Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
podvlada: přesunuto z jiného tématu
uz dlouho nikdo neprispel do tohohle obecneho skoda vlakna ...
a jelikoz jsme se zde neodvazil zalozit autu stranku, tak me nenapada, kde jinde to dat, tak pisu sem
jak vsichni jiste vite, "resim" problem s debilne sjetyma gumama ...
(vnitrky obou prednich letch gum)
Auto vypada v pořádku. Geometrie je v pořádku
sjeti gum odpovida spatne sbihavosti .. teda spis rozbihavosti nebo silenemu odklonu... ani jedno neni videt.
fakta: jezdim nestandardne ... na tohle auto. "trapim" ho nejen na rovinkach, ale i v zatackach, na kruhacich apod ..
autu nic na pohled servisu neni. servis dostava pravidelny. najeto zatim asi 50tkm. zimni gumy prezivaji. letni nedojely. kola stejna.
teorie: na to me navedl HonzaCZ .. ono bude spatne neco pri "zatezi" ...
hledal jsme něco kolem tech prednich naprav a nasel jsem nejake komplikace v testu ojete oktavky.
pekne popsali, ze kdyz se vymacka zadni silenblok spodniho ramene predni napravy, auto "ziska" rozbihavost na predku.
vim, ze mym stylem jizdy tenhle silenblok trpi. na sharanu jsem ho rozrhal (je velky jak moje pest, nic maleho) ...
to mi tvrdili, ze to u vsech zpuchri a rozpadne se starim. ze roztrhany ho nikdy nevideli ...
takze mam teorii, ze kdyz ten predek zatezuju v zatacce moc, ten silentblok "uhne" a vnejsi kolo se vytoci jeste vic ven a dre se vnitrkem ...
na "schematu" je to dil 2 ...
nemyslim, zeby byl zniceny. to bych poznal v rizeni. ale asi je mekky ...
normlane je to velka guma
bude podobny tomuto:
https://www.bsrczech.cz/produkt/wishbon ... uperb-2015
a uvazuju, zebych tam dal neco "presnejsiho" .. co mi tu geometrii podrzi ..
https://www.bsrczech.cz/produkt/wishbon ... uperb-2015
dotazy:
1) dava to nejaky smysl nebo je to kravina?
2) ma smysl vymenit jeden silenblok a zbytek nechat?
nepotrebuju zavodak (skoro) .. chci jen vyresit ty gumy ..
podvlada: dik za prostor
uz dlouho nikdo neprispel do tohohle obecneho skoda vlakna ...
a jelikoz jsme se zde neodvazil zalozit autu stranku, tak me nenapada, kde jinde to dat, tak pisu sem
jak vsichni jiste vite, "resim" problem s debilne sjetyma gumama ...
(vnitrky obou prednich letch gum)
Auto vypada v pořádku. Geometrie je v pořádku
sjeti gum odpovida spatne sbihavosti .. teda spis rozbihavosti nebo silenemu odklonu... ani jedno neni videt.
fakta: jezdim nestandardne ... na tohle auto. "trapim" ho nejen na rovinkach, ale i v zatackach, na kruhacich apod ..
autu nic na pohled servisu neni. servis dostava pravidelny. najeto zatim asi 50tkm. zimni gumy prezivaji. letni nedojely. kola stejna.
teorie: na to me navedl HonzaCZ .. ono bude spatne neco pri "zatezi" ...
hledal jsme něco kolem tech prednich naprav a nasel jsem nejake komplikace v testu ojete oktavky.
pekne popsali, ze kdyz se vymacka zadni silenblok spodniho ramene predni napravy, auto "ziska" rozbihavost na predku.
vim, ze mym stylem jizdy tenhle silenblok trpi. na sharanu jsem ho rozrhal (je velky jak moje pest, nic maleho) ...
to mi tvrdili, ze to u vsech zpuchri a rozpadne se starim. ze roztrhany ho nikdy nevideli ...
takze mam teorii, ze kdyz ten predek zatezuju v zatacce moc, ten silentblok "uhne" a vnejsi kolo se vytoci jeste vic ven a dre se vnitrkem ...
na "schematu" je to dil 2 ...
nemyslim, zeby byl zniceny. to bych poznal v rizeni. ale asi je mekky ...
normlane je to velka guma
bude podobny tomuto:
https://www.bsrczech.cz/produkt/wishbon ... uperb-2015
a uvazuju, zebych tam dal neco "presnejsiho" .. co mi tu geometrii podrzi ..
https://www.bsrczech.cz/produkt/wishbon ... uperb-2015
dotazy:
1) dava to nejaky smysl nebo je to kravina?
