Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od mnov »

Ještě počkej. On Honza má taky určitě el klapku a bude vědět, jak se to chová.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od HonzaCZ »

Nn, bohužel to vysledovaný nemám. Ale jako tomu, že to dá 100 % klapky na 30 % pedálu bych se vůbec nedivil. Prostě se to nebojí využít potenciál a možnosti throttle by wire. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od mnov »

V tom případě navrhuji odpojit plyn na. nádrži ručně ventilem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od deinos38 »

Plyn byl zavřenej už 2x a bez výsledku.
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od Vrták »

Doba otevření vstřiku se obvykle řídí podle lambdy, takže bych řekl, že je něco blbě s lambdou anebo je špatný signál od senzoru otevření klapky... obojí se dát s trochou šikovnosti otestovat multimetrem, záleží jak moc jsi znalý a vybavený :D taky bych pro klid duše možná zkusil vyčistit těleso škrtící klapky a zkontroloval těsnost sání (i kdyby jen poslechem při běžícím motoru)...
Forester SG 2006 2.0X
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to hoooooodně zjednodušuješ řízení moderního spalovacího motoru. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od Vrták »

Tak jako jooo uznávám :D ale on ten motor zase tak moderní není, řízení emisí podle Euro 4 ještě není žádná raketová věda... běžná strategie snížení bohatosti směsi je zkrácení doby vstřiku (logicky), když je v háji lambda sonda (reaguje pomalu), tak se doba vstřiku může zkrátit moc, což vede ke ztrátě výkonu... ještě na škole bych odhadl, že vadná lambda byla dobrých 50% všech závad ohledně ztráty výkonu na autech co nám jezdily do dílny, ale ano v tom logu není žádné zásadně zvláštní chování lambdy vidět, uznávám...
Přisávání vzduchu do sání vede často k zajímavým poruchám (které se často vůbec neprojevují na diagnostice) a vadný senzor polohy škrtící klapky, případně přicpaná klapka bordelem jsou věci, které s trochou vybavení zvládne i průměrný člověk zkontrolovat během hodiny, ostatně i tu lambda sondu (i když teď upřímně nevím jakej je k ní na subaru přístup)...
Jestli si s tím chce ještě chvíli hrát, tak tohle jsou asi poslední možnosti co zkouknout než to dát někam do servisu...
Forester SG 2006 2.0X
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, to je typickej problém, pokud to ale nejede jenom při běžný jízdě. Protože když se na to šlápne, tak se řízení přepne z closed loop na open loop a vstřikování se řídí dle mapy a ne dle AFR. Celkem obvyklej projev je, že v nízkejch otáčkách se to dusí a třeba od 4000 to najednou vystřelí a zároveň to vystřelí i když se dá plnej kotel.

Ohledně lambdy, tak tady je už AFR sensor, tedy širokopásmová a u tý se zase tak snadno nějakej problém diagnostikovat nedá. Pokud tedy není přerušení vedení nebo tak něco, ale to by poznala i ECU. 🙂

Ale jak říkáš, tak ty AFR hodnoty v logu mi taky přišly celkem v pohodě. 🤔
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od mnov »

Jo, tohle je tam krásně vidět. Když je klapka otevřená naplno, tak si to nastaví lambda 1 a dokonce vypne vyhřívání sondy. :-)
Co mi není jasné je hodnota "Cold Start Injector (Air Pump) (ms)" Tam bych čekal poměrně krátce po startu nějakou výraznou změnu, ale tady je i při teplotě chladící kapaliny 60 °C jen nepatrná změna oproti studenému startu?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od deinos38 »

