Poškodene závity na štiftoch kolies

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Uživatelský avatar
bl4ck5un
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 06, 2020 1:14 pm

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od bl4ck5un »

Tak jasně, že s citem se to nestane tam ani tam. Ale asi jsme to probírali vzhledem třeba k mému Fordu, který má taky matice a třeba letos mi je v pneuservisu po defektu zatáhli na fest (klíč + lešenářská trubka na povolení), závit přesto přežil.
Ale prodávám, jak jsem nakoupil. Já si z toho odnesl to, že se k Subaru chovám ještě trochu citlivěji, než dřív.
Subaru Outback 2.5i Active MY19
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od námořník »

Tak to jsi si odnesl dobře.
Jinak trubkou se povolují i Subaru a taky se hned nemusí měnit štefty :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od petr »

chce to ten momenťák , stačí si ho půjčit ne hned kupovat , pro hrubou představu, já ho nikdy moc nepoužíval a teď když ho mám jsem zjistil , že jsem skoro vše utahoval výrazně víc, včetně kol, než se má , nadruhou stranu i když jsem ty kola utahoval místo předepsaných asi 120nm daleko víc, typuju tak kolem 180nm nikdy jsem tím nic nepoškodil , dnes utahuju 140nm , protože při 120nm se mi vyjímečně stalo , že se mi některý šroub povolil
typuju že v servise spěchali nebo dělali kraviny a narvali to přes závit , nebo to fakt brutálně přetáhli
taky jsem si myslel , že utahuju vše s citem a vlastně dá se že jsem nic nezničil , ale ten cit mám trochu posunutý výš než jsem si myslel , nevím jak to napsat , ale asi chápete co chcu říct ;-D
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od mnov »

Forester SG má předepsaný moment 90 Nm. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Markus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: čtv bře 21, 2019 6:23 am
Jméno a příjmení: Markus

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od Markus »

VDC: Závity s 1,25mm stúpaním sú samozrejme štandardne aj keď menej používane ako tie s 1,5mm. Nieje pravda, že všetci Japonci používaju 1,25. Naopak je to len Subaru a Nissan. Ostatní (Honda, Mazda, Toyota...) maju 1,5. Môžeš si to pozrieť napr. na tomto linku:
https://cartreatments.com/lug-nut-sizes-types/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od zhor »

Podle mě je za tím lenost. Matky vždycky prvně chytnu rukou na závit, a pak je teprve vezmu utahovákem. Pokud ji někdo hodí do utahováku (obzvláště vzduchového), a napere to tam silou, tak to pak dopadá, a ten jemnější závit je podle mě náchylnější, na to aby se chytnul přes závit. Když jsem auto koupil, tak tam byl taky podobnej problém, a matky mi vždycky chodili přes závit. Tak jsem koupil očko a závitník (M12x1,25), projel jsem všechny štefty (to nebylo zas tak nutný, ty šly celkem lehce) a matky (tam jsem se víc nadřel), jednu se už nepodařilo zachránit, tak jsem si koupil druhou a od té doby jdou všechny hladce.

VDC: na Volvu mám určitě stoupání na šroubech 1,5 a koncerny mají od oka taky větší stoupání. Nevím jestli je to tím, že používají šrouby místo šteftů, ale to by podle mě nemělo mít vliv. A je pravda, že tam ty šrouby dávám přímo do utahováku a většinou s tím není problém. Ale i tak se snažím opatrně, a pokud utahovák začně hned od začátku mlátit kladívkem, tak je jasný, že je tam něco špatně a musí se to zkusit jinak.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od petr »

mnov píše:Forester SG má předepsaný moment 90 Nm.
aha no tak to nevím jestli by mi neupadly kola sotva co bych se rozjel ;-D mi se to myslím už 3x povolilo při 120nm tak jsem raději už přidal na těch 140 , možná ty matky už nejsou takové jaké mají být tak potřebujou víc utahnout aby držerly to nevím, ale rozhodně závitu nic není ten aspoň opticky vypadá uplně ok a jdou celkem lehce utahovat i rukou , těch 90nm byl se fakt bál , aspoň teda na mých autech :-/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od VDC »

Ale no tak dobře, napsal jsem to blbě, měl jsem napsat, že všechny automobilky co znám, mají ten závit více či méně jemnej. Standard je u M12 stoupání 1,75. :-)

A samozřejmě jemnější závit je při prasáckém zacházení náchylnější k poškození, než hrubší. Například natočit trapézovou matici na trapézový šroub přes závit, je řekl bych nemožné. :-DDD
Taky naprosto vždycky, chytnu matici rukou na začátek závitu, zatočím utahovákem na pár klepnutí řehtačky a dotahuju klíčem na kola na moment jeden "eh" na "eeeh" už by to bylo moc. Na "eh" je to akorát. :-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od zhor »

Co se týká utahovacího momentu, tak ideální je takový, aby se to dalo v nouzi povolit tím co je k dispozici v autě na povolování. Protože lítat kolem auta s prázdnou gumou a nemít to čím povolit, protože je to dotažený sice na moment, ale malým klíčem co bývá běžně v autě to nejde povolit, je k prdu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od StandaB »

Stando, to mas pravdu. Sam jsem zazil chasnika s BMW co mel pichlou gumu a poskakoval kolem auta s "bord verkcajk" ( neco jako ohnuty silnejsi drat ca: 20x30cm dlouhy s orechem na konci.) :-DDD Kdybych mu to nepovolil mojim krizem.... tak tam hopsa jeste dnes. :-)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od Tapan »

StandaB píše:Kdybych mu to nepovolil mojim krizem.... tak tam hopsa jeste dnes.
Noo, to je možná trochu odvážné tvrzení... :-D
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od suubaru »

mám leta nastaveno 115 Nm a ok. Ten klick zvuk momenťáku mi dělá dobře.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od StandaB »

Tapan píše: Noo, to je možná trochu odvážné tvrzení...
Asi jo, ale ja se rad vytahuju. :-DDD
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od spm »

zhor píše:Co se týká utahovacího momentu, tak ideální je takový, aby se to dalo v nouzi povolit tím co je k dispozici v autě na povolování. Protože lítat kolem auta s prázdnou gumou a nemít to čím povolit, protože je to dotažený sice na moment, ale malým klíčem co bývá běžně v autě to nejde povolit, je k prdu.
120Nm jde povolit klíčem z auta normálně rukou. Teda, i takovej chcípák jako já, to povolí ručně, aniž by na tom klíči musel skákat :-D

Jinak matky i šrouby taky natočím napřed ručně a až pak utahovákem. Ale jinak jsem línej, takže kromě toho debilních bezpečnostních šroubů na korejci (kde fakt přemýšlím, že koupím novou normální matku, pač ty stávající někdo zmrvil a vyhodim to) to vždycky zvednu, povolim utahovákem už na zvednutym kole, natočim šroub/matku, utáhnu to postupně do kříže utahovákem na nejmenší výkon a na zemi akorát dotáhnu poslení půl až otáčku momenťákem.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Poškodene závity na štiftoch kolies

Příspěvek od petr »

je to tak i tím krátkým klíčem jde povolit daleko víc než těch 120nm , těch mých 140 jde pořád krásně .... dokonce není to tak dávno , jsem povoloval kolo kombíkem co mám na motorovou pilu a taky to šlo, sice už celkem ztuha ale šlo
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“