Bartovo Forester S-Turbo

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Mira »

Protože to N tam máš v obou případech a já to pochopil až když sem si to přečet 3x. :-D Nicméně pouze při zastavení s ohřátým motorem tam nechat D. P je fakt jen na parkování, ale spousta "řidičů" to dělá, vzhledem k tomu, kolika autům na křižovatce probliknou couvačky.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od spm »

Ja tam vetsinou cvakam N a rucku. Ono i u ohratyho auta, pokud zrovna stojim treba z kopce, to ta moje chatrna rucka ubrzdi jen tak tak, pak se sepne klima kompresor, zvysi se otacky volnobehu a jedu do auta pred sebou :-) podle me kdyz se tam to N cvaka obcas pri delsim stani, tak se stane uplne kulovy... to by pak clovek s tim nesmel parkovat ani do rady, kde s tim polomerem otaceni zaoceanskyho parniku je taky potreba tam 5x hodit zpatecku...

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od podvlada »

Souhlas jak už psali ostatní, doplním jen podrobnosti a jak co dělám já.
- Kratší zastávky - nedělam nic, nechávám D.
- Když vím, že budu stát dlouho - žel. přejezdy, kyvadlová doprava, kolona co se nehýbe, ... dám N a ručku. P nikdy. Byť k tomu ten kolík v převodovce je, nedoporučuje se ho moc používat tak, že se do něj auto opře, zvlášť v kopci.
- Když parkuju, zastavím, dám N, ruční brzdu, pustím (provozní) brzdu, ať si to sedne do ručky, pak P. Voličem hýbu "co nejrychleji", zbytečně nezastavuju v pozicích, který nechci zařadit. Až si na tu kulisu zvykneš, dá se z P do D nebo zpět do P dostat jedním "chvatem". :-)
U předFL:
- Když dáš z "D" doleva do Sport režimu, jen to řadí rychlejc, ve vyšších otáčkách, je to takový hbitější. Ochotnějc podřazuje. Jak do toho sahneš "manuálně", už to zůstane v "manuálu". Kvalt se to snaží zachovat co to jde. Směrem dolů jsou někde v ECU/TCU minimální rychlosti, pod kterou když klesneš, podřadí to. Směrem nahoru, pokud se dostaneš do omezovače, asi po vteřině to zařadí další rychlost, ale je to trochu nepřijemný. Stejně tak nejde (nedovolí) zařadit nižší kvalt než to dovolí, není tedy potřeba se bát "přetočení" motoru přes omezovač. Dokonce to i pípne.
- Abys "zrušil" manuální/sekvenční řazení, musíš dát D a pak případně zase Sport doleva.
(- Oproti tomu poFL s pádly můžeš "dočasně" řadit sekvenčně i na D, a pokud to po chvíli uzná, že už to není potřeba, vrátí se automatickej D režim. Ta logika je složitější, nejde jen o časovou prodlevu.)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

Když jedu, tak prostě nevyřazuju. Na semaforech prostě stojím na brzdě. Nijak mě to neobtěžuje. Vyřazuju až když lezu z auta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Tak auto je zptátky ze sevisu. Bude to long story :-D
Bez keců soupis:
- Výměna přední kotoučů, brzdičů, destiček za vetší 294mm
- výměna zadních kotoučů, destiček
- výměna zadního obložení a pružinek ruční brzdy
- vyvaření kousku zadního štítu brzd
- přeměření ventilových vůlí ( uplně v cajku )
- těsnění víka ventilů, těsnění pod šrouby a pod svíčkama
- těsnění mezi blokem a olej filtrem
- výměna zadních silentbloků předního ramene
- geometrie
- rozhýbání jednoho excentru a druhý nový na zadní nápravě
- výměna brzdové kapaliny
- číštění volnoběžného ventilu
- seznor klepáni
- kloub řadící páky
- číštění zkorodovaného hlavního motorového svazku

S kecama:
Přední brdzy se jen měnily za větší a jestli to jde poznat težko říct ale beztak jo, protože se měnily přední,zadní, nová brdzovka která byla stará 10 let :-D . hlavní brzdovej válec top řežil takže pohoda a brzdový pedál tak zabírá taky víc nahoře. Ale ještě nato nemůžu uplne šlapat takže uvidíme až to trochu zajedu. A už to i vypadá že tam jsou nějaký brzdy vepředu :-)
U zadních brzd to bylo veselejší, problém byl se štítama. Byly tam ALE stav pevnosti sušenka :-), takže pružinky se neměly za co zahánkout a furt vypadávaly. Takže mechanici to tam nějak poopravovaly a nasvařovaly nějaký nový kusy aby to fungovalo a bylo to do čeho dát aspoň. Do budoucna by to chtělo nový ale ten kdo to dělal ví že je to tak na skoro repas zadní nápravy :-D .
Říkaly mi postup a kolik toho musí ven to je mazec, dlouhej problémovej šroub, ložiska, těhlice.
Kolem ventideklů byly vetší úniky oleje ale hlavně z horní strany takže to nešlo tolik vidět a ono to tak prolínalo tak všude u těch ventildeklů protože tam někde napatlal všude červenej silikon ještě k tomu gumovýmu těsnění takže to moc netěsnilo ani kolem šroubů nikde. Takže tam se dalo všechno do pucu. Přirom se pro zajímavost přeměřily ventilové vůle a ty jsou uplně v pohodě.
Motor tam byl dost od oleje takže ho umyli pak ho projely asi 40km, mrkly na to znovu a všude sucho takže uvidíme časem, ale pecka.
Jeden excentr na zadní nápravě se podařilo rozhejbat a druhý se musel odřezat takže tam šel novej silentblok a excentr. Pak se udělala geoška.
Senzor klepání vyhazoval chybu což je zajimavé, protože chceck engin jako trvale nesvítil. On mi poblikával jednou pár minut to sem si pak vyblikal a to byla opravdu Lambda. Pak mi to udělalo za měsíc třeba znovu aleto bylo horší a delší s chceck enginem a auto se fakt nechovalo dobře, a to sem si pak nevyblikával protože sem myslel že to byla zase lambda. Ale omyl byl to ten senzor a vtip byl v tom že tam ani nepatřil byl na nějaké Atmo Lego ... takže to třeba nefungovalo ani moc dobře.
Jelikož sou to frajeři tak se podívaly na konektor k hlavnímu motorovému svazku a ten byl z půlky uplně zelenej, těsnění na chuje a dostávala se tam voda. To by vysvětlovalo proč mi auto za mokra a dlouhýho vlhka někde venku blbnulo, protože bůhví co se potom dělo. takže lambdy se zatím řešit nebudou a uvidíme časem, páč ten konektor toho mohl dost způsobovat.
Řadící páka byla taková dosti nepřesná a někde se to mohlo lehce přetáhnout a pak to nebyly hezké zvuky :-D . Takže daly jetej kloubek v tom stavu a jak nový ale trojka pořád lehce škrtá takže to už je v převodovce.
Převodovku jsme řešily a oni říkaly že opravovat to nemá moc smysl že se vetšinou tam tohonajde víc a člověk je hned na třeba 25 tis :-) .
Ideální možnost říkaly sehnat někde dobrou jetou a vyměnit ji bude levnější a jednoduší. Takže převodovka půjde asi příští rok.
Takže tak celkově prostě jsou tam machří a ty zkušenosti jdou sakra vidět.... U těchle starších aut musí bejt hlavní diagnostika mozek servisáka a ne počítač.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19120
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od hamoun »

no tak to je ve vysledku parada :) mas nove auto :)
uzivej :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Jakoby jo 8-? . Teď jen vyleštit a zavoskovat .
Jo a ještě co se STK týče tak emise byly horší ale v pohodě legální cestou (v zadu je průchozí koncový díl)
Ale STK prej měly trochu kecy . Přitom to není zas takový hardcore. Stejně beztak neví co tam správně patří :-D .
Prodrive je prakticky identický akorát má homologaci.
Asi na tom výfuku taky nějakou homologaci "najdu" B-)
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od Mira »

Ohledně převodovky - olej si měnil? Já když mi škrtal synchron na 4 jsem tam nalil Motul Gear 300 a od tý doby je klid.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Jasně že jo od té doby začala škrtat asi ho někdo předtím dlouho neměnil :-D
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

Úplně jsem nepochopil, jestli bys kvůli shnilejm štítům měl dělat repas celý zadní nápravy nebo co ? Jestli máš shnilý štíty do tý míry, že na nich nedrží pružinky paken ručky, tak ty jsou zralý teda na výměnu. Ale těhlice kvůli tomu dolů nemusí.