2) ma smysl vymenit jeden silenblok a zbytek nechat?
nepotrebuju zavodak (skoro) .. chci jen vyresit ty gumy ..
podvlada: dik za prostor
Naposledy upravil(a) hamoun dne pát pro 03, 2021 11:31 am, celkem upraveno 1 x.
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
Smysl to určitě dává. Pokud jsou volné ty zadní siletbloky předních ramen, tak se při každém brzdění kola rozjedou a víc se zatěžuje vnitřní část.
Mě na toto upozorňoval několikrát i technik STK u Forestera, ale tam se nic takového nedělo.
Mě na toto upozorňoval několikrát i technik STK u Forestera, ale tam se nic takového nedělo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
Děkuji za reakci !
Volné zatím nebudou ...
Na to mají málo km ...
Spíš je podezřívám, že jsou od výroby měkké ... (prostě limuzína na klidné a rychlé přesuny)
Houby se vyznám v tom, jak přední náprava funguje .. co má na co vliv ...
Nicméně, pokud je to závislé na brzdění ... tak ... brzdím taky hodně ... a dost intenzivně (jsem sračka) ... tím by se to všechno vysvětlovalo ještě více ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Volné zatím nebudou ...
Na to mají málo km ...
Spíš je podezřívám, že jsou od výroby měkké ... (prostě limuzína na klidné a rychlé přesuny)
Houby se vyznám v tom, jak přední náprava funguje .. co má na co vliv ...
Nicméně, pokud je to závislé na brzdění ... tak ... brzdím taky hodně ... a dost intenzivně (jsem sračka) ... tím by se to všechno vysvětlovalo ještě více ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
Zadní silenblok předního ramene jsem měl na svém 328i e 36 vymačkaný a měkký a poznal sem to hned, autu třepalo řízení v rychlosti 70-90km/h. Divím se, že ti to nic nedělá. Možná má na to vliv, že předek je zatížen pohonem,ale i tak. Vibrace žádné?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6
Nene. Řízení přesné... pokud se to dá u koncernu říci žádné vibrace !
U sharana, když byly ko, taky jsem jsem to poznal
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
U sharana, když byly ko, taky jsem jsem to poznal
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
To by chtělo dát někam pod auto gopro kameru, a podivat se co to dělá při brždění a zatáčení.
Nicméně podle geometrie máš vepředu rozbíhavost (plusové hodnoty), sice velmi malou, ale při zatížení (brzdy, zatáčení) se většinou rozbíhavost zvyšuje. Takže bych spíš zkusil překecat lidi z geometrie, ať ti tam dají sbíhavost, desetinu do mínusu na každou stranu (možná i dvě). Akorát se budou cukat, protože to bude mimo rozsah továrních hodnot. Takže je musíš překecat, ať to udělají mimo záznamy co jdou k servisce.
Nicméně podle geometrie máš vepředu rozbíhavost (plusové hodnoty), sice velmi malou, ale při zatížení (brzdy, zatáčení) se většinou rozbíhavost zvyšuje. Takže bych spíš zkusil překecat lidi z geometrie, ať ti tam dají sbíhavost, desetinu do mínusu na každou stranu (možná i dvě). Akorát se budou cukat, protože to bude mimo rozsah továrních hodnot. Takže je musíš překecat, ať to udělají mimo záznamy co jdou k servisce.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
aha .. mi to vysvetloval pri predani auta po geometrii opacne .. ze sbihavost byla ok (ze byla, nebyla rozbihavost),
ale nastavili ji vzhledem k tem ojetym gumam o neco "vetsi" ...
(coz bylo teda na prani ... jinak by s tim nic nedelali ... )
s tou kamerou me to napadlo tez .. ale nemam ..
a nerad bych ji nekomu rozbil
ale nastavili ji vzhledem k tem ojetym gumam o neco "vetsi" ...
(coz bylo teda na prani ... jinak by s tim nic nedelali ... )
s tou kamerou me to napadlo tez .. ale nemam ..
a nerad bych ji nekomu rozbil
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
Na tvým místě bych se kouknul někam kde to tuněj. Nebo spíš bych tu firmu oslovil a celý to s nima prokonzultoval. U Škodovky jich bude určitě dost
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14706
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
Já myslel, že konzern se jenom pičuje. Teda čipuje. Co chceš tunit na Superbu? Je to dlouhej plechovej kvádr, krerej má volant jen proto, že jsou na to zákazníci zvyklí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
jo .. vsichni lepi kridla, prahy, lizatka, prodavaji nizke podvozky a podobne pi*oviny ...
lidi na forech resi spis detailery, nez by se svezli ...
nevim o nikom ... :(
ale rozhlizim se ...
