Moje XV
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22553
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Moje XV
Já nevim, mně praskalo skoro každý auto... kdysi služební 1.6 octavie vydávala po dojezdu z dálnice rány, že jsem si nebyl jistej, jestli se nerozletí do stran (částečně tomu asi nahrává, že bydlim kousek od dálnice, takže dojedu domů s poměrně rozpáleným autem).
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3622
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Moje XV
Ja kdyz jsem tenkrat ve stredoveku koupil to moje, tak to praskalo az jsem mel strach jestli tam neco nehori. Casem se to zmirni.
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1344
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Moje XV
to budou ty krycí plechy na vejfuku, u SG to dělalo taky, než odrezly
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Re: Moje XV
Mám za sebou už asi 1500km, takže první postřehy - hlavně pro ty, co se třeba rozhodují, jaké auto koupit.
Celkový dojem zvenku i zvenčí: paráda. Interiér opravdu hodně překvapil, krásný design palubní desky, ovladače, grafiky na displeji - rozhodně nemám dojem, že sedím v obskurním japonci, tohle už vypadá jako evropská prémiovka. Jediný úlet v interiéru jsou retrotlačítka vyhřívání sedaček, ty jim asi ve skladu zbyly.
Jízda: první dojem při zkušební jízdě byl "hele vrátil se mi Outback" - i kdyby někdo přelepil všechny loga, tak se po prvním otočení volantem okamžitě pozná Subaru. Podvozek rozhodně není nijak tvrdý nebo kodrcavý, přitom se to ale v zatáčkách chová naprosto mravně, nenaklání a jede jako po kolejích. Slyšel jsem od předsedy, že se jim to po faceliftu povedlo dobře naladit a realita je nakonec ještě lepší, než jsem čekal. Zatáčet se tomu vyloženě chce. Zatím to do zatáček a dálničním nájezdů nijak nehrotím, to až si na auto víc zvyknu a přijdou zase letní gumy a suché silnice, ale věřím, že to bude OK.
Hodně zvědavý jsem byl na chování na dálnici - právě proto, že to auto není na dálnici určené, ale když můj busík v zimě odpočívá, musí XV těch pár měsíců zastat všechno. Tady nastalo velké překvapení - auto je moc pěkně odhlučněné a díky CVT netočí v ustálené rychlosti nijak moc - ticho jak má být. Po zkušenostech ze starší krátce zpřevodované Imprezy jsem se trochu bál, ale zbytečně. Naopak jsem se podivil, že auto je na dálnici, když není úplně perfektní povrch, lehce nervózní. Není to nijak dramatické, ale přece jen se pozná, že to není žádný dálniční křižník. Ve stabilitě jízdy rovně prostě jasně vede busík, dvoumetrovému rozvoru a skoro dvou a půl tunám váhy nemůže malé krátké XV konkurovat. I BH Outback byl stabilnější. Ve finále se ale jede po dálnici díky ES velice příjemně, hlavně když je hustý provoz a vezu se za autem přede mnou.
Úlety: retrotlačítka jsem už zmínil, chybějící 12V zásuvku v kufru taky. Nechápu proč auto nemá hold režim i na rovině jako třeba Ascent nebo Outback BS, no ale budiž, tak si ten knoflík tempomatu pokaždé zmáčknu. Protože zásadně vypínám start-stop, dostal jsem napoprvé na křižovatce menší šok: čekám si tak na červené, najednou se zepředu ozve hlasité "peng", změní se otáčky motoru - co se to děje, něco upadlo? Ne, to se jenom připnul kompresor klimy úplně stejnou retro spojkou jako u dvacet let starého Outbacka. V takhle novém pěkném autě to člověk nečeká, všichni ostatní už to řeší úplně jinak. Tak snad je to aspoň třeba spolehlivější nebo servisně levnější...
Zajímavý je studený start když je pod nulou: písty sice zatím neklapou jako u EJ motorů, ale stejně řídící jednotka nervózně hledá optimální otáčky a každou chvíli trochu ubere nebo přidá - opět čisté retro. Zde bych měl jeden dotaz: mám tam přímý nebo nepřímý vstřik? Jak to poznám? Popsaný efekt vypadá spíš na nepřímý vstřik a podle wikipedie přišel opravdu přímý vstřik pro FB20 až kolem 2019 zhruba s hybridem...ví to někdo přesně?
