Samův OUTBACK BP 2,5i
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Ještě opatrně roztáhni tu drážku u čepu. Lidi tam nabouchávaj leccos, ale pozor ať nepraskne.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Taky jsem zkoušel Zkrátka to zkusím s ohněm
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Samův OUTBACK BP 2,5i
P0420 - vyřešeno, zkušenosti s ELM327 - září 2021, 279 tkm
Chyba P0420:
Při koupi mi bylo řečeno, že svítí ta nejčastější závada, chyba P0420 - špatná účinnost katalyzátoru, která se projevovala pečeným kuřetem s vypnutím tempomatu. Objevovala se cca po 1000 kilometrech, nejčastěji při konstatní klidné jízdě okolo 100 - 110 km/h. Začal jsem tedy hledat příčinu, dírku ve výfuku vzadu v „Y“ jsem zalepil, poté se měnil celý výfuk (střed + oba koncové) u pana Málka. Zkoušel jsem i tankovat lepší benzín (Shell V-power, MaxMotion…) a chyba stále vyskakovala, jen o pár stovek kilometů později.
Zkušenosti s ELM327:
Vždycky jsem to řešil tím, že jsem chybu smazal pomocí ELM327. Tady jsem si všiml zajímavé věci, že pokaždé, když jsem vymazal chybu, tak se mi hůře rozjíždělo, protože plyn reagoval později, než jsem zvyklý, asi se vyrestartovaly nějaké hodnoty. Po pár desítkách km si ten plyn zase zvykl na moje požadavky :D Ještě jedna zajímavost se mi děla po vymazání chyb a to ta, že auto déle startovalo, třeba 5 sec. než to chytlo. Jakoby čerpadlo netlačilo. Tak jsem začal praktikovat to, že po vymázání chyb jsem nechal čerpadlo pár sekund načerpat a pak až jsem startoval. Pak to vždycky chytlo hned. Poslední poznatek k ELM327 - někdy se stalo, že začalo blbnout bluetooth spojení mobil - ELM, mám v autě ještě další 2 věci na bluetooth, tak asi proto. Projevilo se to tím, že mi to někdy na displeji ukazatelů km objevila nějaká chybová hláška, jednou mi vskočila i chyba, že je špatné spojení s ECU (řídící jednotkou) a dokonce jednou při studeném motoru mi to ukázalo teplotu motoru na max, to jsem se málem posral, i když jsem věděl, že je auto studené PS: těsnení mám zatím v pořádku. Ale tyto chyby se děly spíše ze začátku, když jsem nevěděl co a jak. Potom když jsem si začal dávat pozor, začal jsem odpojovat ostaní BT zařízení a spojení s mobilem jsem dělal zásadně při vyplém motoru, tak se pak už žádné hloupé chyby nekonaly.
Mé řešení P0420:
No, a teď k tomu hlavnímu, co mi pomohlo vyřešit P0420 - podložka pod lambdu za katalyzátorem (prostě tu nejdál od motoru.) Tímto děkuji Vláďovi, který mi ji dovezl na sraz z Dobřan, cena 300,- (+100,- Vláďovi jako poděkování). Při výměně s pomocí MaSla jsme zjistili, že pod lambdou už podložka byla, ale byla jen cca 1,5cm vysoká, takže to nestačilo. Byl trošku problém sundat tu podložku z lambdy (ze svodů to šlo docela hezky), ale nakonec se vše povedlo, já nainstaloval novou podložku a už 3000 km jezdím bez závady
Chyba P0420:
Při koupi mi bylo řečeno, že svítí ta nejčastější závada, chyba P0420 - špatná účinnost katalyzátoru, která se projevovala pečeným kuřetem s vypnutím tempomatu. Objevovala se cca po 1000 kilometrech, nejčastěji při konstatní klidné jízdě okolo 100 - 110 km/h. Začal jsem tedy hledat příčinu, dírku ve výfuku vzadu v „Y“ jsem zalepil, poté se měnil celý výfuk (střed + oba koncové) u pana Málka. Zkoušel jsem i tankovat lepší benzín (Shell V-power, MaxMotion…) a chyba stále vyskakovala, jen o pár stovek kilometů později.
Zkušenosti s ELM327:
Vždycky jsem to řešil tím, že jsem chybu smazal pomocí ELM327. Tady jsem si všiml zajímavé věci, že pokaždé, když jsem vymazal chybu, tak se mi hůře rozjíždělo, protože plyn reagoval později, než jsem zvyklý, asi se vyrestartovaly nějaké hodnoty. Po pár desítkách km si ten plyn zase zvykl na moje požadavky :D Ještě jedna zajímavost se mi děla po vymazání chyb a to ta, že auto déle startovalo, třeba 5 sec. než to chytlo. Jakoby čerpadlo netlačilo. Tak jsem začal praktikovat to, že po vymázání chyb jsem nechal čerpadlo pár sekund načerpat a pak až jsem startoval. Pak to vždycky chytlo hned. Poslední poznatek k ELM327 - někdy se stalo, že začalo blbnout bluetooth spojení mobil - ELM, mám v autě ještě další 2 věci na bluetooth, tak asi proto. Projevilo se to tím, že mi to někdy na displeji ukazatelů km objevila nějaká chybová hláška, jednou mi vskočila i chyba, že je špatné spojení s ECU (řídící jednotkou) a dokonce jednou při studeném motoru mi to ukázalo teplotu motoru na max, to jsem se málem posral, i když jsem věděl, že je auto studené PS: těsnení mám zatím v pořádku. Ale tyto chyby se děly spíše ze začátku, když jsem nevěděl co a jak. Potom když jsem si začal dávat pozor, začal jsem odpojovat ostaní BT zařízení a spojení s mobilem jsem dělal zásadně při vyplém motoru, tak se pak už žádné hloupé chyby nekonaly.