...a prave, jak jsem prochazel alespon nabidku silentbloku pro dane podvozky, nasel jsem mimo ten web, co jsem psal vyse i nektere, ktere mely jen ty jedny konkretni silenbloky, ktere podezrivam ... tak jsem si rikal, ze je to treba znamy problem ... i kdyz se o nem nemuzu nikde docist ...
lidi na forech resi spis detailery, nez by se svezli ...
nevim o nikom ... :(
ale rozhlizim se ...
...a prave, jak jsem prochazel alespon nabidku silentbloku pro dane podvozky, nasel jsem mimo ten web, co jsem psal vyse i nektere, ktere mely jen ty jedny konkretni silenbloky, ktere podezrivam ... tak jsem si rikal, ze je to treba znamy problem ... i kdyz se o nem nemuzu nikde docist ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
a cipovat jsem chtel puvodne taky, ale jednak cekam na konec zaruky a jednak chci mit jistotu, ze to k necemu bude a podovozek bude minimalne funkcni, kdyz ne lepsi .. takze mi ty gumy trochu sebraly plany do budoucna ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
Nedávno tu proběhlo video od gt sports technologi. Tak bych klidně začal tam.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
Tohle jsme opakovaně a pořád dokola řešili v minulej firmě téměř na všech oktávkách a superbech. Nová firemní auta, takže vše na záruku a nikdy nám pořádně neřekli, co s tím je a proč se to děje. Nejdřív si vždycky hráli s geometrií (zřejmě nastavovali co možná největší sbíhavost), ale když pak šla do háje i druhá sada gum, tak měnili díly uložení. Od jednoho auta se mi po takovéto záruční opravě dostal do rukou servisní list a dost mě překvapilo, že tam kromě silentbloků a čepů byla i spodní ramena...
Tohle je poměrně častý problém u ŠO i ŠS s 2.0 TDI a náhonem jen na předek. Neřešili jsme to ani u jedné čtyřkolky a ani u passatů a ani u golfa. Jen u škodovek a VW Caddy.
Ve škodováckejch servisech by s tím měli mít bohaté zkušenosti.
Tohle je poměrně častý problém u ŠO i ŠS s 2.0 TDI a náhonem jen na předek. Neřešili jsme to ani u jedné čtyřkolky a ani u passatů a ani u golfa. Jen u škodovek a VW Caddy.
Ve škodováckejch servisech by s tím měli mít bohaté zkušenosti.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
Aha, tak jsem to popletl, je to obráceně, kladné hodnoty jsou sbíhavost, záporné rozbíhavost. Takže ti to nastavili dobře (mírná sbíhavost), ale klidně jestě mohli přidat a vešli by se do továrních limitů
Jsem si říkal, že by měli někde rozbíhavost jako defaultní nastavení. Většinou se dává sbíhavost, protože ta auto více jakoby stabilzuje a zklidňuje.
Bekr: na volvu jsem měnil taky celé rameno, dodávají se s nalisovanýma silentblokama, takže jenom sundáš rameno a vrazíš tam nový. Nikdo se nemusí prčit s lisováním silentbloků. A cenově ta druhovýroba byla v podstatě za cenu těch silentbloků bral jsem Lomfeder a vyšel na 1500Kč kus). Předpokládám, že prvovýroba na tom bude podobně.
Jsem si říkal, že by měli někde rozbíhavost jako defaultní nastavení. Většinou se dává sbíhavost, protože ta auto více jakoby stabilzuje a zklidňuje.
Bekr: na volvu jsem měnil taky celé rameno, dodávají se s nalisovanýma silentblokama, takže jenom sundáš rameno a vrazíš tam nový. Nikdo se nemusí prčit s lisováním silentbloků. A cenově ta druhovýroba byla v podstatě za cenu těch silentbloků bral jsem Lomfeder a vyšel na 1500Kč kus). Předpokládám, že prvovýroba na tom bude podobně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Slepice - Sjíždění vnitřku pneumatik, geometrie
díky. napsal jsem jim. uvidíme. rád pak od nich vezmu i ten chiptuning
díky za postreh. u nas se tvari, ze to nikdy nevideli a ze to bude normalni vlastnost auta ...
pritom to neni maly servis Auto Heller Opava - patri pod Porsche Inter Auto CZ
presne to jsem si taky rikal, ze to mohli dat na ty limity na max. sbihavost .. kdyz uz jsem platil nejen zamereni, ale i serizeni ..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008