Spotřeba: na cestě 17km do práce se studeným startem dle palubního počítače kolem osmi litrů, na dálku na dálnici kde se občas jede hodně rychle taky tak. Čistě ve městě...se na to radši nedívám, zvlášť ne v zimě.
ES a CVT: to je na delší povídání, to někdy příště. Ale dá se to.
Takže prozatímní závěr: celkově samá pozitiva a sociální jistoty....
Celkový dojem zvenku i zvenčí: paráda. Interiér opravdu hodně překvapil, krásný design palubní desky, ovladače, grafiky na displeji - rozhodně nemám dojem, že sedím v obskurním japonci, tohle už vypadá jako evropská prémiovka. Jediný úlet v interiéru jsou retrotlačítka vyhřívání sedaček, ty jim asi ve skladu zbyly.
Jízda: první dojem při zkušební jízdě byl "hele vrátil se mi Outback" - i kdyby někdo přelepil všechny loga, tak se po prvním otočení volantem okamžitě pozná Subaru. Podvozek rozhodně není nijak tvrdý nebo kodrcavý, přitom se to ale v zatáčkách chová naprosto mravně, nenaklání a jede jako po kolejích. Slyšel jsem od předsedy, že se jim to po faceliftu povedlo dobře naladit a realita je nakonec ještě lepší, než jsem čekal. Zatáčet se tomu vyloženě chce. Zatím to do zatáček a dálničním nájezdů nijak nehrotím, to až si na auto víc zvyknu a přijdou zase letní gumy a suché silnice, ale věřím, že to bude OK.
Hodně zvědavý jsem byl na chování na dálnici - právě proto, že to auto není na dálnici určené, ale když můj busík v zimě odpočívá, musí XV těch pár měsíců zastat všechno. Tady nastalo velké překvapení - auto je moc pěkně odhlučněné a díky CVT netočí v ustálené rychlosti nijak moc - ticho jak má být. Po zkušenostech ze starší krátce zpřevodované Imprezy jsem se trochu bál, ale zbytečně. Naopak jsem se podivil, že auto je na dálnici, když není úplně perfektní povrch, lehce nervózní. Není to nijak dramatické, ale přece jen se pozná, že to není žádný dálniční křižník. Ve stabilitě jízdy rovně prostě jasně vede busík, dvoumetrovému rozvoru a skoro dvou a půl tunám váhy nemůže malé krátké XV konkurovat. I BH Outback byl stabilnější. Ve finále se ale jede po dálnici díky ES velice příjemně, hlavně když je hustý provoz a vezu se za autem přede mnou.
Úlety: retrotlačítka jsem už zmínil, chybějící 12V zásuvku v kufru taky. Nechápu proč auto nemá hold režim i na rovině jako třeba Ascent nebo Outback BS, no ale budiž, tak si ten knoflík tempomatu pokaždé zmáčknu. Protože zásadně vypínám start-stop, dostal jsem napoprvé na křižovatce menší šok: čekám si tak na červené, najednou se zepředu ozve hlasité "peng", změní se otáčky motoru - co se to děje, něco upadlo? Ne, to se jenom připnul kompresor klimy úplně stejnou retro spojkou jako u dvacet let starého Outbacka. V takhle novém pěkném autě to člověk nečeká, všichni ostatní už to řeší úplně jinak. Tak snad je to aspoň třeba spolehlivější nebo servisně levnější...
Zajímavý je studený start když je pod nulou: písty sice zatím neklapou jako u EJ motorů, ale stejně řídící jednotka nervózně hledá optimální otáčky a každou chvíli trochu ubere nebo přidá - opět čisté retro. Zde bych měl jeden dotaz: mám tam přímý nebo nepřímý vstřik? Jak to poznám? Popsaný efekt vypadá spíš na nepřímý vstřik a podle wikipedie přišel opravdu přímý vstřik pro FB20 až kolem 2019 zhruba s hybridem...ví to někdo přesně?
Spotřeba: na cestě 17km do práce se studeným startem dle palubního počítače kolem osmi litrů, na dálku na dálnici kde se občas jede hodně rychle taky tak. Čistě ve městě...se na to radši nedívám, zvlášť ne v zimě.
ES a CVT: to je na delší povídání, to někdy příště. Ale dá se to.
Takže prozatímní závěr: celkově samá pozitiva a sociální jistoty....
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Moje XV
V meste v zime budes na 12:)
To by mal byt este nepriamy vstrek.
Ten "peng" stve aj mna - to mohlo byt uz inak. A nie regulovat stylom full on/off.
To by mal byt este nepriamy vstrek.
