Poškodene závity na štiftoch kolies
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Tak jasně, že s citem se to nestane tam ani tam. Ale asi jsme to probírali vzhledem třeba k mému Fordu, který má taky matice a třeba letos mi je v pneuservisu po defektu zatáhli na fest (klíč + lešenářská trubka na povolení), závit přesto přežil.
Ale prodávám, jak jsem nakoupil. Já si z toho odnesl to, že se k Subaru chovám ještě trochu citlivěji, než dřív.
Ale prodávám, jak jsem nakoupil. Já si z toho odnesl to, že se k Subaru chovám ještě trochu citlivěji, než dřív.
Subaru Outback 2.5i Active MY19
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Tak to jsi si odnesl dobře.
Jinak trubkou se povolují i Subaru a taky se hned nemusí měnit štefty
Jinak trubkou se povolují i Subaru a taky se hned nemusí měnit štefty
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
chce to ten momenťák , stačí si ho půjčit ne hned kupovat , pro hrubou představu, já ho nikdy moc nepoužíval a teď když ho mám jsem zjistil , že jsem skoro vše utahoval výrazně víc, včetně kol, než se má , nadruhou stranu i když jsem ty kola utahoval místo předepsaných asi 120nm daleko víc, typuju tak kolem 180nm nikdy jsem tím nic nepoškodil , dnes utahuju 140nm , protože při 120nm se mi vyjímečně stalo , že se mi některý šroub povolil
typuju že v servise spěchali nebo dělali kraviny a narvali to přes závit , nebo to fakt brutálně přetáhli
taky jsem si myslel , že utahuju vše s citem a vlastně dá se že jsem nic nezničil , ale ten cit mám trochu posunutý výš než jsem si myslel , nevím jak to napsat , ale asi chápete co chcu říct
typuju že v servise spěchali nebo dělali kraviny a narvali to přes závit , nebo to fakt brutálně přetáhli
taky jsem si myslel , že utahuju vše s citem a vlastně dá se že jsem nic nezničil , ale ten cit mám trochu posunutý výš než jsem si myslel , nevím jak to napsat , ale asi chápete co chcu říct
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7828
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Forester SG má předepsaný moment 90 Nm.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
VDC: Závity s 1,25mm stúpaním sú samozrejme štandardne aj keď menej používane ako tie s 1,5mm. Nieje pravda, že všetci Japonci používaju 1,25. Naopak je to len Subaru a Nissan. Ostatní (Honda, Mazda, Toyota...) maju 1,5. Môžeš si to pozrieť napr. na tomto linku:
https://cartreatments.com/lug-nut-sizes-types/
https://cartreatments.com/lug-nut-sizes-types/
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Podle mě je za tím lenost. Matky vždycky prvně chytnu rukou na závit, a pak je teprve vezmu utahovákem. Pokud ji někdo hodí do utahováku (obzvláště vzduchového), a napere to tam silou, tak to pak dopadá, a ten jemnější závit je podle mě náchylnější, na to aby se chytnul přes závit. Když jsem auto koupil, tak tam byl taky podobnej problém, a matky mi vždycky chodili přes závit. Tak jsem koupil očko a závitník (M12x1,25), projel jsem všechny štefty (to nebylo zas tak nutný, ty šly celkem lehce) a matky (tam jsem se víc nadřel), jednu se už nepodařilo zachránit, tak jsem si koupil druhou a od té doby jdou všechny hladce.
VDC: na Volvu mám určitě stoupání na šroubech 1,5 a koncerny mají od oka taky větší stoupání. Nevím jestli je to tím, že používají šrouby místo šteftů, ale to by podle mě nemělo mít vliv. A je pravda, že tam ty šrouby dávám přímo do utahováku a většinou s tím není problém. Ale i tak se snažím opatrně, a pokud utahovák začně hned od začátku mlátit kladívkem, tak je jasný, že je tam něco špatně a musí se to zkusit jinak.
VDC: na Volvu mám určitě stoupání na šroubech 1,5 a koncerny mají od oka taky větší stoupání. Nevím jestli je to tím, že používají šrouby místo šteftů, ale to by podle mě nemělo mít vliv. A je pravda, že tam ty šrouby dávám přímo do utahováku a většinou s tím není problém. Ale i tak se snažím opatrně, a pokud utahovák začně hned od začátku mlátit kladívkem, tak je jasný, že je tam něco špatně a musí se to zkusit jinak.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
aha no tak to nevím jestli by mi neupadly kola sotva co bych se rozjel mi se to myslím už 3x povolilo při 120nm tak jsem raději už přidal na těch 140 , možná ty matky už nejsou takové jaké mají být tak potřebujou víc utahnout aby držerly to nevím, ale rozhodně závitu nic není ten aspoň opticky vypadá uplně ok a jdou celkem lehce utahovat i rukou , těch 90nm byl se fakt bál , aspoň teda na mých autechmnov píše:Forester SG má předepsaný moment 90 Nm.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Ale no tak dobře, napsal jsem to blbě, měl jsem napsat, že všechny automobilky co znám, mají ten závit více či méně jemnej. Standard je u M12 stoupání 1,75.
A samozřejmě jemnější závit je při prasáckém zacházení náchylnější k poškození, než hrubší. Například natočit trapézovou matici na trapézový šroub přes závit, je řekl bych nemožné.
Taky naprosto vždycky, chytnu matici rukou na začátek závitu, zatočím utahovákem na pár klepnutí řehtačky a dotahuju klíčem na kola na moment jeden "eh" na "eeeh" už by to bylo moc. Na "eh" je to akorát.
A samozřejmě jemnější závit je při prasáckém zacházení náchylnější k poškození, než hrubší. Například natočit trapézovou matici na trapézový šroub přes závit, je řekl bych nemožné.
Taky naprosto vždycky, chytnu matici rukou na začátek závitu, zatočím utahovákem na pár klepnutí řehtačky a dotahuju klíčem na kola na moment jeden "eh" na "eeeh" už by to bylo moc. Na "eh" je to akorát.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Co se týká utahovacího momentu, tak ideální je takový, aby se to dalo v nouzi povolit tím co je k dispozici v autě na povolování. Protože lítat kolem auta s prázdnou gumou a nemít to čím povolit, protože je to dotažený sice na moment, ale malým klíčem co bývá běžně v autě to nejde povolit, je k prdu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3655
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Stando, to mas pravdu. Sam jsem zazil chasnika s BMW co mel pichlou gumu a poskakoval kolem auta s "bord verkcajk" ( neco jako ohnuty silnejsi drat ca: 20x30cm dlouhy s orechem na konci.) Kdybych mu to nepovolil mojim krizem.... tak tam hopsa jeste dnes.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Noo, to je možná trochu odvážné tvrzení...StandaB píše:Kdybych mu to nepovolil mojim krizem.... tak tam hopsa jeste dnes.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
mám leta nastaveno 115 Nm a ok. Ten klick zvuk momenťáku mi dělá dobře.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3655
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
Asi jo, ale ja se rad vytahuju.Tapan píše: Noo, to je možná trochu odvážné tvrzení...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
120Nm jde povolit klíčem z auta normálně rukou. Teda, i takovej chcípák jako já, to povolí ručně, aniž by na tom klíči musel skákatzhor píše:Co se týká utahovacího momentu, tak ideální je takový, aby se to dalo v nouzi povolit tím co je k dispozici v autě na povolování. Protože lítat kolem auta s prázdnou gumou a nemít to čím povolit, protože je to dotažený sice na moment, ale malým klíčem co bývá běžně v autě to nejde povolit, je k prdu.
Jinak matky i šrouby taky natočím napřed ručně a až pak utahovákem. Ale jinak jsem línej, takže kromě toho debilních bezpečnostních šroubů na korejci (kde fakt přemýšlím, že koupím novou normální matku, pač ty stávající někdo zmrvil a vyhodim to) to vždycky zvednu, povolim utahovákem už na zvednutym kole, natočim šroub/matku, utáhnu to postupně do kříže utahovákem na nejmenší výkon a na zemi akorát dotáhnu poslení půl až otáčku momenťákem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Poškodene závity na štiftoch kolies
je to tak i tím krátkým klíčem jde povolit daleko víc než těch 120nm , těch mých 140 jde pořád krásně .... dokonce není to tak dávno , jsem povoloval kolo kombíkem co mám na motorovou pilu a taky to šlo, sice už celkem ztuha ale šlo