Bartovo Forester S-Turbo

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14861
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Tapan »

Si to prolistuj, má vlákno o všech svých autech, stříbrný SGčko je to turbo s tuningem.
viewtopic.php?t=4670&hilit=modrester&start=900
Jinak si myslím, že výrazněji zvyšovat výkon motoru a nesáhnout na brzdy a podvozek není nejlepší cesta.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Tapan píše: pon črc 11, 2022 11:03 am Si to prolistuj, má vlákno o všech svých autech, stříbrný SGčko je to turbo s tuningem.
viewtopic.php?t=4670&hilit=modrester&start=900
Jinak si myslím, že výrazněji zvyšovat výkon motoru a nesáhnout na brzdy a podvozek není nejlepší cesta.
Tak ono vetší turbo a walbro pumpa je myslím nějakých 20-30kw navíc. Takže pak zaleží jak by se to chovalo ale jelikož to nejezdí každej den klidně se pak na tom můžou dát lepší brzdy. Nechci to nějhak extra navyšovat ale spíš takovej ten nejmenší tuning což je asi tohle.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14861
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Tapan »

No Forester (měl jsem teda SG) nebrzdí v sérii nijak úžasně. Ale spíš by sis měl ujasnit, co od toho auta chceš. Jestli to má být mistr lesních cest a polňaček, tak je zbytečný honit se za vyššími výkony. A jestli navyšovat výkon, tak určitě lepší brzdy, snížit a přitvrdit :-) Nebo si k tomu pořiď ještě GTčko a budeš si moct vybrat, po čem zrovna toužíš :-D Oturbenej Forester je skvělej univerzál, ale nevyrovná se plnohodnotnými offroadu ani plnohodnotný placce. Stejně jako žádný gumy nebudou excelentní na okruhu i v Milovicích. Tak to zkrátka je.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49197
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

A hlavně mít tlustý prasátko na padlý motory.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1745
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Cliffer »

Pravda, že poučka k funkčnímu tuningu řiká, ze nejdřív brzdy, pak podvozek, pak se naučit fakt excelentně řídit a nakonec motor.
Naposledy upravil(a) Cliffer dne úte črc 12, 2022 6:01 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od mišus »

barts píše: pon črc 11, 2022 11:23 am Tak ono vetší turbo a walbro pumpa je myslím nějakých 20-30kw navíc. Takže pak zaleží jak by se to chovalo ale jelikož to nejezdí každej den klidně se pak na tom můžou dát lepší brzdy. Nechci to nějhak extra navyšovat ale spíš takovej ten nejmenší tuning což je asi tohle.
Proč to? Stačí dát vačky a jednotku z imprezy;)
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

No, mám zas nad čím přemýšlet aspoň rok :-) jakoby jo je to skvělej universál to pravda jest. Ale když vidím vidinu 2.5 turbo kterej by byl pořád skvělej universál tak bych ty koníky bral :-). Ale jo mám to rád tyhle diskuse, kde fakt tomu lidí rozumí a hlavně z praxe. Když vyloženě "nežiju" v Subaru komunitě tak mám šanci jedině fórum a Fb popř googl. :-). Máte recht ve všem to je samo...
Nad brzdama sem uvažoval, brzdí to na nic. Mazdu 3 co mám tak má vetší brzdy a to važí stejně.... a kord trochu naloženej Forestr no brzdná dráha vlaku :-D .
Jen se ujistím byt bych to na googlu dohledal nebo tady, tak mě kdyžtak nezlinčujte :-). Na předek sedí 4 pístky v poho a na zdake musí bejt nástavec že? Má třeba cenu hodit jenom dopředu 4 pístky a zadek nechat sérii?
Nojo ted sem si vzpoměl na problém, jestli by se vlezly do kol žejo...
mišus píše: pon črc 11, 2022 2:53 pm Proč to? Stačí dát vačky a jednotku z imprezy;)
To je ale zajimavý. Konkrétně z jaké rézy a kolik to cca přidá výkonu?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14861
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Tapan »

Na SF nebo SG by mělo pasovat všechno, co se dá dát na generačně stejně starou Imprezu. Možný zádrhel může být, že přes některý větší brzdy možná nedáš kola.
Můžeš brzdy nechat v sérii nebo dát lepší kotouče a desky (třeba EBC jsou tu docela oblíbený a nabízejí hned několik variant, jak moc hustý to bude - na normální použití nějaký okruhový extrém nemá cenu, ve finále brzdy neohřeješ tolik, aby fungovaly optimáně). Nebo můžeš jít do 4pístků vpředu (jestli přes ně dáš / jsi ochotný pořídit jiná kola) a samo taky lepší desky a kotouče :-)
No a až se tímhle vším prokoušeš, máš tak rok nebo dva na přemýšlení, co dalšího bys s autem udělal (než došetříš) :-D
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Tapan píše: pon črc 11, 2022 3:41 pm No a až se tímhle vším prokoušeš, máš tak rok nebo dva na přemýšlení, co dalšího bys s autem udělal (než došetříš) :-D
ámen :-)
S těma brzdama nědá se to nějak jinak zjistit než to vyzkoušet? Třeba změřit kolik mám od stávajícího brzdiče místo ke kolu?