Mé řešení P0420:
No, a teď k tomu hlavnímu, co mi pomohlo vyřešit P0420 - podložka pod lambdu za katalyzátorem (prostě tu nejdál od motoru.) Tímto děkuji Vláďovi, který mi ji dovezl na sraz z Dobřan, cena 300,- (+100,- Vláďovi jako poděkování). Při výměně s pomocí MaSla jsme zjistili, že pod lambdou už podložka byla, ale byla jen cca 1,5cm vysoká, takže to nestačilo. Byl trošku problém sundat tu podložku z lambdy (ze svodů to šlo docela hezky), ale nakonec se vše povedlo, já nainstaloval novou podložku a už 3000 km jezdím bez závady
Naposledy upravil(a) samvaculik dne pon pro 06, 2021 11:48 am, celkem upraveno 1 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Tak to je dobře, že to pomohlo !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- maniosa
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
- Jméno a příjmení: Matěj Petrů
- Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Když to takhle vidím namontovaný, tak bych řekl, že tam tu podložku taky mám. Furt jsem nějak žil v tom, že tam není a že je ta lambáda takhle velká a emise jsou už prostě trochu horší
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Tak emise v mém případě asi horší jsou, než když bylo auto nové. Mám původní katalyzátor a auto má 282 tisíc km. Ale zase emise nejsou o tolik horší, že by mě na STKvyhodili, jen ta lambda a řídící jednotka je zkrátka přísnější. Správně bych podle Subaru měl vyměnit katalyzátor To je pak ale rozdíl 300 Kč nebo desítky tisíc Kč.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Samův OUTBACK BP 2,5i
Čištění plastových prahů a nástřik dutin - září 2021, 279 tkm
Napadlo mě sundat ty plastové prahy, abych se před zimou ujistil, jestli to tam nějak zásadně nehnije. Podíval jsem se i na ty zadní kapsy, všechno jsem vyčistil, nastříkal jsem při té příležitosti dutiny a celé jsem to zpátky seskládal. Ještě jsem si při této akci všimnul kvetoucího zadního lemu pod tím plastem (v místě kde bývá taková ochranná guma proti kamínkům). Naštěstí toho nebylo moc, tak jsem do odbrousil a „na rok“ nějak popravil odrezovačem, epoxidem a orig. barvou. Není to excelentní, ale alespoň koroze nepokračuje vesele dál. „Na rok“ proto, že plánuju v létě komplet nastříkat spodek.
Napadlo mě sundat ty plastové prahy, abych se před zimou ujistil, jestli to tam nějak zásadně nehnije. Podíval jsem se i na ty zadní kapsy, všechno jsem vyčistil, nastříkal jsem při té příležitosti dutiny a celé jsem to zpátky seskládal. Ještě jsem si při této akci všimnul kvetoucího zadního lemu pod tím plastem (v místě kde bývá taková ochranná guma proti kamínkům). Naštěstí toho nebylo moc, tak jsem do odbrousil a „na rok“ nějak popravil odrezovačem, epoxidem a orig. barvou. Není to excelentní, ale alespoň koroze nepokračuje vesele dál. „Na rok“ proto, že plánuju v létě komplet nastříkat spodek.
Naposledy upravil(a) samvaculik dne pon pro 06, 2021 11:50 am, celkem upraveno 3 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Same, mas to krasny!!
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Dobrá práce a zásah v pravý čas. Já to u svého forestra už dělám pravidelně 2 x do roka, když přezouvám.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Díky, Jojo, udělat to minimálně jednou ročně se rozhodně vyplatí navíc je to par minut sundat jeden práh.seatik píše:Dobrá práce a zásah v pravý čas. Já to u svého forestra už dělám pravidelně 2 x do roka, když přezouvám.
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Asi je to vlastně spíš otátzka na Vláďu, ale když i Dobřany dělají podložky pod lambdy - nerozhazuje to nějak hodnoty a pak to neupravuje něco dalšího v běhu? Třeba že by to pak výc žralo nebo mělo míň výkonu?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Zadni ne, ta je tam dost na ozdobu... motor se ridi podle tech sond vepredu co jsou na svodech hned za motorem a tam se podlozky nedavaji.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Hele nedávno jsem měnil na Impreze a pořídil jsem nerezový od Málka myslím okolo 6kkč.... pozeptat se u něj , vyrobí...samvaculik píše: ↑úte lis 16, 2021 2:31 pm Správně bych podle Subaru měl vyměnit katalyzátor To je pak ale rozdíl 300 Kč nebo desítky tisíc Kč.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
No u mě na 2,5 mám zadní lambdu na svodech a jsem si 100% jistý, že je to ta poslední lambda (2/2)spm píše:Zadni ne, ta je tam dost na ozdobu... motor se ridi podle tech sond vepredu co jsou na svodech hned za motorem a tam se podlozky nedavaji.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Mám tam celkově 2 katalyzátory. První lambda je před prvním katem, druhá lambda (s podložkou) je za prvním katem.
Ten druhý kat (umístěn jakoby pod autem poblíž převodovky) žádnou lambdu před ani za nemá.
Na H6 to máte určitě jinak. Víc lambd, víc katů
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Re: Samův OUTBACK BP 2,5i
Jak se sundává ten práh? Prostě za to vezmeš?