Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19245
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
jsem zvedav, co napises .. ja myslim, ze je to pak poznat hlavne v krizovkach a na vode na suchu urcite taky podrzi .. mely by mit previdatlenejsi chovani ... plynulejsi prechody z "bezpecno" do "nebezpecno" .. no .. vsak uvidis
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Tak samozřejmě s tím XV není žádná střelba
Ale jsem docela často v Jeseníkách a tam si ty zákruty bez provozu užívám jak to jde...
Očekávám od toho hlavně lepší vlastnosti celkově, než co jsem znal u low cost pneu, vyšší komfort a nájezd. Překvapilo mě, že rozdíl v ceně za sadu nebyl až zase tak velký (oproti Nexen, které mám už dvě sady na zimu a OK, myslím že teď dost zdrahly). Uvidíme...
Toto je dezén "6", podle srovnání co jsem viděl by měly být horší na vodě než předchozí dezén "5", který měl na první pohled viditelně širší drážky na odvod vody, byl tedy lepší na vodě, ale zase horší přilnavost za sucha...měl jsem možnost výběru mezi těmito vzorky za cca stejnou cenu a vybral jsem novější typ a tedy lepší vlastnosti za sucha, protože za deště stejně jezdím spíš opatrně a na dálnici málokdy.
Ale jsem docela často v Jeseníkách a tam si ty zákruty bez provozu užívám jak to jde...
Očekávám od toho hlavně lepší vlastnosti celkově, než co jsem znal u low cost pneu, vyšší komfort a nájezd. Překvapilo mě, že rozdíl v ceně za sadu nebyl až zase tak velký (oproti Nexen, které mám už dvě sady na zimu a OK, myslím že teď dost zdrahly). Uvidíme...
Toto je dezén "6", podle srovnání co jsem viděl by měly být horší na vodě než předchozí dezén "5", který měl na první pohled viditelně širší drážky na odvod vody, byl tedy lepší na vodě, ale zase horší přilnavost za sucha...měl jsem možnost výběru mezi těmito vzorky za cca stejnou cenu a vybral jsem novější typ a tedy lepší vlastnosti za sucha, protože za deště stejně jezdím spíš opatrně a na dálnici málokdy.
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Tak s XV máme najeto 187tis km a byl proveden servis 195tis / 11 let. Kromě běžných věcí se po těch 11ti letech měnila chladící kapalina. Navíc se našel jeden čep na výměnu.
Bohužel skoro půlka ceny je už dneska za práci, před dvěma lety ve stejném servisu byla cena hodinovky skoro poloviční...ale je to autorizak no.
Jinak auto šlape bez problémů a dělá radost...jen občas zvažuju výměnu za něco většího s automatem - v Ostravských kolonách a na delších trasách kdy jezdíme jen po okreskách by se někdy hodil
Bohužel skoro půlka ceny je už dneska za práci, před dvěma lety ve stejném servisu byla cena hodinovky skoro poloviční...ale je to autorizak no.
Jinak auto šlape bez problémů a dělá radost...jen občas zvažuju výměnu za něco většího s automatem - v Ostravských kolonách a na delších trasách kdy jezdíme jen po okreskách by se někdy hodil
- wunti
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1063
- Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
- Jméno a příjmení: Michal Wunti
- Bydliště: Ostrava
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Na ten roční standardní servis člověk vždy naškudlí - horší je, když se něco vykokosí neočekávaně ... Proto přeji ať vše šlape bez problémů ...
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Díky
Jasně tyhle náklady jsou úplně v pohodě, když auto jezdí bez problémů, jsou to je spotřební věci a co se týče chladící kapaliny (a loni brzdovka) tak to prostě chci mít vše udělané podle servisního plánu...
Na letošní rok už jsem chtěl najít jiný servis kam budu jezdit ale stejně jsem zase skončil v Subaru Opava
Jasně tyhle náklady jsou úplně v pohodě, když auto jezdí bez problémů, jsou to je spotřební věci a co se týče chladící kapaliny (a loni brzdovka) tak to prostě chci mít vše udělané podle servisního plánu...