Ten "peng" stve aj mna - to mohlo byt uz inak. A nie regulovat stylom full on/off.
Re: Moje XV
Jo, a ještě jedna pakárna: normálně se snad auto smí rozjet jen když pustíš brzdu, nebo šlápneš na plyn nebo povolíš mechanickou ruční brzdu??? Pokud vím, tak se auto nesmí rozjet zmáčknutím tlačítka na volantu?
A přece to jde: když stojíš a tempomat ukazuje "HOLD" a zmáčkneš na volantu tlačítko tempomat, celý tempomat i režim hold se vypnou, ale místo aby se automaticky zatáhla ručka (jako když si třeba odepneš pás) se auto začne rozjíždět!!!
Stačí si splést knoflík zrovna když třeba v zácpě těsně před autem v metrové mezeře přechází chodec...
Tohle soudruzi z Nipponu fakt nedomysleli.
A přece to jde: když stojíš a tempomat ukazuje "HOLD" a zmáčkneš na volantu tlačítko tempomat, celý tempomat i režim hold se vypnou, ale místo aby se automaticky zatáhla ručka (jako když si třeba odepneš pás) se auto začne rozjíždět!!!
Stačí si splést knoflík zrovna když třeba v zácpě těsně před autem v metrové mezeře přechází chodec...
Tohle soudruzi z Nipponu fakt nedomysleli.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22553
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Moje XV
K tomu peng jak geniálně se to řeší v nových autech jsem už psal... U tý mojí i20 to údajně funguje tak, že se vstřikovacím ventilem řídí množství chladiva v okruhu. Regulace je teda nějak lineární, nedělá to peng, na tom malém motoru když to běží naplno, tak je znát, že to vůbec nejede (a žere jak tank), ale nejede to pořád stejně blbě - není to, že by tamněco seplo a najednou to přestalo jet. Potud výhody. Nevýhoda je, že ten kompresor se pak točí pořád... a mazivo je obsažené v tom chladivu. Takže zatímco když uteče chladivo u aut, která dělají peng, tak přestanou dělat peng, protože ochrana ten kompresor prostě nesepne a jede to. Tady se ale kompresor bez chladiva/maziva točí dál, až ho to zničí. Já s tím jezdil pár měsíců, než jsem to nechal doplnit (protože proč to opravovat v zimě) a kompresor je přikouřenej, že to ani po doplnění nechladí úplně nejlíp. Kompresor z druhovýroby stojí asi 10 tisíc, nekup to...
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 860
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje XV
Tak to je skvělé! Jsem rád, že jsi spoko. S dovolením jsem tuto tvou recenzi poslal kamarádovi, který také uvažuje o XVoutback píše:Mám za sebou už asi 1500km, takže první postřehy - hlavně pro ty, co se třeba rozhodují, jaké auto koupit.
Celkový dojem zvenku i zvenčí: paráda. Interiér opravdu hodně překvapil, krásný design palubní desky, ovladače, grafiky na displeji - rozhodně nemám dojem, že sedím v obskurním japonci, tohle už vypadá jako evropská prémiovka. Jediný úlet v interiéru jsou retrotlačítka vyhřívání sedaček, ty jim asi ve skladu zbyly
..............................
Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) quickly dne ned pro 05, 2021 4:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Zkrácená citace
Důvod: Zkrácená citace
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje XV
Láďo jsem rád, že pozitiva jednoznačně převažujou !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Moje XV
Tak jsem se prvně povozil na sněhu a překvapení: na výjezdu ze zatáčky přetáčivý smyk, pěkně podchycený VDC samozřejmě, ale stejně je to zvláštní, protože Outback byl spíš nedotáčivý. Je to tím že už nemám VTD? Nebo proč?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Moje XV
Dnes mi přišla úřední svolávačka na (možná) blbě dotažený zadní stabilizátor. Ach jo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Moje XV
Stav se tam až pojedeš někdy kolem nebo při pravidelné prohlídce, až příjde čas..., a je to.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16117
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje XV
Když jsem dostal podobný papír na SJ, tak jsem vždy volal k Chalupum a ti mi řekli, zda stačí až při dalším servisu nebo raději hned.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Moje XV
Tak oni píšou, že to napřed jen rachotí a až pak upadne. Tak to snad ještě vánoční dva tisíce km vydrží...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22553
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Moje XV
Tak zrovna dotahnout stabilizator je prace na dve minuty. Zvladlo to i drevo jako ja
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk