Bartovo Forester S-Turbo

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Za studena to vím, ale za tepla jsem teda v mém okruhu nikoho ještě neslyšel. No s těma olejema to bylo težký pomalu 2 stránky jsem tady řešil co tam mám nalít :-D. Majitel předtím lil 10w50. Žeby zkusit 10w40? Co bys navrhoval? Při 10w50 to znělo stejně nevím jestlu plně stejně ale hodně podobně si to pamatuju.
Ono co člověk to tam lije něco jinýho :-DDD .
A jen mě napadá neprojevovaly by se opotřebovaný písty třeba zvýšenou spotřebou oleje?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od mišus »

Válec těsní pístní kroužky, tam se ti při opotřebení, nebo spečení projeví spotřeba oleje. Olej je po ostřiku pístu zespoda ojnicí vpraven do mazacích kroužků a když zbytek ( stíracích ) nebude dobře dolihat, nebo bude válec zdrapanej podélně, nebo budou kroužky zapečený a mají tím pádem ztracenou pružnost/roztažnost- půjde olej do spalovací komory a tam bude spálen a vyfouknut do výfuku. Kroužky mají určitou polohu a hlavně roztažnost, když dobře těsní, tak větší vůle pístu ve válci, než je ta normální ( píst má svoji určitou vůli i pístní kroužky mají svy určitý vůle jak ve válci tak na pistu) by neměla mít na těsnost kroužků vliv.....tím pádem i na spotřebu oleje, další faktor je netěsnost gufer dříků ventilů při spotřebě oleje ;)


Jo každej ať si tam lije co chce.....ale Subaru jsou dost přesný motory, malý vůle všude, takže čím hustší olej, tím pro motor horší. Víc jak 10/50 bych do Subaru určitě nenalil....já leju 10/40 jak už jsem psal.
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od JakubHQV »

A nebo zkusit něco pro opravdické nadšence a borce co jsou schopni jezdit kudlobomby 24 hodin v kuse ;-D

I když k tomuhle už by to možná chtělo raději i další motor, do foroty :-D
Přílohy
300v.jpg
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

mišus píše: úte led 11, 2022 4:13 pm Jo každej ať si tam lije co chce.....ale Subaru jsou dost přesný motory, malý vůle všude, takže čím hustší olej, tím pro motor horší. Víc jak 10/50 bych do Subaru určitě nenalil....já leju 10/40 jak už jsem psal.
Tak dejme tomu že to budou písty co bys tam nalil s takovou diagnózou ? Dejme tomu od 120tis do 170 tis to jezdilo na 10w50. Předtím nevím ale podle mě to stejný. Každopádne 10w60 je asi zbytečně hustej.
Jestli 10w40 k tomu mám otázku nebude to v léte na turbo málo, skrze teploty? Nebo prostě dát zase 10w50 co ta vždycky byl a šmitec.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od mišus »

No.....ten vtipálek, co ti sem dal ten obrázek 20/60tky jezdí okruhy s turbem (legacy MK1 ) na 10/40 už několik let :D má to mnohem větší výkon než tvůj Forester a i větší turbo (který víc topi)

Mě furt nejdou do hlavy úvahy o tom, že je to na turbo málo :D do Leone který má vetsi turbo než Forester a nemá ani IC byla předepsaná 10/30. Navíc, když teda bys chtěl jezdit někdy bomby jako jezdí někteří s sti :D tak 10/60 se mnohem hůř chladí než 40tka.....když se ty písty vydrou, tak už to bude rozhodně kloktat ve válci furt, ale rozhodně to chce olej kterej to bude dobře a spolehlivě mazat a to určitě není 10/60tka:D

Chapu když 10/60 někdo bude lejt do upravenýho motoru, kde se na to přizpůsobily vůle, aby se to tam dokázalo rozlejt za studena, ale taky s ním bude jezdit pořád na hraně jeho schopností. Do seriovyho motoru to nepatří (je to můj názor) na to tam nejsou dostatečný vůle. Když bych byl na tvým místě lil bych tam 10/40.
Uživatelský avatar
Matyw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte čer 15, 2021 7:57 am
Jméno a příjmení: Martin Zeman
Bydliště: Jablonec

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Matyw »

Já mam zespodu kapoty štítek jaký kapaliny tam lejt a jaký množství.U motorového oleje tam je 10w40 a 10w50.ale je to původem z Ital tam je troch teplejší podnebí. Ale co vím tak celou dobu to jezdí na 10w40. Ma nahrkano 290tis. a zatím v pohode ale třeba je tam uz jinej motor.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od sima »

Taky mám Itala( Severovýchod Itálie, skoro Balkán- Terst) a lil se tam do cirka 110 000km dokud nebyl převezen sem do ČR tento olej:
https://motorove-oleje.heureka.cz/mobil ... /#prehled/
Pak se hned přešlo na 5w-40 Total a motor zatím opravdu předpisově,jak hodinky, i krásně tahá, kupodivu jo.
Sorry Barte, tohle ti nepomůže, vím.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od StandaB »

V roce 1999 se 10W davalo do vsech beznych aut, protoze v te dobe nic lepsiho za normalni penize nebylo. :-)
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od mišus »

Nejde o první číslo, to je vporadku, jde o to druhý :D
Uživatelský avatar
Matyw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte čer 15, 2021 7:57 am
Jméno a příjmení: Martin Zeman
Bydliště: Jablonec

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Matyw »

Taky sem přemýšlel nad 5w40 když sem tu pročital téma o olejich ale nakonec sem nechal tu 10w. Když to fungovalo do teť tak proč to měnit.
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od StandaB »

Tou desitkou nic nezkazis. :-)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od sima »

StandaB píše: stř led 12, 2022 9:10 pm V roce 1999 se 10W davalo do vsech beznych aut, protoze v te dobe nic lepsiho za normalni penize nebylo. :-)
To ne, ale tohle 10W-40 tam stejně lili až do roku 2012.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od JakubHQV »

Já stejně nerozumim tomu proč je problém držet se poblíž toho co doporučuje výrobce kterej by měl nejlíp vědět co do toho lejt aby to fungovalo >:-@ 8()

Mišusova poznámka k teplotě oleje je často přehlížená a přitom dost zásadní.. 8-?
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od hamoun »

StandaB píše:V roce 1999 se 10W davalo do vsech beznych aut, protoze v te dobe nic lepsiho za normalni penize nebylo. :-)
Jsi byl bohatý :)

Já v té době používal ještě minerální 15W-40 :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Jen pro info, psal jsem do AWD a do ProTurba co by mi doporučily za olej s tím že sem jim popsal jak s autem jezdím, nájezd atp.
AWD: 10W60
ProTurbo: Millers Oil řada NT nebo Motul řada 300V nebo Valvoline řada VR1 RACING (což je 10w60), třeba 5W50
Jen jsem to chtěl sdílet :-)
Mám dojem že Valvoline řada VR1 RACING 10w60 tam mám ted.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“