Eit: tak jsem zkoumal fóru a asi nejschudnější varianta a nejlevnější bude z nějakýho lega nebo něčeho takovýho sehnat brzdiče aby tam mohl být 294 kotouč, to by mělo pohodlně stačit
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od mišus »

Jdou tam vačky z gt i WRX, to vím jistě /gc a gd model. Jednotka mám pocit jde z gc/gf všech ( turbo ) i japonskejch, ale musí se tuším přehodit dva piny, ale tohle jsem nikdy nedělal osobně. Věděl by někdo kdo ladí, popřípadě Douda z Mělníka. A tam se pohybujes od 155kw (210koni) do nejakych 205kw (280koni) pochopitelně když se tam dají vačky a ECU, mělo by se dát větší turbo(Forester má takovou chrchlu) vstřiky a pumpa by na to měla stačit série. Ale jak jsem řekl, uvažuju selským rozumem, do lega jsem si dal větší turbo a jednotku z WRX(japonskyho gc V1) a zvýšil jsem tím výkon o 30kw bez toho, aniž bych něco jinýho upravoval. Forester má jinak vačky, má menší turbo a jinou ECU. Jinak jsou ty motory totožný s prvními WRX
(Gd) a gt od modelovýho roku 98/99
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od pufko »

barts píše: pon črc 11, 2022 4:45 pm ámen :-)
S těma brzdama nědá se to nějak jinak zjistit než to vyzkoušet? Třeba změřit kolik mám od stávajícího brzdiče místo ke kolu?

Eit: tak jsem zkoumal fóru a asi nejschudnější varianta a nejlevnější bude z nějakýho lega nebo něčeho takovýho sehnat brzdiče aby tam mohl být 294 kotouč, to by mělo pohodlně stačit
Brzdy pozeraj z Outbacku, tam by mali byť vždy 294mm kúpiš to za facku a netreba nič upravovať, urobíš len repas (nové valčeky, prachovky, vodítka a hlavne vymeniť novú kvapalinu za starú)...
U Lega je to tak všelijak, niekde sú aj 277mm
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od sima »

barts píše: pon črc 11, 2022 10:04 am
No hele asi nejsem takovej profík abych to poznal nebo porovnal takže to neodpovím. Ale je to origo rozměr 215/60 r16. Ja si vždycky užívám pohodlí protože na daily jsou sportovní pružiny takže je to pěknej kostitřas ale je to o zvyku, extrém to není :-D.


Pohodlí na 16 na lesníkovi??? :-) Ale chápu srovnáváš s horším, já to měl horší já z xantie přesedl rovnou do SG na 16 kolech a doslova jsem se při první delší jízdě domů zhrozil, až opotil, co jsem si to proboha po hydropneu xantii pořídil za dosova žebřinák 8() :-) =) no zvykl jsem si, jen občas jsem musel mírně zaskřípěl zubama, ale to tahání v kolejích bylo šílené, dělalo to tu vícero lidem a měli nové pneu, na rozdíl ode mě teda. To tahání by jsi poznal na 100%. Taky jsem chtěl zůstat u jednoho rozměru-rezeva...dnes už bych tohle neřešil, rezervu vůbec ne.
No nic, tak vidím, že ty jsi i po této stránce spokojen, já taky, mám papuče 15, ale furt si říkám, objevit se někde pěkné 16 kola, možná bych je zas prubl, vypadají nepoměrně lépe a taky víc podrží v zatáčkách. Spotřeba taky lepší. No je to zatím jen takový rozmar, jeden z mnoha, co mě občas přepadne a zas přejde :-) bral bych klidně přesně takové co jsem prodal tady Holanďanům :-) ale ty už jsou pryč i s autem :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

sima píše: úte črc 12, 2022 9:30 pm Pohodlí na 16 na lesníkovi??? :-) Ale chápu srovnáváš s horším, já to měl horší já z xantie přesedl rovnou do SG na 16 kolech a doslova jsem se při první delší jízdě domů zhrozil, až opotil, co jsem si to proboha po hydropneu xantii pořídil za dosova žebřinák 8() :-) =) no zvykl jsem si.

Vždycky je to o tom s čím srovnáváš no :-D
pufko píše: pon črc 11, 2022 10:32 pm Brzdy pozeraj z Outbacku, tam by mali byť vždy 294mm kúpiš to za facku a netreba nič upravovať, urobíš len repas (nové valčeky, prachovky, vodítka a hlavne vymeniť novú kvapalinu za starú)...
U Lega je to tak všelijak, niekde sú aj 277mm
A máš to fakt vyzkoušené? Byl jsem se podívat ke kolu jak je na tom místo kolem brzdiče. A tlouštka brziče by problém nebyla tam je dost místa k paprskům ale mezi brzdiš a vnitřní stranu ráfku je tak cca 16mm (meřeno od oka, podle prstu :-) ). Takže jestli to chápu správně tak ted tam jsou 277 průměr kotoučů a já bych tam chtěl dát 294 což je 17mm rozdíl . Takže i kdyby bych měřil špatně tak mít přínejlepším od třmenu ke kolu milimetr mezeru no nevím :-D. Takže asi chápu že mám nahovno kola a jiný mají k vnitřku rátku dál od třmenu
Přílohy
IMG_20220712_183019.jpg
IMG_20220712_182946.jpg
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49197
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

Outback má standadně 16" disky. Takže se to tam vejde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Mira »

Na SG XT jsou standardně kotouče 294, takže na origo 16 se vejdou.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“