Vrták píše: ned lis 28, 2021 9:29 pm Tak jako jooo uznávám :D ale on ten motor zase tak moderní není, řízení emisí podle Euro 4 ještě není žádná raketová věda... běžná strategie snížení bohatosti směsi je zkrácení doby vstřiku (logicky), když je v háji lambda sonda (reaguje pomalu), tak se doba vstřiku může zkrátit moc, což vede ke ztrátě výkonu... ještě na škole bych odhadl, že vadná lambda byla dobrých 50% všech závad ohledně ztráty výkonu na autech co nám jezdily do dílny, ale ano v tom logu není žádné zásadně zvláštní chování lambdy vidět, uznávám...
Přisávání vzduchu do sání vede často k zajímavým poruchám (které se často vůbec neprojevují na diagnostice) a vadný senzor polohy škrtící klapky, případně přicpaná klapka bordelem jsou věci, které s trochou vybavení zvládne i průměrný člověk zkontrolovat během hodiny, ostatně i tu lambda sondu (i když teď upřímně nevím jakej je k ní na subaru přístup)...
Jestli si s tím chce ještě chvíli hrát, tak tohle jsou asi poslední možnosti co zkouknout než to dát někam do servisu...
Čau, prvotně chci poděkovat za zájem. Lambdu jsem kupoval novou (origo co tam byla), změřen konektor a vypadá vše v pohodě. Škrtící klapku jsem měl venku 2 a byla a je čistá jak slovo boží. A tý lambdě není zrovna moc přístup, ale uřízl jsem klíč a jde v pohodě vyměnit i bez demontáže dalších věcí... Jediné co jsem snad nekontroloval je prostupnost sání před filtrem ( to co je někde v podběhu). Jinak vše vyčištěno a pro jistotu jsem na Subatech zakoupil i jinou váhu vzduchu. Výsledek stále stejný. Nevím jestli je to vlivem počasí nebo opotřebením tý věci co dělá problém, ale s klesající teplotou je to čím dál tím horší. Ráno jedu pořád na 1 a jenom na rovince řadím za 2.
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od deinos38 »

HonzaCZ píše: ned lis 28, 2021 9:42 pm Jj, to je typickej problém, pokud to ale nejede jenom při běžný jízdě. Protože když se na to šlápne, tak se řízení přepne z closed loop na open loop a vstřikování se řídí dle mapy a ne dle AFR. Celkem obvyklej projev je, že v nízkejch otáčkách se to dusí a třeba od 4000 to najednou vystřelí a zároveň to vystřelí i když se dá plnej kotel.

Ohledně lambdy, tak tady je už AFR sensor, tedy širokopásmová a u tý se zase tak snadno nějakej problém diagnostikovat nedá. Pokud tedy není přerušení vedení nebo tak něco, ale to by poznala i ECU. 🙂

Ale jak říkáš, tak ty AFR hodnoty v logu mi taky přišly celkem v pohodě. 🤔
To co píšeš že začátku se taky děje, do cca 4000 je to auto zdechlý a pak to jede celkem v pohodě. Do těch 4k to i cuká a duší se... I teplý (ale míň) i studený.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od HonzaCZ »

Hm, tak to fakt vypadá na nějaký "emission related" záležitosti. Ten konektor lambdy jsi měřil jak? A přední nebo zadní?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od deinos38 »

Měřená pouze přední, měřil známý autoelektrikář. Zadní jsem se vůbec nezaobíral, ta je pouze kontrolní ne? Když zadní (u katu) odpojim, tak to ani nehlásí chybu a neprojeví se to na jízdních vlastnostech. Otázkou je co tedy dělá zadní lambda? Může ovlivnit nějak bohatost směsi nebo něco??
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od deinos38 »

A ještě mi leží v žaludku ty 2 starý zapalovací cívky, nemůže to dělat taky neplechu, vím že u koncernu na typu 1.8T byla kdysi svolávačka kvůli špatný cívkám, fungovali ale blbě. Na jednu stranu mi nejde do hlavy co by bylo jinak, ta snad buď pálí nebo ne ale...
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Forester SG 116 kW 2006 LPG, za studena netáhne

Příspěvek od Tapan »

Zadní lambda umí akorát rozsvítit kuře, nic neřídí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“