost subjektivní.
Ono to těžké Subárko se čtyřkolkou výkonově odpovídá nějaké 110kW atmosférické předokolce.
A zátah turbodieselu je ve spodním spektru otáček samozřejmě jiné kafe než ta atmosféra.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od dzavel »

Kdo ti to prosím tě předělával z vialle na magic? Jaký systém jsi měl, LPI nebo LPG ?Byl jsem v HL propanu a tam mi řekli, že se musí dát nové vše, včetně hadic, nádrže...prostě vše.
Nádrž vialle nelze prodloužit do nekonečna. Ověřeno u pana Coubala z Prahy, který dělal montáž.
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od dracekvo »

Musím potvrdit tvoje slova. Momentálně si servisuju A4 a je to prostě složitější a vše méně přístupné. U subaru jde vše jednoduše rozebrat, vyměnit. Teda kromě svíček a štelování ventilů.
A koukám, že jsi docela dobrodruh vzít takový auto. Tak ať slouží.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od VDC »

Tade je sice hezký, že se tu množí lidi s BPčkama, ale není to zase takový překvápko, když už se to dá koupit za kilo a méně. :-)
Zase se všimni, jak tu ubejvaj BH. Z lidí, co se jim to nerozpadá pod zadkem už jsme tu akorát já, SPM, US biker a Pafka. :-)

Jestli si to dobře pamatuju, tak Bushman z toho taky nevyndaval Viale, ale nějakej Teleflex, takže plynnou fázi. Vyndat Viale a dát Magic by myslím znamenalo komplet vyndat Viale a udělat komplet Magic, takže by to nebylo za 12, ale za regulerní cenu nový vestavby.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od masha »

VDC píše:Tade je sice hezký, že se tu množí lidi s BPčkama, ale není to zase takový překvápko, když už se to dá koupit za kilo a méně. :-)
Zase se všimni, jak tu ubejvaj BH. Z lidí, co se jim to nerozpadá pod zadkem už jsme tu akorát já, SPM, US biker a Pafka. :-)

Jestli si to dobře pamatuju, tak Bushman z toho taky nevyndaval Viale, ale nějakej Teleflex, takže plynnou fázi. Vyndat Viale a dát Magic by myslím znamenalo komplet vyndat Viale a udělat komplet Magic, takže by to nebylo za 12, ale za regulerní cenu nový vestavby.
Já bych si teda u SPM nebyl tak jistej ObrázekObrázekObrázekObrázek

Každopádně jako majitel BP jsem rád, že se množí BP ;-) Ať to slouží bez problémů Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od bushman1 »

Já měl Teleflex.
Takže s tím Magicem to byla plynná fáze za plynnou fázi.
Jak nad tím přemýšlím, tak u Vialle to nebude tak jednoduché, protože máš nějaké komponenty i v nádrži, ne?
Takže by muselo asi fakt vše ven.
A to info o prodlužování revize nádrže vždy po 10 letech mám od Coubala. Vialle mělo jako jediné v ČR výjimku.
Jenže možná se to změnilo a už to neplatí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od VDC »

Viale má výjimku pořád, ale ne do nekonečna, ale myslím, že pouze jednou.
Viale je konstrukčně a funkčně úplně jiný systém. V nádrži je čerpadlo, to pumpuje dopředu kapalný plyn a ten je nějak, nevím jak, vstřikován v kapalné fázi do motoru. Takže je tam úplně všechno jinak. Jiné vedení, jiná elektrika, předpokládám, že i jiné napojení na sací potrubí.
Prostě při výměně by to bylo všechno vytrhat a všechno namontovat. Počínaje nádrží, přes vedení, reduktor, vstřikovače, elektriku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od parabolD »

VDC píše:Z lidí, co se jim to nerozpadá pod zadkem už jsme tu akorát já, SPM, US biker a Pafka. :-)
No dovolte...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovo první subaru - Outback BP07 2.5

Příspěvek od VDC »

Tome promiň, kaju se a omlouvám !!! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“