Na letošní rok už jsem chtěl najít jiný servis kam budu jezdit ale stejně jsem zase skončil v Subaru Opava
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
O víkendu proběhla očista XVéčka, nepoužito nic zvláštního - šampon s voskem Meguiars, na plasty nějaký nano přípravek který používám už asi dva roky a funguje skvěle, po mytí vysušeno mikrovláknem a i po těch letech se umí pěkne lesknout
Osvědčil se odstraňovač hmyzu Velvana, vždycky jsem se s tím zaschlým bordelem trápil houbičkou a teď to šlo rychle vše dolů i při použití mycí rukavice. V interiéru použita kosmetika od Turtle wax, ještě mě čeká důkladnější čištění prostoru pro nohy, nejspíš mokrou cestou nebo alespoň nějakou pěnou.
Hlavně jsem ale využil nové vybavení které během léta přibylo v dílně :
- vysavač Karcher WD6 s prodložením trubice, díky tomu stačí když ho postavím k zadní části auta a už s ním nemusím hýbat, s hubicí můžu obejít celé auto. Na cca polovinu výkonu to sebralo vše.
- konečně vyřešený kompresor který budu mít pořád nachystaný k použití (mám ještě velký Scheppach ale nemám ho kam natrvalo umístit a zapojit), sice to bylo dražší řešení ale umístění na stěnu s tím integrovaným bubnem je ideální.
takže vše vyfoukáno a vysáto i z motorového prostoru...
Blížíme se k 190tis km, auto funguje bez problémů a dělá radost, příští rok tedy bude 200tis km a větší servisní akce - kontrola rozvodů atd.
Osvědčil se odstraňovač hmyzu Velvana, vždycky jsem se s tím zaschlým bordelem trápil houbičkou a teď to šlo rychle vše dolů i při použití mycí rukavice. V interiéru použita kosmetika od Turtle wax, ještě mě čeká důkladnější čištění prostoru pro nohy, nejspíš mokrou cestou nebo alespoň nějakou pěnou.
Hlavně jsem ale využil nové vybavení které během léta přibylo v dílně :
- vysavač Karcher WD6 s prodložením trubice, díky tomu stačí když ho postavím k zadní části auta a už s ním nemusím hýbat, s hubicí můžu obejít celé auto. Na cca polovinu výkonu to sebralo vše.
- konečně vyřešený kompresor který budu mít pořád nachystaný k použití (mám ještě velký Scheppach ale nemám ho kam natrvalo umístit a zapojit), sice to bylo dražší řešení ale umístění na stěnu s tím integrovaným bubnem je ideální.
takže vše vyfoukáno a vysáto i z motorového prostoru...
Blížíme se k 190tis km, auto funguje bez problémů a dělá radost, příští rok tedy bude 200tis km a větší servisní akce - kontrola rozvodů atd.
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Kompresůrek je parádní.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Tak máme nachystáno na servis a STK příští týden, znervózňuje mě akorát chycený zadní lem, ale snad to ještě projde
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Krása, škoda že už nikdy nebudou nový auta tak krásný jako tyhle SG do faceliftu... Kompresor je skvělej, velmi dobře investovaný peníze.
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Re: Forester SG 2004 AT + XV 2012 6M
Já teda netvrdím že je to nějak dizajnově krásné auto, ale je to pro nás naprostý ideál jako druhý a "pracovní" povoz na kratší cesty - prostě taková pohodová jízda, jde z toho vidět jak ze skleníku, neotravuje start stopem, automat, střešní okno atd.
XV asi příští rok vyměním za něco většího taky s automatem, ale Forestera nejspíš necháme dokud to půjde, nebo ho nesežere koroze, protože netuším čím bych ho nahradil...
SG po faceliftu vypadá taky fajn, zase trochu jinak než polomáčenka, tomu bych se asi nebránil pokud bych chtěl vyměnit naše SG za nějakou alternativu... pro mě je asi jediný Forester který bych fakt nechtěl (nejen) kvůli dizajnu generace SH.
XV asi příští rok vyměním za něco většího taky s automatem, ale Forestera nejspíš necháme dokud to půjde, nebo ho nesežere koroze, protože netuším čím bych ho nahradil...
SG po faceliftu vypadá taky fajn, zase trochu jinak než polomáčenka, tomu bych se asi nebránil pokud bych chtěl vyměnit naše SG za nějakou alternativu... pro mě je asi jediný Forester který bych fakt nechtěl (nejen) kvůli dizajnu generace SH.