Jinak samozřejmě super report a je fajn, že jsi spokojenej !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Tak když už to bude rozložený tak se to nabízí :-D
Spíš ty štíty sem uplně nikde neviděl krom origa a dát skoro 8tis za 2 kusy plechu za kotouče no jako :-€-oO
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

Jo takhle. No nevím, jestli se to nabízí. Pokud budeš mít v plánu vyměnit silentbloky v zadních ramenou, tak se to nabízí. Jinak ne. :-)

Co se těch štítů týče, tak 8 litrů bych za ně nedal. Ten štít je složenej ze dvou částí. Střední část je výlisek z plechu minimálně 3 mm silného, na něm jsou uchycené pakny. Okolo týhle střední části je plechovej límec, kterej je ve valné většině případů shnilej. Ale z hlediska funkce je to tam k prdu, alespoň já jsem o tom přesvědčenej. Takže u několika aut jsem ten límec odsekal, střed zrepasoval a jede se dál.

Takhle https://photos.app.goo.gl/NpD3shYysRheamTHA
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

VDC píše: pát říj 07, 2022 4:00 pm Takže u několika aut jsem ten límec odsekal, střed zrepasoval a jede se dál.
Uvidíme až nadejde čas no....

Jinak ...
Nevím jestli za to mohl ten senzor klepání ale na volnoběh je auto kultivovanější. Třeba zahřáté se na volnoběh prostě malinko třepalo bylo to cítit ale ted člověk vůbec neví že je nastartováno. I při vypnutí motoru se to třeba párkrát zatřepalo než motor zhasnul ale ted vůbec nic.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od barts »

Tak jelikož kamarád mi nabídl že mi půjčí leštičky kdybych si někdy rozleštit auta, tak ta doba nadešla a dnes jsem měl premiéru v leštění :-) . Byl sem z toho dost ve stresu než sem to šel dělat že propálím lak, proleštím nějaký hrany a bůhvíco ještě . Zkouknul sem spousty videí co nedělat, co dělat a jak to dělat :-D. Dělal sem pouze jednokrokové leštění a na jednom místě na hraně sem to zleštil až moc ale vidět to moc nejde. Musí si to člověk ošahat a na těch hranách si fakt dát pozor
Všeho všudy čístý leštění mi zabralo asi 6 hodin času.
Samozřejmě tomu předcházelo důkladné mytí, dekontaminace laku a oblepení nenalakovaných plastových míst, oken atd..
Ted už na to mám názor že je to fakt makačka a člověk si musí dávat na těch nerovných místech sakra bacha ale udělat pár aut... je to už v ruce co se práci s leštičkou týče. Akorát ruce mám uplně mínus po těch vibracích z excentrikou :-D
Ted proběhne dekontaminace pak moje poprvé s keramikou na lak a další keramikou na plasty a gel na pneu.
Aplikace zas tak složitá není (ale uvidíme) :-) . Doted jsem jenom "voskoval" a používal oživovače plastů byt' už ty jedny z těch kvalitnějších. A ono když to vezmu kolem a kolem tak než abych to voskoval 2x do roka tak je lepší to udělat jen jednou s keramikou a ušětřit si čas. Keramika na plasty je taky lepší varianty i ty sebelepší oživovače plastů prostě vydržej pár měsíců.
Kdyby to někoho zajímalo klidně napíšu přímo co sem použil za produkty.
Víceméně sem se za pár let stejně propracoval od chemie za pár stovek k chemii za tisíce která ale fakt vydží a člověk kolem toho nemusí lítat co pár měsíců <:-<
Přílohy
309387686_841769293841574_5500230675559534525_n.jpg
311521892_2912292949066186_5785253855112790397_n.jpg
311418352_1229579311224872_7612776893039454900_n.jpg
311274558_1311253932955573_4692674968099225275_n.jpg
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester S-Turbo

Příspěvek od VDC »

Hezky si hraješ !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“